Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2004, 16:19
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
ik ben naar de yankee gegaan en daar heb ik bij de messen staat te kijken. daar hebben ze een mes en als je op een knopje duwt dan flipt hij open. hij scharniert hij open.

toen ben ik naar de dumb store gegaan en daan hebben ze een mes waar het mes aan de voorkant eruit schiet. toen vroeg ik is dat wel legaal hij zij ja want als hij ergens tegen aan komt dan stopt hij. maar de vraag is of dat zo ook is. hij heeft ook de vorm van een dolk maar is maar aan 1 kant geslepen. ze zijn ook onder de 13 cm

is dit allemaal wel legaan. ik dacht dat flip messen harstikke illegaal zijn.
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2004, 16:30
JantjePietje
JantjePietje is offline
Hartstikke illegaal.
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 16:44
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
maar hoe kunnen winkels er dan aan komen en verkopen?
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 16:47
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 16-08-2004 @ 17:44 :
maar hoe kunnen winkels er dan aan komen en verkopen?
eraan komen: de wegen van de criminele wereld.....

er weer vanaf komen: iemand vinden die graag zo'n ding wil hebben, of het nou legaal of illegaal is.
of ook weer de criminele wereld in....
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 23:51
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik vraag me af wat je eraan hebt. Het is dus een soort van uitspringend mes als ik je goed begrijp. Ik zou niet weten wat voor toegevoegde waarde dat is boven een normaal mes.

Als je iets zoekt voor zelfverdediging moet je iig niet op zoek gaan naar een klapmes, die dingen zijn gevaarlijk voor je eigen handen. Zoek een 'tactical knife' of een S.O.G
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 08:09
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 17-08-2004 @ 00:51 :
Ik zou niet weten wat voor toegevoegde waarde dat is boven een normaal mes.
Je kunt ze in je broek-/jaszak stoppen zonder dat je je er meteen aan snijdt...denk ik, ik heb er geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 08:15
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Messen zijn trouwens alleen maar interessant voor mensen die weten hoe je ze moet gebruiken. Als je dat niet weet kan je er net zo goed'géén gebruiken, ook niet in het geval van een inbreker in je huis. Het komt namelijk maar al te vaak voor dat je eigen mes tegen je wordt gebruikt.

Het is beter als je gewoon een leuke vechtsport doet, kickboksen of freefight ofzo. Beter ook voor je conditie (kun je wegrennen)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 13:02
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
jij neemt gelijk aan dat ik het voor verdediging gebruik. maar dat is absoluut niet waar.

ik zoek een mes dat ik op mijn werk kan gebruiken en dat te bedienen is met 1 hand. terwijl ik dikke handschoenen aan heb.

en bovendien vind ik die dingen fasinerend. allerlei soorten messen. ik had laatst nog een stoer mes gezien van carbon gemaakt. die was kicken
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 15:27
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Is dit niet wat voor je? Een Buck knifes (bekend merk) veiligheidsmes. Is makkelijk te openen met een handschoen aan (denk ik althans) Toen ik nog in de supermarkt werkte had ik ook een stanleymes om dingen mee open te maken, handiger dan een dolk oid.



Kijk trouwens nog even verder op http://www.knivesandtools.com Ze hebben erg mooie dingen. Vindt zelf Victorinox tof, het zijn gewoon hebbedingetjes.

Laatst gewijzigd op 17-08-2004 om 15:29.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 17:16
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
het zijn mooie messen. maar ik kan ze nog steeds niet met 1 hand open doen. en daarom wil ik ze. ik ken 1 mes die je met 1 hand open kan doen en daarvan ben ik de naam kwijt maar ik heb het geprobeerd met een dikke handschoen aan het dan is het knopje ook te klein.

en aan een stanley mes heb ik ook niks aan. hoe mooi hij er ook uit ziet.

en de messen die ik bedoel vallen niet onder dolken. dolken zijn symestrisch en aan alle bij de kanten geslepen. deze vallen onder de katogorie messen.
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 17:26
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline


kijk dit is een zogenaamd 1 hands openen mes maar daar moet je met je duim tegen dat knopje duwen en dan open doen. met een dikke handschoen aan lukt dat nooit.

