Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2008, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Ik ben bekend (of berucht? ).

Je gewicht is trouwens perfect bij je lengte...50kg is echt te weinig; je zou dan een BMI van onder de 17 hebben.

Vind je het lastig om 'normaal' te eten? Heb je enig idee waarom? Misschien kan je mbhv de site van het voedingscentrum een schema maken wat je op een dag moet eten en nav dat schema boodschappen doen?

Waarom wil je liever geen brood eten?
Hej ja inderdaad

Ik weet dat mijn gewicht zeg maar oke is, alleen er zit op een aantal plaatsen toch wat teveel vet, ben altijd lichter geweest ( ben 1 jaar opgenomen geweest + aangekomen van med.) dus veel aangekomen dus dit gewicht past niet bij mij naar mijn mening.

Ja vind het lastig om regelmatig te eten dat lukt me dan een tijdje als mensen zeg maar mee eten maar ben alleen dus dan doe ik dat zeg maar snel al niet meer, heb overdag sowiso geen honger, wil er wel even bij vermelden dat ik zeer weinig doe kwa beweging ( zeg maar gerrust niks ) dus daardoor denk ik ook minder nodig dan de meeste hier die een studie/werk doen.

Ik kan wel weer een schema gaan maken idd, zal eens op die site kijken, alleen dan nog het langer volhouden dan 1 week hihi.

Waarom geen brood.. vind het niet lekker. en waarom zou iemand iets eten dat niet lekker is is zonde.
Oud 06-08-2008, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Waarom wil je naar de 50 kilo?
Hoeft niet perce naar de 50 hoor alleen wel wat minder, liever gewoon als me kleding beter zit

Citaat:
het is zelfs aan de lage kant...
Welke maat heeft iemand dan met mijn gewicht denk je?
Oud 06-08-2008, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Probeer eerst een 'gewoon' eetpatroon op te bouwen: gewoon 3 hoofdmaaltijden (en tussendoortjes).
Om goede dingen te eten in plaats van slechte, kun je ervoor zorgen dat je die slechte dingen niet in huis haalt. Dan kun je ze namelijk ook niet opeten. Of zorg voor minder slechte alternatieven: geen chips, maar bijv. tarwebiscuitjes om te knabbelen.

Wil je geen brood eten omdat je het niet lust? Probeer dan eens verschillende soorten brood... Brood van de bakker ipv uit de supermarkt, verschillende soorten brood, broodjes, knackebrod, of anders ontbijtgranen. Probeer 's ochtends gewoon te ontbijten, dat legt de bodem voor de hele dag. Lukt eten niet, probeer dan eens iets van drinkontbijt.
Om geen vlees/vis te eten, kun je zoeken naar vegetarische recepten.
Het is voor mij eerlijk gezegd niet zo gewoon, heb vrijwel nog nooit een normaal eetpatroon gehad.. eet liever alles in 1 keer in plaats van 3 x per dag.

Wat vinden jullie goeie tussendoortjes? sultana of wat gezonders zoals fruit? of kan ik fruit bijvoorbeeld nemen als middag eten?
Ja goed idee om slechte dingen niet in huis te halen, alleen soms erg verleidelijk, en zon enorme zin in chips of wat zoets hihi. Ik heb dan wel zoiets van tarwebiscuitjes lust ik niet dus dan liever 'alles' of 'niks'.
Lust inderdaad geen brood, knackebrod is een goed idee dat zal ik eens gaan kopen morgen, daar zitten ook niet veel calorien in toch
Wat vinden jullie goed beleg voor erop? slankie 15+? of een stukje tomaat/komkommer kan beter zijn.
Ik zal het eens proberen om wat te nemen als ik wakker ben, goed idee om te beginnen met drinken, want dat kan ik dus ook vaak niet overdag, heb vandaag ook nog niks gedronken erg slecht krijg je ook nog eens hoofdpijn van maar vaak geen dorst
Ga eens kijken naar vega producten, maar liever dat ook niet.

Bedankt voor de reacties allemaal.
Oud 06-08-2008, 18:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Sowieso vind ik het niet nodig om tips te geven aan iemand die naar ondergewicht heeft.
Maar daarnaast denk ik dat je zelf eerst motivatie moet zoeken, bijvoorbeeld voor een degelijk ritme, voordat je om tips vraagt. Want als je op alles gelijk aan komt met de mededeling dat je het nog geen week volhoudt, zoals regelmaat in je voeding, dan hebben de tips weinig zin.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-08-2008, 18:14
dennis018
dennis018 is offline
misschien een stomme vraag.. maar ik vraag me af...\\zijn pastas zoals macaroni bolognese ongezonde maaltijden>>? in vergelijking met aardappels/groente/vlees bijv...

zijn het vette/calorierijke maaltijden? of gewoon ''normale maaltijden''?
Oud 06-08-2008, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Hoeft niet perce naar de 50 hoor alleen wel wat minder, liever gewoon als me kleding beter zit



Welke maat heeft iemand dan met mijn gewicht denk je?
Bij 1.72 is 50 kg te licht, dat is makkelijk zat.
Als je kleding niet goed zit is het gezonder om andere kleding te kopen dan nog meer af te gaan vallen.

