Oud 10-08-2009, 17:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
In dit topic kun je terecht met al je vragen en ervaringen betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enzovoorts.

Naast de algemene regels van het forum en van L&G, gelden in dit topic nog een paar extra regels over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag (daar is dit topic voor)
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.

Voor algemene informatie: Het Voedingscentrum
.
En voor het vorige topic moet je hier zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.

Laatst gewijzigd op 28-10-2009 om 20:30.
Oud 10-08-2009, 23:12
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
@ Balance, ik ga voor het eerst in mijn gezonde leven juist een aankom poging doen geloof ik Ik weet niet wat er precies met mijn lijf aan de hand is, maar ik blijf maar afvallen. Niet heel snel, geen kilo's per week, maar vanmorgen op de weegschaal schrok ik toch een beetje.

En ik ken alle regeltjes, dus heel moeilijk zou het niet moeten zijn. Maar ik eet al meer dan ik ooit deed dus waarom ik nu nog steeds afval... Joost mag het weten. Iemand die op een niet bodybuild manier even mijn lijstje van vandaag wil beoordelen? Liters melk en andere door Hulk en Mobius aangehaalde mogelijkheden ga ik namelijk toch niet wegkrijgen. Ooit moest ik, toen ik door ziekte veel was afgevallen, ontzettend tegen mijn zin in eten en ik heb mezelf beloofd dat nooit meer zo te doen. Geen tijden bij mijn maaltijden trouwens, ik slaap 's ochtends lang en eet verder de hele dag door, geen duidelijke ontbijt/lunch/tussendoortjes tijden dus.

Kom brinta (ik doe drie dagen met een pak melk, dus met zo'n beetje 300-350 ml halfvolle melk (volle is vies ) en brinta aangevuld tot het pap is)
Tosti met pesto en kaas (2 boterhammen)
2 Volkoren boterhammen met geitensmeerkaas en honing
Halve bak kersen
Volkoren pistolet met roomboter
Gekookt ei
Grote kom broccolisoep (zo'n beetje 500 ml denk ik, zit broccoli, aardappel, ui, groente bouillon en een scheut room in) + nog een volkoren pistolet met roomboter
Beker sojamelk
Twee handjes noten

Verder gedronken: veel water, cola light en limonade, maar dat telt natuurlijk niet mee.

Hmm, nu ik het zo opschrijf lijkt het niet eens zoveel eigenlijk. Avondeten is normaal trouwens wel wat uitgebreider dan soep met een broodje, maar soit.

's Avonds veel meer eten dan nu is eigenlijk geen optie vanwege bepaalde medicijnen maar ik vind het lastig om overdag nog meer eten in te plannen. Dit was vanaf 11 uur 's ochtends... Misschien gaat het makkelijker als ik in september weer met een opleiding begin. Tussendoortjes als sultana's ed vind ik niet lekker, dan eet ik liever brood extra.

En ja ik ben me ervan bewust dat ik allerlei excuses heb waar ik me waarschijnlijk gewoon overheen moet zetten maar zoals ik al zei, ik wil nooit meer tegen mijn zin eten. Dat doet meer kwaad dan goed

Hoe dan ook, wat ik al veranderd heb is mijn light-halva-halvarine vervangen voor (gras)roomboter, mijn brood beleg ik sinds kort vrijwel altijd dubbel (geitenkaas en honing dus, of pesto/mozzarella/tomaat) en in plaats van dat ik 's avonds niets meer eet eet ik nu noten, kaas of iets anders hartigs dat relatief gezien veel kcal heeft en niet zo erg vult.

Dus... Heeft iemand nog tips voor deze verwende eter die in ieder geval niet nog meer wil afvallen?
Oud 11-08-2009, 00:04
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
We moeten maar een clubje oprichten Bloem!

Ik moet/mag een paar kilo's bijkomen, maar heb ook een pest hekel aan meer eten, dan is het net alsof ik de hele dag niets anders doe dan eten, en dat heb ik nu al. Geen light producten meer gebruiken, bij iedere maaltijd drinken met calorieën nemen (en wel opletten dat je niet per ongeluk iets pakt met 16 kcal per 100 ml, schiet natuurlijk niet op), een extra boterham bij het ontbijt (weet niet of je 's ochtends moeite hebt met eten), dat zijn zo ongeveer de dingen die ik weet zonder echt drastisch je eetpatroon te veranderen.
's Avonds kun je ook een beetje letten op wat je gaat eten, in een kom soep met een pistoletje zitten heel weinig calorieën, dus niet te vaak soep, of evt. je pistoletje dan nog beleggen buiten de roomboter om. Kun je 's avonds er nog een toetje bij nemen? Mona boordevol yoghurt en kwark bevat rond de 120 kcal per 100 ml, dus al neem je een heel klein schaaltje helpt het toch een beetje.
Het helpt ook om een klein beetje structuur aan te brengen in je eetpatroon, zodat je wat bewuster eet en het ook snel door hebt wanneer je te weinig eet. Probeer dus toch iig een ontbijt, lunch en diner te hebben, of als je laat opstaat een grote brunch, tussendoor en diner, en verder wat onvaste tussendoor momenten.

