Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2009, 17:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sinds ik verhuisd ben heb ik in mijn huis vreselijk last van muggen. Het zijn er niet veel, het hoeft er maar een te zijn maar ik word 's nachts echt lek gestoken. Heb per nacht wel vijf muggenbulten. En het irritantste is dat ik ook nog eens wakker word van de jeuk en van het gezoem waardoor ik dus ook nog heel slecht slaap.

Ik heb al van alles geprobeerd: een hor voor m'n raam, zo'n citronella stekker voor in het stopcontact, zo'n antimuggen Autan stick met Deet om jezelf mee in te smeren, het maakt allemaal niets uit. Zo'n geluidding heb ik ook wel ens gehad, helpt ook niet.Vroeger bij mijn ouders had ik zo'n stekker voor in het stopcontact met van dat blauwe spul er in maar die mogen tegenwoordig geloof ik niet meer verkocht worden. Wie weet iets wat WEL helpt tegen muggen want ik word er echt gek van.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 18:09
Alyssia
Alyssia is offline
Nag champa wierook werkt bij mij in ieder geval zeker weten.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 18:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wierook en mijn astma gaan helaas niet echt lekker samen Andere sterkruikende dingen ook niet echt (zo'n citronella stekker ook niet echt van harte).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 18:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Kamer inspuiten 10 minuten voor het slapen gaan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 18:26
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Wierook en mijn astma gaan helaas niet echt lekker samen Andere sterkruikende dingen ook niet echt (zo'n citronella stekker ook niet echt van harte).
Oh.. Ik heb ook astma maar daar heb ik dan weer geen last van.. Ik rook ook niet zo'n heel stokje in mijn kamer op hoor, ik loop er vijf minuten mee rond en dan gaat ie naar de woonkamer.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 18:35
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Cinq sur Cinq tropic van BayerBayer is iets dat mijn ouders in Frankrijk vonden. Mijn vriendin is net zo'n muggenmagneet als jij beschrijft en ze heeft geen last meer van muggen. Ik weet alleen niet of het in Nederland te verkrijgen is. Misschien biedt het internet uitkomst?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 18:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Muggen vinden tocht niet leuk. Als je een ventilator richt op de plek waar ze binnenkomen (dus deur dicht en richten op het raam) worden ze lekker terug naar buiten geblazen en heb je ze niet meer op je kamer.
Een vriend van me sliep altijd met een klein ventilatortje boven z'n bed (was ook lekker als het warm was) en die werd daar wel blij van.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 18:48
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Oh en wat dacht je trouwens van een klamboe boven je bed? Beetje irritant als je 's nachts uit bed moet, maar het houdt ze iig uit van je lijf (als je tenminste niet tegen de klamboe aanligt met je blote huid )
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 21:51
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik heb dit voor in het stopcontact: http://vj77.be/shop/avactis-images/t...en20copy_0.jpg

Met bijhorende tabletten van Vapona.

Ik heb ook een hor, dus veel muggen geraken mijn kamer niet binnen. De weinige die het toch lukt, worden gedood met dat Vaponatoestel.

Je moet wel elke dag het tablet vervangen (kan duur uitkomen na een tijdje) en in het begin (eerste uurtje) kan je het goed ruiken. Ik kan de geur niet beschrijven, maar het is niet onaangenaam vind ik.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 22:19
Rationeel
Rationeel is offline
het enige wat echt helpt is een geïmpregneerde klamboe, zodat die klerebeesten ook het loodje leggen als ze erop gaan ztten. 25 euro maar: (travel net spider.

horren werken niet goed, omdat ze vaak te laks gebruikt worden.
al die citroenzooi werkt sowieso niet.
deet zou moeten werken, maar vorig jaar in suriname heb ik toch echt goed kunnen constateren dat dat niet zo is
en tocht hebben ze inderdaad een hekel aan, maar dan lig je zelf ook op de tocht en ben je voor je het weet verkouden.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 22:24
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
In Estland kon je van Hansaplast een soort anti-jeuk gel kopen, geen idee of ze dat in Nederland ook hebben maar het werkte voor mij in ieder geval geweldig tegen de jeuk.. da's niet het soort oplossing wat je wil, maar misschien wel een idee om erbij te hebben
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 06:52
light fighter
light fighter is offline
tropische muggenmelk met deet er in.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 09:34
Verwijderd
Ik heb maandenlang een kleine spin op mijn kamer gehad die vrijwel alle muggen ving! Hij is alleen nu wel dood Maar het hielp wel ontzettend goed. Dus misschien moet je ergens een spinnetje vandaag halen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 09:48
Verwijderd
een tijdje voordat je naar bed gaat even je raam dichtdoen. muggen komen op licht af dus. als je het licht uit hebt gedaan kan je je raam weer open doen en lekker slapen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 11:05
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
een tijdje voordat je naar bed gaat even je raam dichtdoen. muggen komen op licht af dus. als je het licht uit hebt gedaan kan je je raam weer open doen en lekker slapen.
dat is een fabeltje


