Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2003, 00:35
lorenzo30
Avatar van lorenzo30
lorenzo30 is offline
ik heb pas een nieuwe terrarium (groter) voor mijn slang gehaald, maar daar zit nog geen deksel op. ik heb vervolgens een stuk karton er op gelegt met gewichtjes, maar hij is toch nog ontsnapt

het is een rode koren slang (elaphe guttata guttata) en ik heb hem inmiddels 5 jaar. (ik weet niet of dit relevante info is)

maar heeft er iemand van jullie ook slangen en is dit ook ooit overkomen? hoe is het afgelopen?

waar kan ik het beste zoeken? overleeft hij dit wel, vanwege de kou en honger? wat kan ik doen?

hij is inmiddels 3 dagen zoek en ik ben helemaal radeloos. hij zit nog wel in huis, dat weet ik zeker aangezien de deuren hier niet openstaan en ik nog 2 slangen drollen heb gevonden.

wie o wie kan mij helpen. hij is al vaker ontsnapt, maar ik heb hem altijd terrug kunnen vinden
__________________
als er WATER STAAT wil de WATERSTAAT weten WAT ER STAAT!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2003, 11:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je slang gevaarlijk is zou ik de politie waarschuwen zodat er niet mensen slachtoffer worden van jou slang. Tsja verder zou ik toch zelf een grootschalige zoekactie opstarten. Ik heb geen verstand van slangen dus geen idee waar ze zich zullen verstoppen.

Iig succes!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 14:37
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Iehieh wat lijkt me dat een verschrikkelijk eng idee.....lig je in bed en komt dat beest op eens op je kruipen Of komt ie via het riool in de wc van de buren terecht....


sorry, niet echt opbeurend ofzo
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 14:39
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Ehmm....misschien wat eten neerleggen in het huis anders en op de loer gaan zitten ?
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 15:44
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
als je nou gewoon met een paar mensen een grote zoekactie opstart heb je hem zo gevonden.
Gewoon voor ieder vertrek éen iemand die zoekt.

is je slang trouwens gevaarlijk ofzo?
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 16:36
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
korenslangen zijn niet giftig. Ik heb ook wel eens gehad dat er 1 ontsnapte en die was 2 dagen daarna weer teruggevonden. Kijk goed achter kasten enzo, dan zal je hem zo wel vinden
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 18:07
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Koop dan geen slang he? Die beesten horen niet in een kooitje.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 21:55
lorenzo30
Avatar van lorenzo30
lorenzo30 is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-10-2003 @ 19:07:
Koop dan geen slang he? Die beesten horen niet in een kooitje.
kheb hem gekregen van iemand die ze fokte (niet echt fokken, maar zijn slang had eitjes gekregen) en het tis een aquarium .

maargoed, zoveel dieren horen niet thuis in een "kooi": vissen. konijnen, cavias, muizen,vogels enz.

je kan dan meteen het hele woord huisdier afschaffen.


maarre
ik heb hem nog steeds niet gevonden. zal hij deze kou overleven??
tis aardig koud hier.
__________________
als er WATER STAAT wil de WATERSTAAT weten WAT ER STAAT!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 10:45
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
ik hoop dat je hem vind voordat ie dood is.. zet anders verwarming aan ofzo ?
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 22-10-2003 @ 19:07:
Koop dan geen slang he? Die beesten horen niet in een kooitje.
Godsamme wat een loze opmerking. Een kat hoort ook niet in huis en een paard hoort ook niet door mensen bereden te worden.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 10:52
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Citaat:
lorenzo30 schreef op 22-10-2003 @ 22:55:
zal hij deze kou overleven??
tis aardig koud hier.
zet dan de verwarming hoger???
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 12:35
Verwijderd
Citaat:

Korenslangen zijn vooral in de avond actief, overdag willen ze zich graag verschuilen door zich in te graven in de bodembedekking, of door onder een stronkje of een steen te gaan liggen. Zie je ontlasting, dan moet je deze zo snel mogelijk te verwijderen omdat dat anders een broedplaats voor bacteriën gaat vormen. Temperatuur overdag 22-28°C en 's nachts minimaal 18°C.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 13:53
JCL
JCL is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 22-10-2003 @ 16:44:
als je nou gewoon met een paar mensen een grote zoekactie opstart heb je hem zo gevonden.
Gewoon voor ieder vertrek éen iemand die zoekt.

is je slang trouwens gevaarlijk ofzo?
wie gaat er nou naar een slang lopen zoeken?! Ik voor geen goud!! bah slangen........
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 15:28
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Niet zo handig zonder deksel! Zelfs ik weet dat je een verdomde stevig deksel moet hebben voor slangen, want ze wurmen zich overal tussendoor. Afijn, dat heb je al ontdekt.