Hopelijk heb je hier wat aan! (en luister ik nu eens naar mezelf )
Oud 11-08-2009, 00:23
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ah, thanx voor je verhaal Het is niet eens zozeer dat ik de pest heb aan meer eten: wel als die dingen bestaan uit producten als halve liters melk of pakjes sultana's, of 6 boterhammen per moment

Er zit ook wel een beetje ritme in mijn dagen hoor, maar ik slaap 's ochtends gewoon altijd lang waardoor mijn ontbijt ook laat (rond 11.00 uur) is. Een echt lunch/tussendoortjes ritme heb ik dus niet, maar ik eet sowieso om de twee uur. En avondeten is vrijwel altijd tussen 19.00 en 20.00

Als mijn 30+ kaas op is zal ik die ook weer vervangen voor gewone kaas, inderdaad light producten zoveel mogelijk vervangen doe ik dus al. Alleen de cola light gaat er niet uit Ik ben ook nogal truttig in wat ik lekker vind, ook qua drinken, maar overdag meer sojamelk bij mijn eten moet makkelijk te doen zijn

Mijn avondeten was inderdaad niet erg riant De soep vult wel enorm (dus die pistolet was al een half uur later) maar is inderdaad niet echt dikmakend. Ik denk dat als ik 's avonds een toetje eet de noten etc komen te vervallen, maar ter afwisseling kan het best

Misschien gaat het wel weer beter als ik 's ochtends eerder wakker ben, dus tussen ontbijt en lunch nog wat kan stoppen. Blijft raar dat ik al heel lang in dit ritme leef, nu meer eet (in kcal, want minder light en meer room producten) en ineens zo ben afgevallen. En ik kan wel allerlei excuses blijven verzinnen maar ik denk dat ik mede door mijn huidige gewicht steeds enorm trillerig ben en het gevoel heb dat ik flauw ga vallen, dus daar moet ik gewoon iets aan gaan doen

Check: vanaf morgen meer kcal rijk drinken tussendoor, en fatsoenlijk avondeten
Oud 11-08-2009, 12:06
dreamday
dreamday is offline
bagel 23:07 Gisteren
Vanaf maandag start ik met een intensieve fitnesskuur (voor mijn doen) 4 weken lang, 3 keer per week 40 minuten met een band om mn buik, genaamd slimbelly.

Nu stond er in het boekje dat ik gezond moet eten, geen suikers, alcohol, dierlijke vetten, producten van wit meel, na 18.00 uur eten en teveel koolhydraten.

wat ik wel mag.. volkoren producten zoals volkoren rijst en pasta, dagelijks fruit groente en salade, voldoende eiwitten: vis, kip zonder vel, mager rundvlees, eiwitshakes of eiwitrepen, spaarzaaam gebruik van olie, dagelijks iig 3 liter water en maaltijden over de dag verdelen.

Klinkt allemaal hardstikke makkelijk maar Ik ben een enorme aansteller, ik lust geen groentes, pastagerechten of rijst. Ik eet eigenlijk alleen maar zoete dingen en qua fruit eet ik eigenlijk alleen maar mango

heeft iemand misschien tips om gezond/goed te eten en me toch aan deze regels te houden of wordt het 4 week lang een bruine boterham met ei en een komkommer bij de thee?
Oud 11-08-2009, 15:30
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Bloem, waarom komen bij het eten van een toetje de noten te vervangen? Noten vullen toch niet zo erg dat je het dan niet meer kan eten? Het is in ieder geval wel een goede bron van veel voedzame calorieen. Als je vaak salade of rijst eet is het misschien ook een idee om daar pijnboompitten of cashewnoten of andere noten doorheen te doen. Verder is het misschien het beste om gewoon langzaam uit te bouwen met hoeveelheden, bijvoorbeeld elke week een boterham meer. Op die manier raak je er aan gewend en is het niet zo tegen je zin in .

Balance, ik ben nog steeds bezig met afvallen, maar ben een beetje stil blijven staan i.v.m. vakanties waarin ik meer heb gegeten en minder heb gesport. Ik ben inmiddels 13 kilo kwijt en wil proberen voor het einde van het jaar nog 8 tot 10 kilo af te vallen, daarna zie ik wel weer verder. Ik eet nu 1300-1500 kcal per dag en softbal 2 keer per week en fitness 2-3 keer per week een uur. Wat is jou strategie en hoeveel wil je afvallen?
__________________
Elu on ilus.
Oud 11-08-2009, 17:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
13 kilo, goed zeg
8 tot 10 kilo extra afvallen lijkt dan wel een erg zware opgave nog. Denk je dat je het gaat halen?

Mijn doel is in eerste instantie een gezond gewicht, wat neer komt om 2 kilo afvallen.
Daarna is mijn doel vooral wat centimeters kwijt raken. Ik heb geen extra streefgewicht, omdat ik ditmaal vooral ga kijken naar wat het afvallen voor mijn figuur doet.

Mijn tactiek is allereerst natuurlijk zo min mogelijk snoepen. De laatste tijd liet ik me teveel gaan.
Daarnaast ga ik 2 a 3 x per week slenderen. Dat is een luie sport waarbij je geen kilo's afvalt maar wel centimeters kwijt raakt en strakker wordt. Ook ga ik 1x per week streetdancen om ook qua conditie wat te doen. En mogelijk nog 1x per week fitnessen, ligt er aan of ik het dit keer wel leuk vind.

@punkstar: aan jou dezelfde vraag. Wat is je doel en strategie?
@Bloem: succes Ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om enorm veel te eten. De enige manier waarop ik zou kunnen aankomen is met een zak chips en chocola enzo, maar gezond aankomen (met boterhammen en extra avondeten) zou ik ook lastig vinden.
@Sarah: ik moest lachen om je opmerking in het vorige topic. Zag het al voor me met je bordje rijst
@dreamday: allereerst succes. Maar ik vraag me af waarom je gekozen hebt voor een dieet dat totaal niet aansluit bij jouw eetgedrag. Als je alle aangeraden producten niet lust lijkt het me nauwelijks vol te houden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 11-08-2009, 18:42
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Subject, omdat ik na het avondeten niet zoveel meer kan eten. Maakt niet uit wat, maar het is het een of het ander, anders krijg ik buikpijn En liever noten dan zuivel 's avonds. Pijnboompitten en zo doe ik inderdaad ook al overal doorheen... Pfft, 't is nog best lastig
Oud 11-08-2009, 19:51
House_sexy
House_sexy is offline
@ Dreamday: wat subject ook al zegt; een dieet is vaak standaard GEZOND eten ( oké al die crashdiëten uitgezonderd.. ) en dat is toch volkoren producten, veel groenten & fruit…
Het gaat dus eigenlijk meer om een complete verandering in je gehele eetpatroon! Als je dit écht wilt gaat het je zeker lukken, en zal ook jij dingen vinden waarvan je nooit had gedacht dat je het lekker zou vinden…

