Oud 19-01-2004, 12:35
Verwijderd
Ik wil stoppen met school. Ik kan het niet aan. Bij alles wat ik lees denk ik aan mezelf. Over hoe datgene wat ik lees op mij terugslaat. Over hoe ik in zo’n situatie zou reageren. Ik kan me niet concentreren. Dadelijk tentamen. Ik word gek. Ik kan niets, alleen maar huilen. Dadelijk moet ik huilen onder het tentamen. Dadelijk krijg ik een black out. Dadelijk gebeurt er iets ergs. Ik ga het tentamen toch niet halen. En dat zeg ik niet omdat ik geen vertrouwen in mezelf heb. Ik heb gewoon niets geleerd. Ik kon het niet, ik kon me niet concentreren. Elke keer als ik iets las dan betrok ik dat op mezelf. Ik ben gewoon zo moe. Ik kan er niets aan doen. Ik wil het niet meer zo. Ik kan net zo goed dood zijn. Zo is het leven ook niets aan. Maar toch wil ik niet dood. Ik wil het niet doen in ieder geval. Zelfs dat durf ik niet. Ik wil dat dit allemaal over gaat. Ik wil niet meer bang zijn voor wat komen gaat. Zelfs van het feit dat ik bang ben, word ik bang. Ik snap mezelf niet. Ik kan nergens heen met mijn gedachtes. Ik zit opgesloten in mezelf. Zo voelt het althans. Ik wil godverdomme dat de huisarts eens opschiet met zijn psycholoog. Hij zou contact opnemen met een psycholoog zodat ik daarmee kon praten. Maar ik heb er nog steeds niets van gehoord. Het is al 6 weken geleden. De huisarts zegt dat hij er mee bezig is. Hij moet maar eens opschieten. Ik ben zo gefrustreerd. Door mezelf. Ik weet niet wat ik met mezelf aan moet. Ik kan niets doen omdat ik me nergens op kan concentreren. Het enige wat ik kan is de hele dag in mijn pyjama lopen of gewoon de hele dag in bed blijven liggen en tv kijken. Tv is het enige wat me nog een beetje afleid, het enige waardoor ik soms vergeet na te denken. Mijn vrienden zie ik niet veel meer. Helaas. Ik weet ook wel dat dat aan mezelf ligt. Zij vragen vaak of ze langs mogen komen. Ik zeg dan altijd nee omdat ik liever alleen ben. Ik kan er niet tegen als zij heel vrolijk doen terwijl ik me fucking kut voel. Ik weet dat zij zich afvragen waarom ik al 4 maanden niet uit geweest ben. Ik heb best veel last van paniekaanvallen en alleen al het idee dat ik met veel mensen in een ruimte ben maakt me bang. Ook het idee dat daar mensen zijn die dronken en / stoned zijn maakt me bang. Ik weet niet wat zij gaan doen. Dat maakt me bang. Toch raar, ik heb zelf ook geblowd, maar ben daar mee gestopt omdat als ik stoned was ik helemaal flipte. Alles leek op me af te komen maar toch leek het of alles langs me heen ging. Ik kreeg het benauwd, ging hyperventileren. Ik ben gestopt met blowen omdat ik hetzelfde ging voelen als ik niet geblowd had. Daarna heb ik veel paniekaanvallen gehad. Ik word gewoon helemaal gek. Ik kan er niet meer tegen. Ik wil dat het stopt. Ik weet ook niet wat ik met dit topic wil. Waarschijnlijk moet ik het gewoon even kwijt. Het is aan een stuk door getypt dus het zal wel vreselijk chaotisch zijn. Boeiend.

en fiepje, mocht je dit lezen.. sorry.. (f)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2004, 12:57
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
dat klinkt heftig.
wat voor opleiding doe je dan? en wat herken je bij jezelf?
als het niet lukt kun je beter iets anders zoeken. ik heb net ook tentamen gehad, ook verkloot (kwartier geleden = schrijfvaardigheid) maarja dat is even klote maar je hebt nog altijd herkansingen......en als je school niks vindt kun je altijd gaan werken. een goeie vriendin van mij is vorige week met dr sph opleiding genokt, vond het ook niks voor haar.
nu gaat ze een jaartje lekker op zoek naar wat leukers. moet jij ook doen joh, als die school je niks is.
en voor de rest: dat soort problemen zou ik met een psych bespreken......heb ik verders weinig ervaring mee of verstand van
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:01
Verwijderd
Zeg tegen je huisarts dat het haast heeft.

Anders kun je op school misschien proberen of je bij een studentenpsycholoog terecht kunt. En/of het iig met je mentor en/of klasgenoten bespreken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 19-01-2004 @ 12:57:
dat klinkt heftig.
wat voor opleiding doe je dan? en wat herken je bij jezelf?
als het niet lukt kun je beter iets anders zoeken. ik heb net ook tentamen gehad, ook verkloot (kwartier geleden = schrijfvaardigheid) maarja dat is even klote maar je hebt nog altijd herkansingen......en als je school niks vindt kun je altijd gaan werken. een goeie vriendin van mij is vorige week met dr sph opleiding genokt, vond het ook niks voor haar.
nu gaat ze een jaartje lekker op zoek naar wat leukers. moet jij ook doen joh, als die school je niks is.
en voor de rest: dat soort problemen zou ik met een psych bespreken......heb ik verders weinig ervaring mee of verstand van
Ik doe dus ook SPH. We krijgen veel psychologie en dat is sowieso heel confronterend, maar ook bij dingen die ik lees over neurotransmitters betrek ik op mezelf. Of dat wel allemaal goed gaat. Blijkbaar niet, aangezien ik, als het allemaal goed zou gaan, geen problemen zou hebben. En daar bedenk ik dan weer een analyse over mezelf in combinatie met die neurotransmitters en dan daarbij dus ook antidepressiva omdat die de neurotransmitters goed hun werk kunnen laten doen. Daarbij bedenk ik dan weer dat ik misschien wel antidepressiva voorgeschreven krijg van mijn huisarts wat ik weer niet wil omdat het idee daarvan, dat ik antidepressiva gebruik, me weer bang maakt. Maar ik vind de opleiding echt heel erg leuk, het is ook echt iets waar ik mee verder wil, maar ik kan het gewoon mentaal niet aan.


Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 13:01:
Zeg tegen je huisarts dat het haast heeft.

Anders kun je op school misschien proberen of je bij een studentenpsycholoog terecht kunt. En/of het iig met je mentor en/of klasgenoten bespreken.
Hij weet dat het haast heeft. Ik heb hem elke week gebeld. Gisterochtend nog zelfs, hij zegt steeds dat hij ermee bezig is.

We hebben geen studentenpsycholoog op school. Met mijn mentor kan ik het wel bespreken, maar ik ben niet zo goed met praten enzo. En ergens wil ik niet dat ze het weten op school. Op school weet niemand dat ik hier allemaal last van heb en eigenlijk wil ik dat wel zo houden..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Sabje! schreef op 19-01-2004 @ 13:11:

Hij weet dat het haast heeft. Ik heb hem elke week gebeld. Gisterochtend nog zelfs, hij zegt steeds dat hij ermee bezig is.

We hebben geen studentenpsycholoog op school. Met mijn mentor kan ik het wel bespreken, maar ik ben niet zo goed met praten enzo. En ergens wil ik niet dat ze het weten op school. Op school weet niemand dat ik hier allemaal last van heb en eigenlijk wil ik dat wel zo houden..
Vast wel een decaan en die is er ook voor dat soort dingen.