Ze zitten graag op warme donkere plekjes. Achter in een kledingkast; bij de verwarmingsleidingen (warme plekjes op de vloer etc) en achter kasten. Ik zou (eventueel samen met iemand die er niet bang voor is) het huis kamer voor kamer helemaal doorzoeken. Kamers waar je al geweest bent goed afsluiten; zo maak je het gebied waar hij kan zitten steeds kleiner.

Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand in een kamer waar ze vermoedde dat de slang zat, 'savonds een warme kruik neerlegde met een handdoek erover. 'ochtends lag 'ie daar lekker opgerolt.

Succes! Laat 't even weten als 'ie terecht is

Cheers,
Arwen (slangenliefhebber, maar zolang ze thuis woont geen bezitter..)
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 16:36
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
maar is die unit nou gevaarlijk?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 17:31
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Korenslangen zijn niet giftig, als je dat bedoelt. 't zijn wurgslangen, maar lang niet sterk genoeg om een mens iets te doen. Een mens kunnen ze hoogstens bijten, wat pijn doet maar verder niet gevaarlijk is.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 17:49
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
hehe een van mijn rattenslangen was ook ontsnapt. Hij zat in het mechnisme van de bureaustoel (beestje was toen nog jong), wat een teringwerk om um daar levend edn wel uit te krijgen. Stoel werkt alleen niet meer

Dan zijn koningspythons toch een stuk makkelijker, die zijnw at groter en dikker en kunnen dus niet overal tussen en anders vind je ze sneller

En stomme leguaan is ook een keer ontsnapt..hing die aan de (buitenaknt) zijkant van het terrarium hehe
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 14:06
marlon
marlon is offline
Elaphe's kunnen in principe overleven in ons klimaat, maar erg bevordelijk is het niet voor ze.
Blijf zoeken en opletten, vooral op warme en vochtige plekken.
Je kan hem eventueel lokken met pinkies waarvan het hoofd ingeknipt is, of eventueel grotere muizen.
Blijf in ieder geval alert en zorg zoveel mogenlijk dat hij in je kamer blijft.