flip messen druk je op een knopje en hij springt open. maar we wijken af van de vraag. zijn ze legaal. heeft niemand eerder dit een keertje aan de politie gevraagd?
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 17:31
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline


ik heb ongeveer het mes gevonden dat ik bedoel. hier lijkt hij op het knopje zat alleen op een andere plek ander soort lemmet. en hij was van een ander merk. die van mij sprong eruit als je het knopje naar voren duwt. maar stopt als hij ergens tegen aan komt.

deze foto was gevonden op de site die Mr.Hypert€xt aan mij had gegeven.
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:46
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Nederlandse wetgeving mbt steekwapens;

Citaat:
Categorie 1
Wapens in deze categorie zijn geheel en ten strengste verboden: zowel het bezit ervan als de handel erin. Tot deze categorie behoren o.a.:

- Stiletto’s (springmessen): messen met zijdelings uitspringend lemmet;
- Valmessen : messen met vooruitspringend lemmet (met of zonder veer);
- Vlindermessen: messen met een heft dat uit twee delen bestaat, die om het lemmet heen geklapt kunnen worden;
- Dichtklapbare messen met een totale, uitgeklapte lengte boven 28 cm;
- Dichtklapbare messen waarvan het lemmet meer dan één snijkant heeft;
- Werpsterren;
- Vilmessen en ballistische messen;
- Blanke wapens die uiterlijk gelijken op een ander voorwerp dan een wapen;
- Pijlen en pijlpunten, bestemd om door middel van een boog te worden afgeschoten, die zijn voorzien van snijdende delen met de kennelijke bedoeling daarmee ernstig letsel te kunnen veroorzaken.

Uitzonderingen hierop zijn Stiletto’s (springmessen), Valmessen en Vlindermessen waarvan:

1. Het lemmet niet aan twee kanten scherp is ÉN
2. Het lemmet minder dan 7 cm lang is ÒF
3. Het lemmet tussen 7 en 9 cm lang is, maar dat in het midden meer dan 14 mm breed is ÉN
4. Die geen stootplaat hebben.

Als aan deze voorwaarden is voldaan zijn deze messen dus wèl toegestaan, zowel het bezit ervan als de handel erin.


Categorie 2
Wapens in deze categorie mag men slechts onder stringente voorwaarden - bijv. een ontheffing - in bezit hebben of verhandelen. Wij voeren géén artikelen die onder Categorie 2 vallen.

Categorie 3
Wapens in deze categorie mag men ook slechts onder stringente voorwaarden - bijv. met een verlof - in bezit hebben of verhandelen. Onder Categorie 3 vallen bijvoorbeeld werpmessen (wij voeren echter géén werpmessen).

Categorie 4
Wapens in deze categorie mag men in het bezit hebben of verhandelen. Deze wapens mogen echter niet gedragen worden. Dat wil zeggen: ze moeten tijdens vervoer zodanig deugdelijk verpakt zijn dat zij niet voor onmiddellijk gebruik kunnen worden aangewend.

Uit ons assortiment vallen onder Categorie 4:

- Blanke wapens waarvan het lemmet meer dan één snijkant heeft, voor zover zij niet vallen onder Categorie 1. Toelichting:
* Een dichtklapbaar mes waarvan het lemmet meer dan één snijkant heeft valt onder Categorie 1 - en is dus geheel verboden. NB: Een zaagtanding wordt hierbij beschouwd als snijkant!
* Een mes met vaststaand lemmet en meer dan één snijkant (bijvoorbeeld zaagtanding in de rug) valt onder Categorie 4.

Ik kan hieruit wel opmaken dat het mes bij jou 'yankee' wel legaal was.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:29
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
dus allebei de messen zijn legaal.

mooi goed om te weten.

waar vind je zulke dingen eigenlijk heb er vaak naar gezocht maar nooit gevonden.
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 13:18
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 18-08-2004 @ 10:29 :

waar vind je zulke dingen eigenlijk heb er vaak naar gezocht maar nooit gevonden.
Wat? De messen of de regels? De regels kun je hier wel vinden lijkt me, en de messen vindt je in elke betere hobbyzaak.