Ik las dat je van zoet hield, niet van groenten en fruit ( behalve mango ). Toch zijn juist groenten en fruit essentiële producten die zorgen voor een goede gezondheid ( darmwerking, vitaminen blabla ).
Dus mijn advies: probeer gewoon zoveel mogelijk nieuwe groenten en fruit zodat je kan uit vinden wat nog enigszins te PRUIMEN is!
Maar wat je kan eten en wel eetbaar voor jou is ( denk ik ):
- Ontbijt:/ lunch e.d.
magere yoghurt met druiven/gesneden appel/mango met wat muesli oid.
Volkoren boterham
wasa crackers/volkoren ontbijtkoek/ beschuitje volkoren…

als beleg: kipfilet/kalkoen/ham/rosbief/ossenworst/rookvlees/smeerkaas 20+ ( slankie)/Philadelphia light/tomaatje met wat peper en zout of een gekookt eitje!

Tussendoor: mango in blokjes? Probeer ook eens ananas, ook lekker zoet.. of een rijpe peer/nectarine/perzik..
of een crackertje met wat smeerkaas..
Savonds kan je het beste zelf invullen… zolang er dus blijkbaar maar geen gebruik wordt gemaakt van pasta/rijst mits het volkoren is… daarbij kiezen voor mager vlees als kipfilet, varkenshaas, biefstuk, hamrollade etc.. of vis natuurlijk!
en belangrijkste: geen frisdrank, geen roomsausjes en wel lekker blijven eten anders houd je het nooit vol! Probeer minstens 4-5 eetmomenten in te plannen
Sterkte!
Oud 11-08-2009, 22:31
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
bagel 23:07 Gisteren
Vanaf maandag start ik met een intensieve fitnesskuur (voor mijn doen) 4 weken lang, 3 keer per week 40 minuten met een band om mn buik, genaamd slimbelly.
Doe je toevallig mee aan dat onderzoek?
Oud 11-08-2009, 22:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Bloem: drink je altijd naturel sojamelk of die met smaakjes (vanille, chocola, bosvruchten, banaan, etc?) Die laatste bevatten namelijk best veel calorieen dus als je daar meer van drinkt schiet het ook al aardig op denk ik
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-08-2009, 22:43
bagel
Avatar van bagel
bagel is offline
Jup, Ik poste vanmorgen onder dreamday (Was dit account kwijt en uit pure gemakzucht had ik een nieuwe aangemaakt).

Dus het is niet dat ik een dieet volg, dat kwam er alleen bij als voorwaarde en dat had ik niet gehoopt/de gedachte weggestopt.

Als ik lees wat house-sexy zegt mag ik nog best veel dus gaat het vast goedkomen. Het is alleen dat ik min of meer verslaafd ben aan snoepjes,koekjes,chocolade

Het is alleen, fruit is nog wel lekker, mango, ananas, groene appels. Maar groentes, dat wil gewoon niet. ik heb het al vrij vaak (voor mijn doen) geprobeerd maar op de een of andere manier lukt het gewoon niet Tomaat gaat nog op een tosti maar voor de rest.

Maar ik zal de crackers, smeerkaas, bruine boterhammen en kipfilet onthouden dankje
Oud 12-08-2009, 10:52
punkstar
Avatar van punkstar
punkstar is offline
Citaat:

@punkstar: aan jou dezelfde vraag. Wat is je doel en strategie?
mijn doel is om 20 kilo kwijt te raken. klinkt misschien extreem maar ik ben mezelf echt zooo zat. daarom heb ik mezelf ook een jaar gegeven om dit te bereiken. heb verder niet echt een speciaal plan of dieet, ik probeer gewoon gezond te eten, 5 eetmomenten op een dag, veel water te drinken, veel groente en fruit te eten en na 20:00 niks meer te eten. dus echt een verandering van eetpatroon. op dit moment probeer ik elke dag rond de 1500/1600 calorieen te eten, ik hou dit bij op de website 40punten.nl. dit is erg handig, omdat je zo makkelijk bij kunt houden wat je allemaal eet, en kunt zien waar het ' mis' gaat.
in het weekend mag ik van mezelf wel wat lekkers, omdat ik het anders gewoon niet vol hou.
qua sporten ben ik nu bezig met elke dag move that body van net5 te doen () en na de vakantie ga ik ook beginnen met hardlopen (met Evy). Verder ga ik 1 avond in de week naar de sportschool (1,5-2 uur).
ik hoop dat ik het hiermee red, als iemand tips of aanmoedigingen heeft, graag
__________________
Rated R for strong grisly violence and gore, sequences of terror and torture, nudity and language.
Oud 12-08-2009, 13:40
PatoLoco
PatoLoco is offline
De beste en misschien ook meest logische tip is om gewoon iets van sport te doen waar je écht plezier aan beleeft Er zijn ontelbaar veel sporten, waarvan je een groot deel waarschijnlijk niet eens kent. Keuze genoeg dus!

Als je het bijvoorbeeld verschrikkelijk vindt om te gaan lopen, ga dan op zoek naar een leuker alternatief. Het is belangrijk dat je iets kiest waarvan je weet dat je het met plezier volhoudt, ongeacht hoe goed of slecht je er in bent.

Gewoon plezier beleven terwijl je veel beweegt is de beste garantie op succesvol afvallen (als je je voeding in orde houdt toch). Een hobby die je jaren volhoudt, is uiteraard veel efficiënter dan 2 maand te gaan hardlopen en dan stoppen omdat je't gewoon verschrikkelijk vindt.

Misschien een héél logische tip maar er zijn verschrikkelijk veel mensen die sporten omdat ze "moeten" en niet omdat ze er plezier aan beleven.

