Oud 26-03-2009, 16:19
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Natuurlijk is dat goed, en ik ben het ook helemaal met je eens. Maar lees de desbetreffende post nog eens terug. De context waarin ik de GI-index aanhaalde was vanwege de vraag wat de verstandigste manier van eten was wanneer het doel vet verbranden was. En dan is het natuurlijk handig om te weten welke voedingsstoffen je glucosepeil doen stijgen. Als je vet wilt verbranden moet je weten dat je lichaam éérst glucose verbruikt alvorens het overgaat op vetverbranding. Veel voedingswaren die in de linkerkolom staan zijn gewoonweg ongezond, zoals chips, bier, witbrood en koekjes. Er staat ook goede voeding tussen zoals tuinbonen, snelkookrijst en jam. Het is dan ook slechts een richtlijn voor mensen die vet willen verbranden.
Ik zei alleen maar wat een %^&*(website, niets over jouw post
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 26-03-2009, 17:56
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ja, maar de informatie die erop staat klopt wel.
__________________
Guilty of being white.
Oud 27-03-2009, 05:58
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Even ter info (aangezien ik hier laatst postte met een vraag). Ik was laatst weer een halve kilo zwaarder. 2,5e kilo moest er dus af. Sinds vorige week woensdag heb ik mijn eetpatroon aangepast (meer variatie in ontbijt, lunch e.d.). En ik moet zeggen, ben al 1 kilo kwijt!
Oud 27-03-2009, 07:32
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Even ter info (aangezien ik hier laatst postte met een vraag). Ik was laatst weer een halve kilo zwaarder. 2,5e kilo moest er dus af. Sinds vorige week woensdag heb ik mijn eetpatroon aangepast (meer variatie in ontbijt, lunch e.d.). En ik moet zeggen, ben al 1 kilo kwijt!
Hee hartstikke goed! Ben je ook meer calorieën gaan eten?
__________________
Guilty of being white.
Oud 27-03-2009, 08:29
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
Hee hartstikke goed! Ben je ook meer calorieën gaan eten?
Nee niet meer kcal. Dit is ongeveer wat ik eet op een dag:

2 meergranen boterhammen (1x halva jam)

200 gr magere yoghurt
1 appel

2 volkoren boterhammen (1x 20+ smeerkaas)
1 krentenbol

1 mueslibol

75 gram gekookte aardappels
4 opscheplepels salade (ijsbergsla, komkommer, tomaat, ui)
1 vega gegrilde filet
1 appel