het is wel goed om je raam dicht te doen omdat ze 's avonds actiever worden, maar ze komen niet op licht af. ze komen opwarmte en lichaamsgeur af.

je kan ook een partner zoeken met een voor muggen aantrekkelijkere lichaamsgeur!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 14:24
kieehkieeh!
kieehkieeh! is offline
Klinkt raar, maar eenzak doek met je eigen urine helpt
het stinkt wel maar zo hou je de muggen wel weg. en met rook ook nartuurlijk.
wierook, sigareten rook , dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 14:55
Verwijderd
Ik heb altijd begrepen dat knoflook helpt, als je het zelf eet dus, het schijnt dat muggen dat niet lekker vinden. Ik heb geen idee of het klopt - het zal wel onzin zijn -, ik slik zelf wel knoflookcapsules en word eigenlijk nooit geprikt (maar misschien komt dat gewoon omdat ze mijn echtgenoot lekkerder vinden; die wordt wel geprikt).
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 15:06
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik geloof wel dat het een fabeltje is dat muggen op licht afkomen, maar toch lijkt het te werke nom het licht op de gang aan te doen als er een mug op mijn kamer zit. (oh! tocht misschien?! kom ik nu achter )

Ik ben heel aantrekkelijk voor muggen. Doorpaffen en knoflook eten heeft dan ook geen zin . Met deet heb ik wel minder muggenbulten, als de fles/sticknieuw is. Na een paar maanden lijkt het al minder te werken. Ik vind deet alleen geen fijn spul.

en troost je; na een avondje in het park had ik er 33
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 15:20
Verwijderd
Horren helpen prima als je een goede hor hebt, die vastzit in een frame dat aan de bovenkant met een scharnier aan het raam is bevestigd zodat hij vanzelf dichtvalt. Je hoeft dan alleen maar even aan de onderkant het haakje erop te zetten zodat hij niet kan klapperen. Ik zie niet in hoe je een hor 'laks zou kunnen gebruiken', want je hoeft niet echt iets te doen om zo'n hor te gebruiken. Het meest effectief is toch om de muggen buiten je huis te houden.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 23:33
Verwijderd
Citaat:
dat is een fabeltje


het is wel goed om je raam dicht te doen omdat ze 's avonds actiever worden, maar ze komen niet op licht af. ze komen opwarmte en lichaamsgeur af.

je kan ook een partner zoeken met een voor muggen aantrekkelijkere lichaamsgeur!
hmm ok. maarja, licht geeft natuurlijk wel een beetje meer warmte en bij mij werkt het wel fabeltje of niet
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 10:28
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik heb juist vaak als ik een mug op m'n kamer doe dat ik m'n nachtlampje boven het bed aan doe, is het ding meteen stil. Nachtdier + licht = denken dat het dag is? Hoe het ook zit bij mij werkt het.

Vitamine B12 slikken schijnt ook te kunnen helpen. Heb het vorige zomer gedaan en eigenlijk nergens last van gehad, maarja kan ook dat er niet echt muggen waren op m'n kamer toen

Verder ben ik eigenlijk van grof geweld. Als ik er een heb de dag erna 's avonds anti vliegende beestjes spray door m'n kamer, na een uur raam + hor open voor een uurtje en ik slaap heerlijk.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 11:12
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ik ben ook een echte muggenmagneet helaas. Nu heb ik een vast hor in m'n raam, wat geweldig goed werkt. (niet vergeten m'n deur dicht te houden in hoogtij dagen, anders komen die monsters op die manier wel binnen). Ook de anti-muggen spray van Vapona werkt bij mij erg goed, in tegenstelling tot Autan, wat ze volgens mij zelfs aantrekt, zo lijkt het wel.

Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 15:12
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Een ventilator aanzetten, zodat ie over je bed blaast. Daar houden die pokkebeesten slecht van.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 15:59
Verwijderd
Ooit een hor voor je raam geprobeerd!?
Eerst alles wat je ziet vermoorden, dan je deur dicht, raam wijd open, en dan die hor ervoor pleuren.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 20:59
simpleasy
simpleasy is offline
1: als je een spin ziet, niet doden, zij vangen muggen (ook vliegen ja)
2: als je een mug ziet, sla ze dan dood
3: als je een mug hoort zoemen in je kamer, maar je kan hem niet vinden en dus ook niet doodslaan, zet dan de deur van je kamer open, en het licht op de gang aan (muggen gaan af op warmte)
4: als 3 niet werkt, laat dan een kaars branden fzo, de mug gaat af op de warmte, en word zo levend verbrand, doof dan de kaars voor je gaat slapen, of je word mss half brandend wakker ;p
5: verder weet ik het niet, als je dat allemaal gedaan hebt zijn ze meestal wel allemaal dood
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 00:31
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Citaat:
1: als je een spin ziet, niet doden, zij vangen muggen (ook vliegen ja)

brrrr
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 08:47
ganralph
ganralph is offline
zoek een kamergenoot met een hogere lichaamstemperatuur. de muggen gaan dan eerst op hem af

daarnaast geloof ik dat een schaaltje azijn naast je bed wel helpt (de geur dus).


en tegen de jeuk: in Nieuw-Zeeland (en vast ook in andere landen, maar hier niet ) verkopen ze anti-histamine spray. laat een wit laagje op je huid achter, maar de jeuk is meteen weg
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 10:08
janosch
janosch is offline
Klamboe, zo'n citroenkaarsje (dat gebruikte ik altijd tijdens het kamperen voor 's avonds), en oordopjes!
Ik vond vooral het gezoem irritant, die bultjes vallen wel mee.
En met de deken over je oor slapen.
En idd, laat spinnen zitten, maak ze idd niet dood maar dood de mug als het zo nodig moet. En wat ook helpt tegen muggen is deo spuiten of ze opzuigen met de stofzuiger maar dat vind ik echt superzielig! Maar als je echt niet kan slapen is het wel een oplossing.

Ohja en hoog in een flat gaan wonen helpt ook
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 18:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zo'n plakhor die met klitteband vastzit aan m'n kozijn maar dat helpt dus ook niet supergoed. Spuitbussen enzo zijn niet heel fijn voor m'n luchtwegen dus ik ga denk ik maar eens op zoek naar een klamboe. Kan je die ook gewoon wassen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 21:02
Rationeel
Rationeel is offline
ja

de geïmpregeerde ook, maar een beperkt aantal keer, want anders moet je hem (zelf) opnieuw impregneren.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 09:59
janosch
janosch is offline
Idd zo'n klitteband hor had ik vroeger ook en dat is echt kut Ik had dat omdat ik een schuin raam had. Nu er kunststofkozijnen zijn, kan ik wel een gewone rechte schuifhor erin plaatsen (thank god)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 23:39
Verwijderd
Ik heb een keertje een paar citroenen gekocht en de buitenkant van m'n raamkozijnen mee ingesmeerd. Nooit geen last meer gehad.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 09:06
Verwijderd
weet je trouwens dat uit onderzoek blijkt dat mensen per jaar zo'n 3 insecten eten in hun slaap.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 10:52
janosch
janosch is offline
Ja en spinnen Hou je mond, ik wil dat niet weten hoor.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 11:14
Rationeel
Rationeel is offline
haha nu durven anorexiapatiënten ook al niet meer te slapen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 11:18
janosch
janosch is offline
Citaat:
haha nu durven anorexiapatiënten ook al niet meer te slapen
Hopelijk gaan ze dan dood van de slaap ipv de honger
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 12:08
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 18:34
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Iemand enig idee of Mouskito goed werkt tegen muggen en andere?
http://www.newpharma.be/pharmacie/qu...-100ml-20.html

Ik vertrek maandag naar Zuid-Frankrijk en dit raadde de apotheker mij aan. Het is een roller en ik moet gewoon enkele strepen doen op onbedekte huid en dan zou het 8 uur werken tegen muggen, vliegen, teken, bijen en wespen.

