Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2007, 22:10
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
VRAAG!
Hallo,
Ik slik Lovette en heb net n stopweek achter de rug. Moest vandaag (zondag) beginnen met nieuwe strip, maaaar, ik ben ongeveer vier uur buiten de toegestane 12 uur te laat...
Kan dit kwaad? Of valt dit nog onder het verzetten van de begindag oid?
En ik heb wel sex gehad afgelopen week en was van plan dat komende week ook te doen, maar ik denk ik vraag t toch maar.

xx kaa
__________________
*Signature*
Oud 16-12-2007, 23:12
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Klopt.

Je had ook geen diarree meer enzo?

Goed dat je er eentje uit de reservestrip hebt genomen . Zolang die binnen 36 uur na je vorige was, zit je goed.
Nee, daarna geen last meer gehad.
Oud 17-12-2007, 09:53
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
VRAAG!
Hallo,
Ik slik Lovette en heb net n stopweek achter de rug. Moest vandaag (zondag) beginnen met nieuwe strip, maaaar, ik ben ongeveer vier uur buiten de toegestane 12 uur te laat...
Kan dit kwaad? Of valt dit nog onder het verzetten van de begindag oid?
En ik heb wel sex gehad afgelopen week en was van plan dat komende week ook te doen, maar ik denk ik vraag t toch maar.

xx kaa
Nou ja... de kans dat er wat misgaat is vrij klein, maar omdat het de eerste pil van je strip is is die kans toch weer wat groter. Ik zou maar gewoon doen alsof je een pil vergeten bent in de eerste week. Dat wil dus zeggen dat je de komende 7 dagen een condoom moet gebruiken en dat je een morning afterpil moet gaan halen als je de afgelopen 2 dagen seks gehad hebt.
__________________
Tsja
Oud 17-12-2007, 12:26
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
VRAAG!
Hallo,
Ik slik Lovette en heb net n stopweek achter de rug. Moest vandaag (zondag) beginnen met nieuwe strip, maaaar, ik ben ongeveer vier uur buiten de toegestane 12 uur te laat...
Kan dit kwaad? Of valt dit nog onder het verzetten van de begindag oid?
En ik heb wel sex gehad afgelopen week en was van plan dat komende week ook te doen, maar ik denk ik vraag t toch maar.

xx kaa
Je mag je stopweek nooit langer maken dus wat dat betreft is het misschien wel gevaarlijk..
Oud 17-12-2007, 13:32
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Nou ja... de kans dat er wat misgaat is vrij klein, maar omdat het de eerste pil van je strip is is die kans toch weer wat groter. Ik zou maar gewoon doen alsof je een pil vergeten bent in de eerste week. Dat wil dus zeggen dat je de komende 7 dagen een condoom moet gebruiken en dat je een morning afterpil moet gaan halen als je de afgelopen 2 dagen seks gehad hebt.
Oke ik ga doen wat jij zegt! Thanks for the advice...
groetjes kaa
__________________
*Signature*
Oud 17-12-2007, 23:03
Verwijderd
Ik ben sinds een dik jaar aan de Microgynon. Daar ben ik eigenlijk mee begonnen omdat ik vier maanden geen menstruatie had gehad, en ik was nog maagd, dus zwanger kon ik niet zijn. Sindsdien loopt mijn menstruatie regelmatig en tot voor een paar maanden redelijk probleemloos. Ik merk nu al een tijdje dat ik, voor ik ongesteld word, weer heel huilerig ben en veel last heb van buikkrampen. Ook heb ik gigantische stemmingswisselingen. Wat gewoon echt niet handig is, en waar ik dus eigenlijk ook vanaf wil. Nu weet ik wel dat een beetje hormonaal gedrag normaal is, maar ik begin echt bij het minste of geringste te janken en lag vanmorgen te verkrampen in bed. Zali k naar de huisarts stappen en vragen om een andere pil, of zijn er ook andere oplossingen (mijn moeder meende zich vaag iets te herinneren over vitamine B complexen slikken?)?
Oud 18-12-2007, 07:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een andere pil kan echt veel schelen. Zelf had ik van microgynon 30 heel veel bijwerkingen, met Yasmin gaat het redelijk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-12-2007, 15:01
haha444haha
Avatar van haha444haha
haha444haha is offline
Ik had even een klein vraagje:

Had afgelopen week buikgriep. Ik slik mijn pil altijd rond bedtijd (half 12) en had tot vlak voor ik mijn pil slikte last van mijn buik. Ik dacht ik slik de pil toch maar en kijk wel of hij binnen blijft. Ik ben na t slikken van de pil in slaap gevallen en heb die nacht geen last meer gehad van mijn darmen. Maar ik heb tot een kwartier voor mijn pil wel de hele dag last gehad. Nu vroeg ik mij af, ookal is de pil binnen gebleven, kan het zijn omdat ik zon last van mijn darmen had dat hij toch niet helemaal goed is opgenomen omdat mijn darmen van slag waren of is het zo dat als hij binnen blijft hij sowieso is opgenomen?

