Oud 22-11-2012, 14:52
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dit topic is er voor alle vragen over de pil en voorbehoedsmiddelen!
(klik hier voor het voorgaande topic)

Kijk hier voor nuttige adviezen als je de pil vergeten bent in te nemen.

Kijk hier voor informatie over de Morning After Pil (MAP).
Als je een morning after pil wilt kopen kun je zonder recept terecht bij de meeste drogisterijen en (dienst)apotheken (dat betekent dat je hem dus ook in het weekend en 's nachts kunt halen!). Denk er aan dat bij de MAP geldt: hoe sneller ingenomen, des te beter hij werkt.
__________________
you're not my demographic
Oud 22-11-2012, 14:55
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
De laatste post uit het vorige topic:

Citaat:
hallo allemaal ^^
Ik ben van plan aan de pil te gaan, omdat ik een vriendje heb, iets minder haartjes op m'n lichaam wil, ook best graag van mijn slechte huid af (het is niet heel erg maar ik heb wel vaak puistjes enzo..) en ik wil super graag iets grotere borsten...
oftewel zowat alles waar ik onzeker over ben zou weg kunnen gaan door de pil x)
maar bij mijn zus werd een bepaalde soort ring aangeraden, die af en toe hormonen af geeft? iemand enig idee wat het is? ik kan het ook wel aan haar vragen maar liever niet
en weet iemand welke pil het beste voor mij zou kunnen zijn?
ik wil liever niet die ring want dat helpt waarschijnlijk niet tegen die haartjes en voor grotere borsten.. moet ik ook tegen de dokter zeggen dat ik daar dan vanaf wil..?

groetjes Daisy
__________________
you're not my demographic
Oud 22-11-2012, 15:02
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Je zus gebruikt waarschijnlijk de NuvaRing! Ik weet niet precies of je daar ook de positieve bijwerkingen bij hebt zoals minder haren/minder puistjes etc., maar de 'ring' (NuvaRing is eigenlijk een merknaam) is in ieder geval net zo betrouwbaar als de pil (sommigen zeggen betrouwbaarder, omdat je hem niet kan vergeten).

Maar... als je de pil of de ring wil moet je sowieso even naar de huisarts voor een recept! Die kan je op dat moment meer informatie geven over het gebruik, de voor- en nadelen en de bijwerkingen.

Voor meer informatie over de Ring kun je eens op de site van Sense kijken. Je kunt ook een afspraak maken bij de GGD als je dat prettig vindt, die hebben vaak een (anoniem) spreekuur voor jongeren en seks.
__________________
you're not my demographic
Oud 22-11-2012, 15:12
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ok dankje!
en ja ik ga ook zoieso naar de huisarts voor informatie enz ;p
er staat wel bij dat de ring niet al te veel hormonen afgeeft, dus wss niet voor grotere borsten en beharing..
en is het bij de gewone pil niet zo dat je een stuk minder ongesteld wordt? of alleen zodat het regelmatiger wordt? ik heb er altijd verschrikkelijk last van namelijk.. ik heb er wel pilletjes voor maar vaak werken ze nieteens :/
Oud 22-11-2012, 15:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik denk dat zulke bij-effecten van de pil gewoon heel erg van persoon tot persoon verschillen. Je hebt ook verschillende soorten pillen, en soms is het even zoeken welke pil voor jou het beste werkt.