Waarom wil je dat zo houden? Ik weet van veel sph'ers dat ze tijdens hun studie tegen dingen aan lopen en juist het er over hebben met elkaar helpt hen erg.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 13:17:
Vast wel een decaan en die is er ook voor dat soort dingen.

Waarom wil je dat zo houden? Ik weet van veel sph'ers dat ze tijdens hun studie tegen dingen aan lopen en juist het er over hebben met elkaar helpt hen erg.
Decaan hebben we wel *duh* maar ik weet het niet. Ik praat gewoon niet graag over mijn gevoelens. Ik houd ze het liefst voor me. Ik wil anderen er niet mee lastig vallen. Ik denk dat ze het stom vinden en me daardoor anders gaan bekijken / behandelen. Ik heb net mijn moeder gebeld op haar werk. Ik ga met haar praten en dan zie ik wel verder.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Sabje! schreef op 19-01-2004 @ 13:11:
Ik doe dus ook SPH. We krijgen veel psychologie en dat is sowieso heel confronterend, maar ook bij dingen die ik lees over neurotransmitters betrek ik op mezelf. Of dat wel allemaal goed gaat. Blijkbaar niet, aangezien ik, als het allemaal goed zou gaan, geen problemen zou hebben. En daar bedenk ik dan weer een analyse over mezelf in combinatie met die neurotransmitters en dan daarbij dus ook antidepressiva omdat die de neurotransmitters goed hun werk kunnen laten doen. Daarbij bedenk ik dan weer dat ik misschien wel antidepressiva voorgeschreven krijg van mijn huisarts wat ik weer niet wil omdat het idee daarvan, dat ik antidepressiva gebruik, me weer bang maakt. Maar ik vind de opleiding echt heel erg leuk, het is ook echt iets waar ik mee verder wil, maar ik kan het gewoon mentaal niet aan.
Dingen die je niet wilt (bv. antidepressiva gebruiken) moet je niet doen. 'k zou wel de plus- en de minpunten voor jezelf op een rijtje zetten (met voel je misschien beter en kun je de opleiding wel volhouden enz.).

Misschien heb je niks aan ervaringen van anderen, maar ik herken wat je schrijft tot op zekere hoogte wel. Ik doe pedagogiek, is ook vrij confronterend (geen zin om dat hier verder toe te lichten). Ik probeer er mee om te gaan op een manier dat het me niet demotiveert, maar juist motiveert. Ik weet van veel studiegenoten (ook van sph, zaten er 5 van in mijn projectgroep) dat ook zij veel dingen herkennen, ik ben dus niet de enige. Bij sph is het bij ons zelfs zo dat meer dan 50% zelf problemen heeft of heeft gehad, ze steunen elkaar over het algemeen behoorlijk goed. En dat steunen kan, omdat ze van elkaar weten dat het niet allemaal zo mooi is als het soms lijkt.

Je bent niet de enige. Dat lost het probleem niet op, maar soms is het wel prettig om dat te weten.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Sabje! schreef op 19-01-2004 @ 13:21:
Decaan hebben we wel *duh* maar ik weet het niet. Ik praat gewoon niet graag over mijn gevoelens. Ik houd ze het liefst voor me. Ik wil anderen er niet mee lastig vallen. Ik denk dat ze het stom vinden en me daardoor anders gaan bekijken / behandelen. Ik heb net mijn moeder gebeld op haar werk. Ik ga met haar praten en dan zie ik wel verder.
iig erg goed dat je je moeder gebeld hebt.

Met een psycholoog 'moet' je ook praten...alleen dat duurt misschien nog lang... Laat het niet te ver komen. Als je het echt niet redt, zoek dan iemand anders om mee te praten (zoals je nu dus ook gedaan hebt ).
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 13:22:
Dingen die je niet wilt (bv. antidepressiva gebruiken) moet je niet doen. 'k zou wel de plus- en de minpunten voor jezelf op een rijtje zetten (met voel je misschien beter en kun je de opleiding wel volhouden enz.).

Misschien heb je niks aan ervaringen van anderen, maar ik herken wat je schrijft tot op zekere hoogte wel. Ik doe pedagogiek, is ook vrij confronterend, maar ik vind het niet echt erg. Tenminste, ik probeer er mee om te gaan op een manier dat het me niet demotiveert, maar juist motiveert. Ik weet van veel studiegenoten (ook van sph, zaten er 5 van in mijn projectgroep) dat ook zij veel dingen herkennen, ik ben dus niet de enige. Bij sph is het bij ons zelfs zo dat meer dan 50% zelf problemen heeft of heeft gehad, ze steunen elkaar over het algemeen behoorlijk goed. En dat steunen kan, omdat ze van elkaar weten dat het niet allemaal zo mooi is als het soms lijkt.

Je bent niet de enige. Dat lost het probleem niet op, maar soms is het wel prettig om dat te weten.
Ik wil dat op zich wel gebruiken, omdat ik weet waar het goed voor is. Het zal er waarschijnlijk voor zorgen dat mijn gevoel stabieler wordt, dat de angstaanvallen afnemen. Maar alleen al bij de gedachte dat ik daar medicijnen voor nodig heb (om er vanaf te komen) maakt me bang. Ik ben bang dat ik er verslaafd aan raak en nooit meer zonder kan. Ook dat ik dingen heel anders ga voelen door die medicijnen maakt me bang. Ik heb het idee dat ik dan een heel "nep" persoon wordt. Niet dat ik dat nu niet ben, met mijn het-gaat-helemaal-niet-slecht-gezicht .

Fijn voor je dat je het als motiverend kan zien. (Dat is gemeend, klinkt misschien beetje sarcastisch, maar is zo niet bedoeld). Bij mij in de klas zitten ook veel mensen met problemen. Maar toch wil ik het niet met hen delen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 13:23:
iig erg goed dat je je moeder gebeld hebt.

Met een psycholoog 'moet' je ook praten...alleen dat duurt misschien nog lang... Laat het niet te ver komen. Als je het echt niet redt, zoek dan iemand anders om mee te praten (zoals je nu dus ook gedaan hebt ).
Ik weet dat ik met een psycholoog ook 'moet' praten. Maar dat is anders vind ik. Ik zie die psych dan alleen om mee te praten. Op school zie ik hen ook als ik niet met hen wil praten. Ik vind het moeilijk om zo'n dingen gescheiden te houden. Stel dat ik met hen gepraat heb en uitgelegd heb wat er aan de hand is, dan denk ik in een volgend gesprek (over koetjes en kalfjes)met hen dat zij alleen maar daar aan kunnen denken.

M'n moeder is thuis. Ben offline.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Sabje! schreef op 19-01-2004 @ 13:29:
Ik wil dat op zich wel gebruiken, omdat ik weet waar het goed voor is. Het zal er waarschijnlijk voor zorgen dat mijn gevoel stabieler wordt, dat de angstaanvallen afnemen. Maar alleen al bij de gedachte dat ik daar medicijnen voor nodig heb (om er vanaf te komen) maakt me bang. Ik ben bang dat ik er verslaafd aan raak en nooit meer zonder kan. Ook dat ik dingen heel anders ga voelen door die medicijnen maakt me bang. Ik heb het idee dat ik dan een heel "nep" persoon wordt. Niet dat ik dat nu niet ben, met mijn het-gaat-helemaal-niet-slecht-gezicht .