Beetje rare vraag maar toch
__________________
~~ Keep Smiling ~~
Oud 18-12-2007, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Een andere pil kan echt veel schelen. Zelf had ik van microgynon 30 heel veel bijwerkingen, met Yasmin gaat het redelijk
Idd. Ik had er zowel bij microgynon 30, als bij trigynon, als bij Diane35 erge last van, bij Yasmin had ik nergens last van.

@haha444haha: Ik zou het niet weten, maar mij lijkt dat het dan in de bijsluiter gestaan had. Bij diarree is het ook alleen als het binnen vier uur na het slikken is dat je het op moet vatten als 'pil niet geslikt', mij lijkt dat als je hem binnen hebt gehouden je er van uit kunt gaan dat het goed is.
Oud 18-12-2007, 15:49
Verwijderd
Ik had van microgynon ook veel bijwerkingen
Oud 18-12-2007, 16:10
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb een vraagje met betrekking op m'n vorige post.

Mijn huisarts wil dat ik van Diane weer terug ga naar microgynon. Welke ik dus niet wil, doordat ik ook bijwerkingen had. (Als opeens meer puistjes, duizeligheid en misselijkheid in de eerste week, en lichte hoofdpijn aan het begin van de stopweek.) Nou moet ik binnen twee weken nieuwe strips halen.

Kan ik bij de apotheek zelf beslissen welke pil ik wil? Of ik nog 3 maanden de diane (nou ja, ik heb zo'n merkloze variant ervan geloof ik) of microgynon 30 neem?

Ik heb namelijk het vermoeden dat de huisarts erbij heeft getypt dat ik naar de microgynon moet, terwijl ik zei dat ik er over na ging denken. De diane heeft veel risico's, maar ik heb geen zin om me opeens weer kut te voelen, terwijl ik nu echt totaal nergens last van heb.
Oud 18-12-2007, 16:15
Verwijderd
Ik denk dat de apotheek wel doorkrijgt wat je huisarts opgeeft, hoewel je tegenwoordig zonder herhaalrecept de pil af kunt halen, dus wie weet ook wel niet. Je kunt het natuurlijk ook even vragen bij de apotheek en anders je huisarts opbellen om aan te geven dat jij niet over wilt stappen (je had immers gezegd dat je er over na ging denken, wel handig om dan aan te geven wat het resultaat daarvan is ). Mij lijkt dat jij altijd nog zelf degene bent die mag beslissen hoe, wie en wat ed.
Oud 18-12-2007, 16:47
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik denk dat de apotheek wel doorkrijgt wat je huisarts opgeeft, hoewel je tegenwoordig zonder herhaalrecept de pil af kunt halen, dus wie weet ook wel niet. Je kunt het natuurlijk ook even vragen bij de apotheek en anders je huisarts opbellen om aan te geven dat jij niet over wilt stappen (je had immers gezegd dat je er over na ging denken, wel handig om dan aan te geven wat het resultaat daarvan is ). Mij lijkt dat jij altijd nog zelf degene bent die mag beslissen hoe, wie en wat ed.
Volgens mij werkt het hier sinds kort niet echt meer met herhaalrecept, maar het staat gewoon in de computer.
Eigenlijk moet ik de huisarts wel vertellen hoe ik erover na heb gedacht, maar ik kan eigenlijk niet bellen tijdens het telefonisch spreekuur, dus ik denk: dat komt de volgende afspraak wel weer eens. Sowieso zei ik tegen haar dat ik nog twee strippen had thuis en toen kwam ik thuis en zeg ik dat ik alleen nog de huidige had. Oeps.