Laatst gewijzigd op 19-08-2004 om 12:33.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 09:01
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
hmm leuke regels heb jij als ik op regels klik dan krijg ik dit

en de messen weet ik al.
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 12:34
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 19-08-2004 @ 10:01 :
hmm leuke regels heb jij als ik op regels klik dan krijg ik dit

en de messen weet ik al.
Zal wel niet goed copy/paste hebben gedaan. Anyway, op de site van justitie staat alles natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:54
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline


can you say "illegal"
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2004, 20:44
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 19-08-2004 @ 17:54 :
[afbeelding]

can you say "illegal"
Shit, dat mes is echt wel gevaarlijk: ram het in ieands buik en je rijt zijn ingewanden er met gemak uit. Presies zo'n zaagje van bij een zakmes die tandjes...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 21:07
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 22-08-2004 @ 21:44 :
Shit, dat mes is echt wel gevaarlijk: ram het in ieands buik en je rijt zijn ingewanden er met gemak uit. Presies zo'n zaagje van bij een zakmes die tandjes...
De topicstarter zoekt geen moordwapen

En dat mes dat jij bedoeld (victorinox hobbytools) is voor normaal gebruik. Dat zaagje is om boomstronkjes mee te zagen, niet om iemand mee te vermoorden, dan kan je beter een kapmes gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 14:37
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 22-08-2004 @ 22:07 :
dan kan je beter een kapmes gebruiken.
of een AK47
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:48
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
aniki schreef op 23-08-2004 @ 15:37 :
of een AK47
We hebben het hier over messen, niet over geweren. En als je al uberhaupt een geweer neemt, dan ga je toch geen kalashnikov nemen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 20:16
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Het ging ook over praktisch...hoe praktisch is een kapmes (ongezien) mee sjouwen. Geef mij maar een klein steekwapen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 20:21
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 22-08-2004 @ 22:07 :
De topicstarter zoekt geen moordwapen

En dat mes dat jij bedoeld (victorinox hobbytools) is voor normaal gebruik. Dat zaagje is om boomstronkjes mee te zagen, niet om iemand mee te vermoorden, dan kan je beter een kapmes gebruiken.
Ik bedoel: als je al eens in een gekke bui zo'n zaagje tegen je vingers hebt gehouden en wat heen en weer gewiebeld, heb je een klein voorsmaakje van wat je met dat rood mes kunt uithalen. De tandjes op zo'n Victorinox zijn ongeveer 1.25 mm lang, die van dat mes zijn wel 2 mm ofzo. Als het zo'n valmes is (wat het ook is, uit de tekst af te leiden) , lijkt het mij niet echt handig om daar boompjes mee onder handen te nemen maar eerder als echt wapen (tegen dieren bedoeld, maar he: er lopen genoeg zieke geesten rond).

Ik denk ook niet dat de TS een moordwapen zoekt maar enkel een leuke gadget (of desnoods een verdediging). Maar ook bij mij geldt: als je tegenstander je aankan met blote handen is de kans groot dat hij je mes kan afnemen en dat wil je niet zien gebeuren; als je tegenstander ook gewapend is, kan een mes heel misschien handig uitkomen...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 19:13
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
ik zoek vooral messen omdat ik het mooi vind. ik heb een passie voor ijzer. en messen zijn mooie dingen wat je van ijzer kunt maken.
ik heb ook al heel vaak naar fantasiemessen gekekken uit de large maar ik vind ze te duur. en te fantasie achtig
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2004, 20:42
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 17-08-2004 @ 00:51 :

Als je iets zoekt voor zelfverdediging moet je iig niet op zoek gaan naar een klapmes, die dingen zijn gevaarlijk voor je eigen handen.
een echte man gebruikt een 23 inch machette zoals die sjaak op de foto.. als je die niet hebt hoor je er niet bij...

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine 'Ik maak je af!"
Missy
72 29-03-2009 15:20
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Verhalen & Gedichten Begin van een verhaal.
Vlooienband
20 18-01-2003 03:02
Psychologie waarom?
nogwatjuh
5 20-11-2002 07:58
Games Golden Sun (probleem)
Ieke
13 21-08-2002 17:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.