Ik ben bang dat het triggerend werkt om hier precieze gewichten en lengtes te gaan noemen, maar ik kan je vertellen dat ik íets langer en íets zwaarder ben dan jij en qua kleding boven 36/38 of S/M heb en qua broeken 38/40. (Verschilt ook per persoon, niet iedereen heeft hetzelfde figuur natuurlijk)
Oud 06-08-2008, 18:36
Verwijderd
Okee maar je zegt net zelf iedereen heeft een ander figuur? dus dan is toch niet bij iedereen 50kg te weinig? Ik heb maat 38.. en zou graag 36 willen heb erg brede heupen helaas nog.

Het is niet mijn bedoeling om triggerende tekst te plaatsen.

Maar wil wel ff zeggen dat 50kg bij mij er niet 'te dun' uitziet, snap wel dat je dat denkt.
Oud 06-08-2008, 19:21
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Citaat:

Maar wil wel ff zeggen dat 50kg bij mij er niet 'te dun' uitziet, snap wel dat je dat denkt.
Het lijkt me beter om naar een gewicht te streven dat nog wel als gezond wordt gezien, dan naar een ongezond gewicht streven puur en alleen omdat je er dan nog niet 'te dun' uit ziet. Ik zie er ook niet 'te dun' uit, maar zal toch de nodige kilo's aan moeten komen voordat mn lichaam weer naar behoren werkt. Dat mn lichaam goed werkt vind ik belangrijker dan of ik er net niet dun uit zie.
Oud 06-08-2008, 19:25
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Citaat:
misschien een stomme vraag.. maar ik vraag me af...\\zijn pastas zoals macaroni bolognese ongezonde maaltijden>>? in vergelijking met aardappels/groente/vlees bijv...

zijn het vette/calorierijke maaltijden? of gewoon ''normale maaltijden''?
Nope, het enige wat je evt. mist, zijn groentes, maar die kun je ook gewoon door de saus verwerken of er een salade bij maken oid. Een goede avond maaltijd zou je kunnen opdelen in 3 delen: een koolhydraten deel, een vitamientjes deel en een eiwitten deel. Als al die 3 delen in je maaltijd zitten, kun je er redelijk van uitgaan dat je een goede maaltijd te pakken hebt. Dus of je nu aardappels met spinazie en een gehaktbal neemt of spaghetti bolognese (dus met gehakt door de saus) en groente neemt, maakt niet uit.
Oud 06-08-2008, 19:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Okee maar je zegt net zelf iedereen heeft een ander figuur? dus dan is toch niet bij iedereen 50kg te weinig? Ik heb maat 38.. en zou graag 36 willen heb erg brede heupen helaas nog.

Het is niet mijn bedoeling om triggerende tekst te plaatsen.

Maar wil wel ff zeggen dat 50kg bij mij er niet 'te dun' uitziet, snap wel dat je dat denkt.
Als je met zo'n BMI nog steeds erg brede heupen hebt, dan hou je die, vrees ik. Dan is dat gewoon hoe jouw lichaam gebouwd is. Wanneer je dan af gaat vallen, val je alleen maar af op plaatsen waar je dat niet wilt, omdat je dan dus wél zichtbaar te dun wordt. Ik neem aan dat je daar niet op zit te wachten. Bovendien wordt de verhouding taille - heupen alleen nog maar slechter, dus ook voor je kleding werkt het niet in je voordeel. Ga eerder op zoek naar kleding die mooi staat en jouw positieve punten accentueert.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-08-2008, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Bovendien wordt de verhouding taille - heupen alleen nog maar slechter, dus ook voor je kleding werkt het niet in je voordeel. Ga eerder op zoek naar kleding die mooi staat en jouw positieve punten accentueert.
als je bij 59kg maatje 38 hebt en je beweert dat je kleren niet lekker zitten, dan zijn je kleren duidelijk gewoon te klein gekocht. als je maatje 38 hébt, moet je je kleren ook in maatje 38 kopen. voel je je gelijk pakken beter bij, ook al is het 38 en niet 36 - als je je met een 36 niet lekker voelt omdat je er dan uitpuilt (en ja, zelfs als je mager bent kan je ergens uit puilen) doodsimpel omdat het een maat te klein is, kan je beter een maatje 38 kopen.
iemand met maatje 38 die maatje 38 draagt, ziet er automatisch mooier uit dan iemand met maatje 36 die zich alsnog in maatje 34 probeert te wringen.
Oud 06-08-2008, 20:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Eens!