Slangen kunnen trouwens best in gevangenschap gehouden worden, mits de goede verzorging, zoals bij alle dieren.
Als ze het echt zo slecht hebben zouden ze nooit voortplanten, etc.
Waarom zou een slang niet, en een rat wel gehouden mogen worden in gevangenschap?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-10-2003, 12:40
poecilotheria
poecilotheria is offline
misschien tijd voor een goed terrarium met deurtjes aan de voorkant?? levert ook minder stress op voor de slang als de deurtjes aan de voorkant zitten.
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 18:20
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Ik heb zoiets eens meegemaakt met een paling. Ik had een paling gevangen met een vis wedstrijd en had hem in een emmer gedaan met een deksel er op, om hem de volgende dag te slachten. Ik kwam thuis en gaf de emmer aan mijn moeder want ik ging nog even naar de kroeg. Mijn moeder heeft toen de emmer in de garage gezet en de deksel er een beetje van afgehaalt, want ze dacht dat dan die paling geen lucht meer kon krijgen. De volgende dag was de paling weg. Maar een paar dagen later vonde de hond hem. De paling was al dood en opgezet en stinke dat die kreng deed.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 19:55
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-10-2003 @ 11:50:
Godsamme wat een loze opmerking. Een kat hoort ook niet in huis en een paard hoort ook niet door mensen bereden te worden.
Godsamme wat een loze opmerking, katten en konijnen zijn bestendig tegen het weer in Nederland. Sommige slangen en salamanders en dergelijken horen gewoon niet thuis in dit klimaat. Daar gaat het mij om. Niet of die beesten in een hokkie zitten of zo.
Ik heb al vaak genoeg een verdwaalde Gekko van de plee in een snackbar oid af moeten halen, het is toch te ziek voor worden?! Gewoon omdat iemand het leuk vond om zo'n beest in zn zak te hebben zitten, nou cool hoor om zo'n beest zo te laten lijden en zo koud te laten worden.
Ik ben er gewoon tegen. En als je m nie koopt, heb je ook geen last van ontsnappingen. Dat geldt niet alleen voor die slangen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 20:59
marlon
marlon is offline
Citaat:
Eend schreef op 25-10-2003 @ 20:55:
Godsamme wat een loze opmerking, katten en konijnen zijn bestendig tegen het weer in Nederland. Sommige slangen en salamanders en dergelijken horen gewoon niet thuis in dit klimaat. Daar gaat het mij om. Niet of die beesten in een hokkie zitten of zo.
Ik heb al vaak genoeg een verdwaalde Gekko van de plee in een snackbar oid af moeten halen, het is toch te ziek voor worden?! Gewoon omdat iemand het leuk vond om zo'n beest in zn zak te hebben zitten, nou cool hoor om zo'n beest zo te laten lijden en zo koud te laten worden.
Ik ben er gewoon tegen. En als je m nie koopt, heb je ook geen last van ontsnappingen. Dat geldt niet alleen voor die slangen.
Tja, ik voel me hier toch enorm aangesproken.
Ik heb thuis vrij veel exotische dieren zitten, van slangen tot schildpadden. Ik heb voor honderden (letterlijk) euro's aan boeken over deze dieren. Ik ga naar beurzen en lezingen. Alle dieren zitten appart, in een terrarium wat ingericht is naar hun wenzen, met genoeg schuilplaatsen, goede temperatuur, goede luchtvochtigheid, etc. En ze doen het goed, want overal waar een koppeltje van is komen eieren van.
Ik ken ook een heleboel mensen die op deze manier met reptielen bezig zijn en als je écht goed voor die beesten bent zal het (bijna) nooit gebeuren dat er eentje ontsnapt. Hoewel een fout natuurlijk altijd menselijk is, maar in principe gebeurd het níet.

En ja, er zijn ook een heleboel mensen die minder goed ervoor zijn, die het 'wel cool' vinden en niet goed met de dieren omgaan. Dat is héél erg en niet goed te praten, maar dat heb je bij álle huisdieren. Kijk maar eens naar de asielen, muizen en ratten die doodgaan of zo doorgekweekt zijn dat het al dierenmishandeling is voor je ze uberhaubt gekocht hebt.
Moet dat allemaal dan ook maar verboden worden, of moet er iets gedaan worden aan de mensen die de hobby verpesten, zonder dat de goede het slachtoffer worden van de slechte?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 21:20
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Eend schreef op 25-10-2003 @ 20:55:
Godsamme wat een loze opmerking, katten en konijnen zijn bestendig tegen het weer in Nederland. Sommige slangen en salamanders en dergelijken horen gewoon niet thuis in dit klimaat. Daar gaat het mij om. Niet of die beesten in een hokkie zitten of zo.
Ik heb al vaak genoeg een verdwaalde Gekko van de plee in een snackbar oid af moeten halen, het is toch te ziek voor worden?! Gewoon omdat iemand het leuk vond om zo'n beest in zn zak te hebben zitten, nou cool hoor om zo'n beest zo te laten lijden en zo koud te laten worden.
Ik ben er gewoon tegen. En als je m nie koopt, heb je ook geen last van ontsnappingen. Dat geldt niet alleen voor die slangen.
Godsamme wat een loze opmerking, honden zijn ook niet bestand tegen het-aan-een-boom-gebonden-te-worden. Niet iedereen mishandelt hun dieren

"ik ben er gewoon tegen" is ook al zo'n prachtargument dat aangeeft dat je totaal neit weet waar je het over hebt. De meeste eigenaren van exotische dieren hebben VEEL en VEEL meer kennis van hun dieren dan de gemiddelde hond- of katbezitter en hebben tevens VEEL en VEEL meer geld in hun dieren gestoken, wat ook weer de liefde voor hun dier aangeeft.