Fijn voor je dat je het als motiverend kan zien. (Dat is gemeend, klinkt misschien beetje sarcastisch, maar is zo niet bedoeld). Bij mij in de klas zitten ook veel mensen met problemen. Maar toch wil ik het niet met hen delen.
Je raakt niet zomaar verslaafd aan antidepressiva. En als je het combineert met bv. gesprekken bij een psycholoog, dan is de kans dat je het ooit zonder kan best groot, volgens mij. Zie die antidepressiva als dat extra steuntje in je rug dat je op dit moment nodig hebt. En als ze je niet bevallen (bv. dat je er 'nep' van wordt), dan kun je altijd nog stoppen.

Je hoeft het ook niet met ze te delen als je dat niet wilt, het was slechts een optie. Wie weet kun je het ooit wel met ze delen en/of je voordeel er uit halen. (Klinkt raar, maar soms kan het echt.)

Hopelijk helpt het gesprek met je moeder iig en hopelijk schiet je huisarts op. Sterkte en succes iig.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 13:32:
Je raakt niet zomaar verslaafd aan antidepressiva. En als je het combineert met bv. gesprekken bij een psycholoog, dan is de kans dat je het ooit zonder kan best groot, volgens mij. Zie die antidepressiva als dat extra steuntje in je rug dat je op dit moment nodig hebt. En als ze je niet bevallen (bv. dat je er 'nep' van wordt), dan kun je altijd nog stoppen.

Je hoeft het ook niet met ze te delen als je dat niet wilt, het was slechts een optie. Wie weet kun je het ooit wel met ze delen en/of je voordeel er uit halen. (Klinkt raar, maar soms kan het echt.)

Hopelijk helpt het gesprek met je moeder iig en hopelijk schiet je huisarts op. Sterkte en succes iig.
Ik weet wel dat je daar niet zomaar verslaafd aan raakt, maar als ik weer eens een bui heb van: 'alles is kut en niets is goed' dan kan ik niet meer helder denken. Dan kan ik alleen al door de gedachte aan antidepressiva een paniekaanval krijgen.

Ik weet wel dat het beter is dat ik het met ze deel. Dan leren ze me beter kennen en begrijpen ze beter waarom ik soms reageer zoals ik dan reageer. Maar de angst dat zij me anders gaan behandelen en het misschien wel tegen me gaan gebruiken is veel sterker dan dat.

Net gepraat met mijn moeder. Heb haar een stukje laten lezen.

Ik wil stoppen met school. Ik kan het niet aan. Bij alles wat ik lees denk ik aan mezelf. Over hoe datgene wat ik lees op mij terugslaat. Over hoe ik in zo’n situatie zou reageren. Ik kan me niet concentreren. Dadelijk tentamen. Ik word gek. Ik kan niets, alleen maar huilen. Dadelijk moet ik huilen onder het tentamen. Dadelijk krijg ik een black out. Dadelijk gebeurt er iets ergs. Ik ga het tentamen toch niet halen. En dat zeg ik niet omdat ik geen vertrouwen in mezelf heb. Ik heb gewoon niets geleerd. Ik kon het niet, ik kon me niet concentreren. Elke keer als ik iets las dan betrok ik dat op mezelf. Ik ben gewoon zo moe. Ik kan er niets aan doen. Ik wil het niet meer zo. Ik kan net zo goed dood zijn. Zo is het leven ook niets aan. Maar toch wil ik niet dood. Ik wil het niet doen in ieder geval. Zelfs dat durf ik niet. Ik wil dat dit allemaal over gaat. Ik wil niet meer bang zijn voor wat komen gaat. Zelfs van het feit dat ik bang ben, word ik bang. Ik snap mezelf niet. Ik kan nergens heen met mijn gedachtes. Ik zit opgesloten in mezelf. Zo voelt het althans.

Dat stukje dus.. Ze schrok er wel van op zich. Bij dat stukje over 'dood zijn/willen/gaan'. En ze vond het niet zo'n goed idee dat ik wil stoppen met school. Nu wil ze weer een gesprek met mijn mentor . Maar ja, ik zie wel hoe het loopt. Vanmiddag naar de huisarts. Ga 'm ff duidelijk maken dat ik zo niet verder wil. Ik ga hem hetzelfde stukje laten lezen als wat ik m'n moeder heb laten lezen. Nu maar hopen dat er iets goeds uit voort komt..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:15
Verwijderd
Succes.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:31
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
tja als ik het zo lees, dan denk ik dat je inderdaad maar beter kan stoppen en een economsiche studie kan gaan doen oid
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:52
*underworld*
Avatar van *underworld*
*underworld* is offline
Blijf erover praten wat je denkt en wat je voelt...
Ik heb ook maandenlang rondgelopen, met een beetje hetzelfde als jou, je wilde dood maar toch ook niet...
Ik heb vrijveel meegemaakt, aanranding, verkrachting en net een abortus achter de rug.... Ik heb maandelang geprobeerd alles zelf op te lossen, maar geloof me dat raad ik je echt niet aan!!
praat erover!! zoek hulp! Ik ben eraan kapot gegaan! Ik zat op het randje... Gelukkig heb ik een goede vriend die mij door en door kent!! waar ik mee kan praten, zonder hem had ik het nooit gered......

Heel veel sterkte,
liefs
__________________
** The day you were born, it was a rainy day, not just rain! The sky was crying because he lost his most beautiful star... **
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:59
Verwijderd
ohw meis *snik*
zit hier met tranen in mijn ogen.
en je hoeft echt geen sorry te zeggen, hoor!

ik snap t allemaal wel.
ik herken me eigen ook heel erg in je verhaal. ik twijfel ook heel erg met school, ook omdat t allemaal zo confronterend is enzow... (ik doe spw voor de mensen die t niet wisten)
verder sluit ik me aan op de reacties van de rest.
en blijf je huisarts lastig vallen zou ik zeggen, dan schiet ie er tenminste mee op. want zo schiet t ook niet op.
weet verder niet veel nuttigs te zeggen, zit zelf ook weer beetje in de knoop

sterkte he meis, en je weet t, als dr iets is, kun je altijd bij mij terecht!!!
*mega-dikke-knuff-actie-doet*
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 17:58
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-01-2004 @ 14:31:
tja als ik het zo lees, dan denk ik dat je inderdaad maar beter kan stoppen en een economsiche studie kan gaan doen oid
hm, hier ben ik het niet mee eens. Met de goede steun/hulp(het betrekken van stof op jezelf is iets wat je misschien wel wat kan afleren) kan het best goed gaan/lukken en waar een wil is(die is er wel), is een weg.
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-01-2004 @ 14:31:
tja als ik het zo lees, dan denk ik dat je inderdaad maar beter kan stoppen en een economsiche studie kan gaan doen oid
Als jij het goed gelezen hebt, heb je gelezen dat ik de studie wel ontzettend leuk vind. Dus ik ga me daar voor inzetten want ik weet dat ik het kan. Het is nu misschien heel confronterend enzo, maar als ik dat heb opgelost, weet ik zeker dat ik deze opleiding aankan. Dat stoppen met school is bedoeld als: ik stop ermee voor dit jaar, ga aan mezelf werken en begin volgend jaar opnieuw met dezelfde opleiding.

Citaat:
*underworld* schreef op 19-01-2004 @ 14:52:
Blijf erover praten wat je denkt en wat je voelt...
Ik heb ook maandenlang rondgelopen, met een beetje hetzelfde als jou, je wilde dood maar toch ook niet...
Ik heb vrijveel meegemaakt, aanranding, verkrachting en net een abortus achter de rug.... Ik heb maandelang geprobeerd alles zelf op te lossen, maar geloof me dat raad ik je echt niet aan!!
praat erover!! zoek hulp! Ik ben eraan kapot gegaan! Ik zat op het randje... Gelukkig heb ik een goede vriend die mij door en door kent!! waar ik mee kan praten, zonder hem had ik het nooit gered......