En ik heb net een lekker tussendoortje ontdekt. Een cracker met sandwichspread. Dat eten de cliënten op m'n werk die op dieet zijn, dus ik ging het ook eens uitproberen. Nice, het smaakt tenminste niet zo gezond als alle groente en fruit alternatieven
En ik heb vandaag 20 minuten gestept. Dat vind ik toch wel behoorlijk vermoeiend. Maar ik las ergens dat het afvallen pas echt werkt als je iets minimaal 30 minuten doet, dus daar baal ik een beetje van. Hoop dat het stiekem toch niet klopt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-08-2008, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Okee maar je zegt net zelf iedereen heeft een ander figuur? dus dan is toch niet bij iedereen 50kg te weinig? Ik heb maat 38.. en zou graag 36 willen heb erg brede heupen helaas nog.

Het is niet mijn bedoeling om triggerende tekst te plaatsen.

Maar wil wel ff zeggen dat 50kg bij mij er niet 'te dun' uitziet, snap wel dat je dat denkt.
50 kg is bij iedereen van 1.72 te weinig. Het ligt echter een je figuur wat voor maat boven- en onderkleding je nodig hebt bij een bepaald BMI.

Het maakt niet uit of het er 'te dun' uitziet, het is gewoon ondergewicht en daarmee niet bevorderlijk voor je gezondheid.

Ik bedoelde overigens niet dat jouw post triggerend op mij werkte, maar ik heb zelf geen getallen genoemd om triggering bij wie dan ook te voorkomen.
Oud 06-08-2008, 20:28
Verwijderd
Citaat:
als je bij 59kg maatje 38 hebt en je beweert dat je kleren niet lekker zitten, dan zijn je kleren duidelijk gewoon te klein gekocht. als je maatje 38 hébt, moet je je kleren ook in maatje 38 kopen. voel je je gelijk pakken beter bij, ook al is het 38 en niet 36 - als je je met een 36 niet lekker voelt omdat je er dan uitpuilt (en ja, zelfs als je mager bent kan je ergens uit puilen) doodsimpel omdat het een maat te klein is, kan je beter een maatje 38 kopen.
iemand met maatje 38 die maatje 38 draagt, ziet er automatisch mooier uit dan iemand met maatje 36 die zich alsnog in maatje 34 probeert te wringen.
en dit dus.
Oud 06-08-2008, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Okee maar je zegt net zelf iedereen heeft een ander figuur? dus dan is toch niet bij iedereen 50kg te weinig? Ik heb maat 38.. en zou graag 36 willen heb erg brede heupen helaas nog.
Een BMI van onder de 18 is ondergewicht, los van welk figuur je hebt.

Brede heupen worden niet smaller als je afvalt, dat is vrijwel altijd gewoon de bouw die je hebt en daar kun je niets aan veranderen. (En als je kinderen wilt schijnt het erg gunstig te zijn om brede heupen te hebben... )
Oud 06-08-2008, 21:31
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
April20:

Uhm ja, zoals iedereen hier al schrijft: volgensmij hoef je dus echt niet af te vallen. Het klinkt helemaal niet gezond!
Oud 07-08-2008, 01:12
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Wat is de diëtiste manier?

Ik ben zelf sinds vrijdag ook weer bezig. Tot nu toe gaat het goed, heb zaterdag zelfs een stroopwafel weggelegd, die ik uit gewoonte al had gepakt
Niet al te veel eten telkens, maar altijd geregeld eten. 's Ochtends ontbijt, voormiddag tussendoortje, 's middags 'n paar boterhammen met mager beleg, in de namiddag weer 'n tussendoortje, 's avonds avondeten maar veel groenten erbij, 's avonds weer tussendoortje (of twee, depends). Bij dit alles veel water drinken en één tussendoortje van de 3-4 mag "ongezond" zijn, dwz 'n glas cola, een bolletje ijs of weet ik veel wat. Tussendoortjes telkens afwisselen: granenkoek, yoghurt en fruit, van elke drie zou ik dagelijks ééntje moeten hebben...

Een keer per week mag ik dan ook als avondeten iets ongezonds eten, genre frieten ofzo, maar als ik dan frieten eet moet ik zorgen dat er toch ook voldoende groenten bij zijn.

Lukt eigenlijk weer goed, echt stom van mezelf dat ik vorig jaar op 'n gegeven moment er mee gestopt ben. :/
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 07-08-2008, 06:57
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Maar des te beter dat je er dan nu wel weer aan begint
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 07-08-2008, 08:36
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Da's ook weer waar.