Ik vind't ook 'n heel goed idee dat je jezelf af en toe nog iets lekkers gunt. Je zal natuurlijk wat discipline nodig hebben om hier niet mee te overdrijven maar volgens mij is het een betere methode dan wanneer je jezelf al het lekkers ontzegd.

Voor de rest kan je ook kleine dingen aanpassen: ga met de fiets naar de bakker ipv de auto te nemen, sta recht op de bus ipv te zitten, neem de trap ipv de roltrap, etc. Beetje onnozel misschien maar alle kleine beetjes helpen Het zal qua calorieverbruik waarschijnlijk niet enorm veel uitmaken maar het is een soort van andere levenswijze die je aanneemt

En natuurlijk, vooral volhouden! Je lijkt wel gemotiveerd te zijn en je doet al behoorlijk wat sport dus dat zit wel goed, denk ik. Als je het aankan, kan je na een tijdje nog wat meer beginnen sporten. Het is vooral belangrijk om te weten dat gewicht niet echt'n doel mag zijn. Zoals je wel zal weten, zegt het namelijk niet noodzakelijk iets over't aantal vet dat je verbrandt hebt. Gewoon volhouden en geduld hebben!
Oud 12-08-2009, 14:46
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
@ Balance: 8 kilo in 4 maanden komt neer op een halve kilo per week, wat goed te doen is. De eerste 8 kilo zijn er ook met ongeveer die snelheid afgegaan en toen sportte ik minder dan ik nu doe. Die andere 5 kilo hebben langer geduurd, omdat ik veel met vakantie ben geweest en daar toch meer (en slechter) heb gegeten en niet heb gesport. Ik vind het eigenlijk helemaal niet moeilijk weer terug te gaan naar m'n oude patroon en ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat het gewoon weer goed zal gaan. Ik heb overigens nog steeds aardig wat overgewicht, dus dan gaat het afvallen natuurlijk ook sneller dan wanneer je net als jij "maar" 2 kilo kwijt hoeft te raken voor een gezond gewicht. Voor een BMI onder de 25 moet ik nu nog steeds 17 kilo afvallen (30 kilo moest ik in totaal kwijt), maar ik zie het graag in fases, zoals nu tot aan het einde van het jaar .
Ben je zelf eerder al afgevallen? Ik meen me te herinneren dat je hier vaker postte over afvallen. Of ben je een beetje een jojoër? Je plannen klinken in ieder geval goed .

@punkstar: Klinkt ongeveer zoals mijn aanpak ook was en is, gaat vast lukken. Succes!
__________________
Elu on ilus.
Oud 12-08-2009, 15:58
House_sexy
House_sexy is offline
@ Bloem: je eetpatroon ziet er inderdaad netjes uit hoor! tis gezond, en geen fastfood/snacks etc.. maar da's een keuze en alleen maar een goede..
drink je weleens alcohol? ( of uit principe niet.. ) dit is ook een goede aankom-bom.
Nou wil ik je absoluut geen alcoholist maken, maar aangezien de meeste mensen toch in het weekend ( en doordeweeks in mindere mate ) vaak een drankje doen ( wijn, cocktails, likeur etc ) is het misschien een aanrader.. niet ALLES hoeft voedingswaarden te bevatten want je eet al alleen maar gezond..
zo zie ik inderdaad geen marsen, kroketten, mayo, patat, dropje, cola blabla...

heelgoed maar in jouw geval mag je toch echt af en toe weleens een chocolaatje of snoepje, zakje chips.. etc.. je vollere producten plan klinkt ook goed!

ik moet ook nog 2-3 kilo aankomen, ken het probleem.. ik zit heel snel vol helaas.. ! dus lastig!
Oud 12-08-2009, 16:30
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
House_sexy, je hebt gelijk, het is allemaal erg gezond. Ik eet ook geen vlees (uit principe) en vrij veel biologisch, dus het is inderdaad een bewuste keuze. In principe heb ik nooit snoep of koek in huis, maar met anderen, of buitenshuis eet ik dat wel.

Het is ook een beetje irritant, ik rommelde nogal eens met eten, te gezond of juist totaal het tegenovergestelde. Nu heb ik eindelijk een soort "natuurlijke" balans waarin ik zonder na te denken kon eten, en toen ging ik afvallen. De eerste kilo's waren prima, maar ik zweef nu rond een BMI dat inderdaad zo'n 2 kilo onder 18.5 is. Mijn bouw is dusdanig dat ik altijd rond BMI 18.5-20 heb gezweefd en dat zou ook weer prima zijn, meer moet er in ieder geval duidelijk niet af. En tegelijk wil ik er juist helemaal niet meer zo mee bezig zijn dus het blijft een beetje schipperen vrees ik.

Alcohol drink ik sociaal dus dat wisselt per periode Cola wel dus, maar altijd light want gewone vind ik vies

Daantje, is die sojamelk met smaakjes nog een beetje drinkbaar? Ik drink altijd de naturel variant en griezel van chemische fruitsmaakjes maar ik heb wel eens bij de bananenvariant staan twijfelen. Misschien is die er ook wel in kleine pakjes, kan ik even proberen

Waar ik al een beetje bang voor was... twee dagen op rij propvol en misselijk. Maar dat zal een kwestie van wennen zijn? In ieder geval heb ik vandaag 8 boterhammen + een grote kom brinta gegeten. Nu nog fatsoenlijk avondeten wegkrijgen en als het dan niet helpt weet ik het ook niet meer
Oud 12-08-2009, 16:39
Brojkovic
Brojkovic is offline
Hoi.
Ik ben gewoon tevreden met me lichaam. Hoe ik eruit zie enzo. Maar alleen het gewicht dat ik heb vind ik teveel. Ik weeg 105 en ben 1.92. Ik eet gewoon goed met avond eten en neem weinig tussendoortjes. Het enige probleem met mij is dat ik heel veel drink. Als ik dorst heb loop ik na de koelkast en pak dan weer jus dorange/melk. En als ik moet werken neem ik een pak optimel van 1 liter. Ik drink het zo makelijk weg dat ik geen voldoening eruit haal en dan nog een glas neem.
Kan je hier iets tegen doen. Of is het enige advies maar water drinken.
Oud 12-08-2009, 17:54
PatoLoco
PatoLoco is offline
Als je dorst hebt, moet je water drinken

Het is, denk ik, wel logisch dat je dorstgevoel niet weg gaat als je optimel drinkt...