Heel veel sterkte,
liefs
Ik loop hier ook al maanden mee rond. En heb eigenlijk al jaren niet het gevoel gehad dat ik echt gelukkig was. Maar goed, ik ben dus met hulp bezig enzo..
thx..


Citaat:
fiepje schreef op 19-01-2004 @ 16:59:
ohw meis *snik*
zit hier met tranen in mijn ogen.
en je hoeft echt geen sorry te zeggen, hoor!

ik snap t allemaal wel.
ik herken me eigen ook heel erg in je verhaal. ik twijfel ook heel erg met school, ook omdat t allemaal zo confronterend is enzow... (ik doe spw voor de mensen die t niet wisten)
verder sluit ik me aan op de reacties van de rest.
en blijf je huisarts lastig vallen zou ik zeggen, dan schiet ie er tenminste mee op. want zo schiet t ook niet op.
weet verder niet veel nuttigs te zeggen, zit zelf ook weer beetje in de knoop

sterkte he meis, en je weet t, als dr iets is, kun je altijd bij mij terecht!!!
*mega-dikke-knuff-actie-doet*
mjuh.. toch sorry Ik dacht wel dat jij 't zou herkennen. En mja, ik zou ook niet echt een oplossing voor jou weten, maar goed. Ik spreek je snel weer hoop ik. En jij kunt me ook altijd bellen/smsen/whatever.
*knufff* (k)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-01-2004, 19:48
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Sabje! schreef op 19-01-2004 @ 19:40:
Als jij het goed gelezen hebt, heb je gelezen dat ik de studie wel ontzettend leuk vind. Dus ik ga me daar voor inzetten want ik weet dat ik het kan. Het is nu misschien heel confronterend enzo, maar als ik dat heb opgelost, weet ik zeker dat ik deze opleiding aankan. Dat stoppen met school is bedoeld als: ik stop ermee voor dit jaar, ga aan mezelf werken en begin volgend jaar opnieuw met dezelfde opleiding.
allemaal leuk en aardig hoor. Je moet plezier in je werk hebben, dat klopt. MAar je kunt het niet omdraaien, als je plezier hebt in iets, dan moet je daar in gaan werken. Ik zou wel acteur willen worden, dat vind ik leuk, maar gezien alle omstandigheden, zit daar geen toekomst in.

Om dit te betrekken op jouw verhaal, je kan het nu niet aan, misschien nooit. Dan is er nog altijd de kans, hoe goed kan je anderen mensen helpen als je zelf in de knoop zit. Het hangt er volgens mij vanaf hoegoed je jezelf er ECHt over heen kan zetten. En dan heb ik het niet over een certificaat van 'opknapcursus de goede moeders' (dat laatste was een grapje.. moet er tegenwoordig bij gezegd worden oid )
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 19:49
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 19-01-2004 @ 17:58:
hm, hier ben ik het niet mee eens. Met de goede steun/hulp(het betrekken van stof op jezelf is iets wat je misschien wel wat kan afleren) kan het best goed gaan/lukken en waar een wil is(die is er wel), is een weg.
dit is van die utopische onzin. Zie voorbeeld van acteur. Vrij uitgesloten, je moet inziend at het dan niet kan. Jezelf afsluiten van vergelijkingen is niet een goede oplossing imo, persoonlijk zou ik er erg over twijfelen om geholpen te worden door iemand die zichzelf bijna niet kan helpen! (hoe lullig dit ook moge klinken)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-01-2004 @ 19:49:
dit is van die utopische onzin. Zie voorbeeld van acteur. Vrij uitgesloten, je moet inziend at het dan niet kan. Jezelf afsluiten van vergelijkingen is niet een goede oplossing imo, persoonlijk zou ik er erg over twijfelen om geholpen te worden door iemand die zichzelf bijna niet kan helpen! (hoe lullig dit ook moge klinken)
Maar iemand die zichzelf heeft leren helpen of zelf heeft ervaren hoe het is om hulp te krijgen, die kan iemand anders wèl helpen. En vaak beter dan iemand die het zelf nooit moeilijk heeft gehad.

Ik zie Dreamerfly ook niet zeggen 'afsluiten van vergelijkingen', ze heeft het over afleren en dat is iets heel anders.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Sabje! schreef op 19-01-2004 @ 19:40:

mjuh.. toch sorry Ik dacht wel dat jij 't zou herkennen. En mja, ik zou ook niet echt een oplossing voor jou weten, maar goed. Ik spreek je snel weer hoop ik. En jij kunt me ook altijd bellen/smsen/whatever.
*knufff* (k)
neej, GEEN sorry meis!

heb t er pas met me mentor over gehad. zij vond dat ik gelijk had, ik ben niet enthousiast genoeg, ik straal niet uit dat ik t leuk vind en bla bla bla... ze wou me niet weg hebben, maar een tijdje stoppen en mezelf staande houden zou wel goed zijn zei ze.
alleen mja.... ouders he... t kost allemaal al een hoop geld en als ik t doe, zullen ze er niet blij mee zijn. en daarbij, na een tijdje werken, zijn er genoeg mensen die niet meer trug naar school willen...
*zucht*
naja ik moet er iig es goed over na gaan zitten denken...

jij miss ook...
en erover praten... met vrienden, miss met je ouders, en met je huisarts/psych (als je die eindelijk spreekt)
voor zover je dat allemaal nog niet heb gedaan...
sterkte dr mee iig!
me deur staat open voor je *kus*
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-01-2004 @ 19:48:
allemaal leuk en aardig hoor. Je moet plezier in je werk hebben, dat klopt. MAar je kunt het niet omdraaien, als je plezier hebt in iets, dan moet je daar in gaan werken. Ik zou wel acteur willen worden, dat vind ik leuk, maar gezien alle omstandigheden, zit daar geen toekomst in.

Om dit te betrekken op jouw verhaal, je kan het nu niet aan, misschien nooit. Dan is er nog altijd de kans, hoe goed kan je anderen mensen helpen als je zelf in de knoop zit. Het hangt er volgens mij vanaf hoegoed je jezelf er ECHt over heen kan zetten. En dan heb ik het niet over een certificaat van 'opknapcursus de goede moeders' (dat laatste was een grapje.. moet er tegenwoordig bij gezegd worden oid )
Ik snap wat je bedoeld en ben het met je eens dat ik het nu niet aankan, maar ik heb wel het gevoel (en het vertrouwen in mezelf) dat ik hier overheen kan komen en dat ik dan wel een goede hulpverleenster kan worden. Als je iets echt graag wilt, dan vecht je daarvoor op allerlei manieren en dat zal ik ook doen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 10:34
Verwijderd
Citaat:
fiepje schreef op 19-01-2004 @ 20:53:
neej, GEEN sorry meis!

heb t er pas met me mentor over gehad. zij vond dat ik gelijk had, ik ben niet enthousiast genoeg, ik straal niet uit dat ik t leuk vind en bla bla bla... ze wou me niet weg hebben, maar een tijdje stoppen en mezelf staande houden zou wel goed zijn zei ze.
alleen mja.... ouders he... t kost allemaal al een hoop geld en als ik t doe, zullen ze er niet blij mee zijn. en daarbij, na een tijdje werken, zijn er genoeg mensen die niet meer trug naar school willen...
*zucht*
naja ik moet er iig es goed over na gaan zitten denken...

jij miss ook...
en erover praten... met vrienden, miss met je ouders, en met je huisarts/psych (als je die eindelijk spreekt)
voor zover je dat allemaal nog niet heb gedaan...
sterkte dr mee iig!
me deur staat open voor je *kus*
Mja, nou, vind je mentor het gek dat je niet enthousiast bent en niet uitstraalt dat je het leuk vindt als je jezelf ontzettend bagger voelt? Ik weet van je dat je ook nog wel twijfelt of je de goede studie doet, maar ik zou dat je je zo kut voelt enzo er niet voor laten zorgen dat je het opgeeft, tenminste, als dit echt is wat je wilt doen. Maar aangezien je daar pas nog over twijfelde, is het voor jou nog ietsje moeilijker dan voor mij I guess.

