Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2012, 15:35
Bunbun
Avatar van Bunbun
Bunbun is offline
kan iemand mijn vraag beantwoorden? tdoet bestwel pijn..
Oud 11-12-2012, 16:14
Verwijderd
Het kan weggaan. Het kan ook niet weggaan. Hangt van de persoon af. Als bijwerkingen overgaan doen ze dat meestal met ongeveer 3 maanden.
Oud 11-12-2012, 16:29
Bunbun
Avatar van Bunbun
Bunbun is offline
oke bedankt.. >.<
Oud 11-12-2012, 17:08
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Kijk even aan hoe lang de pijn duurt. Blijft de pijn aanhouden, overleg dan eens met je huisarts of een andere pil een optie is. Ik durf niet te zeggen dat het de problemen oplost, maar het is het proberen waard.
__________________
you're not my demographic
Oud 11-12-2012, 17:22
Bunbun
Avatar van Bunbun
Bunbun is offline
oke, ja ik kijk het wel even aan.
ik wil ook liever niet dat mijn borsten nog groter zouden worden maar ik heb behoorlijk acne waar ik graag vanaf wil..
maar bedankt voor de reactie!
Oud 14-12-2012, 17:55
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoi, ik had mijn pil uit het zicht gelegd en nu kom ik erachter dat dinsdag de laatste keer was dat ik de pil nam. Ik kan er waarschijnlijk niet 3 tegelijk nemen en in de gebruiksaanwijzing staat 'raadpleeg arts of apotheker'. Dus, artsen, vertel? Ik wil niet stoppen en het is de 'eerste' week.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 15-12-2012, 05:57
Verwijderd
Citaat:
Hoi, ik had mijn pil uit het zicht gelegd en nu kom ik erachter dat dinsdag de laatste keer was dat ik de pil nam. Ik kan er waarschijnlijk niet 3 tegelijk nemen en in de gebruiksaanwijzing staat 'raadpleeg arts of apotheker'. Dus, artsen, vertel? Ik wil niet stoppen en het is de 'eerste' week.
2 tegelijk nemen, dan weer verder gaan. Als je de afgelopen 3 dagen seks hebt gehad, morning after pil halen. Als je afgelopen week seks hebt gehad, zwangerschapstest doen over twee weken, want 2 pillen vergeten in de eerste week is risicovol. Komende week condoom bij gebruiken.
Je zou deze strip last van spotting of doorbraakbloedingen kunnen krijgen.

In het vervolg kun je in de 'raadpleeg arts of apotheker' gevallen beter de huisarts(enpost) of (dienst)apotheek bellen, dan heb je tenminste direct antwoord! Vooral als je de pil tegen zwangerschap gebruikt is dat wel beter.
Oud 15-12-2012, 12:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
2 tegelijk nemen, dan weer verder gaan. Als je de afgelopen 3 dagen seks hebt gehad, morning after pil halen. Als je afgelopen week seks hebt gehad, zwangerschapstest doen over twee weken, want 2 pillen vergeten in de eerste week is risicovol. Komende week condoom bij gebruiken.
Je zou deze strip last van spotting of doorbraakbloedingen kunnen krijgen.