De dingen die je nu drinkt hebben bovendien hoge energiewaardes en/of redelijk wat vet er in. Je zou dus beter overschakelen op water...

Heel veel drinken is geen probleem maar wat je drinkt is wel'n probleem
Oud 12-08-2009, 18:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hoi.
Ik ben gewoon tevreden met me lichaam. Hoe ik eruit zie enzo. Maar alleen het gewicht dat ik heb vind ik teveel. Ik weeg 105 en ben 1.92. Ik eet gewoon goed met avond eten en neem weinig tussendoortjes. Het enige probleem met mij is dat ik heel veel drink. Als ik dorst heb loop ik na de koelkast en pak dan weer jus dorange/melk. En als ik moet werken neem ik een pak optimel van 1 liter. Ik drink het zo makelijk weg dat ik geen voldoening eruit haal en dan nog een glas neem.
Kan je hier iets tegen doen. Of is het enige advies maar water drinken.
Heel veel drinken is op zich geen probleem, zeker niet met jouw lengte. Een groot lichaamsoppervlak heeft een grote wateromzet, en dus moet je dan ook meer drinken. Oppassen wordt het als je én voortdurend dorst hebt, én heel veel moet plassen. Dan wordt het tijd om naar de dokter te gaan om te kijken of je nog in orde bent.
Er zijn meer dranken dan alleen water die makkelijk wegdrinken, en waar weinig tot geen caloriën in zitten. Wat je ook zou kunnen doen is éérst een flinke hoeveelheid water drinken, en dan het laatste glas pas iets als jus d'orange of melk te drinken. Of overstappen op light frisdranken (maar daar moet je ook geen liters van opdrinken op een dag, want die zoetstoffen zijn ook niet zo vreselijk gezond)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 12-08-2009, 18:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
@ Balance: 8 kilo in 4 maanden komt neer op een halve kilo per week, wat goed te doen is. De eerste 8 kilo zijn er ook met ongeveer die snelheid afgegaan en toen sportte ik minder dan ik nu doe. Die andere 5 kilo hebben langer geduurd, omdat ik veel met vakantie ben geweest en daar toch meer (en slechter) heb gegeten en niet heb gesport. Ik vind het eigenlijk helemaal niet moeilijk weer terug te gaan naar m'n oude patroon en ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat het gewoon weer goed zal gaan. Ik heb overigens nog steeds aardig wat overgewicht, dus dan gaat het afvallen natuurlijk ook sneller dan wanneer je net als jij "maar" 2 kilo kwijt hoeft te raken voor een gezond gewicht. Voor een BMI onder de 25 moet ik nu nog steeds 17 kilo afvallen (30 kilo moest ik in totaal kwijt), maar ik zie het graag in fases, zoals nu tot aan het einde van het jaar .
Ben je zelf eerder al afgevallen? Ik meen me te herinneren dat je hier vaker postte over afvallen. Of ben je een beetje een jojoër? Je plannen klinken in ieder geval goed .

@punkstar: Klinkt ongeveer zoals mijn aanpak ook was en is, gaat vast lukken. Succes!
Ja groot gelijk dat je het opdeelt in fasen, anders hou je zoiets ook niet vol. Je moet nog best veel, knap dat je dan die knop om kan zetten en zo gericht er wat aan kan gaan doen.
Voor punkstar geldt dat eigenlijk ook. Wel veel, maar erg dapper
En die tip over dat sporten is oh zo waar. Vorig jaar ben ik begonnen met dansen en ik zeg daar zelf dingen voor af. Terwijl ik me bij andere sporten werkelijk naartoe moest slepen!

En ja, ik ben wel een jojoër. Al jojo ik slechts tussen een kilo of 6 a 7. Ik neem me een tijd voor af te gaan vallen en eet dan gezond. Daarmee verlies ik zo'n 6 a 7 kilo tot ik het mooi vind geweest. Daarna volgt er altijd een excuus waarom ik weer meer mag eten. Het afgelopen jaar was dat eerst mijn afstuderen (stress), daarna de kerst (gezellig) en toen twee keer een nieuwe baan (stress). En dan kom ik die 6 a 7 kilo weer aan, baal ik er van dat ik mijn buik in moet houden bij leuke truitjes en begin ik weer een nieuwe poging.
Ik ging mij eergister wegen en woog op 400 gram na, precies hetzelfde als vorig jaar toen ik begon met mijn afvalpoging. Dus het is echt hetzelfde punt waarop ik zeg 'en nu is het klaar'
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 12-08-2009, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Daantje, is die sojamelk met smaakjes nog een beetje drinkbaar? Ik drink altijd de naturel variant en griezel van chemische fruitsmaakjes maar ik heb wel eens bij de bananenvariant staan twijfelen. Misschien is die er ook wel in kleine pakjes, kan ik even proberen
Die bananen smaak vond ik zelf heel vies. Maar chocolade en bosvruchten vind ik wel lekker. Beide zijn er ook in kleine pakjes maar niet in elke winkel te krijgen.
Oud 12-08-2009, 20:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daantje, is die sojamelk met smaakjes nog een beetje drinkbaar? Ik drink altijd de naturel variant en griezel van chemische fruitsmaakjes maar ik heb wel eens bij de bananenvariant staan twijfelen. Misschien is die er ook wel in kleine pakjes, kan ik even proberen
Tsja, ik vind de vanille erg lekker maar m'n vriend vind die wel ontzettend chemisch. Misschien gewoon een keertje proberen? Je hebt ook kleine pakjes met smaakjes maar bij mijn AH hebben ze sommige smaken alleen in kleine pakjes en sommige alleen in grote pakken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-08-2009, 10:19
punkstar
Avatar van punkstar
punkstar is offline
Subject, fijn om te horen dat jij ongeveer dezelfde aanpak hebt/had en dat het bij jou zo goed gaat!