Maar ik ga het morgen of vrijdag maar gewoon even proberen bij de apotheek en m'n moeder meenemen. Ik wil gewoon nog wat meer tijd om uit te zoeken en eens met de huisarts te bespreken wat alternatieven zijn.
Oud 19-12-2007, 13:16
LikeThis
LikeThis is offline
Hey mensen!
Ik heb even een vraagje, ik heb een aantal maanden de pil doorgeslikt maar begon zondag toch te bloeden (niet bruin ofzo) maar niet zo hevig als normale menstruatie... ik ben toen stopweek ingelast maar ik bloed nog steeds, wel heviger dan die zondag en heb af en toe wat buikpijn, is dit nu al mijn menstruatie (die meestal iets heviger is als wat k nu heb) of komt die er nog 8eraan? en blijf ik dus strax nog een week bloeden??

Laatst gewijzigd op 19-12-2007 om 14:25.
Oud 22-12-2007, 11:41
Glendoria
Avatar van Glendoria
Glendoria is offline
Ik ben 1 november (na 13 jaar de pil te hebben geslikt) gestopt met de Yasmin pil. Ik voel me er veel beter bij, stemmingswisselingen zijn weg. Maar nu ben ik om de week ongesteld en niet zo'n beetje ook. Is dit normaal ? Moet mijn lichaam 'wennen' zonder de extra hormonen? Is er een ander alternatief? (Ook ben ik begonnen met het slikken van St Janskruid en dit gaat niet samen met de pil. Ik wil hier liever niet mee stoppen, maar als het niet anders kan...)
__________________
Watch out daddy I sting like a bee.
Oud 24-12-2007, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Ik ben sinds een dik jaar aan de Microgynon. Daar ben ik eigenlijk mee begonnen omdat ik vier maanden geen menstruatie had gehad, en ik was nog maagd, dus zwanger kon ik niet zijn. Sindsdien loopt mijn menstruatie regelmatig en tot voor een paar maanden redelijk probleemloos. Ik merk nu al een tijdje dat ik, voor ik ongesteld word, weer heel huilerig ben en veel last heb van buikkrampen. Ook heb ik gigantische stemmingswisselingen. Wat gewoon echt niet handig is, en waar ik dus eigenlijk ook vanaf wil. Nu weet ik wel dat een beetje hormonaal gedrag normaal is, maar ik begin echt bij het minste of geringste te janken en lag vanmorgen te verkrampen in bed. Zali k naar de huisarts stappen en vragen om een andere pil, of zijn er ook andere oplossingen (mijn moeder meende zich vaag iets te herinneren over vitamine B complexen slikken?)?
Ik heb hier ook wel last van ja (microgynon 30), maar ik slik die pil al sinds mijn 15e dus ik ben er wel aan gewend

In jouw situatie zou ik dit aan de huisarts voorleggen, een andere pil slikken lijkt me makkelijker dan nog meer pillen erbij
Oud 24-12-2007, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hier ook wel last van ja (microgynon 30), maar ik slik die pil al sinds mijn 15e dus ik ben er wel aan gewend
Waarom wissel jij dan niet van pil?
Oud 24-12-2007, 11:09
Verwijderd
Ik ben bang voor hoe ik verander als ik stop of overstap, omdat ik hem al zo lang slik.. Daarbij slik ik hem al zo lang dat ik me realiseer dat het die tijd van de maand is en ik me in kan houden
Oud 26-12-2007, 07:59
MinnieM
MinnieM is offline
Ik moest normaal op vrijdag beginnen aan mijn stopweek (na 3 weken de pil te hebben genomen). Op zaterdag, zondag & maandag heb ik de pil doorgenomen, maar ik ben ze vergeten op dinsdag.
Ik heb ze vandaag (op woensdag) terug ingenomen.

Weet iemand of ik nu een risico loop?
Oud 26-12-2007, 10:47
PV
PV is offline
Citaat:
Ik moest normaal op vrijdag beginnen aan mijn stopweek (na 3 weken de pil te hebben genomen). Op zaterdag, zondag & maandag heb ik de pil doorgenomen, maar ik ben ze vergeten op dinsdag.
Ik heb ze vandaag (op woensdag) terug ingenomen.

Weet iemand of ik nu een risico loop?
Volgens mij was het zo dat, als je de zeven dagen voorafgaand aan de dinsdag wel trouw de pil hebt ingenomen, je nu geen risico loopt. Je moet wel de strip waar je nu aan begonnen bent helemaal afmaken.
Als je m in die zeven dagen wel ergens vergeten was, loop je nog een week risico.
Oud 28-12-2007, 12:18
AskMeAnything
Avatar van AskMeAnything
AskMeAnything is offline
Ik had even een vraagje.. Ik heb vannacht bij een vriendin gelogeerd, en ik was mijn pil vergeten mee te nemen. Zelf slik ik Stediril 30, en zij Microgynon 30.

