Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2007, 09:13
Verwijderd
Helaas is het weer eens zover en zit ik met een vaginale schimmelinfectie. Omdat ik dit keer geen zin heb om naar de huisarts te gaan (slechte ervaringen in het verleden) "dokter" ik dit keer zelf. Dat heeft in het verleden ook al eens goed gewerkt.
Ik heb nu een tubetje Daktarin en smeer daar braaf iedere morgen en avond mee. Was mijn handen voor en na het gebruik van de creme en trek een schone onderbroek aan zodra ik zalf heb aangebracht.
Nu vroeg ik mij alleen nog het volgende af (ik kon niet echt een antwoord vinden in de voorgaande topics over dit onderwerp)
- Zijn er nog meer dingen die ik kan doen om het herstel te verspoedigen naast wat ik nu al doe?
- Ik ben momenteel ook nog ongesteld en vroeg me af wat "beter" is om te gebruiken, tampons of maandverband?

Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vragen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 11:01
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik heb ook tijden Daktarin gesmeerd, maar het kwam elke keer toch terug. Ik zou als ik jou was toch zo'n pilletje halen bij de dokter. Ik was er vanaf dat moment tenminste voor lange tijd (nog steeds dus, ff afkloppen) vanaf.

Ik twijfel over tampons of maandverband. Wellicht maak je het alleen maar erger door een tampon, aan de andere kant is maandverband weer zo broeierig.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 11:34
Verwijderd
Ik zou iig geen tampons gebruiken, want die prikkelen de slijmvliezen denk ik alleen maar meer. Maandverband met een goede toplaag, en dan vaak verwisselen, lijkt mij het prettigste.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 12:25
Verwijderd
Bedankt voor de tips. Mocht het maandag nog niet erg verminderd zijn dan ga ik wel even langs de huisarts.
Het komt iig goed uit dat ik laatst een hele berg maandverband heb ingeslagen.
Komt het trouwens ook voor dat je een schimmelinfectie hebt zonder de brokkelige afscheiding?
Ik had gisteren wel slijmerige witte afscheiding, maar niet brokkelig. Het is nu natuurlijk wat lastiger te zien, maar die afscheiding is toch wel 1 van de kenmerken die altijd wel aanwezig is.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 13:45
Verwijderd
Brokkelige afscheiding is vaak wel aanwezig maar het hoeft niet.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 17:59
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Ik gebruik altijd Actigel, dat is speciaal voor vaginale schimmel. Gewoon bij de DA te krijgen. Vijf dagen smeren en het is dan over. En tegen jeuk e.d. helpt het meteen. En je mag er veel van gebruiken.
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 08:51
Verwijderd
@Kaa Bedankt voor de tip, ik zal er voor een volgende keer (die ongetwijfeld nog wel eens zal komen) eens naar uitkijken.

En dan nog een iets wat ik mij afgelopen weekend ineens afvroeg.
Ik ben op een vrijdag voor het laatst naar bed geweest met mijn vriend. De woensdag daarop begon ik last te krijgen.
Hoe groot is nu de kans dat mijn vriend ook besmet is? Ik heb toch weinig zin om zodra ik weer genezen ben en met hem naar bed ga het meteen weer terug te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 13:24
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
laat em voor de zekerheid een pil halen,
een belletje naar de huisarts(of assistent) is genoeg ,om even de situatie uit te leggen.

Dr lag dezelfde middag nog een recept klaar bij de apotheek voor mij, gewoon 1pil,oraal innemen en als ie als iets had is ie er binnen no0time vanaf.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 14:57
waves
Avatar van waves
waves is offline
Heb ik ook gehad en ben bang dat het nu weer terug is of dat het niet helemaal is weggegaan.

Eerste keer kreeg ik 'eitjes' die ik in moest brengen, daarna kreeg ik zalf met zo'n stokje die ook bij sommige tampons zitten en dat hielp wel maar weet niet of t helemaal is weggegaan.

ga zelf maar eens dokteren denk ik.

En ik haat maandverband !
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Heb ik ook gehad en ben bang dat het nu weer terug is of dat het niet helemaal is weggegaan.

Eerste keer kreeg ik 'eitjes' die ik in moest brengen, daarna kreeg ik zalf met zo'n stokje die ook bij sommige tampons zitten en dat hielp wel maar weet niet of t helemaal is weggegaan.

ga zelf maar eens dokteren denk ik.

