Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 14:15
Gary Glitter
Avatar van Gary Glitter
Gary Glitter is offline
hmm, White Noise ; aardig saai, en de schrikmomenten zie je al van verre aankomen! nep ook, ik had de hele film zoiets van .. "hmm.. yeah right" terwijl ik dat nooit zeg in het echt, "yeah right" .. toch had ik dat gevoel tijdens de film .. apart!

en... , The Texas Chainsaw Massacre; met gemuteerde rednecks, "oh that poor boy!" Ik vind wel, dat in al die films waar een stel jongeren met elkaar ergens heen gaan, ze niks van elkaar kunnen hebben.. in de auto is de sfeer altijd al heel gespannen en "shut the fuck up!" enzo.. alsof ze elkaar totaal niet mogen. Waarom ga je op vakantie/naar een concert met mensen die je niet kunt uitstaan? Maar misschien gaan Amerikanen gewoon zo met elkaar om, weet ik veel
Advertentie
Oud 16-04-2005, 14:23
patrik594
patrik594 is offline
Shrek en Shrek 2, die films zijn echt heel leuk! ( had het eigenlijk niet gedacht )
Een echte aanrader
Oud 16-04-2005, 16:55
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Ju-on: the grudge 2: goeie film, gekeken in een slechte omgeving, denk dat ik hem vanavond maar opneem en dan een keer in rust nog eens ga kijken.
__________________
Dat heb je soms...
Oud 16-04-2005, 19:11
Verwijderd
Der Untergang - Tja, het wordt een cliche maar toch: Indrukwekkend.

Shaft - Het goede acteren van Jackson kon niet verhullen dat het eigenlijk best wel een kutfilm was.

Laatst gewijzigd op 16-04-2005 om 19:16.
Oud 16-04-2005, 19:17
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Girl with a Pearl Earring - hij was wel aardig, lekkere sfeer en Scarlet is erg lief, ik heb geen idee wat ik er voorderest van zou moeten denken.
Oud 16-04-2005, 20:07
Verwijderd
Ray - Niet zo bijzonder, Jamie Foxx is idd wel geweldig

The People vs. Larry Flynt - Geweldig
Oud 16-04-2005, 22:15
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Afgelopen week:

The Motorcycle Diaries: goed camerawerk, prachtige beelden van Zuid-Amerika, maar ik had graag wat meer diepgaande dialogen gezien, nu was de film soms wat.. oppervlakkig (en zelfs saai). De politieke standpunten hadden wel wat meer uitgewerkt mogen worden imho.

Der Untergang: meer van verwacht, maar goed geacteerd, sober en realistisch.

Garden State: leuke karakters, hoofdrolspeler was geknipt voor z'n rol, Natalie Portman kon beter vind ik, of ik miste iig soms de chemie tussen haar en Andrew. Daarnaast leuke humor, mooie sfeer, goeie soundtrack. Al met al

The Princess Diaries 2: stront, maarja.. tijdverdrijf.
Oud 17-04-2005, 10:25
TommytheCat
Avatar van TommytheCat
TommytheCat is offline
Office Space - Verhaal gaat nergens over maar door de erg leuke karakters blijft de film komisch en onderhoudend.
__________________
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back, he's really going to want to see a fucking cross?"
Oud 17-04-2005, 12:00
.Pure
.Pure is offline
Ghost Lake ; na een kwartier uitgezet.