Nu heb ik een pil van haar genomen, omdat ik dacht dat ze hetzelfde bevatten etc. Toch begin ik nu te twijfelen. Moet ik nu gewoon nog mijn eigen pil gaan nemen? Of maakt het niks uit? Help me
__________________
It's the agony of you chewing gum.
Oud 28-12-2007, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Ik moest normaal op vrijdag beginnen aan mijn stopweek (na 3 weken de pil te hebben genomen). Op zaterdag, zondag & maandag heb ik de pil doorgenomen, maar ik ben ze vergeten op dinsdag.
Ik heb ze vandaag (op woensdag) terug ingenomen.

Weet iemand of ik nu een risico loop?
Dat is hetzelfde als de pil vergeten in je derde week, volgens mij geldt dan idd wat PV zegt, maar dat staat vast ook in de bijsluiter en anders op www.pilvergeten.nl.
Oud 30-12-2007, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Ik had even een vraagje.. Ik heb vannacht bij een vriendin gelogeerd, en ik was mijn pil vergeten mee te nemen. Zelf slik ik Stediril 30, en zij Microgynon 30.

Nu heb ik een pil van haar genomen, omdat ik dacht dat ze hetzelfde bevatten etc. Toch begin ik nu te twijfelen. Moet ik nu gewoon nog mijn eigen pil gaan nemen? Of maakt het niks uit? Help me
microgynon 30 en stediril 30 hebben dezelfde werkzame stoffen in dezelfde concentraties en mogen daarom onderling uitgewisseld worden. Je hoeft niet nog een eigen pil te nemen .
Oud 30-12-2007, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Ik ben 1 november (na 13 jaar de pil te hebben geslikt) gestopt met de Yasmin pil. Ik voel me er veel beter bij, stemmingswisselingen zijn weg. Maar nu ben ik om de week ongesteld en niet zo'n beetje ook. Is dit normaal ? Moet mijn lichaam 'wennen' zonder de extra hormonen? Is er een ander alternatief? (Ook ben ik begonnen met het slikken van St Janskruid en dit gaat niet samen met de pil. Ik wil hier liever niet mee stoppen, maar als het niet anders kan...)
Op je eerste vraag kan ik niet echt antwoord geven. Het lijkt me normaal dat je lichaam moet wennen, maar om de week ongesteld zijn gedurende bijna 2 maanden lijkt me niet echt goed. Ik zou even langs de huisarts gaan.

Sint jans kruid gaat niet samen met de pil omdat het zorgt voor een afname van de hormoonspiegels. Deze verlaagde hormoonspiegels kunnen leiden tot doorbraakbloedingen en/of risico op een zwangerschap.
Oud 04-01-2008, 15:43
Verwijderd
Ik heb een (misschien) domme vraag. Maar wat is nou eigenlijk het nut van een lichtere en een zwaardere pil? In lichtere pillen zitten minder hormonen, oke, maar waarom zijn dan niet alle pillen met minder hormonen? Zijn lichtere pillen soms minder betrouwbaar?

Ik ben namelijk overgestapt van de Microgynon 30 naar Minulet.
Oud 04-01-2008, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een (misschien) domme vraag. Maar wat is nou eigenlijk het nut van een lichtere en een zwaardere pil? In lichtere pillen zitten minder hormonen, oke, maar waarom zijn dan niet alle pillen met minder hormonen? Zijn lichtere pillen soms minder betrouwbaar?

Ik ben namelijk overgestapt van de Microgynon 30 naar Minulet.
Minder bijwerkingen volgens mij, en sommige mensen vinden het idee van veel hormonen niet zo fijn. Of het gaat om een bij-effect. (Bijvoorbeeld Diane35, die best zwaar is, tegen acne).
Oud 04-01-2008, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een (misschien) domme vraag. Maar wat is nou eigenlijk het nut van een lichtere en een zwaardere pil? In lichtere pillen zitten minder hormonen, oke, maar waarom zijn dan niet alle pillen met minder hormonen? Zijn lichtere pillen soms minder betrouwbaar?