Mijn ouders kunnen me niets maken, ik betaal zelf mijn opleiding, boeken en dergelijke dus ik zou zó kunnen stoppen. Zij lijden er niets mee. Maar toch is de goedkeuring van mijn ouders wel belangrijk voor me. Ik wil dat zij trots op me zijn en ik denk niet dat ze dat zijn als ik het nu opgeef. Maar goed, als ik zelf voel dat het niet gaat, dan stop ik ermee. Ik kan het nog wel proberen, maar stel dat ik dan over 3 maanden stop. Dan is het jaar ook voor niets geweest, een hoop extra stress en het heeft dan een hoop extra geld gekost. En wat dan werken betreft, als ik een half jaar full time (of 20 tot 30 uur) bij de AH heb gewerkt, dan weet ik wel zeker dat ik weer graag naar school terug ga. En dat wil ik sowieso, want dat is echt wat ik wil doen, dat heb ik nodig om te doen wat ik later wil gaan doen.

Ik ben er constant over aan het nadenken. En praat er geregeld over met m'n moeder, niet alleen over school, maar ook over hoe het met me gaat enzo. En met vrienden, tsja, er zijn enkele die wel wat weten. Jij, chantal, wendy, franka, dennis en tamara. Verder niemand volgens mij, of er hebben mensen gekletst maar ja, so be it. En m'n huisarts spreek ik over een uurtje, als het goed is heeft hij gister eindelijk die psych gesproken en hoor ik straks hoe het verder gaat.

Jij is lief. (k)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 12:11
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Sabje! schreef op 19-01-2004 @ 12:35:
Ik wil stoppen met school. Ik kan het niet aan. Bij alles wat ik lees denk ik aan mezelf. Over hoe datgene wat ik lees op mij terugslaat. Over hoe ik in zo’n situatie zou reageren. Ik kan me niet concentreren. Dadelijk tentamen. Ik word gek. Ik kan niets, alleen maar huilen. Dadelijk moet ik huilen onder het tentamen. Dadelijk krijg ik een black out. Dadelijk gebeurt er iets ergs.
mja. ik heb net hetzelfde gehad met mn vorig examen (niet dat ik het op mezelf betrok hoor, organische chemie ) ik kon het eigenlijk echt, maar op het examen ging het gewoon niet meer
ik heb ook al gedacht aan stoppen met school, maar kzou niet weten wat dan wel te doen en ik doe deze opleiding zooooo graag .
het is iets zoals :"ik heb het al zo zwaar, en dan nog eens moeilijke tentamens, het kan gewoon allemal niet meer in mn hoofd" ofzo.

veel sterkte meisje [[[knuffelgeeft]]]
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2004, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Sabje! schreef op 20-01-2004 @ 10:34:
Mja, nou, vind je mentor het gek dat je niet enthousiast bent en niet uitstraalt dat je het leuk vindt als je jezelf ontzettend bagger voelt? Ik weet van je dat je ook nog wel twijfelt of je de goede studie doet, maar ik zou dat je je zo kut voelt enzo er niet voor laten zorgen dat je het opgeeft, tenminste, als dit echt is wat je wilt doen. Maar aangezien je daar pas nog over twijfelde, is het voor jou nog ietsje moeilijker dan voor mij I guess.
mja.. en ik twijfel dr nog steeds over... naja ik moet dr gwoon heel goed over nadenken...

Citaat:
Mijn ouders kunnen me niets maken, ik betaal zelf mijn opleiding, boeken en dergelijke dus ik zou zó kunnen stoppen. Zij lijden er niets mee. Maar toch is de goedkeuring van mijn ouders wel belangrijk voor me. Ik wil dat zij trots op me zijn en ik denk niet dat ze dat zijn als ik het nu opgeef. Maar goed, als ik zelf voel dat het niet gaat, dan stop ik ermee. Ik kan het nog wel proberen, maar stel dat ik dan over 3 maanden stop. Dan is het jaar ook voor niets geweest, een hoop extra stress en het heeft dan een hoop extra geld gekost. En wat dan werken betreft, als ik een half jaar full time (of 20 tot 30 uur) bij de AH heb gewerkt, dan weet ik wel zeker dat ik weer graag naar school terug ga. En dat wil ik sowieso, want dat is echt wat ik wil doen, dat heb ik nodig om te doen wat ik later wil gaan doen.
*wow betaal je dát zelf * knap van je meis!
maar net zoals je zegt, dan heb je wel voor nix zo hard gewerkt enzow...
mja ik snap t...

Citaat:
Ik ben er constant over aan het nadenken. En praat er geregeld over met m'n moeder, niet alleen over school, maar ook over hoe het met me gaat enzo. En met vrienden, tsja, er zijn enkele die wel wat weten. Jij, chantal, wendy, franka, dennis en tamara. Verder niemand volgens mij, of er hebben mensen gekletst maar ja, so be it. En m'n huisarts spreek ik over een uurtje, als het goed is heeft hij gister eindelijk die psych gesproken en hoor ik straks hoe het verder gaat.

Jij is lief. (k)
ik ben blij dat je dr over praat... want als je dat niet doet, zit je dalijk helemaal in de knoop.

en dan hoor ik t wel hoe t bij de huisarts ging.
ik hoop dat je snel bij die psych terecht kan.

jij is ook lief (K) (F)
*knuff*
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:10
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Sabje! schreef op 20-01-2004 @ 10:16:
Ik snap wat je bedoeld en ben het met je eens dat ik het nu niet aankan, maar ik heb wel het gevoel (en het vertrouwen in mezelf) dat ik hier overheen kan komen en dat ik dan wel een goede hulpverleenster kan worden. Als je iets echt graag wilt, dan vecht je daarvoor op allerlei manieren en dat zal ik ook doen.
Ik zou zeggen, als je het wilt proberen: Los eerst de problemen met jezelf op en kijk daarn pas of het echt opgelost is. Zo niet, probeer dan zo realistisch mogelijk naar jezelf te kijken of je het OOIT wel kan. Zo niet; kies een andere studie. Je hebt dan nog steeds het probleem dat het niet echt opgelost is, maar je wordt er ten minste niet mee geconfronteerd, dus is (lijkt mij) het makkelijker 'leven'. Succes in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:15
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-01-2004 @ 20:00:
Maar iemand die zichzelf heeft leren helpen of zelf heeft ervaren hoe het is om hulp te krijgen, die kan iemand anders wèl helpen. En vaak beter dan iemand die het zelf nooit moeilijk heeft gehad.
Dat kun je volgens mij niet zomaar zeggen, omdat er teveel factoren in meespelen. Een tegenarguemnt ertegen is dat je tekort gaat schieten in objectiviteit en realisme, omdat je te betrokken raakt.

Citaat:
Ik zie Dreamerfly ook niet zeggen 'afsluiten van vergelijkingen', ze heeft het over afleren en dat is iets heel anders.
Afleren kan afsluiten zijn, maar ook iets anders. Dus zo 'heel iets anders' is het niet. MAar gbenoeg verschil om eht even op te merken
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 19:40
Carlie
Carlie is offline
Hej!!!