White Noise ; hm best eng maar warrig

Hitch ; leuk
Oud 17-04-2005, 13:34
Gary Glitter
Avatar van Gary Glitter
Gary Glitter is offline
nou, The Pianist, die gast ontsnapt telkens aan alle situaties, als je 1% hebt op ontsnappen ontsnapt ie, wel 10x achter elkaar, het is een soort SuperJood. Ze laten wel zien waar Duitse mensen toe in staat zijn, en dat is niet omdat het toen een andere tijd was, want in 1920 en in 1930 waren de mensen hier net zoals nu.. ze zouden het zo weer kunnen doen.. wat een naar volk!
En de film is ook nog gemaakt door Roman Polanski, een kinderprikker
Oud 17-04-2005, 14:07
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
Don's Plum.
Apart. Speelt bijna de gehele film af in Don's Plum (cafetaria). De hele tijd dat gepraat, was wel leuk om af en toe te zien wat ze tegen zichzelf zeiden als ze naar de wc gingen tussendoor. En stomme ruzie's die ontstaan.
__________________
who rubs our noses in the night?
Oud 17-04-2005, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Gary Glitter schreef op 17-04-2005 @ 14:34 :
nou, The Pianist, die gast ontsnapt telkens aan alle situaties, als je 1% hebt op ontsnappen ontsnapt ie, wel 10x achter elkaar, het is een soort SuperJood. Ze laten wel zien waar Duitse mensen toe in staat zijn, en dat is niet omdat het toen een andere tijd was, want in 1920 en in 1930 waren de mensen hier net zoals nu.. ze zouden het zo weer kunnen doen.. wat een naar volk!
En de film is ook nog gemaakt door Roman Polanski, een kinderprikker
Samenhangende verhalen zijn niet echt jouw ding he?
Verder zouden niet alleen de Duitsers zo weer iets dergelijks kunnen doen, evengoed de hele wereldbevolking. Duitsers zijn geen 'naar volk'.
Oud 17-04-2005, 14:45
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 17-04-2005 @ 15:09 :
Duitsers zijn geen 'naar volk'.
Jawel.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 17-04-2005, 14:53
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Gary Glitter schreef op 17-04-2005 @ 14:34 :
En de film is ook nog gemaakt door Roman Polanski, een kinderprikker
Net als Gary Glitter......
Oud 17-04-2005, 14:58
Verwijderd
White Noise gisteren in de bios. Goeie film met een zoals gewoonlijk goede Michael Keaton. Niet teveel horror, goede spanningsopbouw. Enige kleine minpuntje is dat je niet alles te weten komt over hoe, wat en waarom.
Oud 17-04-2005, 16:57
Verwijderd
Dune

Sf-film van David Lynch, gebaseerd op de boekenserie van Frank Herbert.

Ik vond m matig, en ook behoorlijk gedateerd.
Oud 17-04-2005, 17:11
Donny must die
Donny must die is offline
red shadow, hmmm, gevechten waren bagger, de film was wel vermakelijk verder
Oud 17-04-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 17-04-2005 @ 17:57 :
Dune

Sf-film van David Lynch, gebaseerd op de boekenserie van Frank Herbert.

Ik vond m matig, en ook behoorlijk gedateerd.
had je die niet al een jaar geleden gezien..?
Oud 17-04-2005, 20:03
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Amityville Horror remake

Blegh. Het origineel was beter. En dat wil wat zeggen, want dat was ook een gare kutfilm.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 17-04-2005, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Peperkorrel schreef op 17-04-2005 @ 21:01 :
had je die niet al een jaar geleden gezien..?
Niet helemaal.
Oud 18-04-2005, 00:00
Verwijderd
Red Dragon

Prequel van Silence of the Lambs en een remake van de eerste Hannibal Lecter-film Manhunter(1986).

Manhunter vond ik maar een matige film, wat vooral kwam door de oncharismatische hoofdpersoon. Red Dragon heeft Edward Norton als hoofdpersoon en die doet het veel beter. Verder zijn Harvey Keitel en Philip Seymour Hoffman (in bijrollen) ook superieur aan de acteurs in Manhunter.

Maar hoe dan ook, Red Dragon is ook niet perfect. Op zichzelf staand mist het wel de spanning en het grimmige karakter van Silence of the Lambs. En Anthony Hopkins als Lecter is een cliché van zichzelf geworden.
Oud 18-04-2005, 00:11
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Boogeyman

Heb je al gekeken naar die thread over de beste horrorfilms?!

Nou,




















Daar hoort deze niet bepaald bij.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 18-04-2005, 00:24
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Sixteen Tongues

Deze is gelukkig een stuk beter. Prikkelend, verrassend en intensief. Jammer dat bijna niemand hem heeft gezien.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 18-04-2005, 12:43
droomkoningin
Avatar van droomkoningin
droomkoningin is offline
The pianist.