En je wordt nog wel 'ongesteld' (niet echt ongesteld, maar in je stopweek heb je een onttrekkingsbloeding, waarbij je baarmoeder een beetje weefsel en slijm afstoot), want je baarmoeder gaat gewoon door met het aanmaken van het slijmvlies.
Die bloeding is meestal wel een stuk milder dan een normale menstruatie. De pil wordt dan ook vaak voorgeschreven als vrouwen last hebben van een heftige menstruatie. Je kunt ook een stopweek overslaan om de bloeding uit te stellen (maar als je veel stopweken overslaat krijg je op een gegeven moment wel een doorbraakbloeding waarbij het opgebouwde slijm vrijkomt).
__________________
you're not my demographic
Oud 22-11-2012, 15:39
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
oow k ^^
bedankt voor de informatie!
Oud 22-11-2012, 15:40
Verwijderd
Nou ja, ik heb eigenlijk nooit positieve bijwerkingen gehad van de pil. Sterker nog ik krijg er dus juist meer puistjes van. Het kan prima dat ze minder worden, maar dat hangt er dus maar net vanaf hoe je lichaam erop reageert en dat is een kwestie van uitproberen. Dat kan niemand je vertellen
Oud 22-11-2012, 15:49
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ja dat had ik ook eerder gehoord ;o
nouja, ik luister wel naar wat mijn huisarts zegt endan zie ik wel wat er gebeurd x)
Oud 24-11-2012, 15:06
xSunshinex
xSunshinex is offline
Hoi allemaal,
Ik heb twee weken geleden voor het laatst mijn stopweek gehad, daarna ben ik begonnen met een lichtere pil, en nu heb ik al bijna een week last van bloedingen, is dit normaal?
Oud 24-11-2012, 15:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja dat kan, bij wisselen van pil kan je doorbraakbloedingen krijgen. Je lijf heeft 3 maanden nodig om eraan te wennen. Heb je dan nog last van doorbraakbloedingen, dan moet je toch een andere pil gaan proberen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 25-11-2012, 13:11
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Ik vroeg me af, ik wou de pil slikken tegen de haartjes op m'n buik, voorbehoedsmiddel, puistjes die ik soms veel heb en soms weinig, en omdat ik dus grotere borsten wou..
maar ik zit te twijfelen tussen de Yasmin en de Diane 35, aangezien de Diane 35 meer hormonen heeft zal die toch beter z'n werk doen, maar is het niet best slecht? kan ik beter voor de yasmin gaan? krijg je daar ook grotere borsten van? ;o

groetjes!
Oud 25-11-2012, 16:11
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik vroeg me af, ik wou de pil slikken tegen de haartjes op m'n buik, voorbehoedsmiddel, puistjes die ik soms veel heb en soms weinig, en omdat ik dus grotere borsten wou..
maar ik zit te twijfelen tussen de Yasmin en de Diane 35, aangezien de Diane 35 meer hormonen heeft zal die toch beter z'n werk doen, maar is het niet best slecht? kan ik beter voor de yasmin gaan? krijg je daar ook grotere borsten van? ;o

groetjes!
er is geen enkele garantie dat welke van die pillen dan ook ervoor gaat zorgen dat je grotere borsten krijgt of minder puistjes of minder haren. De pil heeft als doel dat je niet zwanger wordt, al die andere dingen zijn alleen maar bijwerkingen. Sommige fijn, andere minder fijn.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 25-11-2012, 16:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja en daarnaast moet je toch minstens in overleg met je huisarts starten met de pil dus je kan ook niet naar de apotheek gaan en zeggen dat je pil x wilt proberen. Voor de Yasmin geldt overigens een eigen bijdrage van iets van 25 euro per half jaar, ook wel iets om in de gaten te houden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-11-2012, 16:40
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ja dat weet ik, maar ik heb in ieder geval wel informatie op gezocht, en het enige wat ik echt bij me vond passen was de yasmin en de diane 35..
en 25 euro per half jaar vindik niet erg.
en nee ik snap het, het werkt niet bij iedereen, maar ik vroeg me alleen af of er een hogere kans was dat die dingen zouden veranderen bij de diane dan bij de yasmin, want als die kans hetzelfde is ga ik zeker weten voorde yasmin..
Oud 25-11-2012, 16:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
ja dat weet ik, maar ik heb in ieder geval wel informatie op gezocht, en het enige wat ik echt bij me vond passen was de yasmin en de diane 35..
en 25 euro per half jaar vindik niet erg.
en nee ik snap het, het werkt niet bij iedereen, maar ik vroeg me alleen af of er een hogere kans was dat die dingen zouden veranderen bij de diane dan bij de yasmin, want als die kans hetzelfde is ga ik zeker weten voorde yasmin..
Mja en die kansberekening kunnen wij je dus niet geven, want iedereen reageert weer anders op de pil Ik zou het gewoon gaan proberen, je kan altijd nog eens switchen!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 25-11-2012, 17:32
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Mja en die kansberekening kunnen wij je dus niet geven, want iedereen reageert weer anders op de pil Ik zou het gewoon gaan proberen, je kan altijd nog eens switchen!
ja dat is waar
en dat is ook waar!
oke dankje
Oud 27-11-2012, 13:00
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Hoi,