Dat er een paar vaders zijn die voor hun zoontje een hagedis in een aquarium pleuren, wil niet zeggen dat iedereen zo is.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:03
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
@lorenzo: heb je hem al gevonden?
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 09:38
lorenzo30
Avatar van lorenzo30
lorenzo30 is offline
Citaat:
i'll-be-ok schreef op 30-10-2003 @ 20:03:
@lorenzo: heb je hem al gevonden?
nog niet

dat komt omdat we op sommige plekken niet bijkunnen
__________________
als er WATER STAAT wil de WATERSTAAT weten WAT ER STAAT!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2003, 15:08
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ok wat je kunt doen:
koop een muis. Dood of levend (misschien dat levend beter is), maak die af. Snijdt het beestje open op een bordje, zodat het bloed vrij komt.

De slang komt daar mogelijk op af.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 17:34
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-11-2003 @ 16:08:
ok wat je kunt doen:
koop een muis. Dood of levend (misschien dat levend beter is), maak die af. Snijdt het beestje open op een bordje, zodat het bloed vrij komt.

De slang komt daar mogelijk op af.
Hmmm... Dan hebben we het over dierenmishandeling

Anyway, een kuiken kan ook helpen

Anyway, als je je slang echt muizen voert is het niet eens zo'n gek idee hoor, maar dan moet je wel een idee hebben waar hij ongeveer is...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 06:44
Verwijderd
ik weet niet wat je het beest normaal voert, maar wij voeren muizen aan onze slang. en als ze niet willen eten zijn er muisdruppels die je op de muis doet waardoor er een geur word afgescheiden waardoor de slang alsnog de muis pakt.(wij hebben het nog niet nodig gehad maar het bestaat dus wel)

misschien is het een idee om van die muisdruppels bij de dierenwinkel te halen en de slang daarmee ergens heen te lokken. in een val ofzo. of naar een open plek in de huiskamer.

Laat het ff weten of en hoe het is gelukt.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 12:01
Chiko
Chiko is offline
eey lorenzo...
vervelend dat je m nog niet hebt gevonden.
Je zou in de nacht eens in je kamer wat meel of iets in die richting op de vloer kunnen strooien. Mocht ie er nog zijn/leven dan zie je een spoor lopen. Misschien een tip.

sterkte
grtz, chiko
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 17:05
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-11-2003 @ 18:34:
Hmmm... Dan hebben we het over dierenmishandeling

Anyway, een kuiken kan ook helpen

Anyway, als je je slang echt muizen voert is het niet eens zo'n gek idee hoor, maar dan moet je wel een idee hebben waar hij ongeveer is...
dat is GEEN dierenmishandeling. Je vermoord het beest snel en pijnloos en dan gebruik je het als lokaas. Waar is de mishandeling? zo is de natuur, slangen eten vlees...simpel.

Een kijken is een beetje overdreven...beetje bloed is genoeg, maar het kan natuurlijk wel. En een slang 'ruikt' goed genoeg om een prooi in een andere kamer te vinden. Daarbij heeft die gast al poep gevonden, dus weet je wel ongeveer waar de slang is
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 10:54
lorenzo30
Avatar van lorenzo30
lorenzo30 is offline
Citaat:
Dukko schreef op 05-11-2003 @ 07:44:
ik weet niet wat je het beest normaal voert, maar wij voeren muizen aan onze slang. en als ze niet willen eten zijn er muisdruppels die je op de muis doet waardoor er een geur word afgescheiden waardoor de slang alsnog de muis pakt.(wij hebben het nog niet nodig gehad maar het bestaat dus wel)

misschien is het een idee om van die muisdruppels bij de dierenwinkel te halen en de slang daarmee ergens heen te lokken. in een val ofzo. of naar een open plek in de huiskamer.

Laat het ff weten of en hoe het is gelukt.


het is gelukt ik had de slang al een keer terrug gevonden maar door de haast had ik de deksel niet goed afgesloten(wel extra gewicht op, maar iki moest echt naar school) en vervolgens was hij weer ontsnapt

ik was het toen echt zat. naar een paar dagen had ik de hoop al opgegeven, het was echt te koud gewoon en hij had al een tijd geen muis op.

de methodes hier beschreven om een muis te slachten leek mij geen goed idee, want als een dode muis hier een aantal dagen ligt, gaat ie toch nog wel ontbinden, wat een niet zo erg aangename geur met zich meebreng ook is dit niet zo gezond voor de slang, een rottende muis geven.