2 rijstwafels met sandwichspread tomaat/lente ui

Probeer wel te varieren met brood etc.
Als ik straks op mijn streef zit ga ik weer de lijst van mijn dietiste volgen, waar ik stabiel mee blijf.
Oud 27-03-2009, 08:51
Verwijderd
Jemig Kleedje, wat eet jij toch ontzettend mager en bijna altijd hetzelfde.. Ik vraag me af of we wel moeten juichen dat je al een kilo kwijt bent op deze manier?
Oud 27-03-2009, 09:01
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
Jemig Kleedje, wat eet jij toch ontzettend mager en bijna altijd hetzelfde.. Ik vraag me af of we wel moeten juichen dat je al een kilo kwijt bent op deze manier?
Ik eet altijd al mager. Behalve in het weekend (dan ben ik bij mijn vriend), maar vaak eet ik dan minder (dan dus bijv: ontbijt, lunch, diner oid) en vaak drink ik dan ook wel wat wijntjes. En ik eet echt niet elke dag 't zelfde. Met beleg varier ik nu & de ene keer neem ik brood, dan weer cracottes, dan een krentenbol, dan een mueslibol. Dus ik varieer zelfs meer dan eerst!
Oud 27-03-2009, 10:25
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Ik eet altijd al mager. Behalve in het weekend (dan ben ik bij mijn vriend), maar vaak eet ik dan minder (dan dus bijv: ontbijt, lunch, diner oid) en vaak drink ik dan ook wel wat wijntjes. En ik eet echt niet elke dag 't zelfde. Met beleg varier ik nu & de ene keer neem ik brood, dan weer cracottes, dan een krentenbol, dan een mueslibol. Dus ik varieer zelfs meer dan eerst!
Ja, op die manier kan je het mooi voor jezelf recht praten.. maar ik geloof dat ik vooral eetstoornis hoor hier. Je varieert misschien meer, maar alleen maar met magere dingen en vooral met als doel om af te vallen. Ik vraag me net als Ave af of we je moeten aanmoedigen in je afvallen, volgens mij is dat alleen maar je eetstoornis stimuleren.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 27-03-2009, 11:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
+ dat 75 gram aardappels, salade en een gegrilde vegaburger misschien 200 kcal of zo is, voor je avondeten?!
Oud 27-03-2009, 11:16
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oké, globaal uitgerekend, hiermee eet je maximaal 1000/1100 kcal. Dat is dus niet gezond.
Oud 27-03-2009, 11:24
Mara
Mara is offline
En ik kan me nog herinneren toen Kleedje nog flink in d'r eetstoornis zat, volgens mij gaat 't de verkeerde kant weer op.
Oud 27-03-2009, 11:32
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
En ik kan me nog herinneren toen Kleedje nog flink in d'r eetstoornis zat, volgens mij gaat 't de verkeerde kant weer op.
Dat denk ik niet. Want ik weet dat ik nu, zodra ik op mijn streef zit, weer gewoon mijn normale lijst (6x boterhammen, 3x tussendoortjes, 2x zuivel, 150gr aardappels/rijst/pasta, 1x vleesvervanger/vis, 200 gram groente en 2x fruit) weer op kan pakken.
Ik weet nu nl. dat er veel meer is dan eten alleen. Kan nu zoveel leuke dingen doen. Maar liever wel met (nu nog) die 1,5e kilo er af
Oud 27-03-2009, 11:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Wat maakt die 1.5 kilo voor verschil? Ik snap en herken je gevoel wel, maar ik ben inmiddels zover dat ik weet dat niemand anders die 1,5 kilo ziet behalve ikzelf - als ik op de weegschaal sta. Daarnaast is afvallen met 1000 kcal voor 1,5 kilo natuurlijk ook een beetje... fanatiek.
Oud 27-03-2009, 11:47
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Bloem, mijn buik is dan platter. Nu lijkt ie vaak zo opgeblazen. Zonder die 1,5 kilo is ie mooi plat. In mijn bikini voel ik mij daar prettiger bij.
Oud 27-03-2009, 11:54
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dat snap ik en ik herken het ook echt. Maar ik zou wel tenminste je avondeten weer normaal maken, dit is zo weinig.

Ik weet niet wat je nu weegt, maar je kunt niet je hele leven op een minimaal gewicht blijven. Straks eet je weer je lijst, kom je misschien weer 2 kilo aan, en dan? Weer afvallen? Het houdt nooit op...
Oud 27-03-2009, 11:56
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
+

Het lijntje is zo dun. 1,5 kilo afvallen, nog 1 extra als "reserve", dat ging best makkelijk dus nog maar 1... Voor je het weet zit je er weer midden in, terwijl je juist je best doet om eruit te komen.
Oud 27-03-2009, 12:29
Verwijderd
Ik sluit me aan bij Bloem. Als je zoveel moeite moet doen voor die 1.5 kilo dan ligt jouw setpoint gewoon hoger Kleedje. Kan je wel zeggen dat je nu weet dat er meer in het leven is dan eten, maar als je vast blijft houden aan een bepaald gewicht, zul je dat nooit echt ervaren, omdat je dan simpelweg niet eetstoornis-vrij kunt zijn.

