Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2006, 14:01
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Hallo iedereen,

Ik en een paar maten hadden het idee om een x glaasje te gaan draaien. Is dit wel een goed idee? omdat ik toch wel vage verhalen enz. heb gelezen, en werkt het ook echt. Iemand ervaring? Alvast bedankt voor de reacties!
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Advertentie
Oud 11-10-2006, 14:02
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Doe het en ervaar.
Oud 11-10-2006, 14:16
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat is echt een ontzettend onverstandig idee.
Er zijn mensen die na het glaasje draaien voortdurend worden achtervolgd door entiteiten (geesten dus), en daar ook heel moeilijk vanaf komen.

Verder heb je ook helemaal niets aan het glaasje draaien. De antwoorden die je eventueel zou krijgen van de geesten zijn meestal toch niet naar waarheid, en sommige zijn kwaadaardig.

NIET DOEN DUS!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 11-10-2006, 14:50
Verwijderd
Ik zou het niet doen.
Maar ik hou sowieso niet van dingen als geesten oproepen of de toekomst voorspellen.
Oud 11-10-2006, 15:00
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Ik vind die paranormale dingen wel coowl eigenlijk, geesten oproepen dan toch maar niet deze keer, Telekineze misschien?
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Oud 11-10-2006, 15:12
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
nouja,
__________________
Oud 11-10-2006, 15:24
engeltje
engeltje is offline
ik zou het niet doen, hoe spannend het ook lijkt. Ik ken mensen waar dit dus bij mis is gegaan, er komen geen 'goede' geesten op af, om het maar zo te zeggen.
Oud 11-10-2006, 15:31
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Pluis schreef op 11-10-2006 @ 15:16 :
Dat is echt een ontzettend onverstandig idee.
Er zijn mensen die na het glaasje draaien voortdurend worden achtervolgd door entiteiten (geesten dus), en daar ook heel moeilijk vanaf komen.

Verder heb je ook helemaal niets aan het glaasje draaien. De antwoorden die je eventueel zou krijgen van de geesten zijn meestal toch niet naar waarheid, en sommige zijn kwaadaardig.

NIET DOEN DUS!
Reality check; geesten bestaan niet. Als je er niet in gelooft, kan er ook niks mis gaan.

"Glaasje draaien" is net zo iets als spookverhalen vertellen. Doe je het overdag in vol zonlicht dan is er geen fuck aan, doe je het 's nachts bij kaarslicht dan kun je mekaar behoorlijk opfokken. Eigenlijk de goedkope versie van naar een horrorfilm gaan.
Oud 11-10-2006, 15:47
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-10-2006 @ 16:31 :
Reality check; geesten bestaan niet. Als je er niet in gelooft, kan er ook niks mis gaan.

"Glaasje draaien" is net zo iets als spookverhalen vertellen. Doe je het overdag in vol zonlicht dan is er geen fuck aan, doe je het 's nachts bij kaarslicht dan kun je mekaar behoorlijk opfokken. Eigenlijk de goedkope versie van naar een horrorfilm gaan.
Precies, geesten bestaan niet dus maak je geen zorgen, er zal absoluut niks gebeuren.
Laat je niet gek maken door bepaalde figuren.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 11-10-2006, 15:47
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Dat is het probleem, ik geloof der dus WEL in!
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Oud 11-10-2006, 15:51
engeltje
engeltje is offline
als je er wel in gelooft, vooral niet doen dus. Er zijn wel betere manieren om met paranormale dingen bezig te zijn.
Oud 11-10-2006, 15:55
Verwijderd
Het feit of geesten bestaan of niet daar gelaten; als je er in gelooft kan het je behoorlijk in de war of angstig maken. Misschien alleen als je het doet, maar het kan ook een nasleep hebben, dat je bijvoorbeeld steeds vaker bang bent.

Ik heb tien jaar geleden ook een keer glaasje gedraait, en nou ben ik al angstig aangelegd, maar het pakte helemaal verkeerd uit.
Oud 11-10-2006, 15:56
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Citaat:
engeltje schreef op 11-10-2006 @ 16:51 :
als je er wel in gelooft, vooral niet doen dus. Er zijn wel betere manieren om met paranormale dingen bezig te zijn.
Voorbeeld?
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Oud 11-10-2006, 16:23
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 11-10-2006 @ 16:47 :
Precies, geesten bestaan niet dus maak je geen zorgen, er zal absoluut niks gebeuren.
Laat je niet gek maken door bepaalde figuren.
Dit kun je niet aantonen, alleen maar gissen. Dit valt dus onder een mening, geen feit.
Oud 11-10-2006, 16:30
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Ik ga het toch maar niet doen denk ik omdat ik er toch wel sterk in geloof. Maar zijn er andere vormen van ''paranormale dingen'' die je zelf kunt doen zoals Telekinese, en kan dit kwaad voor je of roep je hier geesten mee op. Iemand een idee.
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Oud 11-10-2006, 16:39
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Doen!!! en dan keihard iemand laten schrikken die echt in geesten gelooft