Sorry keb alleen jouw berichtje gelezen en niet de andere die hierop gereageert hebben, dus misschien zeg ik iets wat al 1000 keer is gezegt, maar toch.

VOlgens mij heb je best wel een groot probleem. Je bent duidelijk depressief en hebt volgens mij ook nog een fobie. Je bent bang om uit te gaan of om naar buiten te gaan en daarom sluit je jezelf maar op, daar zal iedereen depressief van worden!!!
Ik denk dat je idd een psycholoog nodig hebt, dit los je niet zomaar op! Die dokter van jou moet eens opschieten! 6weken????????? Dat is egt lang hoor om op een dokter te wachten, mijn dokter heeft zo'n lijstje van psychologen en dan krijg je een verwijsbrief en het telefoonnummer en maak je een afspraak. Vaak moet je bij die psycholoog wel ff wachten totdat ze tijd voor je hebben, maar dat is zeker geen 6weken!!

Wat je vrienden betreft, die zullen t wel raar vinden. Je gaat opeens niet meer uit en ze mogen niet meer langskomen! Misschien moet je ze vertellen wat er aan de hand is, dan kunnen ze je begrijpen en kan je bij hen terecht als je je rot voelt.

En dan je studie. Het is logisch dat als je je zo voelt als jij dat je nooit een tentamen kan leren, laat staan halen! Je moet er met iemand van die studie overpraten, weet er zelf neit veel vanaf hoe dat geregelt is maar er is vast wel een leraar, coordinator of mentor ofzo met wie je dit moet bespreken. Die gene kan er zo rekening mee houden.

Heel veel succes!!
Carlie
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
fiepje schreef op 20-01-2004 @ 17:55:
mja.. en ik twijfel dr nog steeds over... naja ik moet dr gwoon heel goed over nadenken...
niet alleen denken he.. dan blijf je in cirkeltjes denken.. ook over praten met mentor enzo..

Citaat:
fiepje schreef op 20-01-2004 @ 17:55:

*wow betaal je dát zelf * knap van je meis!
maar net zoals je zegt, dan heb je wel voor nix zo hard gewerkt enzow...
mja ik snap t...
mja nou, ik betaal het ook niet geheel vrijwillig ofzo.. mn ouders hebben er gewoon geen geld voor.. dus dan moet je toch iets.. nu al gaan werken heb ik echt geen zin in dus ja

Citaat:
fiepje schreef op 20-01-2004 @ 17:55:

ik ben blij dat je dr over praat... want als je dat niet doet, zit je dalijk helemaal in de knoop.
mja, ik praat er pas over als ik bijna uit elkaar spring.. nu nog leren om eerder te praten

Citaat:
fiepje schreef op 20-01-2004 @ 17:55:
en dan hoor ik t wel hoe t bij de huisarts ging.
ik hoop dat je snel bij die psych terecht kan.
ben vandaag naar de huisarts geweest en moet morgen naar ggz bellen voor een afspraak te maken voor een intake gesprek.. (zal jou ook wel bekend in de oren klinken he ) kunnen we toch nog een keertje gezellig samen naar een psych de huisarts heeft nu trouwens duidelijk gezegd dat ik depressief ben.. ik wist het zelf al wel, maar toch..

Citaat:
fiepje schreef op 20-01-2004 @ 17:55:
jij is ook lief (K) (F)
*knuff*
*knuff*

Laatst gewijzigd op 20-01-2004 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef op 20-01-2004 @ 12:11:
mja. ik heb net hetzelfde gehad met mn vorig examen (niet dat ik het op mezelf betrok hoor, organische chemie ) ik kon het eigenlijk echt, maar op het examen ging het gewoon niet meer
ik heb ook al gedacht aan stoppen met school, maar kzou niet weten wat dan wel te doen en ik doe deze opleiding zooooo graag .
het is iets zoals :"ik heb het al zo zwaar, en dan nog eens moeilijke tentamens, het kan gewoon allemal niet meer in mn hoofd" ofzo.

veel sterkte meisje [[[knuffelgeeft]]]
Mja.. dat is het precies. Klote dat jij dat ook hebt . Ben je gestopt met school of niet? Hoe gaat het nu met je?

*knuff*
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-01-2004 @ 18:10:
Ik zou zeggen, als je het wilt proberen: Los eerst de problemen met jezelf op en kijk daarn pas of het echt opgelost is. Zo niet, probeer dan zo realistisch mogelijk naar jezelf te kijken of je het OOIT wel kan. Zo niet; kies een andere studie. Je hebt dan nog steeds het probleem dat het niet echt opgelost is, maar je wordt er ten minste niet mee geconfronteerd, dus is (lijkt mij) het makkelijker 'leven'. Succes in ieder geval
Dat was ook wel mijn bedoeling dan. Om eerst mijn persoonlijke problemen op te lossen en het dan volgend jaar opnieuw te proberen.
Dank je.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 11:45
dolphin
dolphin is offline
Ik ben er nogal van geschrokken dat je dood wilt van alleen een studie! Dan heeft et wel heel veel invloed op je. Maar omdat je toch door wilt gaan (misschien dan volgend jaar) denk ik wel dat je een ontzettend groot doorzettingsvermogen heb. Is een kwaliteit voor SPH, weet je.

Als ik het goed begrepen heb moet je vandaag een afspraak maken. Is dat gelukt?

Je kan dus wel met mensen van school praten, maar je wil het eigenlijk niet! Ik denk dat je dat toch moet proberen. Ik heb in het begin ook dingen achtergehouden voor de rest van mijn portfoliogroep(hebben jullie dat ook? Groepje van 6 waar je alles mee samen moet doen). Later kwam ik dus in de problemen en heb ik sommige dingen toch moeten vertellen. Een aantal dingen ook nog niet. Maar hoe langer je ermee wacht hoe moeilijker het wordt, daar ben ik inmiddels wel achter gekomen. Ik zeg niet dat het makkelijk is hoor, weet ik ook wel, maar het is wel heel belangrijk. Ze kunnen je helpen, dat weet ik zeker!
Mijn problemen waren lang niet zo groot, maar ik denk dat het bij jou precies hetzelfde is, maar dan in het groot.

Ik ben ook niet zo’n prater, maar dat kun je ook leren. Of je kan alles in briefvorm schrijven en dan laten lezen. Werkt ook heel goed! Heb ik dus gedaan. Ik vind dat je je op papier iig heel goed uitdrukt.

Als je bang bent voor een black out, gebeurt et ook veel sneller, weet je dat?

Leonoor:
Ik probeer er mee om te gaan op een manier dat het me niet demotiveert, maar juist motiveert. Ik weet van veel studiegenoten dat ook zij veel dingen herkennen, ik ben dus niet de enige. Bij sph is het bij ons zelfs zo dat meer dan 50% zelf problemen heeft of heeft gehad, ze steunen elkaar over het algemeen behoorlijk goed. En dat steunen kan, omdat ze van elkaar weten dat het niet allemaal zo mooi is als het soms lijkt.

Hier ben ik het helemaal mee eens, het is alleen zo moeilijk om anderen opeens helemaal te gaan vertrouwen, je kent ze nog niet eens goed. En anderen gaan elkaar veel sneller vertrouwen (zo gaat dat bij mij iig altijd) en hebben elkaar dan al alles verteld. Dan ga je zelf nog langer wachten zodat het voor je gevoel al bijna niet meer kan. En dat is nu juist niet de bedoeling.