Nu ook nog iets meer lichaamsbeweging en dan komt 't helemaal goed.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 07-08-2008, 14:02
Sens.
Sens. is offline
De afgelopen 2 weken ben ik terug begonnen met gezonder eten en meer bewegen. (Ik heb voor wat tips oude voedings & gezondheidstopics doorgelezen )

Ik ben ongeveer 2 kg afgevallen en ik voel me terug veel beter in mijn vel. Het afgelopen jaar was ik wat verdikt door een nieuwe school, meer uitstapjes met vrienden en mijn broers die op kot zitten en langer op de trein zitten. Het is echt gek hoeveel beter ik me voel na maar 2 kilo. (Mijn BMI was nog goed, maar ik voelde me gewoon slecht in mijn vel. ) Nu wil ik graag nog 1 kg afvallen en blijven gezonder eten.

Ik ben ook begonnen met fietsen, terwijl ik vroeger nooit aan sport heb gedaan. En tot mijn verbazing doe ik dat nog echt graag ook.
Oud 07-08-2008, 14:36
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Poehee, zin in 'n lekker ijsje of 'n zak chips ofzo.

Seffes toch maar appelsien nemen en vanavond naar studentenrestaurant gaan, anders wordt 't misschien nog zondigen vandaag.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 09-08-2008, 11:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
Okee maar je zegt net zelf iedereen heeft een ander figuur? dus dan is toch niet bij iedereen 50kg te weinig? Ik heb maat 38.. en zou graag 36 willen heb erg brede heupen helaas nog.

Het is niet mijn bedoeling om triggerende tekst te plaatsen.

Maar wil wel ff zeggen dat 50kg bij mij er niet 'te dun' uitziet, snap wel dat je dat denkt.
Bij jouw lengte heb je met een normaal figuur bijna meteen maat 38. Als iemand jouw figuur heeft, maar 2 meter lang is, heeft diegene waarschijnlijk maat 42 ofzo. Puur omdat als je langer bent, je met het zelfde figuur gewoon bredere heupen hebt in centimeters. Dat betekent niet dat je dan dik bent. Je moet niet zo vastpinnen op dat maatje 36.
Oud 12-08-2008, 20:24
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik begin wat aan de dikke kant te raken, vooral van die zwembandjes wil ik af. Ik heb een hekel aan diëten, niet alleen omdat ik daar de discipline niet voor heb, maar ook omdat ik weet dat als het me wel lukt, ik er in door kan slaan. Voor bewegen heb ik weinig tijd, maar ik ga wel op de fiets, en mijn werk geeft ook behoorlijk wat lichaamsbeweging.
Mijn vraag: Hoe kom ik het makkelijkst van die zwembandjes af?
En nog een vraag: ik heb soms momenten dat ik plotseling ontzettende honger heb, en als ik dan niks bij me heb ga ik ongezonde dingen kopen. Ik wil dat nu voor zijn. Wat is een gezond tussendoortje dat goed vult?
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 12-08-2008, 20:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik begin wat aan de dikke kant te raken, vooral van die zwembandjes wil ik af. Ik heb een hekel aan diëten, niet alleen omdat ik daar de discipline niet voor heb, maar ook omdat ik weet dat als het me wel lukt, ik er in door kan slaan. Voor bewegen heb ik weinig tijd, maar ik ga wel op de fiets, en mijn werk geeft ook behoorlijk wat lichaamsbeweging.
Mijn vraag: Hoe kom ik het makkelijkst van die zwembandjes af?
En nog een vraag: ik heb soms momenten dat ik plotseling ontzettende honger heb, en als ik dan niks bij me heb ga ik ongezonde dingen kopen. Ik wil dat nu voor zijn. Wat is een gezond tussendoortje dat goed vult?
Ik geloof dat je niet echt plaatselijk af kunt vallen, dus je zult dan toch iets moeten doen wat in z'n geheel helpt af te vallen. Dat is helaas toch op je eten letten of sporten en fietsen is niet erg effectief. Je zou misschien wel elke avond een half uurtje kunnen joggen, ik weet niet of je die tijd ergens kunt vinden?
En als tussendoortje kun je natuurlijk fruit nemen of groenten die zich daar voor lenen (paprika, tomaat, wortel). Ik neem zelf graag een cracker 's middags en je kunt ook een kopje cup a soep nemen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 12-08-2008, 20:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh en ik heb vandaag een stuk goddelijk, mega verrukkelijk uitziende CHOCOLADETAART afgewezen! 2x zelfs.
En een stuk monchoutaart én een stuk cake. Ik ben zo trots
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-08-2008, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Bij jouw lengte heb je met een normaal figuur bijna meteen maat 38. Als iemand jouw figuur heeft, maar 2 meter lang is, heeft diegene waarschijnlijk maat 42 ofzo. Puur omdat als je langer bent, je met het zelfde figuur gewoon bredere heupen hebt in centimeters. Dat betekent niet dat je dan dik bent. Je moet niet zo vastpinnen op dat maatje 36.