Ik snap je ook echt wel, écht. Maar het is een kwestie van keuzes maken.
Oud 27-03-2009, 13:11
Verwijderd
En anderhalve kilo zie je dus écht niet op je buik. Of waar dan ook. Maar goed, het is niet mijn leven.
Oud 27-03-2009, 13:51
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
BLOEM, ik ben alleen maar 2 kilo aangekomen door de feestdagen + vakantie. Als ik "normaal" eet blijf ik stabiel.
Heb besloten rond de 1400 kcal te gaan zitten (doe op dit moment erg weinig aan beweging) i.p.v. 1000/1100 (waar ik nu idd op zit). Denk je (jullie) dat dat beter moet zijn?
Oud 27-03-2009, 13:58
Verwijderd
Het is inderdaad iig beter, maar ik wil het niet goed noemen
Oud 27-03-2009, 14:11
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Of je nu 1000, 1400 of 1800 eet, als je doelbewust minder gaat eten om af te vallen terwijl je een eetstoornis hebt, zul je eetgestoord blijven en eten een te grote plek in je leven laten innemen. Zolang je nog met je eetstoornis worstelt is afvallen géén goed idee.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 27-03-2009, 19:24
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Oké, globaal uitgerekend, hiermee eet je maximaal 1000/1100 kcal. Dat is dus niet gezond.
Mwah, ik denk eerder 1200/1300 kcal. Nog steeds ongezond. En sowieso, bijna geen vetten, terwijl ze die ook hard nodig heeft. Als je wil afvallen okee, maar doe het dan wel gezond.
__________________
Guilty of being white.
Oud 27-03-2009, 22:57
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Mwah, ik denk eerder 1200/1300 kcal. Nog steeds ongezond. En sowieso, bijna geen vetten, terwijl ze die ook hard nodig heeft. Als je wil afvallen okee, maar doe het dan wel gezond.
Ik weet dat je 't goed bedoelt... en dat je haar aanraadt mee vetten te eten is prima.
maar in dit geval is het waarschijnlijk niet okee dat ze wil afvallen. Omdat ze 't niet op een gezonde (niet obsessieve) manier kan doen.
denk ik
__________________
To eu zèn
Oud 28-03-2009, 08:32
blablatje
blablatje is offline
Of in elk geval niet zonder begeleiding. Kleedje, vertel je diëtist en als je die hebt je therapeut dat je wil afvallen en hoeveel, en liefst ook een ouder of vriendin. Niet omdat twee kilo afvallen niet zonder diëtist kan, maar omdat er mensen moeten zijn die in de gaten houden of je niet doorslaat, en mensen op internet is niet genoeg.
Oud 28-03-2009, 09:39
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
Of in elk geval niet zonder begeleiding. Kleedje, vertel je diëtist en als je die hebt je therapeut dat je wil afvallen en hoeveel, en liefst ook een ouder of vriendin. Niet omdat twee kilo afvallen niet zonder diëtist kan, maar omdat er mensen moeten zijn die in de gaten houden of je niet doorslaat, en mensen op internet is niet genoeg.
Mijn vriend weet er van en houd echt wel een oogje in het zeil. M'n dietist zie ik over 2 weken weer.
Oud 28-03-2009, 13:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Mwah, ik denk eerder 1200/1300 kcal. Nog steeds ongezond. En sowieso, bijna geen vetten, terwijl ze die ook hard nodig heeft. Als je wil afvallen okee, maar doe het dan wel gezond.
Ik heb het net precies uitgerekend (adh de voedingstabel op valtaf.nl) en dat lijstje is bij elkaar 1083 kcal.

Zal nog een beetje afhangen van welke vegaburgers ze eet, maar ik gok dat dat ook niet de meest kcal rijke zijn.

Eigenlijk doet het er ook niet toe, maar toch.

Laatst gewijzigd op 28-03-2009 om 13:09.
Oud 28-03-2009, 14:36
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik weet dat je 't goed bedoelt... en dat je haar aanraadt mee vetten te eten is prima.
maar in dit geval is het waarschijnlijk niet okee dat ze wil afvallen. Omdat ze 't niet op een gezonde (niet obsessieve) manier kan doen.
denk ik
Het is goed dat je dit post, want terwijl ik terug zit te lezen kom ik erachter dat niemand nog heeft gevraagd hoeveel Kleedje weegt en bij welke lengte.

Dus bij deze: Kleedje, hoe lang ben je en wat is je gewicht? pIcCaHhZzZ doen vaak ook wonderen.
__________________
Guilty of being white.
Oud 28-03-2009, 15:50
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Omdat vrijwel iedereen hier weet dat Kleedje een eetstoornis heeft (gehad) en waarschijnlijk haar gewicht toch niet post
Oud 28-03-2009, 16:20
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Dat wist ik niet.
__________________
Guilty of being white.
Oud 30-03-2009, 09:53
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
Het is goed dat je dit post, want terwijl ik terug zit te lezen kom ik erachter dat niemand nog heeft gevraagd hoeveel Kleedje weegt en bij welke lengte.