Ik ben namelijk overgestapt van de Microgynon 30 naar Minulet.
Ik kan met Microgynon 30 4 maanden doorslikken, terwijl ik met Lovette (lichte pil) het niet hoefde te proberen om ook maar 1 maand langer te slikken.
Oud 04-01-2008, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Ik kan met Microgynon 30 4 maanden doorslikken, terwijl ik met Lovette (lichte pil) het niet hoefde te proberen om ook maar 1 maand langer te slikken.
Ja, en wat zegt dat?
Oud 05-01-2008, 14:06
Idunarara
Idunarara is offline
Eh hoi.
Deze vraag is ongetwijfeld al honderd keer gesteld maar ik voel er weinig voor alle 19 topics te gaan doorzoeken
In ieder geval, ik slik nu de pil een maandje, en daarvoor met enige onregelmaat. Maar ik ben echt een sukkel in discipline en vergeet hem nog wel eens. Zo neem ik hem wel eens de volgende ochtend in (richttijd: elke avond om 10 uur). In hoeverre belemmert dit de veiligheid en heeft iemand tips om er wel elke keer aan te denken, ik word gek van mijn eigen vergeetachtigheid.
Bedankt!
Oud 05-01-2008, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Ja, en wat zegt dat?
Dat zegt dat dat een reden kan zijn waarom niet alle pillen lichte pillen zijn.
Oud 05-01-2008, 15:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Eh hoi.
Deze vraag is ongetwijfeld al honderd keer gesteld maar ik voel er weinig voor alle 19 topics te gaan doorzoeken
In ieder geval, ik slik nu de pil een maandje, en daarvoor met enige onregelmaat. Maar ik ben echt een sukkel in discipline en vergeet hem nog wel eens. Zo neem ik hem wel eens de volgende ochtend in (richttijd: elke avond om 10 uur). In hoeverre belemmert dit de veiligheid en heeft iemand tips om er wel elke keer aan te denken, ik word gek van mijn eigen vergeetachtigheid.
Bedankt!
Het is het beste als je de pil altijd ongeveer op dezelfde tijd inneemt. Als je de pil een keer vergeten bent en hem binnen 12 uur alsnog neemt, is het nog steeds veilig. Hoe het zit als je 'm vaker achter elkaar net binnen 12 uur slikt, weet ik niet precies.
Tips om er aan te denken: neem 'm in voor je naar bed gaat of als je opstaat, en leg de strip dan naast je tandenborstel, op je nachtkastje of bij je wekker. Zorg ervoor dat-ie in je routine terecht komt.
Oud 05-01-2008, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Dat zegt dat dat een reden kan zijn waarom niet alle pillen lichte pillen zijn.
Of (en dat denk ik eigenlijk eerder, omdat 'vroeger' heel erg afgeraden werd om de pil door te slikken) omdat sommige mensen anders gewoon in hun eerste maand als doorbraakbloedingen krijgen. En ik denk dat er wel mensen zijn die ook gewoon meer hormonen nodig hebben om het te laten werken oid, maar dat zou je aan een arts/geneeskunde student moeten vragen.

Microgynon 30 is volgens mij trouwens ook een behoorlijk lichte pil...? En is so iets misschien niet meer van de combinatie persoon-hormonencombinatie oid afhankelijk? (Zelf slik ik bv. Yasmin en ik slik de pil altijd een maand of drie/vier door, gaat prima.)
Oud 05-01-2008, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Of (en dat denk ik eigenlijk eerder, omdat 'vroeger' heel erg afgeraden werd om de pil door te slikken) omdat sommige mensen anders gewoon in hun eerste maand als doorbraakbloedingen krijgen. En ik denk dat er wel mensen zijn die ook gewoon meer hormonen nodig hebben om het te laten werken oid, maar dat zou je aan een arts/geneeskunde student moeten vragen.
Tja, dat is natuurlijk hetzelfde idee. Om het te laten werken is volgens mij niet zo, mijn arts heeft altijd aan mij verteld dat de werking hetzelfde is. Maar misschien is dat wel zo hoor.