ik heb toen maar bij een dierenwinkel een aantal kleine kooitjes gekocht en aantal muizen. ik heb per kooi een muis in gestopt en met muisdruppels besprenkt. De trallies van de kooien waren groot genoeg om de slang doorheen te laten, maar niet groot genoeg om de muizen te laten ontsnappen.

naar een paar dagen had de slang 1 muis gedood en opgegeten, maar doordat ie nu een muis in zijn buik had, kon hij niet meer ontsnappen

en zo is alles weer goed gekomen, en nogmaals erg veel bedank voor jullie tips. (vooral die muisdruppels deed het hem )
__________________
als er WATER STAAT wil de WATERSTAAT weten WAT ER STAAT!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 14:19
Verwijderd
geen probleem.

kben blij dat die muisdruppels zo effectief waren.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 14:21
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
lorenzo30 schreef op 12-11-2003 @ 11:54:
ik heb toen maar bij een dierenwinkel een aantal kleine kooitjes gekocht en aantal muizen. ik heb per kooi een muis in gestopt en met muisdruppels besprenkt. De trallies van de kooien waren groot genoeg om de slang doorheen te laten, maar niet groot genoeg om de muizen te laten ontsnappen.

naar een paar dagen had de slang 1 muis gedood en opgegeten, maar doordat ie nu een muis in zijn buik had, kon hij niet meer ontsnappen

en zo is alles weer goed gekomen, en nogmaals erg veel bedank voor jullie tips. (vooral die muisdruppels deed het hem )
Je moet de muis ook niet dagen laten liggen natuurlijk. De slang pakt um wel binnen een dag als die echt honger heeft.

En het lijkt me ook neit echt prettig als de slang vast zit tussen de tralies van de kooi omdat hij nu dkker is door de muis...maarja tis goed afgelopen...

En wat heb je ervan geleerd? ZORG DAT JE EEN GOED TERRARIUM HEBT en GOED AFSLUITEN.

die 10 seconde om het terrarium goed af te sltuiten weegt niet op tegen het zoeken van de slang (en mogelijke overlijden). Heb je geen geld voor goed terrarium, begin er dan niet aan.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 22:14
lorenzo30
Avatar van lorenzo30
lorenzo30 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 12-11-2003 @ 15:21:

die 10 seconde om het terrarium goed af te sltuiten weegt niet op tegen het zoeken van de slang (en mogelijke overlijden). Heb je geen geld voor goed terrarium, begin er dan niet aan.
ik had wel een goed aquarium, maar die is te klein geworden, en deze quarium is een heeeeel stuk groter. daarbij kom er ook nog eens dat ik heb gratis van een vriend heb gekregen.

maar, je heb wel gelijk, en daarom gaat de slang maar eerst nog voorlopig in zijn kleinere terrarium wonen totdat er een degelijk deksel op die grote zit.

en denk nou niet dat ik geen geld op om een slang te houden:
- oude terrarium (120 euro)
warmte matje (30 euro)
spotlamp (15 euro d8 ik)
inrichting, (40 euro)
muizen( 5 jaar lang muizen a 1 euro per week)
houtsnip (10 euro 5 jaar lang per maand)

ik heb al aardig wat geinvesteerd in de slang.

en dan heb ik nog meer terrarium dieren (geen slang meer gelukkig) en tis dat ik de slang gratis heb gekregen, anders was ik er helemaal niet aan begonnen. Een elaphe is al gauw 300 euro waard
__________________
als er WATER STAAT wil de WATERSTAAT weten WAT ER STAAT!!!!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 12:59
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
lorenzo30 schreef op 12-11-2003 @ 23:14:
ik had wel een goed aquarium, maar die is te klein geworden, en deze quarium is een heeeeel stuk groter. daarbij kom er ook nog eens dat ik heb gratis van een vriend heb gekregen.
een AQUARIUM is niet goed, tenzij hij echt toaal omgebouwd is naar terrarium, maar dan zou ik niet meer van aquarium spreken.

Citaat:
en denk nou niet dat ik geen geld op om een slang te houden:
- oude terrarium (120 euro)
warmte matje (30 euro)
spotlamp (15 euro d8 ik)
inrichting, (40 euro)
muizen( 5 jaar lang muizen a 1 euro per week)
houtsnip (10 euro 5 jaar lang per maand)

ik heb al aardig wat geinvesteerd in de slang.
dat je al redelijk veel geld aan een slang hebt uitgegeven, wil niet zeggen dat het genoeg is.