Ik vroeg me af of ik nu gewoon zou kunnen stoppen met mijn pil en dan een half jaar later (bijvoorbeeld) weer kan beginnen zonder dat er iets verandert. Inmiddels gooi ik mezelf al jaren vol met hormonen en ik zou het best cool vinden om dat een poosje niet te doen. Maar ik zou het jammer vinden als ik dan, weet ik veel, knettergek werd.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 27-11-2012, 13:46
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
In principe kun je gewoon stoppen wanneer je maar wilt, als je daarbij maar in acht neemt dat je dan niet meer beschermd bent tegen zwangerschap . Bij de meeste vrouwen wordt de hormoonhuishouding binnen een half jaar weer zoals die was vóór het nemen van de pil, maar in de tussentijd kan het nog best onregelmatig zijn. Er zijn voor zover ik weet geen andere rare bijwerkingen bekend; daar heb je met name kans op bij het starten van de pil. En als je weer begint ben je ook niet direct beschermd tegen zwangerschap, maar dat wist je vast ook al.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 27-11-2012, 15:16
xLuna.
xLuna. is offline
Hallo allemaal
Als ik op zondagavond de laatste pil van mijn strip slik, word ik op woensdag ongesteld.
Deze keer had ik op maandag (gisteren) echter al wat bruinverlies.
Moet ik me zorgen maken?
Oud 27-11-2012, 15:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hallo allemaal
Als ik op zondagavond de laatste pil van mijn strip slik, word ik op woensdag ongesteld.
Deze keer had ik op maandag (gisteren) echter al wat bruinverlies.
Moet ik me zorgen maken?
nee hoor, dat soort variatie is heel normaal.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 27-11-2012, 15:22
xLuna.
xLuna. is offline
Wat een geruststelling! Dank je, Pluis. De kans op zwangerschap is dus ook zo goed als nihil?
Oud 27-11-2012, 15:24
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
vervroegd bloedverlies bij de pil is geen teken van zwangerschap. Je moet pas zwangerschap gaan overwegen als je je menstruatie 2 keer helemaal overslaat in je stopweek.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 27-11-2012, 18:42
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
In principe kun je gewoon stoppen wanneer je maar wilt, als je daarbij maar in acht neemt dat je dan niet meer beschermd bent tegen zwangerschap . Bij de meeste vrouwen wordt de hormoonhuishouding binnen een half jaar weer zoals die was vóór het nemen van de pil, maar in de tussentijd kan het nog best onregelmatig zijn. Er zijn voor zover ik weet geen andere rare bijwerkingen bekend; daar heb je met name kans op bij het starten van de pil. En als je weer begint ben je ook niet direct beschermd tegen zwangerschap, maar dat wist je vast ook al.
Oké, tnx! Dat ik dan zwanger kan worden spreekt voor zich, maar dat is niet echt een probleem nu. Ik ga het misschien gewoon maar proberen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 28-11-2012, 16:22
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
is Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Mylan 2/0,035 mg hetzelfde als de Diane 35 pil?
die hebik namelijk gevraagd maar het woord diane 35 staat er geen een keer op, tenzij het hetzelfde is is het niet erg natuurlijk x)
Oud 28-11-2012, 16:27
Verwijderd
Citaat:
is Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Mylan 2/0,035 mg hetzelfde als de Diane 35 pil?
die hebik namelijk gevraagd maar het woord diane 35 staat er geen een keer op, tenzij het hetzelfde is is het niet erg natuurlijk x)
Diane is de merknaam voor Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol. De merkvariant, waarbij dus 'Diane' op het doosje staat, kost (in jouw geval de verzekering) 19,34 per half jaar terwijl de merkloze variant die jij nu hebt maar 3,20 euro per half jaar kost, vandaar dat de huisarts en apotheek je een merkloze geven.
Oud 28-11-2012, 16:31
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ow lol ok, geen probleem dan ^^
Oud 30-11-2012, 17:31
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ik vroeg me af wanneer de bijwerkingen (slechte) zouden kunnen beginnen? en ja dat verschilt vast ook van persoon tot persoon, maar begint het al na een paar weken of maanden? ;o
Oud 30-11-2012, 17:42
Verwijderd
Bij mij beginnen bijwerkingen binnen een week nadat ik de pil slik. Sommige dingen merkte ik echter pas op na een langere tijd.
Oud 30-11-2012, 17:53
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
een week al ;o
ok bedankt :3
Oud 06-12-2012, 10:03
ikweetechtniet
ikweetechtniet is offline
hallo,
Ik heb een vraagje..
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor de pil...
Ik ga over 3 weken op vakantie en moet over 2 wekenongesteld worden.. Alleen in het bij mij echt onregelmatig..
Is er een manier om dan niet ongesteld te worden (bijv als ik nu begin met de pil)
Of moet ik t risico maar nemen

Wie kan mij helpen
Oud 06-12-2012, 10:16
Verwijderd
Het mag in het grote piltopic .

