Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2003, 17:03
Eurydice
Avatar van Eurydice
Eurydice is offline
Vanavond komt dus Manhunter op NET5 om 22:25u. Die ga ik dus zeker kijken. Ik kan me ergens vaag herinneren dat de volgorde waarin de films over Hannibal qua verhaallijn niet klopt, maar wat het nou precies was En is Red Dragon nou gewoon de remake van Red Dragon maar dan mét Anthony Hopkins?
__________________
'Che farò senza Euridice?" (Wat moet ik zonder Eurydice?).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2003, 18:45
Sjoukie
Sjoukie is offline
dude, die film lijkt mij ook wel oke, maar hijs voor 12+ ... terwijl de summary wel 18+ leek ik ga em dus ook kijken
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 20:05
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Eurydice schreef op 23-08-2003 @ 18:03:
Vanavond komt dus Manhunter op NET5 om 22:25u. Die ga ik dus zeker kijken. Ik kan me ergens vaag herinneren dat de volgorde waarin de films over Hannibal qua verhaallijn niet klopt, maar wat het nou precies was En is Red Dragon nou gewoon de remake van Red Dragon maar dan mét Anthony Hopkins?
Red Dragon de remake van Red Dragon? Hehe
nog 1 keer
Manhunter (1986) is de verfilming van het boek "Red Dragon" van Thomas Harris, met Brian Cox als Hannibal Lecter (Hannibal Lektor in deze film...). Deze film was niet zo'n succes, en is ook niet zo bijster spannend.
Een aantal jaar later werd The Silence of the Lambs uitgebracht, met voor het eerst Anthony Hopkins als Hannibal Lecter, een verfilming van het gelijknamige boek, van Thomas Harris.
Thomas Harris is toen gaan zijn derde boek over Hannibal Lecter gaan schrijven, wat Hannibal werd. Ook dat boek werd verfilmd, met wederom Hopkins als Lecter.
Daarna dacht producent Dino de Laurentiis "ik wil wel nog meer geld verdienen aan Lecter, en maak gewoon vrolijk een remake van Manhunter, die film heeft toch niemand gezien, en degene die 'm gezien hebben, vonden er geen reet aan, dat kan ik beter".
Vandaar kwam vorig jaar Red Dragon, met wederom Anthony Hopkins uit...
Got it?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 21:17
Eurydice
Avatar van Eurydice
Eurydice is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 23-08-2003 @ 21:05:
Got it?
ja, dank je.. maar Manhunter is het kijken niet echt waard dus? jammer

en die 2e Red Dragon moest dus Manhunter zijn
__________________
'Che farò senza Euridice?" (Wat moet ik zonder Eurydice?).
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 02:32
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 23-08-2003 @ 21:05:

Thomas Harris is toen gaan zijn derde boek over Hannibal Lecter gaan schrijven, wat Hannibal werd. Ook dat boek werd verfilmd, met wederom Hopkins als Lecter.
Even voor de duidelijkheid: tweede boek toch?


En mijn mening over Manhunter:

Viel ont-zet-tend tegen. Het acteerwerk was iets te stijfjes, en de spanning was ver te zoeken. Tevens was de 80s-muziek niet om te harden...

Brian Cox als Hannibal Lecktor (vage spelling in die film ) was te nietszeggend en veel te kort. Nu draait de film niet zozeer om Lecktor, maar om de Tooth Fairy. Maar dan nog...Zelfs het personage Francis Dollarhyde (aka Tooth Fairy) werd niet voldoende uitgediept om zijn motieven te kunnen begrijpen.

Ook werd er te weinig informatie gegeven over de relatie tussen Lecktor en Will Graham. Wat heeft Will zo traumatisch ervaren bij de zaak Hannibal Lecktor? Als kijker kom je niet te weten wat hem zo angstig maakt bij het gesprek.

Op imdb schrijft iemand in een recensie dat de remake Red Dragon (die met Norton en Hopkins dus) veel meer scenes duidelijk maakt (de tijger-scene in Manhunter bijv.).

Zelf moet ik Red Dragon nog zien...Die lijkt me eerlijk gezegd stukken beter dan Manhunter.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 18:48
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Eurydice schreef op 23-08-2003 @ 22:17:
en die 2e Red Dragon moest dus Manhunter zijn
?

Citaat:
N00dles schreef op 24-08-2003 @ 03:32:
Even voor de duidelijkheid: tweede boek toch?
ik zeg toch derde...
1: Red Dragon (ook verfilmd als Manhunter)
2: The Silence of the Lambs
3: Hannibal
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 19:19
Eurydice
Avatar van Eurydice
Eurydice is offline
Citaat:
Eurydice schreef op 23-08-2003 @ 22:17:
en die 2e Red Dragon moest dus Manhunter zijn
Citaat:
Daangerous schreef op 24-08-2003 @ 19:48:
?
Citaat:
Daangerous schreef op 23-08-2003 @ 21:05:
Red Dragon de remake van Red Dragon?
__________________
'Che farò senza Euridice?" (Wat moet ik zonder Eurydice?).
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 24-08-2003 @ 19:48:
ik zeg toch derde...
1: Red Dragon (ook verfilmd als Manhunter)
2: The Silence of the Lambs
3: Hannibal
Ahh, ok. Ik had namelijk begrepen dat Silence of the Lambs ook gebaseerd was op het boek Red Dragon. Maar ok, tis duidelijk nu.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 15:25
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
N00dles schreef op 24-08-2003 @ 20:40:
Ahh, ok. Ik had namelijk begrepen dat Silence of the Lambs ook gebaseerd was op het boek Red Dragon. Maar ok, tis duidelijk nu.
Red Dragon is dus gewoon een soort van proloog van tSotL
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.