Leonoor:
Maar iemand die zichzelf heeft leren helpen of zelf heeft ervaren hoe het is om hulp te krijgen, die kan iemand anders wèl helpen. En vaak beter dan iemand die het zelf nooit moeilijk heeft gehad.

Mooie zin. Als je dat maar voor elkaar zou krijgen he, dan zou het heel wat makkelijker zijn. Dat je een goede hulpverlener kan worden geloof ik zeker. Maar of je zover geholpen kan worden dat je alle stof wel kan verwerken zonder ze op jezelf toe te passen??? Als ik goed tussen de regels door lees is dat niet het enige probleem. Voordat je de stof op jezelf toe ging passen was er al van alles aan de hand, en daarna ging het bergafwaarts, heb ik dat goed?
Tlijkt me heel erg moeilijk.

Als je nu zou stoppen met school, en je zou gaan werken, denk je dan niet dat het heeeeel veel moeite gaat kosten om toch weer voor SPH in te gaan schrijven? In dat geval zou ik misschien liever doorzetten (als dat enigszins mogelijk is natuurlijk) en als je echt zeker weet dat je door wilt gaan. Ik ben anders bang dat et er helemaal niet meer van komt. Dat hoeft natuurlijk niet, maar elke keer als je dan aan sph denkt komt al die ellende ook weer boven. Tenminste dat zou bij mij zo zijn denk. Ik denk dat het een hele moeilijke keuze is. Zou er goed over na denken voor je beslist!

Voor welke doelgroep heb je een voorkeur? Of maakt je dat nog helemaal niets uit? Ik denk dat dat ook heel belangrijk is voor je keuze of je door moet gaan of niet.

je mag ook in pm antwoorden. staatie ook!

Veel sterkte,



p.s. in word getypt dus geen officiele quotes, zo ook wel leesbaar toch?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Sabje! schreef op 20-01-2004 @ 19:55:
niet alleen denken he.. dan blijf je in cirkeltjes denken.. ook over praten met mentor enzo..
mja kweet t...

Citaat:
mja nou, ik betaal het ook niet geheel vrijwillig ofzo.. mn ouders hebben er gewoon geen geld voor.. dus dan moet je toch iets.. nu al gaan werken heb ik echt geen zin in dus ja
ohw das wel minder... en mja snap t, ik heb nou ook echt geen zin om full time te gaan werken ofzo :/

Citaat:
mja, ik praat er pas over als ik bijna uit elkaar spring.. nu nog leren om eerder te praten
mja me 2... naja gwoon blijven proberen, ik merk wel dat ik nou makkelijker praat als bijv. 1 of 2 jaar geleden...

Citaat:
ben vandaag naar de huisarts geweest en moet morgen naar ggz bellen voor een afspraak te maken voor een intake gesprek.. (zal jou ook wel bekend in de oren klinken he ) kunnen we toch nog een keertje gezellig samen naar een psych de huisarts heeft nu trouwens duidelijk gezegd dat ik depressief ben.. ik wist het zelf al wel, maar toch..


*knuff*
mja da ken ik idd... kmoet er dalijk weer heen.
naja t komt wel goed meis, ze zijn daar wel ok...
als je dr bent geweest en je weet bij wie je terecht komt, moet je maar laten weten, miss ken ik die wel
*geeft mega dikke knuff*
je weet he, je kunt altijd bij me terecht als je wil.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 20:41
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
he Sabje!

Sph is idd een hele confronterende studie als je zelf problemen hebt. Een vriendin van mij is daar ook achter gekomen en is voorlopig gestopt met de opleiding. Ze wil dit wel weer gaan doen, maar dan moet het eerst beter gaan met haar. Ze gaat als het goed is binnenkort naar een psycholoog. Als ik jou was zou ik een afspraak maken met je huisarts en vertellen wat er is. Dan kan je hulp krijgen en als je stopt met je studie doe het dan voor 1 februari, want dan krijg je je geld terug.
Heel veel succes en sterkte, knuffel blacky
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:48
Verwijderd
eej meis, laat je weten hoe t op t ggz gaat strax enzow ?

khoop dat t snel beter gaat met je!

*mega dikke knuff actie*

(F)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2004, 18:17
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dit is gewoon bijna eng. Het gehele verhaal dat sabje verteld heb ik dus ook (op het blowen na dan). Ik durf er ook niet over te praten, omdat mijn ouders altijd bij alles hetzelfde zeggenl. "Doe niet zo gek". Aan m'n vrienden kan ik 't ook niet kwijt, want ik zie ze maar eens in de paar maanden en dan wil ik ze niet lastig vallen met mijn gezeur...

Ach er staan als zat antwoorden op jouw stukje, dus die lees ik ook maar ff door. Misschien helpt 't wat.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Noekie schreef op 24-01-2004 @ 18:17:
Dit is gewoon bijna eng. Het gehele verhaal dat sabje verteld heb ik dus ook (op het blowen na dan). Ik durf er ook niet over te praten, omdat mijn ouders altijd bij alles hetzelfde zeggenl. "Doe niet zo gek". Aan m'n vrienden kan ik 't ook niet kwijt, want ik zie ze maar eens in de paar maanden en dan wil ik ze niet lastig vallen met mijn gezeur...

Ach er staan als zat antwoorden op jouw stukje, dus die lees ik ook maar ff door. Misschien helpt 't wat.
Als jouw verhaal zoveel op mijn verhaal lijkt is het imo belangrijk dat je met iemand gaat praten. Als je niet met je ouders / vrienden erover kunt praten, zou ik toch wel zeker iets van professionele hulp zoeken. Ik heb het ook geprobeerd om alleen op te lossen, wachten tot het weg zou gaan. Maar het gaat niet vanzelf weg. Het is belangrijk dat je erover praat. Alleen daardoor kan het over gaan. En ik denk niet dat je als je hierover zou praten met je vrienden, dat zij het zien als 'lastig vallen'. In ieder geval sterkte ermee.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:32
Verwijderd
Citaat:
fiepje schreef op 24-01-2004 @ 15:48:
eej meis, laat je weten hoe t op t ggz gaat strax enzow ?

khoop dat t snel beter gaat met je!

*mega dikke knuff actie*

(F)
Nou, ik was dus afgelopen donderdag naar de GGZ geweest voor een intake-gesprek. Maar dat wist je al geloof ik. En nu hebben ze net gebeld dat ik donderdag om 11 uur een afspraak heb bij Thea, psychiater. Ze hebben er in ieder geval haast achter gezet, wel fijn vind ik. Wat ik precies moet verwachten donderdag weet ik eigenlijk niet. Ook niet hoe het verder zal gaan maar ja. Ik ben trouwens nu officieel gestopt met school. Wist niet of je dat al wist maar goed. Ga woensdag en donderdag nog naar school, dan heb ik 2 groepspresentaties en dan kap ik ermee.

*knuff* (f)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Sabje! schreef op 26-01-2004 @ 15:32:
Nou, ik was dus afgelopen donderdag naar de GGZ geweest voor een intake-gesprek. Maar dat wist je al geloof ik. En nu hebben ze net gebeld dat ik donderdag om 11 uur een afspraak heb bij Thea, psychiater. Ze hebben er in ieder geval haast achter gezet, wel fijn vind ik. Wat ik precies moet verwachten donderdag weet ik eigenlijk niet. Ook niet hoe het verder zal gaan maar ja. Ik ben trouwens nu officieel gestopt met school. Wist niet of je dat al wist maar goed. Ga woensdag en donderdag nog naar school, dan heb ik 2 groepspresentaties en dan kap ik ermee.