Dus bij deze: Kleedje, hoe lang ben je en wat is je gewicht? pIcCaHhZzZ doen vaak ook wonderen.
1.70 m en ik ben begonnen met 55,5 kilo. Ik wil dus terug naar 53 kilo. Dit is ook het streef wat ik hb afgesproken met dietist & arts.
Oud 30-03-2009, 10:17
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
1.70 m en ik ben begonnen met 55,5 kilo. Ik wil dus terug naar 53 kilo. Dit is ook het streef wat ik hb afgesproken met dietist & arts.
Hmm, dat valt me nog mee. Dat is weinig, maar niet véél te weinig. Wat hebben ze je aangeraden m.b.t. je dagelijkse caloriebehoefte?
__________________
Guilty of being white.
Oud 30-03-2009, 10:42
Verwijderd
Enigszins off-topic, maar ik snap niet hoe een arts en dieetist iemand met een eetstoornis(verleden?) zo'n laag streefgewicht kunnen geven. 20-25 is normaal, 18.5-20 is grijs gebied en dat kan gezond zijn als het echt gewoon bij je bouw past, maar onder de 18.5... Nou ja, wat ik er van vind weet je inmiddels wel
Oud 30-03-2009, 11:38
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Okee. Hoi. Help.

Een aantal van jullie kent mij nog wel, maar even een resume : te zwaar, ben ooit (jaar of 3 geleden) naar de dietiste geweest die mij voor een maand of 5/6 een dieet heeft voorgeschreven van 1000-1200 kcal per dag, en ben toen ongeveer 14 kilo afgevallen. Toen ik gestopt was, was er weer iets aangekomen, kilo of 5 geloof ik.

Op zich voel ik me wel oke in mn lijf, ik ben er gewoon gewend aan geraakt dat ik zwaar ben, en ik loop er niet meer heel veel over te zeuren. Ik dacht dat het met mn gewicht wel goed zat (geen goed gewicht, maar 'acceptabel'). Blijkbaar heb ik oogkleppen op, want ik ben vanmorgen thuis maar even op de weegschaal gaan staan 'voor de gein' en ik schrok me dood: Ik heb hetzelfde gewicht als voordat ik naar de dietiste ging. Mijn BMI zit nu dus ook boven de 30 en dat vind ik verschrikkelijk, niet alleen omdat je dan echt over de grens zit van 'dik' maar het ook slecht is voor je gezondheid. Plus mn ego heeft echt even een enorme domper gekregen - ik zit dit ongeveer met tranen in mn ogen te typen.

Nou weet ik echt niet meer wat ik moet doen - ik heb het zooooo vaaaaaak geprobeerd. Mn broer in september gaat trouwen en ik getuige ben wil ik wel een mooie jurk aan!
Mijn eetpatroon is op zich niet dramatisch; 2 boterhammen sochtends met kaas of light jam, 3 smiddags met hetzelfde, en avondeten. Af en toe snoep ik, maar dat is de afgelopen weken veel minder geworden (nu dan even niet, want ik ben een paar weken bij mn ouders en dan heb ik weinig remmen). Wat ik eet is dan chips, of een extra boterham, echt nauwelijks chocola meer. Ik drink meestal limonadesiroop. In mijn eigen huis heb ik expres geen chocola/snoep/mayonaise, omdat ik weet dat ik daar ontzettend gek op ben en me dan niet kan inhouden.Ik weet wel dat ik te weinig drink, te weinig water, maar dat kan het verschil toch niet maken? Ik sport 1 a 2 keer in de week (badminton en aerobics, soms allebei, af en toe het een, af en toe het ander) en ik loop meestal overal naartoe (ik woon in een kleine stad).



Ik zat eraan te denken weer naar een dietiste te gaan, maar weer zo'n crashdieet is voor mij geen optie. Daarbij heb ik twee huisgenoten dus avondeten kan ik niet altijd zelf plannen. Zat ook aan weightwatchers te denken maar ik ben om en om in nederland en belgie (waar ik studeer), dus daar kan ik ook niet altijd heen.

Maar het is inmiddels wel gebleken dat het me zelf niet lukt. Ik lijk gewoon te 'vergeten' dat ik op mn eten moet letten. En dan denk ik altijd 'ohhh dit kan weinig kwaad, en dit en dit en dit' etc...