'' BOEH!!! ''


kinderachtig maar een klassieker
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 11-10-2006, 16:41
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Als je idd geloofd dat ze bestaan, kun je er behoorlijk veel last van krijgen.
Ik geloof er niet (meer) in. Onzin. Maar dat neemt dan niet weg dat ik het zomaar zal doen.
__________________
Geen juist moment
Oud 11-10-2006, 16:43
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Precies


maar het kan geen kwaad of zo telekinese, en je roept er toch geen kwade geesten of zoiets mee op he

Oh ik ben zo klein bang jongetje
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Ads door Google
Oud 11-10-2006, 16:51
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
kerel geesten bestaan niet waar ben je in godsnaam bang voor?!
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 11-10-2006, 16:54
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Voor geesten
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Oud 11-10-2006, 17:03
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Lollige schreef op 11-10-2006 @ 17:54 :
Voor geesten
Gevat.
Ik zou het zelf niet weten. Ik heb het nog nooit gedaan, en ik weet niet of het echt is of wat er gebeurd als je het doet. Ik weet wel dat ik het hele Bloody Mary-verhaal niet durf uit te voeren, 's avonds laat.
Maar als ik even 'logisch' doe dan kan ik geen reden bedenken waarom goede geesten hierheen willen komen om vragen te beantwoorden. Je kan het proberen maar misschien is het niet verstandig.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 11-10-2006, 17:19
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ik heb zojuist serieus gechecked of dit niet Mystiek was, maar dat forum bestaat kennelijk niet meer
Oud 11-10-2006, 17:24
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Ja ik vond hem ook al niet meer. Staat hij hier nu wel goed of moet hij in religie?
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Oud 11-10-2006, 17:26
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-10-2006 @ 18:19 :
Ik heb zojuist serieus gechecked of dit niet Mystiek was, maar dat forum bestaat kennelijk niet meer
nee dat bestaat niet meer

maar geesten bestaan wel ook als je er niet ingelooft

want mensen die er helemaal niet in geloofden kregen daar ook last van

ontopic
niet doen
__________________
.
Oud 11-10-2006, 17:34
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Ik heb het een paar keer gedaan met een paar mensen.
We kregen allemaal rare dingen 'binnen', bijvoorbeeld 1 telefoonnummer dat niet bestaat. Ik geloof er eigenlijk ook niet zo in, maar de mensen met wie ik het deed wel, en die zeiden dat je er sterk voor moet zijn, dus dat je niet naar de geesten gaat luisteren als ze iets gaan zeggen. En je moet het ook nooit alleen doen!

Mijn vader heeft dit al vaker gedaan, en 1x schoot er zelfs in een keer een glas naar de muur. Best eng. Maarja, eigenlijk gebeurt er meestal helemaal niks.

Wel vond ik het apart dat het glas iedere keer wel bewoog, maar ik had eigenlijk constant het idee dat iemand anders duwde.

Ohja nog iets, ik zou het glaasje draaien gewoon een keertje proberen. Als je negatieve dingen binnenkrijgt of je je er niet goed bij voelt, er METEEN mee stoppen. Want er kunnen blijkbaar ook kwade geesten zijn die contact met je willen en je kwaad willen doen.
Advertentie
Oud 11-10-2006, 17:43
juno
Avatar van juno
juno is offline
Goed he, hoe mensen echt nog in geesten geloven. En dan vooral kwade geesten.
Oud 11-10-2006, 17:50
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
juno schreef op 11-10-2006 @ 18:43 :
Goed he, hoe mensen echt nog in geesten geloven. En dan vooral kwade geesten.
Ik geloof er zelf niet in, dat zeg ik ook. Heb het alleen maar van andere mensen gehoord. En dit wil de TS toch ook weten?
Oud 11-10-2006, 17:53
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 11-10-2006 @ 18:26 :
nee dat bestaat niet meer

maar geesten bestaan wel ook als je er niet ingelooft
Bewijs 't maar eens zou'k zeggen. De effecten van glaasje draaien e.d. zijn gewoon psychologisch.
Oud 11-10-2006, 17:54
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Lollige schreef op 11-10-2006 @ 18:24 :
Ja ik vond hem ook al niet meer. Staat hij hier nu wel goed of moet hij in religie?
Nou, religie gaat over dingen die niet bestaan. Psychologie gaat over hoe je eigen hersenen je voor de gek kunnen houden. Past prima in beiden dus
Oud 11-10-2006, 17:58
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-10-2006 @ 18:54 :
Nou, religie gaat over dingen die niet bestaan. Psychologie gaat over hoe je eigen hersenen je voor de gek kunnen houden. Past prima in beiden dus
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 11-10-2006, 17:59
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-10-2006 @ 18:53 :
Bewijs 't maar eens zou'k zeggen. De effecten van glaasje draaien e.d. zijn gewoon psychologisch.
Inderdaad.