In het vervolg kun je in de 'raadpleeg arts of apotheker' gevallen beter de huisarts(enpost) of (dienst)apotheek bellen, dan heb je tenminste direct antwoord! Vooral als je de pil tegen zwangerschap gebruikt is dat wel beter.
Ik heb geen seks, ik wil alleen niet ongesteld worden en ik had er gisteren al 1 genomen om dat te voorkomen, dus er was geen paniek aan deze kant.
Maar dan neem ik er zo 2 tegelijk, dank je Sarah
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 17-12-2012, 09:46
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Hallo,
Ik ben sinds kort aande pil en ik heb geen ernstige bijwerkingen ofzo, maar ik heb wel behoorlijk last van stemmingswisselingen, dit hadik ook al voorde pil maar nu is het een stuk erger, soms kanik nieteens naar school omdatik zo verdrietig ben en niet kan stoppen met huilen..
Ik heb ook een best sterke pil, de diane 35, maar ik wil liever niet aan een andere pil omdatik voor veel redenen aan de diane zit.
Weet iemand misschien een manier om van die stemmingen af te komen en of dat later ook vanzelf weg kan gaan?
Oud 17-12-2012, 14:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zou het nog effe aankijken, misschien ben je gewoon hormonaal van jezelf (ik barst ook wel eens zomaar in janken uit, vaak om niks). En anders zou ik toch even je huisarts bellen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 17-12-2012, 14:34
Verwijderd
Ik heb als bijwerkingen van anticonceptie ook last van stemmingswisselingen, maar tegen mij heeft de huisarts gezegd dat je het eerst 3 maanden moet aankijken omdat bijwerkingen daarna soms gewoonweg overgaan of minder worden. Je lichaam moet kennelijk wennen aan anticonceptie. Dus wacht eerst die 3 maanden eens af, mocht het dan niet overgaan dan kun je de huisarts bellen dat dit niet echt handig is. Die kan je dan adviseren om eventueel een lichtere / andere pil te gaan gebruiken.
Oud 17-12-2012, 15:12
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
oke dankjewel, dat doe ik wel
ja ik ben het ook wel van mezelf, maar volgensmij is het zoieso 2x zo erg geworden sinds ik met de pil ben begonnen ;o
Oud 23-12-2012, 11:28
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
is de goedkope diane versie anders is dan de echte diane? of is het gewoon precies hetzelfde? ;o
Oud 23-12-2012, 12:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
is de goedkope diane versie anders is dan de echte diane? of is het gewoon precies hetzelfde? ;o
de werkzame stoffen zijn exact hetzelfde, alleen het vulstofje (dus het spul dat ze gebruiken om het aan elkaar te lijmen in de vorm van een pilletje) kan anders zijn.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 23-12-2012, 13:27
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
oke bedankt
en nog 1 vraagje, sorry alsik veel vragen stel.. maar de laatste tijd voel ik mijn orgasmes bijna niet meer, kan dit ook door de hormonen van de pil komen?
dit heb ik nog nooit eerder gehad..
Oud 24-12-2012, 08:41
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
En nog een vraagje.. Is het normaal dat alsje een een tijd niet ongesteld bent geweest door de pil er ineens een best groot stuk baarmoederslijmvlies inje onderbroek hebt zitten alsje ineens wel weer ongesteld bent? ><
Oud 24-12-2012, 08:48
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
antwoord op beide vragen: kan allemaal! En nee het is niet raar.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-12-2012, 08:53
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Oke gelukkig..
Oud 25-12-2012, 15:05
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Alsik dus dinsdag de laatste pil heb genomen moetik de woensdag erna met de nieuwe strip beginnen?
Kvondet een beetje ingewikkeld.. x)
Oud 25-12-2012, 15:57
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Lees nou gewoon de bijsluiter eens ipv het hier direct vragen. Je begint altijd op dezelfde dag met een nieuwe strip
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 25-12-2012, 16:17
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Ja maar ik las het dus ook maar ik snapte het gewoon nietzo.. Straks doe ik het verkeerd..
En datik telkens opde zelfde dag aan een nieuwe strip begin, moetik dan helemaal gaan tellen? Sorry datik zoveel vragen stel oke? Je hoeft dr niet lullig over te doen..
Njah kdoe wel wat dan
Woensdag dus..
Oud 25-12-2012, 17:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hoeft toch niet te tellen? Je weet toch wat je laatste en dus ook je eerste pil van de strip was, dat staat erop gedrukt. En een bijsluiter zit er niet voor niets bij.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-12-2012, 18:55
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Ow.. Njah ik was niet opde goeie dag begonnen ><
Oud 25-12-2012, 19:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik begin altijd op zaterdag, dat betekent dat mijn strip op vrijdag leeg is en ik weer op zaterdag moet beginnen.
Dus jij begint op woensdag, dan is je strip op een dinsdag leeg. Dan las je een stopweek in (als je dit niet doet, ga je de volgende dag (woensdag dus) gewoon door met een nieuwe strip), het duurt meestal zo'n 3 of 4 dagen voor je ongesteld wordt. Ongeacht of je menstruatie over is of niet, je neemt de eerste pil van de nieuwe strip weer op woensdag.