Citaat:
Een elaphe is al gauw 300 euro waard
blaat, 100 gulden (ja gulden) voor een jonkie. Dan duurt het wel ff voordat die 660 gulden is... (en een albino was 120 gulden toendertijd)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 23:28
lorenzo30
Avatar van lorenzo30
lorenzo30 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 15-11-2003 @ 13:59:
een AQUARIUM is niet goed, tenzij hij echt toaal omgebouwd is naar terrarium, maar dan zou ik niet meer van aquarium spreken.

wat maakt het nou uit of ik het een terrarium noem of aquarium, het is allebei een glazenbak met een tl buis erin waar vissen in kunnen of terrarium dieren

big deal



dat je al redelijk veel geld aan een slang hebt uitgegeven, wil niet zeggen dat het genoeg is.

wie heeft gezegd dat het genoeg was?? jij suggereerde dat ik geen geld voor de slang over had , dat terwijl ik juist al veel aan de slang had uitgegeven

Citaat:
Heb je geen geld voor goed terrarium, begin er dan niet aan.
ik heb dus wel geld




blaat, 100 gulden (ja gulden) voor een jonkie. Dan duurt het wel ff voordat die 660 gulden is... (en een albino was 120 gulden toendertijd)

blaat, kan best zo zijn dat een jonkie 100 gulden was die toendertijd, maar als je goed heb gelezen kun je toch wel opmaken dat mijn slang geen jonkie meer is. verder heb ik de slang gartis gekregen, dus ben ik niet zo erg op de hoogte van de prijs, maar ik weet wel van een paar mensen die 300 euro voor mijn slang over hebben en aangezien mijn slang geen bijzondere slang is heb ik die prijs dus gewoon daarop gebaseert

dusse, blaat
__________________
als er WATER STAAT wil de WATERSTAAT weten WAT ER STAAT!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-11-2003, 11:33
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik heb nooit gezegd dat JIJ er niet GENOEG geld voor over had. LEes maar eens terug. Ik zei:

'Heb je geen geld voor goed terrarium, begin er dan niet aan.'

en dat geld niet alleen voor terrarium maar ook voor de verzorging.

Een aquarium is (vaak) lang, niet hoog en niet diep...een terrarium heeft een andere structuur. Beetje reptielliefhebber, zal a) dit verschil weten en b) dit verschil gebruiken

en waarom ik er vanuit ging dat het een jonkie was, was vanwege je ongelukkig opbouw. Als je het om 'geld overhebben voor je slang' hebt, dan vermeld je het aankoopsbedrag en niet wat die nu waard is, dat is totaal irrelevant.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 16:27
MadEye
Avatar van MadEye
MadEye is offline
SLAAN OP DIE SLANG!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 17:09
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
needles schreef op 27-11-2003 @ 17:27:
SLAAN OP DIE SLANG!!!!!!!!!!!!!
hou je bek man
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 12:18
marlon
marlon is offline
Ik had mijn elaphe guttata voor wel 15 euro...
En m`n elaphe schrencki's 25 euro....
Dus 300 euro lijkt me sterk overdreven..

Verder kun je beter niet besparen op je terrarium, wil je dat wel doen, doe dat dan door bv zelf een goede te maken, uit bv hout, met voor schuifruitjes en een slotje voor de zekerheid.
Of kijk op marktplaats naar goede, tweedehands terraria.

Verder valt er te bezuinigen op de verlichting, als je een terrarium maakt uit hout, kun je er best een halogeenlamp in hangen, scheelt enorm in de energiekosten.

Muizen zijn zelf te kweken, etc.
Dus als je écht goedkoper uit wil zijn, valt er op genoeg te bezuinigen maar níet op de huisvesting en níet op de dierenarts...
Dan ben je zo`n gast die de hobby verziekt...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 20:21
Verwijderd
een vriend van mij die heeft ook slangen en er was er ook een tje weg en naar 5 maanden hebben ze hem terug gevonden 10 deuren verder!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #23
Spelleider
500 13-10-2006 12:19
De Kantine Wat staat er onder je control+v deel II
Tommie/Aligogo
500 23-04-2004 12:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.