Ik vond 'm erg mooi.
Tijdens de film vroeg ik me echt af waarom een mens zo'n grote overlevingsdrang heeft ook al heeft diegene helemaal niks meer

Nog steeds kan ik er niet over uit dat zoiets ooit heeft kunnen gebeuren, en ook nog steeds gebeurd.
__________________
~Jij bent mooi, niet mooier, jij bent anders mooi~Mijn advies: blijf dan weg!~I can't feel a thing from my head down to my toes~
Oud 18-04-2005, 13:40
niña
Avatar van niña
niña is offline
Harold & Kumar go to Whitecastle

erg leuk
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 18-04-2005, 13:45
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-04-2005 @ 01:24 :
Sixteen Tongues

Deze is gelukkig een stuk beter. Prikkelend, verrassend en intensief. Jammer dat bijna niemand hem heeft gezien.
Heb je "SHATTER DEAD" gezien van McCrae?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Oud 18-04-2005, 13:55
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 18-04-2005 @ 14:45 :
Heb je "SHATTER DEAD" gezien van McCrae?
Nee. En ik kan niet zeggen dat ik dat van plan ben.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 18-04-2005, 14:03
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-04-2005 @ 14:55 :
Nee. En ik kan niet zeggen dat ik dat van plan ben.
Ik raad hem ook af.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Oud 18-04-2005, 16:05
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
What becomes of the broken hearted: eindelijk, wilde hem al heel lang zien. Vond hem beter dan once were warriors, die rol van jake was even geniaal als in het eerste deel, goeie film .

Once upon a time in america: al een paar keer gezien, mijn favoriete gangsterfilm .
__________________
Dat heb je soms...
Oud 18-04-2005, 17:14
Verwijderd
La Cité des Enfants Perdus

Ge-wel-dig Heerlijk surrealistisch en fantasierijk gemaakt. En de charismatische Ron Perlman en Judith Vittet acteren fantastisch.
Oud 18-04-2005, 17:26
Dest®uctoGirL
Avatar van Dest®uctoGirL
Dest®uctoGirL is offline
The Usual Suspects.

Ik vond het echt een goede film met een sterk verhaal en een verrassend einde
Oud 18-04-2005, 17:40
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 18-04-2005 @ 18:14 :
La Cité des Enfants Perdus

Ge-wel-dig Heerlijk surrealistisch en fantasierijk gemaakt. En de charismatische Ron Perlman en Judith Vittet acteren fantastisch.
Die heb ik pas nog gekocht!
Moet hem alleen nog kijken...
Oud 18-04-2005, 20:56
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Dopo Mezzanotte

De locatie : De "Mole Antonelliana" is een mooi gebouw. Het is zover ik weet wel het mooiste gebouw voor een filmmuseum.

Helaas laat de rest van de film te wensen over. Gewoon een aardig filmpje niet meer, niet minder.
Oud 18-04-2005, 21:46
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 18-04-2005 @ 18:40 :
Die heb ik pas nog gekocht!
Moet hem alleen nog kijken...
Doen, nu


MindGame

Heerlijke animatiefilm van Japanse bodem. Bevat de meest surrealistische en geflipte beelden, muziek en personages en is daarom een genot voor het oog.
Oud 18-04-2005, 21:59
stopmakingsense
Avatar van stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Simon

Echt focking grappig voor een Nederlandse film, ik heb echt genoten van die sfeerverhogende, verneuketarieve film!
__________________
John Merrick: I am not an animal. I am a human being.
Oud 18-04-2005, 23:00
2e Ketjing
Avatar van 2e Ketjing
2e Ketjing is offline
Jurassic Park III: gelukkig met Sam Neill en zo slecht vond ik hem niet eens. Grootste minpunt zijn alle scenes die zich in de lucht afspelen, veels te slecht.
Maar toch Jurassic Park blijf cool en zeer vermakelijk
__________________
Appelsap en Ligakoeken
Oud 18-04-2005, 23:20
Verwijderd
Smultronstället

Gaaf. Vond hem alleen een beetje kort met zijn anderhalf uur. Ik denk dat het hoofdpersonage dieper kon worden uitgewerkt (meer over zijn egoistische karakter en het verloop van zijn leven) als er wat meer tijd voor was genomen. Verder net als Det Sjunde Inseglet een interessant sfeertje.