Citaat:
Microgynon 30 is volgens mij trouwens ook een behoorlijk lichte pil...? En is so iets misschien niet meer van de combinatie persoon-hormonencombinatie oid afhankelijk? (Zelf slik ik bv. Yasmin en ik slik de pil altijd een maand of drie/vier door, gaat prima.)
Klopt, is een redelijk standaard pil. Maar zwaarder dan Lovette (die is te vergelijken met Microgynon 20). En het zal gedeeltelijk ook van de persoon afhangen. Het was ook alleen maar een mogelijk antwoord uit eigen ervaring.
Oud 05-01-2008, 21:12
Idunarara
Idunarara is offline
Citaat:
Het is het beste als je de pil altijd ongeveer op dezelfde tijd inneemt. Als je de pil een keer vergeten bent en hem binnen 12 uur alsnog neemt, is het nog steeds veilig. Hoe het zit als je 'm vaker achter elkaar net binnen 12 uur slikt, weet ik niet precies.
Tips om er aan te denken: neem 'm in voor je naar bed gaat of als je opstaat, en leg de strip dan naast je tandenborstel, op je nachtkastje of bij je wekker. Zorg ervoor dat-ie in je routine terecht komt.

Bedankt
Weet je ook toevallig vanaf wanneer de pil werkzaam is?
[tegen zwangerschap dan]
Oud 06-01-2008, 09:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Bedankt
Weet je ook toevallig vanaf wanneer de pil werkzaam is?
[tegen zwangerschap dan]
Als je de pil altijd gewoon naar behoren slikt, is ie altijd werkzaam, ook in de stopweek.
Als je begint, hangt het af van het moment waarop je begonnen bent (wanneer je ongesteld bent geworden of een later moment), maar dan verschilt het van direct tot na een maand, volgens mij.

Kijk anders ook eens op:
http://www.mijnpil.nl/
http://www.depilonline.nl/
http://www.pilvergeten.nl/
Oud 06-01-2008, 10:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Misschien niet helemaal het juiste topic, aangezien dit een piltopic is, maar toch.
(kan dit eigenlijk niet beter een algemeen anticonceptietopic worden?)

Anyways, ik zit er over te denken om een spiraaltje te nemen in plaats van de pil, maar voor ik ermee naar de huisarts ga wil ik wel graag wat voordelen en nadelen op een rijtje zetten. Zitten hier toevallig dames die een spiraaltje hebben en hun ervaringen met mij willen delen? (of die iemand kennen die m heeft/heeft gehad en daar toevallig ervaringen over weten?)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 07-01-2008, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Misschien niet helemaal het juiste topic, aangezien dit een piltopic is, maar toch.
(kan dit eigenlijk niet beter een algemeen anticonceptietopic worden?)

Anyways, ik zit er over te denken om een spiraaltje te nemen in plaats van de pil, maar voor ik ermee naar de huisarts ga wil ik wel graag wat voordelen en nadelen op een rijtje zetten. Zitten hier toevallig dames die een spiraaltje hebben en hun ervaringen met mij willen delen? (of die iemand kennen die m heeft/heeft gehad en daar toevallig ervaringen over weten?)
in dit topic staat wel het een en ander
http://forum.scholieren.com/showthre...ght=spiraaltje

en op de site van de knmp (= apothekerssite) staan deze voor- en nadelen

Voordelen van de prikpil, het levonorgestrel-spiraaltje en het etonogestrel-implantaat:

*de vrouw hoeft er niet elke dag aan te denken de pil te slikken; ze kan de pil niet vergeten;
*geen last van bijwerkingen ten gevolge van het oestrogeen;
*een goede betrouwbaarheid; de prikpil is ongeveer even betrouwbaar als de eenfasepil, het levonorgestrel-spiraaltje en het etonogestrel-implantaat zijn nog betrouwbaarder dan de eenfasepil (= bijvoorbeeld microgynon 30), indien ze goed worden ingebracht;
gunstiger tijdens het geven van borstvoeding; onder invloed van het oestrogeen in de pil kan de borstvoeding teruglopen en aanleiding geven tot staken van de borstvoeding, een progestageen heeft dit effect niet;
*vermindering van het bloedverlies tijdens de menstruatie; het levonorgestrel-spiraalje is geregistreerd voor gebruik bij sterk bloedverlies tijdens de menstruatie.


Nadelen:

* de prikpil, het levonorgestrel-spiraaltje en het etonogestrel-implantaat zijn niet of moeilijk te verwijderen wanneer bijwerkingen optreden;
*vooral aan het begin van de behandeling treden onregelmatig bloedverlies en doorbraakbloedingen regelmatig op; bij een aantal vrouwen blijft de menstruatie op den duur helemaal weg;
*een nadeel van het spiraaltje is de verhoogde kans op infecties van de geslachtsorganen en op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap;
Oud 07-01-2008, 14:51
Merothis
Avatar van Merothis
Merothis is offline
Hoi! Ik heb een klein vraagje.