Maar je kunt direct beginnen met de pil, dan is hij echter niet betrouwbaar. Het hangt er dan weer een beetje per pil vanaf wanneer hij wel betrouwbaar is, de ene bijsluiter zei bij mij dat het dan toch echt een maand duurde, de ander beweerde dat het met 7 dagen was.

De enige manier waarop de pil direct betrouwbaar is, is om op de eerste dag van je ongesteldheid te beginnen.

Kortom: Als je de pil gebruikt omdat je onbeschermd seks wil hebben is het toch echt handiger om te wachten tot je ongesteld wordt. Doe je dat niet, dan kun je nu ook wel beginnen (ik zou dan nog wel een weekje wachten anders valt je stopweek misschien in je vakantie?).
Oud 06-12-2012, 11:06
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Samengevoegd met het grote piltopic!
__________________
you're not my demographic
Oud 06-12-2012, 11:09
ikweetechtniet
ikweetechtniet is offline
hallo,
Ik heb een vraagje..
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor de pil...
Ik ga over 3 weken op vakantie en moet over 2 wekenongesteld worden.. Alleen in het bij mij echt onregelmatig..
Is er een manier om dan niet ongesteld te worden (bijv als ik nu begin met de pil)
Of moet ik t risico maar nemen

Wie kan mij helpen
Oud 06-12-2012, 11:18
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Je hebt deze vraag hierboven ook al gesteld...
Citaat:
Het mag in het grote piltopic .

Maar je kunt direct beginnen met de pil, dan is hij echter niet betrouwbaar. Het hangt er dan weer een beetje per pil vanaf wanneer hij wel betrouwbaar is, de ene bijsluiter zei bij mij dat het dan toch echt een maand duurde, de ander beweerde dat het met 7 dagen was.

De enige manier waarop de pil direct betrouwbaar is, is om op de eerste dag van je ongesteldheid te beginnen.

Kortom: Als je de pil gebruikt omdat je onbeschermd seks wil hebben is het toch echt handiger om te wachten tot je ongesteld wordt. Doe je dat niet, dan kun je nu ook wel beginnen (ik zou dan nog wel een weekje wachten anders valt je stopweek misschien in je vakantie?).
__________________
you're not my demographic
Oud 06-12-2012, 11:52
ikweetechtniet
ikweetechtniet is offline
ik had de huisarts gevraagd en die zei dt ik niet eerder kon beginnen..
Ik vond dat raar want op t internet had ik gelezen dat het gwn kon..
Ik wil m nu alleen gebruiken om niet ongesteld te worden..
Dus je raad me aan om over een weekje te beginnen.. ik moet normaal de 19de ongesteld worden.. en t duurt zon 5 dagen dus als t goed is moet ik 24ste klaar zijn .. alleen is mijn menstruatie heel onrgelmatigg..
Oud 06-12-2012, 14:33
Verwijderd
Lees de bijsluiter van je pil dan even door, daar staan dit soort dingen ook in. Dat kun je het beste even doen.

En als je over 3 weken op vakantie gaat dan is het niet slim om nu te beginnen, want dan heb je over 3 weken je stopweek. In je vakantie, wat je dus wil voorkomen met de pil.
Oud 06-12-2012, 20:29
ikweetechtniet
ikweetechtniet is offline
wat is niet snap.. Sorry!
Is of die meteen me menstruatie stopt.. of dat ik die ene keer nog ongesteld word
Oud 06-12-2012, 20:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als je zomaar begint met de pil loop je het risico om ongesteld te worden als je lichaam er zin in heeft. Als je wacht tot je volgende menstruatie en dan begint, dan is die kans kleiner. Daarnaast ben je ook alleen direcht beschermd tegen zwangerschap als je tijdens de mentruatie begint. Begin je zomaar ergens dan ben je gedurende de eerste strip nog niet beschermd. Als je tijdens de menstruatie begint met de pil dan stopt je menstruatie niet direct.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 08-12-2012, 10:48
xLuna.
xLuna. is offline
Hallo

