Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 14:50
meisjemuis
meisjemuis is offline
Ik heb sinds woensdag weer klachten van een vaginale schimmelinfectie. Ik heb hier vaker last van gehad. Daarom kreeg ik dit keer een kuur van 15 dagen (medicijnen om in te slikken, elke dag 1). Zoals altijd, is mijn vagina helemaal kapot gegaan, vooral achter, bij de ingang. En vanmorgen ben ik ongesteld geworden. Dus dat is weer dikke pret, met tampons in en uithalen.
Hebben jullie misschien nog tips/adviezen? Want ik zie het niet genezen als ik constant tampons erin en eruit haal, maarja. Maandverband wordt na een tijd ook een bron van infecties...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:59
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Vet houden?

Maareuh, als je je maandverband telkens verwisseld is het geen bron van besmetting hoor. Dat kan alleen als je dat ding te lang laat zitten met al dat vocht en bloed.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 15:08
meisjemuis
meisjemuis is offline
Klopt, maar het lijkt mij een hygienischer met een tampon. + dat de wondjes aan de buitenkant zitten, en dat er bij irritatie of infectiegevaar zo weer een schimmel zit. Wat dan mede door die maandverband komt.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 15:18
Verwijderd
Afwisselen? Dus niet of continu tampons (die je volgens mij sowieso niet constant in en uit doet, maar goed) of continu maandverband, maar half half...dus halve dag een tampon, halve dag maandverband. Ofzo?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 15:21
meisjemuis
meisjemuis is offline
Ik moet ze regelmatig verwisselen, omdat ik nu extra op de hygiene moet letten. Dus ik doe elke keer na 2 uur een nieuwe in, behoorlijk irritant trouwens.

Maar dat afwisselen is wel een optie ja.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 15:50
lipglossnblack
Avatar van lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Mag je die pillen we slikken tijdens dat je ongesteld bent eigenlijk? k dacht van niet
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 17:07
meisjemuis
meisjemuis is offline
Citaat:
lipglossnblack schreef op 28-01-2005 @ 16:50 :
Mag je die pillen we slikken tijdens dat je ongesteld bent eigenlijk? k dacht van niet
Ik heb de dokter er niet over gehoord, en in de beschrijving staat dat je tijdens je menstruatie onregelmatigheid kunt ervaring, dus ik denk het wel.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 17:16
lipglossnblack
Avatar van lipglossnblack
lipglossnblack is offline
ow oke, dan is dat alleen met zo'n 1-daagse kuur dat je dat niet mag
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 17:48
stralende ster!
stralende ster! is offline
Waarom krijg je dat pillen?? Ik kan me herinneren dat er ook een zalf bestaat voor schimmel infecties.. Misschien moet je dat eens proberen....

Succes..
__________________
Hoe meer je in het verleden blijft hangen, hoe minder je van de toekomst mee krijgt..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 18:13
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
stralende ster! schreef op 28-01-2005 @ 18:48 :
Waarom krijg je dat pillen?? Ik kan me herinneren dat er ook een zalf bestaat voor schimmel infecties.. Misschien moet je dat eens proberen....

Succes..
Zalf is meestal niet genezend. (en ook niet inwendig)
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 18:22
stralende ster!
stralende ster! is offline
Citaat:
murwari schreef op 28-01-2005 @ 19:13 :
Zalf is meestal niet genezend. (en ook niet inwendig)
Ik kreeg toen een zalf voor inwendig gebruik.. Zaten van die staafjes bij die je moest vullen met zalf en die moest je inbrengen en dan het staafje leeg spuiten.. Hielp wel goed..
__________________
Hoe meer je in het verleden blijft hangen, hoe minder je van de toekomst mee krijgt..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 20:56
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Tampon beter niet gebruiken als je last hebt van schimmelinfectie... Ik had het ook en mijn arts beschreef dat als 'de bacterieën toedekken met een warm donsdeken'. Beter maandverband (zo natuurlijk mogelijk?) en vaak verversen.

Ik heb ook de zalf gehad als middel, en bij mij hielp die ook goed.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 14:44
meisjemuis
meisjemuis is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 28-01-2005 @ 21:56 :
Tampon beter niet gebruiken als je last hebt van schimmelinfectie... Ik had het ook en mijn arts beschreef dat als 'de bacterieën toedekken met een warm donsdeken'. Beter maandverband (zo natuurlijk mogelijk?) en vaak verversen.

Ik heb ook de zalf gehad als middel, en bij mij hielp die ook goed.
Ik ben overgestapt naar de maandverband. Maar ik verwissel nu elke keer na een uur. Want ik wil echt geen risico meer oplopen om weer een schimmelinfectie te krijgen. En ik krijg het al van het minste en geringste.

Als er weer een schimmelinfectie komt, na die kuur waar ik nu mee bezig ben, ga ik waarschijnlijk richting een homeopaat, aangezien ik van veel mensen heb gehoord dat dat wel werkt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 15:34
Blue76
Blue76 is offline
Citaat:
Ik heb sinds woensdag weer klachten van een vaginale schimmelinfectie. Ik heb hier vaker last van gehad. Daarom kreeg ik dit keer een kuur van 15 dagen (medicijnen om in te slikken, elke dag 1). Zoals altijd, is mijn vagina helemaal kapot gegaan, vooral achter, bij de ingang. En vanmorgen ben ik ongesteld geworden. Dus dat is weer dikke pret, met tampons in en uithalen.
Hebben jullie misschien nog tips/adviezen? Want ik zie het niet genezen als ik constant tampons erin en eruit haal, maarja. Maandverband wordt na een tijd ook een bron van infecties...
Hai, helaas heel herkenbaar. Een tijd lang chronisch last van gehad. Bijna altijd voor mn menstruatie. Een tip die ik ooit op een Amerikaans forum vond heeft mij enorm geholpen.
Koop een vaginale douche (Etos, Kruidvat), paar druppels (6 a 8) Tea tree oil erin (te koop bij natuurwinkel maar ook het Kruidvat heeft het tegenwoordig), aanvullen met lauw-warm water en 1 a 2x in de week spoelen. Ik heb er sindsdien bijna nooit meer last van. Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 18:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik denk dat iemand die in 2005 (dat is 10 jaar geleden) dit probleem had, nu geen advies meer nodig heeft. Daarnaast is een vaginale douche potentieel heel schadelijk voor je vagina, en al helemaal met tea tree olie. Slecht advies dus.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #7
Verwijderd
500 20-05-2004 18:38
Seksualiteit Beffen
The_Vampire
15 04-03-2003 20:22
Lichaam & Gezondheid Candida, schimmelinfectie help me please!!!!!!!!
devilcat
8 12-11-2001 21:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.