Ik slik sinds ongeveer eind november de pil. Ik heb de tweede strip meteen erachteraan geslikt omdat het niet erg geod uitkwam, daar moet ik nu nog drie dagen van. Ik ben eind november begonnen met slikken op de eerste dag van de menstruatie. Maar nu werd ik vorige week maandag/zondag gewoon ongesteld, ook al was ik nog bezig in een strip. Nu zei de huisarts al dat het de eerste maanden waarschijnlijk niet helemaal perfect zou verlopen, maar inmiddels ben ik nog steeds niet klaar met deze menstruatie. Vandaag is dus al dag 8/9. Normaalgesproken, voorat ik met de pil begon was ik wel al vaker 5/6 dagen ongesteld.

Ligt het aan de pil? Zou ik moeten overstappen? Of gewoon afwachten?
Oud 07-01-2008, 15:22
Verwijderd
Lijkt me het beste om even af te wachten .
Oud 07-01-2008, 16:59
Verwijderd
Zolang je de pil doorslikt houdt een doorbraakbloeding - wat het waarschijnlijk is - niet op. Zodra je stopt met de pil zal het waarschijnlijk nog een aantal dagen aanhouden, waarna het stopt. Als je de pil door blijft slikken, blijft de doorbraakbloeding ook.
Oud 08-01-2008, 14:50
Verwijderd
Ik zou ook nog even wachten. Je lichaam krijgt ineens hormonen binnen waaraan het nog moet wennen, en dat (bij mij tenminste ook) vergt tijd. Gewoon even afwachten, als het over een paar maanden nog niet normaal is, zou ik even bellen.