Discipline is niet mijn sterkste punt. Wie heeft er tips :/
Oud 30-03-2009, 12:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Kan je zelf bijhouden wat je eet? Lijstjes maken dus? Je weet inmiddels wel hoe het moet, en je normale eetpatroon is prima. Als je precies opschrijft wat je eet word je je misschien weer bewuster van alles wat je ongemerkt toch op eet.

Op valtaf.nl kun je een eetdagboek bijhouden. Die lijst is vrij uitgebreid, maar je kunt het natuurlijk ook globaal doen.

En sterkte. Het lijkt me geen fijne ontdekking, zeker na alle moeite die je gedaan hebt.
Oud 30-03-2009, 12:28
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
1.70 m en ik ben begonnen met 55,5 kilo. Ik wil dus terug naar 53 kilo. Dit is ook het streef wat ik hb afgesproken met dietist & arts.
Dan houd je dus precies vast aan het aller-aller minimum gezonde?
Oud 30-03-2009, 15:00
Mara
Mara is offline
Citaat:
1.70 m en ik ben begonnen met 55,5 kilo. Ik wil dus terug naar 53 kilo. Dit is ook het streef wat ik hb afgesproken met dietist & arts.
Ik denk dat je hebt afgesproken dat je dat in ieder geval moet wegen, om niet veel en veel te licht te zijn. Dat betekent niet dat 55.5 niet beter is, en dat je zo obsessief op die 53 vast moet pinnen.

Echt, ga naar je therapeut en zeg dat je weer zo bezig bent.
Oud 30-03-2009, 15:05
Verwijderd
@ WishfulDreaming. Rot voor je, sterkte in de eerste plaats.
Verder, ik weet weinig van overgewicht en/of afvallen, maar wel het een en ander over voeding in het algemeen. Je zegt dat je weinig drinkt en ik denk dat dat wel degelijk een verschil kan maken. Niet alleen geeft een maag met vocht erin je net zo goed een vol gevoel als een maag met vaste voeding (al is het ook weer sneller weg natuurlijk), ook is genoeg/meer dronken gezonder. Water helpt je lichaam letterlijk afvalstoffen kwijt te raken en alle processen in je lichaam soepeler te laten verlopen. Wie weet dat je spijsvertering ook beter gaat werken als je je lichaam niet steeds op een vochtdieet zet.
Buiten dat: als je brood en pasta eet, is dat dan wit of volkoren? Dit soort kleine dingen kunnen ook een heel verschil maken namelijk, vezels zijn goed voor je spijsvertering, die daardoor sneller en/of beter kan worden (met beter bedoel ik: beter in staat voedingsstoffen uit je eten te halen, dat gebeurd namelijk niet altijd in dezelfde mate).
En misschien heb je gewoontes die onschuldig lijken, maar in feite de boosdoeners zijn? Bijvoorbeeld een ''gezonde salade'' eten, maar er dan veel te veel vette saus over doen? Of op feestjes ineens alles op eten wat er te eten valt? Veel alcohol drinken? Te weinig afwisselen? Op sommige dagen veel te weinig eten zodat je lichaam op een spaarstand gaat staan?
Net als Bloem al oppert, denk ik dat het een goed idee is om eens héél letterlijk bij te houden wat je allemaal eet en drinkt, wanneer en hoe, zodat je patronen kunt ontdekken. Want pas als je weet wat je ''verkeerd'' doet, kun je dingen verbeteren.
Buiten dat, denk ik dat om af te vallen, je niet genoeg sport. Als je op een gezond gewicht zat lijkt de beweging die je beschrijft wel voldoende, maar als je extra caloriën wil verbranden denk ik niet.
Succes!
Oud 30-03-2009, 15:24
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Enigszins off-topic, maar ik snap niet hoe een arts en dieetist iemand met een eetstoornis(verleden?) zo'n laag streefgewicht kunnen geven. 20-25 is normaal, 18.5-20 is grijs gebied en dat kan gezond zijn als het echt gewoon bij je bouw past, maar onder de 18.5... Nou ja, wat ik er van vind weet je inmiddels wel
Ik denk dat dit lage streefgewicht 'n tussenstapje is. Iemand die 'n eetstoornis heeft en (ik noem maar 'ns iets; ) 45 kg weegt, zal eerder geneigd zijn om aan te willen komen als 't nieuwe streefgewicht 48 kg is dan als die 55 kg zou zijn.