Ik ben de derde pil van mijn strip vergeten nemen. Twee dagen er voor hebben mijn vriend en ik wel liggen droogneuken (we hadden beiden onze onderbroek nog aan). Kan ik nu zwanger zijn?
Oud 08-12-2012, 11:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nee, als er geen sperma in de vagina is gekomen kan je niet zwanger zijn. Volg de instructies in de bijsluiter op om te kijken hoe je nu verder moet gaan met de strip.
__________________
you're not my demographic
Oud 08-12-2012, 11:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Daar heb ik geen bijsluiter voor nodig: je moet nu 7 dagen lang een condoom gebruiken en dan mag je weer zonder. En stel iets van een herinnering in op je telefoon zodat je het niet nog eens vergeet.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 08-12-2012, 20:19
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
mijn vriendin gebruikt de pil voor het eerst. ze had gehoord dat ze de pil moest innemen op de eerste dag dat ze ongestelt werd en dat hij dan meteen zou werken, alleen ze had hem ingenomen toen ze nog maar een heel klein beetje bloed had. werkt hij dan ook gelijk of moet je dan alsnog een maand wachten totdat hij werkt?
Oud 08-12-2012, 20:54
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
mijn vriendin gebruikt de pil voor het eerst. ze had gehoord dat ze de pil moest innemen op de eerste dag dat ze ongestelt werd en dat hij dan meteen zou werken, alleen ze had hem ingenomen toen ze nog maar een heel klein beetje bloed had. werkt hij dan ook gelijk of moet je dan alsnog een maand wachten totdat hij werkt?
'nog maar' of 'pas' een klein beetje bloed? Ik neem aan dat je 'pas' bedoelt, want anders heeft ze 'm op de laatste dag ingenomen.

Je kunt voor de zekerheid trouwens altijd nog een strip lang condooms gebruiken. Moet dat met haar pil trouwens een maand? Bij mijn pil was dat twee weken. Verder lijkt het me dat ze goed zit, maar ik zou het niet met zekerheid durven zeggen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 09-12-2012, 07:45
Verwijderd
Het klinkt alsof ze tieners zijn, wat mij betreft moet je dan sowieso een condoom erbij gebruiken altijd double dutch tenzij het niet heel erg zou zijn als je door het vergeten van een pil tóch zwanger raakt.
Oud 09-12-2012, 12:58
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben met Sarah.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 09-12-2012, 14:19
Bunbun
Avatar van Bunbun
Bunbun is offline
hallo!
ik heb een vraagje, ik ben sinds kort aan de pil, bijna 2 weekjes pas, en ik heb er behoorlijk pijnlijke borsten van (ik weet niet zeker of het door de pil komt maar denk het wel), gaat dit uiteindelijk weg?
groetjes!
Oud 09-12-2012, 17:05
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Het klinkt alsof ze tieners zijn, wat mij betreft moet je dan sowieso een condoom erbij gebruiken altijd double dutch tenzij het niet heel erg zou zijn als je door het vergeten van een pil tóch zwanger raakt.
Dat zou ik ook geen verkeerde vinden. Ik zou het mezelf heel hard aanraden voor zolang ik vind dat ik nog absoluut geen kind wil. Maar ik vergeet 'm ook nog iets te vaak, wat mij betreft (hoewel dat nu nog niet zoveel uitmaakt, is dat wel een beetje jammer als ik ooit een seksleven begin ).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 09-12-2012, 19:34
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vergeet hem nooit (echt heel af en toe dat ik er 's avonds pas aan denk) en ik doe ook double dutch
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 09-12-2012, 19:54
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik vergeet hem nooit (echt heel af en toe dat ik er 's avonds pas aan denk) en ik doe ook double dutch
Ook i.v.m. zwangerschap? Of (ook) i.v.m. SOA's?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 09-12-2012, 19:56
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Vooral zwangerschap. Ik zou me misschien net zoveel zorgen moeten maken om SOA's, want orale seks heb ik wel onveilig, eigenlijk ook niet zo slim. Het is ook voor de zooi maar vooral om ongewenste kindjes.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Lichaam & Gezondheid de pil
moison100
5 04-07-2003 11:28
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.