Iemand ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 19:50
Verwijderd
Citaat:
weet je trouwens dat uit onderzoek blijkt dat mensen per jaar zo'n 3 insecten eten in hun slaap.
Heb je een link naar dat onderzoek?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 12:50
MisSunshine
Avatar van MisSunshine
MisSunshine is offline
ik las laatst ergens dat vrouwen vroeger ( ergens in het buitenland) Basilicum voor het raam zette en dat dat ook hielp tegen muggen, al heb ik hier zo mijn twijfels over.
Wat het meest effectief is is tochten! Muggen houden niet van wind, gewoon overdag.
Ze komen niet eens zozeer op licht af, meer op warmte!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 13:10
GroeneDag
Avatar van GroeneDag
GroeneDag is offline
Een ventilator is een goed idee ja. Zo raken de muggen in de war en vinden ze je niet (las ik ergens).
En anders gewoon 10 minuten vroeger naar boven gaan en op muggenjacht gaan in je kamer
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 16:49
janosch
janosch is offline
Citaat:
ik las laatst ergens dat vrouwen vroeger ( ergens in het buitenland) Basilicum voor het raam zette en dat dat ook hielp tegen muggen, al heb ik hier zo mijn twijfels over.
Wat het meest effectief is is tochten! Muggen houden niet van wind, gewoon overdag.
Ze komen niet eens zozeer op licht af, meer op warmte!
Voor onze deur staat onder andere basilicum en dat schrikt echt niet af en de slakken vinden het alleen maar lekker.


Ventilator helpt idd wel beter. Maar zorg gewoon dat je deur altijd dicht is zodat er geen muggen in komen en hou je ramen open om het te luchten (maar met horren ervoor, en hou ze goed dicht aan alle randjes) En dan nog een klamboe en oordopjes, en dan moet het echt wel lukken
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 18:26
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Heb je een link naar dat onderzoek?
dan kun je lang zoeken, het is een urban legend
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 10:07
Verwijderd
Je kunt een citroenmelisseplantje in je kamer zetten, dat helpt.
Ik heb ook een Vapona vliegende insectenspray, dat zou je kunnen gebruiken, ook ivm je astma. Je moet dan de ramen en deuren dichtdoen en dat spul spuiten, dan 10 minuten alles dichthouden en daarna goed luchten. Dat werkt perfect .
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 19:56
MisSunshine
Avatar van MisSunshine
MisSunshine is offline
Citaat:
Je kunt een citroenmelisseplantje in je kamer zetten, dat helpt.
Ik heb ook een Vapona vliegende insectenspray, dat zou je kunnen gebruiken, ook ivm je astma. Je moet dan de ramen en deuren dichtdoen en dat spul spuiten, dan 10 minuten alles dichthouden en daarna goed luchten. Dat werkt perfect .
Ik had ooit zoon plantje, ruikend naar citroen..
Het hielp alleen niet, beetje jammer!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 20:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een klamboe gekocht en hoop dat m'n vriend die morgen op kan hangen en dat dat helpt. Anders ga ik die spray die Mushu aanraadt eens proberen denk ik, of een ventilator.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 22:04
Verwijderd
klamboe is wel relaxed alleen moet je nog wel aan t gezoem wennen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 13:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik hoop dat ik beter tegen dat gezoem kan als ik weet dat ze me niet kunnen prikken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 03:56
lisavs12
lisavs12 is offline
Citaat:
Ik geloof wel dat het een fabeltje is dat muggen op licht afkomen, maar toch lijkt het te werke nom het licht op de gang aan te doen als er een mug op mijn kamer zit. (oh! tocht misschien?! kom ik nu achter )

Ik ben heel aantrekkelijk voor muggen. Doorpaffen en knoflook eten heeft dan ook geen zin . Met deet heb ik wel minder muggenbulten, als de fles/sticknieuw is. Na een paar maanden lijkt het al minder te werken. Ik vind deet alleen geen fijn spul.

en troost je; na een avondje in het park had ik er 33
het is waar ze komen op licht af op vakantie zaten er wel 100 muggen bij da lamp van mijn opa en oma
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 03:58
lisavs12
lisavs12 is offline
alle dingen die jullie schrijven kan ik niks mee het is nu 5 uur en ik heb nog steeds een mug op mijn kamer waarvan ik niet weet waar die is
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 06:59
Psychologie Te zelfbewust, maar hoe vermider je dat?
trophus
23 30-10-2011 21:34
Lichaam & Gezondheid Allergie tijdens en na het douchen
wissie
18 22-05-2004 17:31
Lichaam & Gezondheid muggenbeten.. help!!
miss kittie
21 14-07-2003 09:01
Psychologie Wat moet ik nou?
LacunaCoil
16 23-04-2003 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.