Je kan weinig verkeerd doen. Als je met de pil begint, slik je die op de eerste dag van je menstruatie. Toen ik naar deze pil overstapte, werd ik op woensdag ongesteld en moest ik mijn strip dus op woensdag beginnen. Ik heb dat de eerste maand gedaan en heb daarna een paar dagen gewacht tot de zaterdag, omdat ik vanaf mijn allereerste pil op zaterdag begin, dus dat vond ik handiger. Dat kan ook, volgens mij is ie dan wel minder betrouwbaar, maar als je geen seks hebt, hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Overigens ben ik het wel eens met Pluis en Daantje, lees de bijsluiter gewoon rustig door. Als je iets niet snapt, kun je het altijd vragen natuurlijk, maar het is geen hogere wetenschap ofzo.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-12-2012, 20:15
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Oke nu snapik het ^^
Ja ik heb de bijsluiter 10x doorgelezen maar ik snapte dat kleine stukje alleen niet ><
Iig bedankt
Oud 29-12-2012, 12:48
Verwijderd
Ik heb net een kuur antibiotica gehad (amoxicilline 500mg, een week lang) en in de bijsluiter van de nuva ring staat daar geen uitzondering voor (alleen amoxilline en doxicycline). Er staat echter ook niet bij hoe lang de ring dan onbetrouwbaar is, weet iemand dat? Ik heb de laatste dosis gisteravond rond 12 uur gehad.
Oud 29-12-2012, 12:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb net een kuur antibiotica gehad (amoxicilline 500mg, een week lang) en in de bijsluiter van de nuva ring staat daar geen uitzondering voor (alleen amoxilline en doxicycline). Er staat echter ook niet bij hoe lang de ring dan onbetrouwbaar is, weet iemand dat? Ik heb de laatste dosis gisteravond rond 12 uur gehad.
hm, mijn farmacotherapeutisch kompas is er niet zo duidelijk over. Het enige wat ik kan vinden is het volgende: Geadviseerd wordt daarom tijdens een antibioticakuur en gedurende twee weken daarna tevens een aanvullend barrièremiddel te gebruiken. (maar verderop staat dan weer dat het geen hol uitmaakte voor de farmacokinetiek bij gelijktijdig gebruik van amoxi)

En dat hoort dan bij mn amoxicilline en tetracyclinen (waar ook doxi onder valt). Ik zou dus voor de zekerheid nog 2 weken een condoom gebruiken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 07-01-2013, 13:37
Verwijderd
Ik ga na ehh 9 jaar (?) Diane overstappen op Microgynon 30. Ben benieuwd of ik verschillen merk.. Wel een fijn idee dat ik van die hele zware hormonen af ben.
Oud 09-01-2013, 09:34
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Hoewel de kans op zwangerschap echt miniem is, had ik een vraagje over een zwangerschapstest. Ik heb een beetje last van spotting/doorbraakbloeding(weinig). Is er een kans dat een zwangerschapstest daardoor een verkeerde (fout-positief ofwel fout-negatief) uitslag geeft?
Meende ooit zoiets gelezen te hebben, maar weet het niet meer zeker en weet ook niet meer waar, dus ook niet of dat klopt of niet/betrouwbare info was of niet.
Oud 09-01-2013, 11:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Een zwangerschapstest meet niet de aanwezigheid van bloed maar de aanwezigheid van het zwangerschapshormoon (beta-hcg) Een beetje bloed erbij maakt dus niks uit.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 09-01-2013, 19:44
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Een zwangerschapstest meet niet de aanwezigheid van bloed maar de aanwezigheid van het zwangerschapshormoon (beta-hcg) Een beetje bloed erbij maakt dus niks uit.
Dank voor je antwoord!
Ik wist dat een zwangerschapstest hCG meet, maar soms wordt er dan ook op andere stoffen gereageerd zonder dat dat de bedoeling van de test was. Nu in ieder geval duidelijkheid, dankjewel (overigens ook een negatieve test, ook wel chill )
Oud 18-01-2013, 22:59
Verwijderd
Nog iets dat ik me afvraag. Veel vrouwen ervaren psychische klachten als ze ongesteld zijn. Ze kunnen minder verdragen en reageren snel overdreven. Ik kan me zelf niet meer herinneren of ik daar last van had, het zou dus kunnen zijn dat ik daar in principe al niet zoveel last van had.
Als je de prikpil gebruikt, blijft dat dan ook weg? Blijft je hormoonspiegel compleet stabiel?
Oud 19-01-2013, 11:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Nog iets dat ik me afvraag. Veel vrouwen ervaren psychische klachten als ze ongesteld zijn. Ze kunnen minder verdragen en reageren snel overdreven. Ik kan me zelf niet meer herinneren of ik daar last van had, het zou dus kunnen zijn dat ik daar in principe al niet zoveel last van had.
Als je de prikpil gebruikt, blijft dat dan ook weg? Blijft je hormoonspiegel compleet stabiel?
Nouja met de prikpil menstrueer je niet en daarmee blijft ook de PMS weg. En compleet stabiel is niemands hormoonspiegel.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 23-01-2013, 13:25
Sense Infolijn
Avatar van Sense Infolijn
Sense Infolijn is offline
Citaat:
(...) met de prikpil menstrueer je niet (..) compleet stabiel is niemands hormoonspiegel.
Hoi Pluis, Mutant en anderen,