ja jullie hebbe ook wel gelijk...
Oud 13-08-2008, 18:08
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik ben ook weer begonnen Mijn doel is wat er af was, weer aankwam, er nu definitief af moet. Ik heb geleerd van de vorige keer.
Ben nu 1,5 kilo kwijt. Het is een begin, en het houdt me gemotiveerd.
Oud 13-08-2008, 19:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik ben ook weer begonnen Mijn doel is wat er af was, weer aankwam, er nu definitief af moet. Ik heb geleerd van de vorige keer.
Ben nu 1,5 kilo kwijt. Het is een begin, en het houdt me gemotiveerd.
Wanneer ben je precies begonnen? En hoeveel kilo is het dat er af moet?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-08-2008, 18:10
Zyndel
Zyndel is offline
Door gebrek aan sport en ongezond eten ben ik in een half jaar best veel aangekomen (studie in het buitenland), waardoor ik nu eigenlijk zo'n 10 kg zou moeten afvallen. Ik schaam me een beetje om mijn lengte en gewicht hier te posten, maar goed: 1.65 m, 77 kg.

Nou geloof ik niet in het sprookje van de BMI, want bij 67 kg zou mijn BMI nog steeds best hoog zijn (net onder de 25), terwijl ik me bij dat gewicht hartstikke goed voel en er prima uitzie (kledingmaat S/M of 38/40).

De laatste tijd eet ik al gewoon gezond en niet te veel en kom ik in elk geval niet aan, maar ik wil graag echt afvallen. Nou heb ik zo'n Sonja Bakker boek gedownload, maar die hoeveelheden eten lijken me echt heel klein. Ik kan me niet voorstellen dat ik zo'n dag door zou komen zonder flauw te vallen. De vraag is nu: heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand tips voor hoe ik dit dieet kan aanvullen en toch kan (blijven) afvallen? Of heeft iemand andere tips voor hoe ik dit kan aanpakken?
Oud 14-08-2008, 19:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Door gebrek aan sport en ongezond eten ben ik in een half jaar best veel aangekomen (studie in het buitenland), waardoor ik nu eigenlijk zo'n 10 kg zou moeten afvallen. Ik schaam me een beetje om mijn lengte en gewicht hier te posten, maar goed: 1.65 m, 77 kg.

Nou geloof ik niet in het sprookje van de BMI, want bij 67 kg zou mijn BMI nog steeds best hoog zijn (net onder de 25), terwijl ik me bij dat gewicht hartstikke goed voel en er prima uitzie (kledingmaat S/M of 38/40).

De laatste tijd eet ik al gewoon gezond en niet te veel en kom ik in elk geval niet aan, maar ik wil graag echt afvallen. Nou heb ik zo'n Sonja Bakker boek gedownload, maar die hoeveelheden eten lijken me echt heel klein. Ik kan me niet voorstellen dat ik zo'n dag door zou komen zonder flauw te vallen. De vraag is nu: heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand tips voor hoe ik dit dieet kan aanvullen en toch kan (blijven) afvallen? Of heeft iemand andere tips voor hoe ik dit kan aanpakken?
Je hoeft je in elk geval niet te schamen om het posten van je gewicht, nergens voor nodig Maar het is wel beter voor je om wat af te vallen ja. Overigens kom je met 67 kilo uit op een BMI van 24, dus net als jij vindt ook het BMI-getal dat gezond. Zoveel verschillen jullie niet van mening.

Wat je kan doen om meer af te vallen is (natuurlijk) sporten. Kijk eens of je een paar keer per week een stuk kan hardlopen, joggen, steppen, skeeleren, etc. Of ga elke avond een lang stuk lopen. De beste manier om af te vallen is om iets langere tijd te doen, minimaal 20 minuten. En dan hoef je het niet op je aller uitputtends te doen, juist bij een hartslag waarbij je nog redelijk kan praten, verbrand je vet.

Wat betreft Sonja Bakker: je krijgt daarbij zeker te weinig voedingsstoffen binnen ja. Maar het werkt wel. Ik vergelijk het vaak met een anorexia patiënt; zij hongert zichzelf uit én het werkt. Maar het is niet gezond.
Ik denk dat het succes van Sonja vooral is dat je een weekschema hebt, waar je houvast aan hebt. En veel eetmomenten. Misschien kun je voor jezelf een weekschema opstellen dat wél haalbaar is. Verzin mager beleg wat je lekker vindt en schrijf jezelf dat voor per dag. Boterhammen vullen goed en zijn in normale mate niet dikmakend. Als je jezelf dus genoeg boterhammen voor schrijft, zul je niet snel gaan snaaien. En schrijf jezelf ook tussendoortjes voor, zoals een appel, een tomaat, een cracker, etc. Je kan Sonja Bakker boeken best gebruiken voor tips over gezonde tussendoortjes en gerechten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-08-2008, 19:25
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Wanneer ben je precies begonnen? En hoeveel kilo is het dat er af moet?
Ik was 13 kilo afgevallen, en die zitten er weer aan door een mentale dip. Maar die dip is weg en voorbij, dus ik voel me weer goed genoeg om goed te zorgen voor mezelf. Ik wil die 13 kilo dus weer kwijt.
Ben vorige week begonnen. Ik eet gezond, in kleinere proporties, meerdere malen per dag. Verder sport ik weer, en doe ik waar ik zin in heb. De vorige keer dat ik dit deed ging ik steevast 3x per week fanatiek sporten. Dat hou je op langer termijn niet vol. Dus nu doe ik op de sportschool waar ik zin in heb, de ene keer zwemmen, de andere keer cardio etc. Zo blijft het wat langer leuk voor me.
Succes iedereen!
Oud 14-08-2008, 20:40
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:

Wat je kan doen om meer af te vallen is (natuurlijk) sporten.
Normaal gesproken sport ik ook zeker drie avonden in de week, maar omdat ik een half jaar in het buitenland zat, kwam het er daar niet van. Verder was het eten daar heel ongezond (Engeland) en kon ik zelf daar niet koken, dus at ik elke dag op de campus te calorierijk voedsel. Momenteel heb ik een tijdelijk abonnement bij een sportschool in de buurt (extra motivatie!) en probeer ik veel te wandelen en te fietsen. Als m'n studie weer gewoon begint ga ik ook weer gewoon sporten waar ik normaal sport, dus da's het probleem niet.

Citaat:

Wat betreft Sonja Bakker: je krijgt daarbij zeker te weinig voedingsstoffen binnen ja. Maar het werkt wel. Ik vergelijk het vaak met een anorexia patiënt; zij hongert zichzelf uit én het werkt. Maar het is niet gezond.
Zo denk ik er ook over ja. Het vreemdste vind ik dat Sonja in haar boek zegt dat de porties 'meer dan genoeg zijn'. Nou, als ik zo weinig eet, val ik flauw.

Citaat:
Ik denk dat het succes van Sonja vooral is dat je een weekschema hebt, waar je houvast aan hebt. En veel eetmomenten. Misschien kun je voor jezelf een weekschema opstellen dat wél haalbaar is. Verzin mager beleg wat je lekker vindt en schrijf jezelf dat voor per dag. Boterhammen vullen goed en zijn in normale mate niet dikmakend. Als je jezelf dus genoeg boterhammen voor schrijft, zul je niet snel gaan snaaien. En schrijf jezelf ook tussendoortjes voor, zoals een appel, een tomaat, een cracker, etc. Je kan Sonja Bakker boeken best gebruiken voor tips over gezonde tussendoortjes en gerechten.
Da's eigenlijk al wat ik doe:

's ochtends:
* kom magere yoghurt met muesli of
kom fruit & fibre met magere soyamelk of
twee plakjes roggebrood / volkorenbrood met 30+ kaas
* kopje thee zonder suiker of melk
* twee vers geperste sinaasappels

tussendoor:
* fruit of zelfgemaakte smootie of een boterham met mager beleg

's middags:
* drie (als ik veel te doen heb vier) boterhammen met mager beleg, over de middag verdeeld

tussendoor:
* snack-a-jack rijstwafel of fruit

's avonds:
* maaltijd, redelijk vergelijkbaar met Sonja-recepten, maar dan wel iets meer (denk ik)

avondsnack:
* snack-a-jack of fruit of plakje 30+ kaas

En verder veel water, geen frisdrank en af en toe een glaasje alcohol.

Het beleg dat ik gebruik: 20+ of 30+ kaas, sandwichspread, vegetarische vleesvervangers (een plakje per twee boterhammen), Slankie smeerkaas

Mijn porties zijn vooral ook groter dan die van Sonja - ik eet echt wel meer dan een schepje muesli bij mijn ontbijt. Maar Sonja is inderdaad een goede bron voor recepten en tips.

Maar goed, ik weet dat ik in theorie met dit eetpatroon ook al af zou moeten vallen. Ik moet misschien wat meer geduld hebben
__________________
@)-}-}------- Zyndel -------{-{-(@
Oud 15-08-2008, 16:48
dennis018
dennis018 is offline
ik vroeg me af.. is een eierkoek een gezond tussendoortje?
Oud 15-08-2008, 16:56
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Mja heel gezond zal het niet zijn, maar wel weinig verzadigde vetten geloof ik.
Oud 15-08-2008, 17:27
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
ik vroeg me af.. is een eierkoek een gezond tussendoortje?
ik denk dat je het kan vergelijken met sultana/liga/oid
__________________
dracula is sexy
Oud 15-08-2008, 19:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ik vroeg me af.. is een eierkoek een gezond tussendoortje?
Ik stel voor dat je dit soort dingen voortaan gewoon op een of andere calorieensite op gaat zoeken. Of eigenlijk stel ik voor dat je helemaal niet op dergelijke manier gaat kijken naar een onschuldig tussendoortje, maar dat is niet haalbaar denk ik. Dus dan maar op een andere site.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 17-08-2008, 19:53
dennis018
dennis018 is offline
Ontbijt
3 boterhammen met boter (jonge kaas, achterham, kersen jam
1 glas halfvolle melk
Tussendoor
pakje liga evergreen crunchy
Lunch
4 boterhammen met boter (jonge kaas, 2x kipfilet, gestampte muisjes)
1 glas halfvolle melk
Tussendoor
1 appel
pakje sultana yofruit bosvruchten
Diner
Spaghetti bolognese
Toetje
kommetje vanille vla
later op de avond
kommetje citroen vla
1 appel

