Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2009, 20:39
Verwijderd
Nou wil ik niet dolgraag mijn huis uit, maar ik en Lieke zijn eens voorzichtig aan het rondneuzen en kwamen op Marktplaats iemand tegen met een bijzondere advertentie.

Zijn idee: omdat hij al 8 jaar ingeschreven staat bij woningnet (Utrecht), maar er eigenlijk niets mee doet, leek het hem wel wat om voor een X bedrag samen met iemand (die hij eigenlijk niet kent) die te weinig inschrijftijd heeft een huis te gaan huren. Zo hoeft diegene niet jaren te wachten. Hij gaat niet in het huis wonen, want hij woont al ergens in Brabant. Na een tijdje schrijft hij zich uit deze woning en heeft diegene de woning voor zichzelf.

Is dit realistisch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2009, 21:11
Verwijderd
Nee, blijf lekker hier!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 21:11
karma85
karma85 is offline
edit: ignore

Laatst gewijzigd op 04-01-2009 om 00:40.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Nee, blijf lekker hier!
Ik heb hier zoveel stress. Nu weer met dat geld!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 23:24
June bug
June bug is offline
Volgens mij mag dat ook niet eens.. Iig de bij woningbouwvereniging waar ik ervaring mee heb kan de hoofdhuurder zijn gehuurde woning niet over laten schrijven op een andere naam. Als de hoofdhuurder zich uitschrijft betekent dat volgens mij gewoon dat hij de woning verlaat en het dus toegewezen wordt aan de eerstvolgende bovenaan de wachtlijst. Zou anders ook wel oneerlijk zijn denk ik. Maargoed misschien werkt het bij woningnet anders?
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 00:39
karma85
karma85 is offline
edit: ignore
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 10:51
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Volgens mij mag dat ook niet eens.. Iig de bij woningbouwvereniging waar ik ervaring mee heb kan de hoofdhuurder zijn gehuurde woning niet over laten schrijven op een andere naam. Als de hoofdhuurder zich uitschrijft betekent dat volgens mij gewoon dat hij de woning verlaat en het dus toegewezen wordt aan de eerstvolgende bovenaan de wachtlijst. Zou anders ook wel oneerlijk zijn denk ik. Maargoed misschien werkt het bij woningnet anders?
Je kan je natuurlijk ook alletwee als hoofdhuurder laten inschrijven. De huurwoning waarin wij wonen staat ook op 2 namen. Overigens weet ik niet wat voor gevolgen het heeft als 1 iemand zich laat uitschrijven, want in principe moet daarvoor ook het huurcontract veranderen. Maar bijvoorbeeld in geval van overlijden van 1 van de bewoners is het wel makkelijk als de ander ook als huurder staat ingeschreven, dan kan hij er nog blijven wonen.

Je zou het gewoon even moeten navragen bij de woningbouwvereniging hoe ze omgaan met vrijwillig vertrek van 1 van de huurders. Alhoewel ik het er wel mee eens ben dat ik het niet echt eerlijk vindt. En buiten dat, stel dat die ander zich opeens toch niet wil uitschrijven, en "gezellig" met jou gaat samenwonen, dan heb je ook geen poot om op te staan...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 21:30
Liefde & Relatie Tips! Hoe vraag je verkering? Jongen naar meisje
Schattekuuhh
4 04-01-2013 08:31
De Kantine persoonlijke vragen ;)
Fantôme
27 07-10-2005 23:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Vragen bedenken bij thema 'moeders'
Dolores
5 19-04-2004 13:32
Verhalen & Gedichten Vragen
WolterB
1 19-01-2004 22:38
Software & Hardware javascript vraagje
ldv
7 29-04-2002 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.