Hormonen kunnen inderdaad het ene moment zorgen voor gierende gevoelens en een andere keer juist weer niet.

De prikpil heeft als voordeel dat je er veel minder van gaat menstureren, en voor sommige meisjes/vrouwen geldt dat ze helemaal niet meer ongesteld worden.
In het begin, ongeveer de eerste drie tot zes maanden dat je de prikpil gebruikt, kan er onregelmatig bloedverlies zijn. Maar daarna blijft bij velen de menstruatie dus echt weg.

Ander voordeel van de prikpil is dat het een betrouwbare werking blijft hebben als je moet spugen of aan de diarree bent. En uiteraard dat je maar 1x per drie maanden er aan hoeft te denken.

Groeten,
Sense Anna
__________________
Sense voor al je vragen over seks.
Oud 23-01-2013, 13:34
Verwijderd
Sense, dank je, maar gezien ik de prikpil al bijna 10 jaar gebruik, ben ik goed op de hoogte van de voordelen ^^ En ook de nadelen die voor mij voordelen zijn. Wel heb ik laatst gelezen over osteoporose, dat dat bevorderd zou worden door depo-provera, maar daar heb ik nog niemand iets over horen zeggen hier (met hier bedoel ik de huisartsen die ik heb gehad). Weet iemand daar meer over?

Pluis, is PMS afhankelijk van het bloedverlies dan? Ik dacht dat dat te maken had met de hormonen, maar bij de prikpil krijg je geen eisprong, dus stel dat je nog zou blijven menstrueren, zou dan de PMS niet ook moeten wegblijven doordat er geen hormonen vrijkomen omdat er geen eisprong is? Of zeg ik nu rare dingen? Ik ben helemaal niet meer zo thuis in het verhaaltje menstruatie eigenlijk, omdat het niet meer van toepassing is op mij, maar zo af en toe ga ik me vragen stellen bij dingen en ik Google dan wel naar antwoorden, maar soms is het handiger als iemand mijn gedachtegang kan bevestigen of ontkrachten
Oud 25-01-2013, 16:17
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik ben sinds een week gestopt met de pil.
Ik wil graag dat mijn lichaam weer normaal wordt, omdat we ook een kinderwens hebben.
Maar bij ik heb al een week na mijn ongesteldheid toch een wat rode afscheiding.
Ik maak mij niet meteen zorgen, omdat ik wel had verwacht dat mijn lichaam moet 'afkicken' van de pil.
Maar ik vroeg mij af of er wat ervaringen zijn? Dit ga ik natuurlijk niet vragen aan bekenden, want dan krijg je elke keer van die vragen
Oud 29-01-2013, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Ik ga na ehh 9 jaar (?) Diane overstappen op Microgynon 30. Ben benieuwd of ik verschillen merk.. Wel een fijn idee dat ik van die hele zware hormonen af ben.

Ik voel me nu al zoveel lekkerder Heb minder last van overgevoeligheid van geslachtsdelen, verhoogd libido en zit gewoon weer lekkerder in mijn vel. Ben benieuwd of dit zo blijft of dat het alleen een gevolg van de overstap zelf is..
Oud 01-02-2013, 16:05
Sense Infolijn
Avatar van Sense Infolijn
Sense Infolijn is offline
Citaat:
...is PMS afhankelijk van het bloedverlies dan?
Pre-menstruele klachten hebben waarschijnlijk te maken met je hormonen. Maar hoe het verband precies ligt? Daarover over bestaan verschillende theorieën, maar er is geen overeenstemming. We weten het dus niet zeker.