Toevalligheden die na het glaasje draaien voorvallen (ongelukken en blabla) worden dan op kwaadaardige geesten afgeschoven.

@Ts; Wat praat je constant over telekynise? Leg dat eens uit als je wilt- vooral wat je er mee bereieken wilt...

Ik raad je meditatie aan; ga maar op zoek in jezelf voor je naar buiten gericht bezig gaat.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Oud 11-10-2006, 17:59
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Hier hoe je telekinese kan leren:

http://home.wanadoo.nl/mdkeizer/para...kineseoef2.htm

Of mag je hier geen links plaatsen? Wie doet met mij mee?
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Oud 11-10-2006, 18:01
juno
Avatar van juno
juno is offline
Mystiek, dat was leuker dan Psychologie en Religie bij elkaar. Geweldig, al die zweefteefjes.
Oud 11-10-2006, 18:01
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 11-10-2006 @ 18:59 :
Inderdaad.

Toevalligheden die na het glaasje draaien voorvallen (ongelukken en blabla) worden dan op kwaadaardige geesten afgeschoven.

@Ts; Wat praat je constant over telekynise? Leg dat eens uit als je wilt- vooral wat je er mee bereieken wilt...

Ik raad je meditatie aan; ga maar op zoek in jezelf voor je naar buiten gericht bezig gaat.
Weet niet, moet je overal een rede voor hebben? 't lijkt me gewoon coowl om te kunnen
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Oud 11-10-2006, 18:02
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Lollige schreef op 11-10-2006 @ 19:01 :
Weet niet, moet je overal een rede voor hebben? 't lijkt me gewoon coowl om te kunnen
Je kunt ook een muziekinstrument leren. Kost minder moeite en doet 't beter bij de vrouwen.
Oud 11-10-2006, 18:19
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Ja goed idee! Ik ga een trompet laten zweven.
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Ads door Google
Oud 11-10-2006, 18:35
Noddy
Noddy is offline
Mijn oom deed het ooit en die "geest" zei tegen hem dat hij dood zou gaan op zijn 18e. Hij leeft gewoon nog, maar hij heeft een jaar lang elke dag gedacht dat hij dood zou gaan.

Maargoed, ik zou het dus niet doen. Onbewust zal je elke vreemde dingen die later gebeuren wel koppelen aan het glaasje draaien. Ik vind dat je jezelf er behoorlijk gek mee kunt maken.
__________________
Make that the cat wise
Oud 11-10-2006, 19:05
Verwijderd
Het lijkt me inderdaad niet verstandig om te beginnen met glaasje draaien. Wanneer je ook maar het kleinste twijfelgevoel hebt, of geesten wel óf niet bestaan, dan kun je jezelf én anderen helemaal gek maken.

Ik ga ervanuit dat geesten niet bestaan, maar voor alle zekerheid begin ik er maar niet aan
Oud 11-10-2006, 19:10
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Noddy schreef op 11-10-2006 @ 19:35 :
Mijn oom deed het ooit en die "geest" zei tegen hem dat hij dood zou gaan op zijn 18e. Hij leeft gewoon nog, maar hij heeft een jaar lang elke dag gedacht dat hij dood zou gaan.
Het zit gewoon tussen je oren. Die mensen denken zo hard dat die geesten dat doen, dat ze daar helemaal in geloven, maar ze doen het zelf.

En zolang ik dat tegen mezelf blijf zeggen, ben ik ook niet bang
__________________
Geen juist moment
Oud 11-10-2006, 19:16
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Lollige schreef op 11-10-2006 @ 18:59 :
Hier hoe je telekinese kan leren:

http://home.wanadoo.nl/mdkeizer/para...kineseoef2.htm

Of mag je hier geen links plaatsen? Wie doet met mij mee?
Wat staan daar trouwens veel fouten in. En doordat interpunctie hier en daar ontbreekt, geloof ik er al niet meer in.
__________________
Geen juist moment
Oud 11-10-2006, 19:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zeg, entiteiten bestaan wel En: niet doen.
Oud 11-10-2006, 19:52
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Ga glaasje atten, dan krijg je een stuk sneller resultaten.
__________________
Chaos unleashed..
Oud 11-10-2006, 20:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Dit hoort niet op psych.
__________________
I like my new bunny suit
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Glaasje draaien.
Missy
59 05-08-2008 15:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 25-02-2006 22:17
Levensbeschouwing & Filosofie God vind iedereen aardig
Snakeboy
24 11-05-2005 07:43
Levensbeschouwing & Filosofie Geesten, Glaasje draaien
San_15
31 02-09-2002 19:43
Psychologie Perfecte zelfmoordactie, Glaasje draaien?
Verwijderd
8 26-04-2002 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.