En ik haat maandverband !
Hehe, ik vind maandverband ook niet geweldig (zeker niet op de fiets) maar op dit moment kan ik wel zeggen dat het veeeeel prettiger is dan tampons.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 19:16
Verwijderd
Ik zou gewoon de dokter bellen en om zo'n eitje vragen. Ben je er sneller vanaf.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 14:46
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
@Kaa Bedankt voor de tip, ik zal er voor een volgende keer (die ongetwijfeld nog wel eens zal komen) eens naar uitkijken.

En dan nog een iets wat ik mij afgelopen weekend ineens afvroeg.
Ik ben op een vrijdag voor het laatst naar bed geweest met mijn vriend. De woensdag daarop begon ik last te krijgen.
Hoe groot is nu de kans dat mijn vriend ook besmet is? Ik heb toch weinig zin om zodra ik weer genezen ben en met hem naar bed ga het meteen weer terug te krijgen.
Over het algemeen hebben mannen veel minder last van schimmels. Bovendien is bijv. candida een schimmel die bij 50% van de vrouwen voor komt als normaal zonder klachten te geven. Bij jou en nog een hoop anderen irriteert het wel, maar wil helemaal niet zeggen dat het bij je vriend ook klachten geeft. Misschien krijg je het wel telkens van hem
En als het trouwens bij mannen hetzelfde voelt als bij vrouwen (jeuk enzo) dan merkt ie het vanzelf
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Over het algemeen hebben mannen veel minder last van schimmels. Bovendien is bijv. candida een schimmel die bij 50% van de vrouwen voor komt als normaal zonder klachten te geven. Bij jou en nog een hoop anderen irriteert het wel, maar wil helemaal niet zeggen dat het bij je vriend ook klachten geeft. Misschien krijg je het wel telkens van hem
En als het trouwens bij mannen hetzelfde voelt als bij vrouwen (jeuk enzo) dan merkt ie het vanzelf
Over het algemeen schijnen mannen het wel bij zich te kunnen dragen maar hoeven ze daar zelf niets van te merken.
Zo heb ik de vorige keer dat ik er last van had tot 2 keer toe het weer terug gekregen van m'n vriend (wist toen nog niet dat hij het ook bij zich kon dragen zonder dat te merken)
Omdat ik de vorige keer vrij snel na de sex al last kreeg vroeg ik mij af of ik het ook van hem zou kunnen hebben nu er wat meer dagen tussen zaten.
Inmiddels smeert m'n vriend ook en komt dat dus wel goed, ik was meer geintereseerd in of ik het inderdaad van hem zou kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 18:18
appeltjeeitje
Avatar van appeltjeeitje
appeltjeeitje is offline
Hoi, ik weet niet of ik er een heb. ik heb een soort van groenige stukjes in mijn afscheiding zitten. Wat zou dit kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 18:56
tease87
tease87 is offline
Als je er vaker last van hebt kun je ook een speciale antibioticakuur aanvragen hiervoor. Heb zelf nl al 2,5 jaar twee weken voor einde van de pil standaard een schimmelinfectie en heb hiervoor nu antibiotica en zalf. De antibiotica moet k de laatste 5 dagen van de pil 2x per dag innemen. Heb hiervoor al vanalles gehad maar als je dus hardnekkige versie hebt dan is dit DE oplossing!! Heb dr iig nu geen last meer van, wel zo fijn tog!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 20:30
Aaffke
Aaffke is offline
Hoe weet je of je een vaginale schimmelinfectie hebt als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 20:37
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Hoe weet je of je een vaginale schimmelinfectie hebt als ik vragen mag?

jeuk, ontzettende jeuk, en meer en dikkere afscheiding.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit shampoo als glijmiddel = schimmelinfectie??
lapaix
8 20-07-2007 16:39
Lichaam & Gezondheid schimmelinfectie & nuvaring?
wwcwwww
2 28-06-2007 09:43
Lichaam & Gezondheid schimmelinfectie?
robotgirl01
18 13-08-2006 19:58
Lichaam & Gezondheid incubatietijd schimmelinfectie?
Kayina
4 17-09-2004 09:57
Lichaam & Gezondheid candida(schimmelinfectie)
martine17
9 24-05-2003 20:53
Lichaam & Gezondheid Hoe ontstaat een schimmelinfectie daar beneden?
Deliveran©e
12 17-11-2002 17:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.