Vrouwen die de prikpil of andere hormonale anticonceptie gebruiken hebben vaak minder of geen last van PMS, maar dat geldt dus niet voor iedere vrouw.

groet,
Sense Anna
__________________
Sense voor al je vragen over seks.
Oud 08-02-2013, 17:45
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hoi, ik ga waarschijnlijk over van de diane naar de yasmin, kan ik de stopweek overslaan en gewoon nadat ik de diane op heb met de yasmin beginnen?
Oud 08-02-2013, 19:22
Verwijderd
Citaat:
hoi, ik ga waarschijnlijk over van de diane naar de yasmin, kan ik de stopweek overslaan en gewoon nadat ik de diane op heb met de yasmin beginnen?
Ja! Sterker nog, dat is de veiligste manier om over te stappen. Voor het geval dat je lichaam niet direct op de nieuwe pil reageert, is het handig om de eerste week van de nieuwe pil in de stopweek van de oude pil te laten vallen, dus om in feite door te slikken.
Oud 08-02-2013, 21:32
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Ja! Sterker nog, dat is de veiligste manier om over te stappen. Voor het geval dat je lichaam niet direct op de nieuwe pil reageert, is het handig om de eerste week van de nieuwe pil in de stopweek van de oude pil te laten vallen, dus om in feite door te slikken.
ok mooi bedankt
Oud 10-02-2013, 10:23
pineappletje
pineappletje is offline
hallo,
ik ben vorige week vrijdag mijn pil vergeten. dit was de eerste week dat ik hem weer slikte. ik heb op de bijsluiter gekeken wat ik moest doen. ik had die zondag ervoor seks gehad met mijn vriend. (5 dagen ervoor).
afgelopen zaterdag (8 dagen na de pil vergeten) heb ik ook weer onveilig seks gehad. hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? moet ik voor zekerheid nog morning-afterpil slikken?

voor ik aan de pil was had ik met de ovulatie altijd heel erge buikpijn nu had ik maandag ook heel erge buikpijn dus dat zou kunnen dat dat mijn ovulatie was. maar dan is dat 8 dagen na eerste keer onveilig seks dus dat is dan toch bijna niet mogelijk?

wat moet ik doen?
Oud 10-02-2013, 11:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
als je na de dag dat je de pil bent vergeten weer 7 dagen je pil onafgebroken netjes hebt gebruikt, ben je in principe weer beschermd tegen zwangerschap.
Of je ovuleert is niet te zeggen, en het zegt ook niks over je kans op zwangerschap (die buikpijn dan).

Als je niet na die dag vergeten elke dag je pil op tijd hebt genomen zou ik wel even een morning after pil gaan halen, of op zijn minst aan het einde van de strip even een zwangerschapstest doen.

en denk ook even na over hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen: stel een herinnering in op je telefoon, of bind je strip vast aan je tandenborstel zodat je elke avond (of ochtend) bij het poetsen een pil neemt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 11-02-2013, 08:52
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hey.. alweer een vraagje
ik zit nu dus aan de diane 35, ik wou aan de yasmin maar mijn dokter zegt dat de kans op trombose dan veel hoger is, en hij zegt dat microgynon 30 de beste pil is.. maar ik ben aan de pil vooral voor acne, en ik heb overal gehoord dat de microgynon noujuist bepaalde hormonen bevat die acne verergeren, maar mijn huisarts zegt van niet.. dus moet ik dan maar op m'n huisarts afgaan? ik wil echt niet weer onder de puisten zitten, dan blijf ik liever aan de diane ><
Oud 11-02-2013, 09:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik had minder puistjes dan zonder pil toen ik microgynon gebruikte. Verder klink je nou niet echt alsof je echt vreselijke acne hebt. Als het tegenvalt kun je altijd nog wisselen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 11-02-2013, 09:35
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Ik had minder puistjes dan zonder pil toen ik microgynon gebruikte. Verder klink je nou niet echt alsof je echt vreselijke acne hebt. Als het tegenvalt kun je altijd nog wisselen
hmm.. nouja ik blijf nog wel ff aande diane denkik, totdat ik stomme bijwerkingen krijg, kan ik altijd later nog wisselen
Oud 11-02-2013, 10:05
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
hey.. alweer een vraagje
ik zit nu dus aan de diane 35, ik wou aan de yasmin maar mijn dokter zegt dat de kans op trombose dan veel hoger is, en hij zegt dat microgynon 30 de beste pil is.. maar ik ben aan de pil vooral voor acne, en ik heb overal gehoord dat de microgynon noujuist bepaalde hormonen bevat die acne verergeren, maar mijn huisarts zegt van niet.. dus moet ik dan maar op m'n huisarts afgaan? ik wil echt niet weer onder de puisten zitten, dan blijf ik liever aan de diane ><
De Diane wordt tegenwoordig niet meer (primair) voorgeschreven als anticonceptivum, en inderdaad wél om acne tegen te gaan.
Bij welk anticonceptivum de kans op trombose hoger is, weet ik niet. Belangrijk is in ieder geval om niet te (gaan) roken als je de pil gebruikt, omdat de kans dan weer hoger wordt.