Ikiru

Mooie film, met goede rol van Takashi Shimura, die ik al eens eerder in Kurosawa's films ben tegen gekomen. Sterk onderwerp, boeiend uitgewerkt.
Oud 19-04-2005, 01:16
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
N00dles schreef op 15-04-2005 @ 17:20 :
Dat overacteren in films uit die tijd voorkwam, dat klopt wel. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat moet accepteren
En Heston heeft gewoon een bepaalde karakteristieke uitstraling die me niet aan staat
Ik heb ook nergens gezegd dat je het moet accepteren.
En wat Heston betreft, ieder z'n eigen keus.

Ontopic: Vandaag Octopussy gekeken.
Naar mijn mening 1 van de betere James Bond films die ik tot nu toe heb gezien. Roger Moore is weer geweldig, en de film is erg vermakelijk, goeie stunts. En de mooie vrouwen ontbreken natuurlijk ook niet.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 19-04-2005, 11:04
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 18-04-2005 @ 21:56 :
Dopo Mezzanotte

De locatie : De "Mole Antonelliana" is een mooi gebouw. Het is zover ik weet wel het mooiste gebouw voor een filmmuseum.

Helaas laat de rest van de film te wensen over. Gewoon een aardig filmpje niet meer, niet minder.
Heb er toch van genoten. Mooi geschoten ook.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Oud 19-04-2005, 11:22
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Hana-bi: ontiegelijke topfim, wat een gigantisch genie is die kitano toch ook, ik moet sonatine echt eens zien een dezer dagen.
__________________
Dat heb je soms...
Oud 19-04-2005, 12:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Bambi:

Uitleg en wat ik ervan vond is niet nodig lijkt me
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 19-04-2005, 14:57
melaniie
melaniie is offline
the village; vind er niks aan, vooral omdat in het midde van de film al het 'enge' weg gehaald wordt

Hide&Seek; al helemaal suf, had er wel iets meer van verwacht
__________________
xxx my
Oud 19-04-2005, 15:05
Verwijderd
Citaat:
melaniie schreef op 19-04-2005 @ 15:57 :
the village; vind er niks aan, vooral omdat in het midde van de film al het 'enge' weg gehaald wordt

Hide&Seek; al helemaal suf, had er wel iets meer van verwacht
spoiler, kutje
Oud 19-04-2005, 15:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 19-04-2005 @ 16:05 :
spoiler, kutje
Ze verklapt toch niks?
Oud 19-04-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-04-2005 @ 16:15 :
Ze verklapt toch niks?
jewel, dat 'het enge' weggehaald wordt, dat hoef ik helemaal niet van te voren te horen.
Oud 19-04-2005, 15:31
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
droomkoningin schreef op 18-04-2005 @ 13:43 :
The pianist.

Ik vond 'm erg mooi.
Tijdens de film vroeg ik me echt af waarom een mens zo'n grote overlevingsdrang heeft ook al heeft diegene helemaal niks meer

Nog steeds kan ik er niet over uit dat zoiets ooit heeft kunnen gebeuren, en ook nog steeds gebeurd.
ja, ik heb hem ook gezien, en ik ben het eigenlijk wel met je eens.
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Oud 19-04-2005, 16:57
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
l'Ultimo Bacio.
Wat is die taal toch mooi. En Serpentine van dEUS kwam er in voor. <3
Meer zeg ik niet, hoor.
__________________
who rubs our noses in the night?
Oud 19-04-2005, 17:00
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
legatus schreef op 19-04-2005 @ 12:04 :
Heb er toch van genoten. Mooi geschoten ook.
Ja, maar ik heb van het weekend nog eens scenes gekeken uit Cinema Paradiso. Toch wel de ultieme film over de liefde voor film. Ik denk dat mijn lichtelijke teleurstelling hierdoor wel veroorzaakt zou kunnen zijn.
Oud 19-04-2005, 17:03
Whateverrr
Avatar van Whateverrr
Whateverrr is offline
Seven

Ik vind het n goede thriller... Spannend ook wel!
__________________
Juist, en wie ben jij.
Oud 19-04-2005, 17:06
Pukka
Avatar van Pukka
Pukka is offline
The Timemachine

best goed!
__________________
pocket evolution
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
Films, TV & Radio Buffy-topic #2
x-spekkie-x
500 14-07-2003 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.