Over dat sporten, goede tip, zal eens gaan orienteren wat hier in de buurt allemaal te doen is, hoewel ik tot nu toe echt geen enkele sport leuk vind

Ik ben nu op dag 4 en ik hou het goed vol, ookal had ik het gisteravond best moeilijk toen ik samen met mn vriend op de bank zat en hij chips zat te eten maar goed, ik heb me kunnen inhouden
ik ga me zondag wegen en dan ben ik benieuwd of ik al resultaat zie!
__________________
Rated R for strong grisly violence and gore, sequences of terror and torture, nudity and language.
Oud 13-08-2009, 10:45
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
2 kilo afvallen.
Hm, in dat geval doe ik met je mee . Het gaat bij mij ook om een kilo of 2 a 3. Sinds ik niet meer bij mijn ouders woon en toen een jaar niet gesport heb, zijn die kilos erbij gekomen, en mijn gewicht blijft nu redelijk constant (varieert altijd 1,5 kg binnen dezelfde marges).
Nu ik net terug ben van vakantie leek het me een goed idee om meteen te beginnen met het schrappen van (te veel) ongezonde tussendoortjes (ik houd van koekjes ), zodat ik alvast in dat ritme zit als ik weer ga werken. Dus ik ga op E&D maar weer mijn lijstjes posten, dat helpt me daar bij, heb ik gemerkt.
En ik blijf sporten zoals ik dat de laatste tijd al deed (2x per week wedstrijdzwemmen en 2x per week hardlopen). Het enige nadeel is dat ik, toen ik nog stageliep, praktisch iedere dag 2x 40 minuten moest fietsen, en nu raak ik mijn fiets amper meer aan.
Oud 13-08-2009, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Tsja, ik vind de vanille erg lekker maar m'n vriend vind die wel ontzettend chemisch. Misschien gewoon een keertje proberen? Je hebt ook kleine pakjes met smaakjes maar bij mijn AH hebben ze sommige smaken alleen in kleine pakjes en sommige alleen in grote pakken.
om even in te haken, van zowel de vanille als de chocola ben ik gelijk over mn nek gegaan de bosvruchten was nog te doen (van alpro)
Oud 13-08-2009, 19:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Subject, fijn om te horen dat jij ongeveer dezelfde aanpak hebt/had en dat het bij jou zo goed gaat!

Over dat sporten, goede tip, zal eens gaan orienteren wat hier in de buurt allemaal te doen is, hoewel ik tot nu toe echt geen enkele sport leuk vind

Ik ben nu op dag 4 en ik hou het goed vol, ookal had ik het gisteravond best moeilijk toen ik samen met mn vriend op de bank zat en hij chips zat te eten maar goed, ik heb me kunnen inhouden
ik ga me zondag wegen en dan ben ik benieuwd of ik al resultaat zie!
Haha nu al moeilijk? Ik had wel vandaag uit automatisme al suiker gepakt voor in mijn thee. Toen bedacht ik me dat dat niet heel handig was bij mijn afvalpoging, dus weer weggelegd

En ehm, hou je toevallig van dansen? (jazz-ballet, streetdance) Of van een teamsport? (voetbal, volleybal, basketbal, handbal)?
Dat soort sporten worden vaak niet overwogen als mensen willen afvallen, terwijl het juist sporten zijn die je, míts je ze leuk vindt, juist heel erg makkelijk lang vol kan houden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-08-2009, 11:41
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
om even in te haken, van zowel de vanille als de chocola ben ik gelijk over mn nek gegaan de bosvruchten was nog te doen (van alpro)
tja, kwestie van smaak he. ik vind de chocola dan weer wel lekker en de banaan ook, vanille ook wel. Bosvruchten ken ik niet maar spreekt me dan ook niet zo aan.
__________________
dracula is sexy
Oud 17-08-2009, 16:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ha ik ben al 1,4 kg kwijt!

Onzin natuurlijk, want zo snel val je niet af. Waarschijnlijk alleen maar vocht + menstruatiekilo's, maar aangezien ik braaf 3 dagen ben wezen bewegen (sporten is een te groot woord ) en ik niet gesnoept heb, hou ik mezelf graag voor dat ik afgevallen ben
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 17-08-2009, 17:43
kameleon1993
Avatar van kameleon1993
kameleon1993 is offline
halla allemaal ik ben een jongen van 15 bijna 16 en doe drie keer in de week thaiboksen.
en begin binnekort ook nog met drie keer in de week te fitnissen.
ik weeg nu 65 kilo en ben 1,77 lang ongeveer.
miss weet iemand een goed voedings schema voor mij om de spiermassa te bevorderen.

graag reactie.
alvast bedank
Oud 19-08-2009, 12:33
PatoLoco
PatoLoco is offline
Het is fitnessen

Naarmate je ouder wordt, zal je sowieso nog veel spieren bij krijgen. Je bent nog redelijk jong dus ik zou je nog niet al te veel zorgen maken over te weinig massa. Je lichaam zal waarschijnlijk nog veranderen en dan groeien je spieren ook wel wat mee. Dat komt vanzelf wel en zeker als je veel sport doet (wat je zeker wel lijkt te doen). Doe krachtoefeningen in de fitness en heb genoeg geduld. Eet voldoende proteïnen en zorg er ook voor dat je voor de rest gevarieerd eet.