Verder ga ik morgen een afpsraak maken bij de huisarts, ik wil een andere pil. Slik nu iets langer dan een jaar Microgynon, maar dat is gewoon echt niet goed meer. Zoals ik al zei, heb ik ontzettend veel last net voor en aan het begin van mijn menstruatie. Ben benieuwd.
Oud 08-01-2008, 15:26
Luminous
Avatar van Luminous
Luminous is offline
allo allo!
ik heb een vraagje: ik ben nu bijna drie maanden aan de pil en ik krijg nu pas bijverschijnselen. ik heb vooral last van krampen & braken (geen misselijkheid btw). is dit normaal? komt dit omdat de pil nu helemaal goed ingewerkt is ofzo? of is dit omdat ik in m'n eerste week een MAP heb geslikt?
//Luminous
__________________
i wanna make fires and get n0rwegian w0od with y0u! // Thicke - Lost without you
Oud 08-01-2008, 15:41
Verwijderd
Normaal lijkt het me niet, heb er zelf in ieder geval nog nooit last van gehad. Maar ik zou het inderdaad eerder wijten aan de MAP, maar dat ligt er ook weer aan hoelang geleden je die genomen hebt.
Oud 08-01-2008, 15:45
Luminous
Avatar van Luminous
Luminous is offline
ik heb die genomen in m'n eerste week en zit nu in m'n derde week. ik nam de MAP omdat ik m'n 4e pil vergat vandaar. misschien is het omdat je door de MAP vaak eerder ongesteld wordt en nu ik aan de pil ben dat het tegengehouden wordt zeg maar .. hmm
__________________
i wanna make fires and get n0rwegian w0od with y0u! // Thicke - Lost without you
Oud 09-01-2008, 11:53
Merothis
Avatar van Merothis
Merothis is offline
Citaat:
Lijkt me het beste om even af te wachten .
Heb ik ook maar gedaan
Citaat:
Zolang je de pil doorslikt houdt een doorbraakbloeding - wat het waarschijnlijk is - niet op. Zodra je stopt met de pil zal het waarschijnlijk nog een aantal dagen aanhouden, waarna het stopt. Als je de pil door blijft slikken, blijft de doorbraakbloeding ook.
Dus je moet altijd als je al een volledige strip hebt geslikt en dan een bloeding krijgt, stoppen? Dit wist ik helemaal niet. Ik ben toch maar gestopt, heb eergisterochtend de laatste pil geslikt maar eigenlijk lijkt het alleen maar erger te worden Ben het nu ook wel tamelijk zat eigenlijk. Maar ik wacht sowieso nog een paar dagen dan.
Oud 09-01-2008, 12:02
Verwijderd
Je hoeft niet te stoppen, maar als je niet stopt blijft het bloeden. En dat het erger word klopt denk ik ook wel, je zit nu immers in een stopweek.
Oud 09-01-2008, 13:22
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Even een vraagje wat betreft de verschillen tussen pillen. Ik slikte ruim een jaar Rigevidon, maar sinds twee maanden is deze pil veranderd in de werkelijk absurde naam "Ethinylestradiol/Levonorgestrel". Ondanks dat de apotheek beweert dat dit keer enkel de naam veranderd is, en dat verder alles precies hetzelfde is, reageer ik anders op deze pil. Zo word ik, sinds het slikken van deze pil, een dag eerder ongesteld en is mijn menstruatie heviger. Hoe kan dit?! De apotheek blijft herhalen dat het gewoon Rigevidon is dat ik slik, en de verpakking en pil ziet er verder ook precies hetzelfde uit. Is er nog een andere 'normale' verklaring voor het feit dat mijn menstruatie is veranderd? Ik ben altijd nogal huiverig voor de verhalen over 'zwangerschap-maar-wel-ongesteld-door-pil'; zou dit bij mij het geval kunnen zijn?
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Oud 09-01-2008, 13:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij een hevigere menstruatie zou ik niet zo snel verwachten dat je ineens zwanger bent. Voor de zekerheid kan je altijd een testje doen natuurlijk. Je zou eens aan je huisarts kunnen vragen hoe het zit met je pil maar soms kan je ook ineens last krijgen van je pil terwijl het eerder nooit zo was terwijl je toch dezelfde pil bent blijven slikken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-01-2008, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft niet te stoppen, maar als je niet stopt blijft het bloeden. En dat het erger word klopt denk ik ook wel, je zit nu immers in een stopweek.
^ Dat idd.
Oud 09-01-2008, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Even een vraagje wat betreft de verschillen tussen pillen. Ik slikte ruim een jaar Rigevidon, maar sinds twee maanden is deze pil veranderd in de werkelijk absurde naam "Ethinylestradiol/Levonorgestrel". Ondanks dat de apotheek beweert dat dit keer enkel de naam veranderd is, en dat verder alles precies hetzelfde is, reageer ik anders op deze pil. Zo word ik, sinds het slikken van deze pil, een dag eerder ongesteld en is mijn menstruatie heviger. Hoe kan dit?! De apotheek blijft herhalen dat het gewoon Rigevidon is dat ik slik, en de verpakking en pil ziet er verder ook precies hetzelfde uit. Is er nog een andere 'normale' verklaring voor het feit dat mijn menstruatie is veranderd? Ik ben altijd nogal huiverig voor de verhalen over 'zwangerschap-maar-wel-ongesteld-door-pil'; zou dit bij mij het geval kunnen zijn?
De geneesmiddelstoffen die in Rigevidon zitten heten Ethinylestradiol en Levonorgestrel. In de Rigevidon zit 30 microgram ethinylestradiol en 150 microgram levonorgestrel. De pil die je nu hebt gekregen bevat hetzelfde (kijk maar eens op het doosje). Omdat de hoeveelheid geneesmiddelstoffen in beide pillen evenveel is zou de (bij)werking precies hetzelfde moeten zijn. Helaas is dit in de praktijk toch niet altijd zo.

Wat je kunt doen is bij de apotheek vragen of ze de rigevidon nog wel op voorraad hebben/kunnen bestellen. Het kan zijn dat je dan meer moet (bij)betalen, want rigevidon is een merkproduct en daarom duurder. Je hoeft hiervoor geen nieuw recept te hebben, omdat het precies hetzelfde middel is.

De pil gebruiken en toch zwanger worden gebeurt eigenlijk alleen maar bij het te laat innemen/vergeten van de pillen
en vanwege combinatie met bijvoorbeeld een antibioticium.

en verder wat Daantje zei
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid bloedverlies in 2e week van pilstrip
~LiefEngeltje~
7 14-06-2005 20:44
Seksualiteit vraagje
Angeleyes16
8 22-03-2005 12:48
Lichaam & Gezondheid de pil
mizz-unknown
7 29-08-2003 06:12
Lichaam & Gezondheid pil 2 x achter elkaar vergeten
lake bodom
8 16-06-2003 13:56
Lichaam & Gezondheid wie kan mij helpen..?
Summer_Girl
2 20-04-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.