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat deze tactiek redelijk goed werkt, hoewel je je wel erg belazerd voelt als er telkens weer 2 kg bij moet .
__________________
En dat meen ik!
Oud 30-03-2009, 15:28
Verwijderd
^Maar in dit geval gaat het niet om aankomen maar om afvallen hè..
Oud 30-03-2009, 16:42
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
Ik denk dat dit lage streefgewicht 'n tussenstapje is. Iemand die 'n eetstoornis heeft en (ik noem maar 'ns iets; ) 45 kg weegt, zal eerder geneigd zijn om aan te willen komen als 't nieuwe streefgewicht 48 kg is dan als die 55 kg zou zijn.

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat deze tactiek redelijk goed werkt, hoewel je je wel erg belazerd voelt als er telkens weer 2 kg bij moet .
Uuh ik hoef nog maar 1x in het half jaar voor controle naar de dietist & arts. Dus ik ben zo goed als "genezen"
Oud 30-03-2009, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Uuh ik hoef nog maar 1x in het half jaar voor controle naar de dietist & arts. Dus ik ben zo goed als "genezen"
Zij weten dat je af wilt vallen en dat je je eigen lijst volgt ipv die van de dietist?

En wanneer heb je dat streefgewicht afgesproken? Toen je meer of minder dan dat gewicht woog?
Oud 30-03-2009, 16:58
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Uuh ik hoef nog maar 1x in het half jaar voor controle naar de dietist & arts. Dus ik ben zo goed als "genezen"
Zou 't in dat geval kunnen wat MeelFriek zegt: dat je je streefgewicht als 't ideale gewicht ziet, terwijl 't juist als 't minimale is bedoeld?
Anders is 53 kg idd nét 'n beetje aan de lage kant voor jouw lengte.
__________________
En dat meen ik!
Oud 30-03-2009, 17:15
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
verhaal
Allereerst: iemand die je een dieet aanraadt met maar 1000/1200 calorieën is geen diëtist. Sterker nog, die mensen moet je aangeven bij de politie. Er bestaat maar één manier van gezond afvallen en crashdiëten is dat absoluut niet.

Hoe lang ben je en hoeveel weeg je? Vanuit dat perspectief kunnen we verder.
__________________
Guilty of being white.
Oud 30-03-2009, 18:02
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Citaat:
Zou 't in dat geval kunnen wat MeelFriek zegt: dat je je streefgewicht als 't ideale gewicht ziet, terwijl 't juist als 't minimale is bedoeld?
Anders is 53 kg idd nét 'n beetje aan de lage kant voor jouw lengte.
53 kg is idd errug laag hoor... ik ben 1.68 en mijn minimum is 53 (bmi 18.6 dan ofzo) dus bij jou is het net wel of net niet ondergewicht.. Wil je niet liever gewoon normaal kunnen leven en eten en doen maar met een gewicht waarop je lichaam zich het best voelt dan constant zorgen dat je op die 53 zit?
Als je 2 kilo's bent aangekomen tijdens de kerst en die zijn er nu nóg niet af, dan heeft je lichaam die twee kilo blijkbaar nodig.
Oud 30-03-2009, 18:27
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Bedankt voor wie heeft gereageerd.

Ik ga het inderdaad maar even opschrijven wat ik eet. En zal meer water gaan drinken. Eet idd witbrood, zal op volkoren over gaan en pasta zo veel mogelijk volkoren. Had vandaag ook helemaal geen honger. Moet denk ik ook weer meer optimel gaan drinken, dat hielp toen ik moest afvallen heel erg goed (daar ging ik vol van zitten). Drink normaal meestal geen zuivel (ben er ook eigenlijk tegen). Probleem is dat van die 0% melk met fruitsmaak (lust geen gewone) hier al best prijzig is en in belgie nog erger.. zelfde met 30+ kaas, dat is best duur.. nouja moet ik er maar even voor over hebben. Heb eerlijk gezegd nou vandaag weer behoorlijk weinig gegeten, maar ik had na die weegschaal echt totaal geen honger :/

Sporten, meer heb ik gewoon geen discipline voor. Kijk in belgie kan ik dus aerobicen en badmintonnen (ja ik moet echt op mn geld letten, dit is allemaal gratis ), maar voor de rest kan ik alleen maar zwemmen en om dan een lange tijd te zwemmen, heb al snel geen zin meer :/. Maargoed, ga maar vriendin meevragen.