Als je echt'n voedingsschema wilt volgen, dan kunnen andere mensen je op't forum wel verder helpen, denk ik. Ik ben van mening dat zo'n schema's allemaal'n beetje overdreven zijn voor de gemiddelde mens maarja dat's gewoon mijn mening natuurlijk

Ik raad je aan om gewoon gevarieerd te eten en je lichaam genoeg rust te gunnen tussen het trainen. Dan komt het allemaal wel in orde
Oud 19-08-2009, 20:57
Verwijderd
*kuch* Even een heel klein vraagje. Maak me niet echt zorgen ofzo maar dit vroeg ik me gewoon af.
Ik ben een meisje, 17 jaar. Ik ben 1,65 lang en weeg ongeveer 48 kilo. Ben ik niet te mager? Ik heb soms het idee dat ik wel wat kilo's kan gebruiken. Voorheen woog ik tussen de 50 en de 51 kilo, maar nadat ik stopte met wedstrijdzwemmen zijn daar wat spieren weer vanaf gegaan. Dat lijkt me normaal, maar ik wil graag weten of mijn gewicht gezond is. Ik sport niet en eet redelijk gezond.
Oud 19-08-2009, 21:42
House_sexy
House_sexy is offline
@ Micromensje ( toepasselijke naam : 48 kilo is zeker te licht; je hebt een BMI van 17.6: je moet minimaal een BMI van 18.5 hebben voor een gezond gewicht, zo'n 51 kilo. En dan nog zit je op een laag gewicht.
misschien kan jij hier neerzetten wat je op een dag eet, om eens te zien of je echt genoeg eet..
Oud 20-08-2009, 13:48
kameleon1993
Avatar van kameleon1993
kameleon1993 is offline
haha ja dat kun je wel zeggen al die ingewikkelde voedings schema`s wat je overal vind.
maarjaa bedank voor de tips ik ben al gevarieerder gaan eten en ja we kijke wat ut resultaat word.
Oud 20-08-2009, 17:14
Verwijderd
Citaat:
@ Micromensje ( toepasselijke naam : 48 kilo is zeker te licht; je hebt een BMI van 17.6: je moet minimaal een BMI van 18.5 hebben voor een gezond gewicht, zo'n 51 kilo. En dan nog zit je op een laag gewicht.
misschien kan jij hier neerzetten wat je op een dag eet, om eens te zien of je echt genoeg eet..
Wel in gedachten houden dat ze pas 17 is; kans is groot dat ze nog wat meer in d'r vrouwelijke figuur moet groeien en de kilo's er de volgende 5 jaar wel bij komen.
Oud 21-08-2009, 14:50
Verwijderd
Nou dat hoop ik dan maar. Ging pas op de weegschaal staan, tussen de 46,5 en 47 kilo, begin het eng te vinden maar hoop het er snel weer bij te krijgen. Vond het eigenlijk vreemd omdat ik op vakantie nogal wat Big Macs en soortgelijke burgers naar binnen heb gewerkt. Ook veel gewandeld, maar toch. Ik had toch verwacht dat ik iets meer zou wegen. Ik zie er trouwens niet ongezond mager uit ofzo. Hopelijk komt alles er snel weer bij!
Oud 21-08-2009, 18:54
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
[QUOTE=Micromensje;29589683]Nou dat hoop ik dan maar. Ging pas op de weegschaal staan, tussen de 46,5 en 47 kilo, begin het eng te vinden maar hoop het er snel weer bij te krijgen. Vond het eigenlijk vreemd omdat ik op vakantie nogal wat Big Macs en soortgelijke burgers naar binnen heb gewerkt. Ook veel gewandeld, maar toch. Ik had toch verwacht dat ik iets meer zou wegen. Ik zie er trouwens niet ongezond mager uit ofzo. Hopelijk komt alles Lijkt me op jouw leeftijd belangrijker om te kijken naar wat je eet dan hoeveel je precies weegt. Zolang je genoeg en gezond eet kan het gewoon je bouw zijn en nog wel een beetje bijtrekken als je ouder wordt, als je dat niet doet moet je er wel actief wat aan doen.
Dus post idd eens wat je op een normale dag eet!

Ik ben deze zomer alwéér een paar kilo aangekomen, en nu zit ik zo'n 8 kilo boven wat ik in februari/maart woog. Damn. Dat moet er dus weer vanaf! Of nouja, iig minstens 4/5 kilo. Gelukkig woon ik nu weer iets verder van het centrum, dus meer fietsen. En binnenkort maar weer een sportkaart aanschaffen en 2/3 keer per week gaan zwemmen. En minder chocola. Minder chocola. Minder chocola!
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 22-08-2009, 00:50
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Chocola is nog niet zo'n ramp, vooral niet als het puur is. Cacao heeft een lage glycemische indexering, waardoor je glucose niet grandioos stijgt en je gewoon vet blijft verbranden met je bezigheden.

Probeer eens drie keer in de week intensief te bewegen en je koolhydraten tussen de 75 en 125 gram per dag te houden. Maximaal 2 maaltijden per dag met koolhydraten erin. Verzadigd vet vermijden. Hoog in eiwitten gaan zitten. Beetje letten op de calorieën. Niet te veel, maar ook zeker niet te weinig eten. Mik 20% onder je onderhoud. Op die manier verlies je één tot anderhalve kilo per week dus ben je binnen 3-4 weken klaar.
__________________
Guilty of being white.
Oud 22-08-2009, 14:21
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Chocola is nog niet zo'n ramp, vooral niet als het puur is. Cacao heeft een lage glycemische indexering, waardoor je glucose niet grandioos stijgt en je gewoon vet blijft verbranden met je bezigheden.