Ik heb nog steesd geen lekker verzadegings gevoel... vandaag heb ik bovenstaande gegeten...
kan iemand mij vertellen of dat veel/weinig/normaal is voor een man van 1.78 van 21 jaar?
Oud 17-08-2008, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Ontbijt
3 boterhammen met boter (jonge kaas, achterham, kersen jam
1 glas halfvolle melk
Tussendoor
pakje liga evergreen crunchy
Lunch
4 boterhammen met boter (jonge kaas, 2x kipfilet, gestampte muisjes)
1 glas halfvolle melk
Tussendoor
1 appel
pakje sultana yofruit bosvruchten
Diner
Spaghetti bolognese
Toetje
kommetje vanille vla
later op de avond
kommetje citroen vla
1 appel

Ik heb nog steesd geen lekker verzadegings gevoel... vandaag heb ik bovenstaande gegeten...
kan iemand mij vertellen of dat veel/weinig/normaal is voor een man van 1.78 van 21 jaar?
als je nog niet verzadigd bent zou ik nog wat nemen en niet teveel er over nadenken of je al veel of weinig hebt gegeten. Op dagen dat ik de hele dag werkte at ik rustig 8 boterhammen, sultana, twee stuks fruit voor het avondeten en dan nog viel ik bijna van mijn stokje om vijf uur van de honger...
Oud 19-08-2008, 13:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ontbijt
3 boterhammen met boter (jonge kaas, achterham, kersen jam
1 glas halfvolle melk
Tussendoor
pakje liga evergreen crunchy
Lunch
4 boterhammen met boter (jonge kaas, 2x kipfilet, gestampte muisjes)
1 glas halfvolle melk
Tussendoor
1 appel
pakje sultana yofruit bosvruchten
Diner
Spaghetti bolognese
Toetje
kommetje vanille vla
later op de avond
kommetje citroen vla
1 appel

Ik heb nog steesd geen lekker verzadegings gevoel... vandaag heb ik bovenstaande gegeten...
kan iemand mij vertellen of dat veel/weinig/normaal is voor een man van 1.78 van 21 jaar?
Ik vind het normaal, gemiddeld. Dat betekent niet dat bijvoorbeeld 2 extra boterhammen eten omdat je nog honger hebt dan veel is. Zo moet je het gewoon zien, er is een gemiddelde wat je eet (en gezond is) en soms heb je een dag minder honger en eet je een boterham minder, de andere dag heb je nog trek en eet je 1 of 2 boterhammen meer. Dat kan dan prima. Je had dus makkelijk nog iets erbij kunnen eten.
Oud 19-08-2008, 19:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Oke, vanaf vandaag ga ik ook weer starten. Wish me luck
Tussenstand: -2,0 kg
Nog 0,2 kg eraf en ik zit op een gezond BMI
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 19-08-2008, 20:06
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Tussenstand: -2,0 kg
Nog 0,2 kg eraf en ik zit op een gezond BMI
Jeej!

Gek genoeg ben ik aangekomen...
Oud 25-08-2008, 16:39
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb nog steeds moeite met regelmatig eten. Ik heb hierdoor ook een hele opgeblazen buik gekregen, omdat ik eigenlijk 2x per dag heel veel eet ipv 5x per dag een beetje. Ik probeer elke keer te ontbijten, maar dan heb ik bij de lunch geen honger dus die sla ik over, en dan heb ik bij het avondeten juist weer wel honger en eet ik weer veel te veel. Of ik eet juist geen ontbijt, dan veel lunch en vervolgens minder avondeten omdat ik nog vol zit, en dan om 2 uur 's nachts de koelkast plunderen.

Ik probeer er regelmaat in te brengen maar het lukt niet zo. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? En is het heel slecht om maar 2x per dag te eten (als je bekijkt dat ik wel heel veel eet, dus ik ben niet uitgehongerd, gezond bmi).
Oud 25-08-2008, 16:50
Verwijderd
Misschien kan je wat minder ontbijten? Of wat later lunchen/avondeten?