Die dietiste was erg oud, ze was vast erg ouderwets in haar dieetmethoden . Maar ze was de enige in de buurt.
Oh en nouja wou mn gewicht eigenlijk niet neerzetten maar het maakt me toch geen kut meer uit - ik ben ongeveer 1.66 en 85 kilo.

Maar ik ga nu wel even op de hometrainer (fiets) en drink daarna veel water!
Oud 30-03-2009, 18:34
Verwijderd
Let je ook op dat je niet te weinig eet? Dan heeft je lichaam nog wel eens de neiging om in de spaarstand te gaan en alles vast te houden, waardoor mensen niet afvallen ondanks dat ze veel minder eten dan ze verbruiken..
Oud 30-03-2009, 18:44
Mara
Mara is offline
Wat Ave zegt. En ook niet 1 of 2 dagen te weinig eten, de kans dat je dan de dag erna teveel eet omdat je lichaam wilt inhalen is groot. Beter is een redelijk goed schema aan te houden.
Oud 30-03-2009, 18:47
Verwijderd
Met daarin wel variatie in je kcal-inname. 1 dag in de week gewoon 2100 kcal eten is vaak alleen bevordelijk voor het afvallen, omdat je je stofwisseling daarmee een boost geeft. je lijf is slim en wil zich nog wel eens instellen op een bepaald aantal kcal per dag.

en nu moet ik ophouden met sog-gen
Oud 30-03-2009, 18:52
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
verhaal 2
Bedankt voor de info. Het moet voor jou zeker mogelijk zijn om je gewicht te verlagen naar bijvoorbeeld 60-65 kilo (het is maar een voorbeeld, ik vind dat wel een mooi gewicht bij die lengte, alles is mogelijk). Er zijn echter een paar dingen die je daarvoor nodig hebt:

- Vastberadenheid.
- Discipline.
- De juiste informatie.

Je moet het dus écht willen. Voedingsschema maken, jezelf eraan houden, sporten, jezelf inlezen in belangrijke voedingsinformatie, aandacht vasthouden, je resultaten checken, schema's bijstellen enz. In het begin moet je jezelf er doorheen slepen. Het is gewoon pijn lijden, uitgeput raken, geen fut meer hebben, doorbijten, maar als je routine hebt opgebouwd in je nieuwe levensstijl gaat alles vanzelf. Dan héb je maar even een BMI van 30, boeiend. Ik heb het ooit wel erger gehad dan jij en ik ben ook 40 kilo kwijtgeraakt, in nauwelijks een jaar tijd, en dat allemaal op een gezonde, verantwoorde manier.

Ik kan je met heel veel dingen helpen maar die bovenste twee criteria moeten vanuit jou komen. Dan weet ik zeker dat het je gaat lukken.
__________________
Guilty of being white.
Oud 30-03-2009, 19:18
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
@WishfulDreaming:
Je kunt al heel veel bereiken door gezonde keuzes te maken. Dus idd volkorenbrood ipv witbrood, thee ipv limonade etc.
Het lijkt me belangrijk om na te gaan waarom je teveel eet? Is dat puur en alleen omdat je van eten houdt of eet je ook uit verveling, verdriet etc? Als er dingen achter zitten is het belangrijk om te weten en om een andere manier te vinden om daarmee om te gaan.
Je weet nu dat je zonder het te merken veel aan kunt komen. Zorg daarom dat je regelmatig (bijv. iedere maand) op de weegschaal gaat staan. Op die manier merk je meteen wanneer 't fout gaat. Maar focus ook niet teveel op je gewicht. Het belangrijkste is dat je je goed voelt.
Je hoeft niet per se meer te sporten om af te vallen. Het gaat erom dat je meer energie verbruikt dan dat je binnenkrijgt. Alleen al door te leven verbruik je veel energie.
__________________
To eu zèn
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.