Probeer eens drie keer in de week intensief te bewegen en je koolhydraten tussen de 75 en 125 gram per dag te houden. Maximaal 2 maaltijden per dag met koolhydraten erin. Verzadigd vet vermijden. Hoog in eiwitten gaan zitten. Beetje letten op de calorieën. Niet te veel, maar ook zeker niet te weinig eten. Mik 20% onder je onderhoud. Op die manier verlies je één tot anderhalve kilo per week dus ben je binnen 3-4 weken klaar.
Eh, bedankt voor je advies hoor, maar dat heb ik niet echt nodig, daarvoor postte ik het ook niet. Ik heb helemaal geen zin om bij te houden hoeveel koolhydraten, vet, calorieën en eiwitten ik op een dag binnen krijg. Dat kost me veels te veel moeite en tijd, en vergalt zeker mijn plezier in eten. Ik weet dat ik best wel gezond eet, en het is voor mij ook écht het snoepen waar ik van aankom. Ik heb perioden dat ik gewoon een chocoladereep van 200 gram per dag eet, en dan kun je wel roepen dat chocola niet zo erg is, maar dat is toch écht veels te veel.
Bovendien is afvallen me eerder ook gemakkelijk gelukt met meer sporten en minder snoepen, dus ik ben niet van plan nu opeens iets anders te doen.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 22-08-2009, 15:43
kameleon1993
Avatar van kameleon1993
kameleon1993 is offline
even een vraag wat kan ik het beste eten om veel proteïnen binne te krijgen
Oud 22-08-2009, 15:44
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Good luck!
__________________
Guilty of being white.
Oud 22-08-2009, 15:44
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
even een vraag wat kan ik het beste eten om veel proteïnen binne te krijgen
Eieren, vis en vlees.
__________________
Guilty of being white.
Oud 23-08-2009, 11:58
kameleon1993
Avatar van kameleon1993
kameleon1993 is offline
Citaat:
Eieren, vis en vlees.
thnks
Oud 23-08-2009, 15:37
dennis018
dennis018 is offline
Hey iedereen, Ik heb op dit moment een bijna gezond lichaamsgewicht (ik eet nu op een eetschema bepaalde hoeveelheden per dag, en ik ben mooi op een goed tempo aan het aankomen).

Nu heb ik alleen 1 ding... Ik beleg al mijn boterhammen met mager beleg.. ik kom maar niet van de rookvlees...kipfilet...rosbief...achterham ed af.. Puur omdat ik met wat ik eet ik al gelijdelijk aankom.

Maar ik zou toch ook graag eens dingen als pindakaas en kaas en chocopasta op mn brood gaan doen. Maar ik durf het niet omdat ik een hele grote angst heb dat als je al van een bepaald schema aankomt en je gaat ''plots'' dan ook nog eens 3 boterhammen elke dag bijv beleggen met wat vetter beleg ipv dat magere.. en je krijgt dan daardoor plots elke dag ongeveer 150kcal meer naar binnen..


Dan is mijn vraag: hoeveel is die 150kcal die, is daterg veel? zorgt dat dat ik ''extra'' ga aankomen? of is die 150kcal te verwaarlozen?

Serieuze reacties aub......

(en wat is een goeie combinatie in hoeveelheid boterhammen mager/vet beleg als je 6-7 boterhammen per dag eet, hoeveel mager beleg.. en hoeveel vet beleg zeg maar..)
Oud 23-08-2009, 15:42
Verwijderd
Dennis018, ik denk dat je dat het beste kunt bespreken met de diëtist van de afdeling waar je nu zit. Die kan advies geven dat voor jou van toepassing is. Mensen hier kunnen je situatie toch niet precies inschatten. In elk geval wel fijn dat het nu beter met je gaat .
Oud 23-08-2009, 19:46
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Dat hangt er van af wat je huidige verbruik is op een dag, en het totale aantal calorieën wat je op een dag binnenkrijgt.

Als je nu 2000kcal per dag eet, en je verbruikt er 2200, dan zullen die extra 150kcal niet opgeslagen worden als vet, maar gewoon gebruikt worden als energie.

Normaalgesproken zijn 150kcal in ieder geval echter niks om je zorgen over te maken, al helemaal niet als je doel aankomen is! Ik neem in ieder geval aan dat je nog niet op je streefgewicht zit.

En de ideale verhoudingen vet/mager broodbeleg? Het voedingscentrum adviseert dat ongeveer 20-30% van je voedinginname uit vetten mag bestaan, en 10% verzadigd. Dus hangt er een beetje vanaf hoe vet je avondeten etc is.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 23-08-2009, 19:57
dennis018
dennis018 is offline
Ok thanks voor de replys tot nu toe - hoe doen jullie het eigenlijk
als jullie 5-6-7 boterhammen eten... denken jullie er dan nog bijna in vet of mager beleg?
en hoeveel met magerder en vet beleg doe jij van X boterhammen totaal per dag gemiddeled?
Oud 23-08-2009, 20:01
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik eet soms 's ochtends twee boterhammen; één met boeren (dus volvette) jonge kaas en de andere met chocopasta. Ik eet meestal 4 boterhammen 's middags, twee met dezelfde boerenkaas, één met chocopasta en één met vlokken. Ik denk er totaal niet bij na of ik nou vet of mager beleg op mijn brood heb, als het me maar smaakt. Ik ben vegetariër, dat wel.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-08-2009, 20:42
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Ok thanks voor de replys tot nu toe - hoe doen jullie het eigenlijk
als jullie 5-6-7 boterhammen eten... denken jullie er dan nog bijna in vet of mager beleg?
en hoeveel met magerder en vet beleg doe jij van X boterhammen totaal per dag gemiddeled?
Ik neem alleen maar mager beleg, maar doe wel boter op mn brood en dat is weer heel vet. Maar ik geef echt helemaal niks om zoetigheid ofzo.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 23-08-2009, 20:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ok thanks voor de replys tot nu toe - hoe doen jullie het eigenlijk
als jullie 5-6-7 boterhammen eten... denken jullie er dan nog bijna in vet of mager beleg?
en hoeveel met magerder en vet beleg doe jij van X boterhammen totaal per dag gemiddeled?
Ik eet wat ik lekker vind, ik kijk niet naar of ik mager of vet beleg eet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.