Volgens mij is het niet zo heel gezond om meer twee keer per dag te eten...maar zeker weten doe ik het niet (zelf voel ik me vreselijk slap en eng als ik langer dan een paar uur niets eet, voor mezelf weet ik dus dat het niet goed is).
Oud 25-08-2008, 19:22
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ik denk dat je je uiteindelijk wel beter zult voelen als je regelmatiger eet, anders krijg je steeds van die stoten energie..
Probeer te ontbijten met 2/3 boterhammen en evt wat fruit en ook al heb je niet echt honger, wel gewoon te lunchen. Je lichaam went er dan vanzelf aan
Oud 25-08-2008, 19:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb nog steeds moeite met regelmatig eten. Ik heb hierdoor ook een hele opgeblazen buik gekregen, omdat ik eigenlijk 2x per dag heel veel eet ipv 5x per dag een beetje. Ik probeer elke keer te ontbijten, maar dan heb ik bij de lunch geen honger dus die sla ik over, en dan heb ik bij het avondeten juist weer wel honger en eet ik weer veel te veel. Of ik eet juist geen ontbijt, dan veel lunch en vervolgens minder avondeten omdat ik nog vol zit, en dan om 2 uur 's nachts de koelkast plunderen.

Ik probeer er regelmaat in te brengen maar het lukt niet zo. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? En is het heel slecht om maar 2x per dag te eten (als je bekijkt dat ik wel heel veel eet, dus ik ben niet uitgehongerd, gezond bmi).
Van de week was de 5-delige documentaire 'the truth about food' op tv. Echt een aanrader! Helaas heb ik zelf maar 2 delen kunnen zien, maar daar gaat het niet om

Wat onder andere getest werd, was waar je het langst van vol zit. Ze hadden daarvoor 3 borden gemaakt:
- spaghetti met heel veel koolhydraten
- spaghetti met heel veel eiwitten
- spaghetti met heel veel vetten

Alle 3 de borden hadden exact evenveel kcal.

Uiteindelijk bleek je van eiwitten het langst vol te zitten.
Dus je kunt eens kijken naar hoeveel eiwitten je nou uiteindelijk binnen krijgt bij je ontbijt. Misschien kun je die wat minderen. Dan kun je gewoon normaal lunchen en ook normaal dineren. En als je merkt dat je dan alsnog om 2 uur 's nachts gaat snacken, dan zou je ook een tussendoortje om 20.00 uur nog kunnen overwegen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-08-2008, 12:26
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Okee bedankt. Ik weet eigenlijk niet of ik heel eiwitrijk ontbijt, meestal Brinta of gewoon brood of van die 'luchtige' crackers.

Ik probeer vanaf vandaag beetje regelmaat aan te brengen, hoop dat het lukt.
Oud 28-08-2008, 09:14
blablatje
blablatje is offline
Dat is niet opvallend eiwitrijk, behalve als je bijv. een hele kipfilet op je brood doet. Het klinkt ook niet als een bijzonder grote hoeveelheid. Dus ik denk dat het probleem echt puur is dat je niet gewend bent om te lunchen, en dat het vanzelf overgaat als je er een gewoonte van maakt elke dag op dezelfde tijd 's middags iets te eten. Misschien gaat dat in het begin makkelijker als je een lekker vers broodje neemt in plaats van "saaie" meegenomen boterhammen, al wordt dat op de lange termijn wel wat duur natuurlijk.
Oud 28-08-2008, 16:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Yes, vandaag zit ik op een gezond BMI. Leuke mijlpaal om te halen.
En vanaf vandaag heb ik ook mijn pindakaas ontbijt overboord gegooid. Het is te zot voor woorden om dat te blijven eten als je probeert af te vallen, maar ik eet het al zo'n 20 jaar als ontbijt, dus ik had even nodig om er afstand van te doen
Maar de tosti's met 30+ kaas smaakten prima vanmorgen en ik hoop dat het afvallen dan nog wat voorspoediger gaat
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-08-2008, 17:35
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb vandaag ijzertebletten gekocht, omdat ik geen vlees eet en me de laatste tijd nogal slap voel.. ik hoop dat t werkt!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 29-08-2008, 20:54
Mara
Mara is offline
Citaat:
Yes, vandaag zit ik op een gezond BMI. Leuke mijlpaal om te halen.
En vanaf vandaag heb ik ook mijn pindakaas ontbijt overboord gegooid. Het is te zot voor woorden om dat te blijven eten als je probeert af te vallen, maar ik eet het al zo'n 20 jaar als ontbijt, dus ik had even nodig om er afstand van te doen
Maar de tosti's met 30+ kaas smaakten prima vanmorgen en ik hoop dat het afvallen dan nog wat voorspoediger gaat
Pindakaas bevat veel gezonde vetten, het kan dus helemaal geen kwaad om daar 1 of 2 boterhammen mee op een dag te eten.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #23
Mobius
500 10-08-2009 15:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.