Microgynon en Yasmin zijn andere pillen dan Diane qua soort hormoon en de dosering (waarbij microgynon in diverse doseringen verkrijgbaar is), waardoor het zou kunnen dat jouw lichaam daar anders op reageert en de acne dus erger terug komt dan wanneer je Diane zou doorslikken. Echter hoeft dat niet zo te zijn.

Overigens ga ik er vanuit dat jouw huisarts kennis van zaken heeft, en dus zou ik eerder op een huisarts af gaan dan op "dingen die je hebt gehoord".
Oud 11-02-2013, 11:29
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
De Diane wordt tegenwoordig niet meer (primair) voorgeschreven als anticonceptivum, en inderdaad wél om acne tegen te gaan.
Bij welk anticonceptivum de kans op trombose hoger is, weet ik niet. Belangrijk is in ieder geval om niet te (gaan) roken als je de pil gebruikt, omdat de kans dan weer hoger wordt.

Microgynon en Yasmin zijn andere pillen dan Diane qua soort hormoon en de dosering (waarbij microgynon in diverse doseringen verkrijgbaar is), waardoor het zou kunnen dat jouw lichaam daar anders op reageert en de acne dus erger terug komt dan wanneer je Diane zou doorslikken. Echter hoeft dat niet zo te zijn.

Overigens ga ik er vanuit dat jouw huisarts kennis van zaken heeft, en dus zou ik eerder op een huisarts af gaan dan op "dingen die je hebt gehoord".
Daar heb je gelijk in.
Maar ik blijf nog even aan de diane voor het geval dat en over een maandje probeer ik de micro, ook omdat mn moeder het absoluut niet wil datik nog lang aande diane blijf >.>
Oud 11-02-2013, 11:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Daar heb je gelijk in.
Maar ik blijf nog even aan de diane voor het geval dat en over een maandje probeer ik de micro, ook omdat mn moeder het absoluut niet wil datik nog lang aande diane blijf >.>
je moet een pil minstens 3 maanden proberen voor je aan een andere begint, dat is namelijk de tijd die je lichaam nodig heeft om eraan te wennen. Waarom mag je van je moeder niet aan de diane blijven?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 11-02-2013, 12:51
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
je moet een pil minstens 3 maanden proberen voor je aan een andere begint, dat is namelijk de tijd die je lichaam nodig heeft om eraan te wennen. Waarom mag je van je moeder niet aan de diane blijven?
ik zit er nu bijna 3 maanden aan, en daarna ga ik dus nog 1 maandje of meer.
en ik mag er niet aan blijven omdat m'n moeder denkt dat het slecht is om zoveel hormonen in je lichaam te hebben enz.. ze denkt dat het troep is, ook omdat ze hem vroeger slikte (volgensmij) en ze had bestwel veel bijwerkingen.. maar dat zegt niks, toen zaten er toch ook meer hormonen enz in..
ik ging wel aan de diane voor bepaalde redenen, bijv voor acne en overbeharing, overbeharing is ieeetsjes minder geworden, niet veel maar iig iets, en ik had 3 maanden hiervoor alsnog een slechte huid maar nu begint het volgensmij eindelijk te werken, normaal was m'n huid behoorlijk vet, nu is het alleen droog af en toe maar de puistjes trekken wel weg
dusja ik vind het een stom idee om nu ineens van pil te veranderen maarja..
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Lichaam & Gezondheid de pil
moison100
5 04-07-2003 11:28
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.