*knuff* (f)
mja dat deden ze bij mij ook wel... das idd fijn.
maar je moet naar de psychiater, moet je ook medicijnen dan ? want ik heb ook een tijdje bij een psychiater gezeten en toen had ik medicijnen. daarvoor en nou zit ik bij psycholoog. ofja 2 eigelijk.
nou ik hoop dat je de goeie keuze heb genomen. al bestaan er niet echt slechte keuzes. ik hoop eigelijk meer dat je je gevoel hebt gevolgd en dat t goed komt met je. maar dat denk ik wel
jij kunt t wel... samen met je familie en vrienden lukt t wel !
*dikke knuff*
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
fiepje schreef op 26-01-2004 @ 15:42:
mja dat deden ze bij mij ook wel... das idd fijn.
maar je moet naar de psychiater, moet je ook medicijnen dan ? want ik heb ook een tijdje bij een psychiater gezeten en toen had ik medicijnen. daarvoor en nou zit ik bij psycholoog. ofja 2 eigelijk.
nou ik hoop dat je de goeie keuze heb genomen. al bestaan er niet echt slechte keuzes. ik hoop eigelijk meer dat je je gevoel hebt gevolgd en dat t goed komt met je. maar dat denk ik wel
jij kunt t wel... samen met je familie en vrienden lukt t wel !
*dikke knuff*
Mja, misschien moet ik medicijnen. Het lijkt hun wel een goed idee, maar ik weet niet of ik het zelf wel wil .
Ik hoop het ook .
*knuff*

Offtopic: Waar ben jij? Kom anders op MSN ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:47
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Sabje! schreef op 26-01-2004 @ 15:32:
Nou, ik was dus afgelopen donderdag naar de GGZ geweest voor een intake-gesprek. Maar dat wist je al geloof ik. En nu hebben ze net gebeld dat ik donderdag om 11 uur een afspraak heb bij Thea, psychiater. Ze hebben er in ieder geval haast achter gezet, wel fijn vind ik. Wat ik precies moet verwachten donderdag weet ik eigenlijk niet. Ook niet hoe het verder zal gaan maar ja. Ik ben trouwens nu officieel gestopt met school. Wist niet of je dat al wist maar goed. Ga woensdag en donderdag nog naar school, dan heb ik 2 groepspresentaties en dan kap ik ermee.

*knuff* (f)
hmmm, ik wist niet dat je gestopt was. Goede beslissing in jouw geval.

Ga je volgend jaar nog eens, of weet je het nog niet?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:49
Verwijderd
Citaat:
dolphin schreef op 26-01-2004 @ 15:47:
hmmm, ik wist niet dat je gestopt was. Goede beslissing in jouw geval.

Ga je volgend jaar nog eens, of weet je het nog niet?
Ik wil in september opnieuw beginnen met studeren. Tenminste, als het dan beter met me gaat, maar daar heb ik wel alle vertrouwen in.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:50
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Sabje! schreef op 26-01-2004 @ 15:49:
Ik wil in september opnieuw beginnen met studeren. Tenminste, als het dan beter met me gaat, maar daar heb ik wel alle vertrouwen in.
ja, dat snap ik, maar weer met SPH? of weet je dat nog niet?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:55
Verwijderd
Citaat:
dolphin schreef op 26-01-2004 @ 15:50:
ja, dat snap ik, maar weer met SPH? of weet je dat nog niet?
Uhm, volgend jaar worden alle sociale opleidingen (SPH, MWD, CMV) op 1 hoop gegooid. Je hebt eerst een gemeenschappelijk jaar. Op de helft van het eerste jaar moet je je specialiseren in een Major. En dat zijn ongeveer 9 hoofdvakken die je dan kan kiezen. Dus je hebt een brede start, waarbij je je kan 'specialiseren' in hetgeen wat je het leukst vindt. Zoiets is het in ieder geval. Ik weet niet precies hoe het zit, dat weten de docenten ook nog niet maar goed, ik ga wel dat doen volgend jaar. Hoe het er ook uit gaat zien.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Sabje! schreef op 26-01-2004 @ 15:44:
Mja, misschien moet ik medicijnen. Het lijkt hun wel een goed idee, maar ik weet niet of ik het zelf wel wil .
Ik hoop het ook .
*knuff*

Offtopic: Waar ben jij? Kom anders op MSN ofzo
mja...
ik heb ook een tijd medicijnen gehad, seroxat.
maar ik ben blij dat ik er vanaf ben.
in het begin merkte ik er weinig tot nix van, en toen dosis verdubbeld werd, toen merkte ik wel duidelijk dat ik me minder klote voelde, maar tegelijkertijd voelde ik me ook minder happy...
en toen kon ik nie meer vrolijk zijn...
dus toen ben ik ermee gestopt...

maar miss krijg jij andere... of werken ze bij jou wel beter...

naja ze werkte bij mij wel, maar ik wil ook nog wel es ooit vrolijk zijn... en dat was ik toen nooit meer...

mja ik ben op school geen msn op deze comp
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:58
Verwijderd
Citaat:
fiepje schreef op 26-01-2004 @ 15:56:
mja...
ik heb ook een tijd medicijnen gehad, seroxat.
maar ik ben blij dat ik er vanaf ben.
in het begin merkte ik er weinig tot nix van, en toen dosis verdubbeld werd, toen merkte ik wel duidelijk dat ik me minder klote voelde, maar tegelijkertijd voelde ik me ook minder happy...
en toen kon ik nie meer vrolijk zijn...
dus toen ben ik ermee gestopt...

maar miss krijg jij andere... of werken ze bij jou wel beter...

naja ze werkte bij mij wel, maar ik wil ook nog wel es ooit vrolijk zijn... en dat was ik toen nooit meer...

mja ik ben op school geen msn op deze comp
Mja, ik wist al dat jij die gehad hebt en ook dat je ze niet echt fijn vond. En daar ben ik dus ook bang voor. En ook dat ik dan heel 'anders' wordt ofzo. Maar ja, ik zal eerst dat gesprek maar eens afwachten.

Mijn moeder slikt trouwens ook seroxat, ik weet niet eens waarom eigenlijk .

Jammer.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 15:59
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Sabje! schreef op 26-01-2004 @ 15:55:
Uhm, volgend jaar worden alle sociale opleidingen (SPH, MWD, CMV) op 1 hoop gegooid. Je hebt eerst een gemeenschappelijk jaar. Op de helft van het eerste jaar moet je je specialiseren in een Major. En dat zijn ongeveer 9 hoofdvakken die je dan kan kiezen. Dus je hebt een brede start, waarbij je je kan 'specialiseren' in hetgeen wat je het leukst vindt. Zoiets is het in ieder geval. Ik weet niet precies hoe het zit, dat weten de docenten ook nog niet maar goed, ik ga wel dat doen volgend jaar. Hoe het er ook uit gaat zien.
o, nog nooit van gehoord. Ben blij dat et nu nog zo is. Anders had ik er niets aan gehad.

Goed zo, je hebt echt doorzettingsvermogen weet je dat?

Bij mij ist mis denk. Kreeg net n mail dak besproken ben op de examenraad(negatief), en heb een gesprek. Waarschijnlijk krijg ik een waarschuwing. Benk bang voor. Is er weinig kans dat je je P nog haalt en die MOET ik hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
dolphin schreef op 26-01-2004 @ 15:59:
o, nog nooit van gehoord. Ben blij dat et nu nog zo is. Anders had ik er niets aan gehad.

Goed zo, je hebt echt doorzettingsvermogen weet je dat?

Bij mij ist mis denk. Kreeg net n mail dak besproken ben op de examenraad(negatief), en heb een gesprek. Waarschijnlijk krijg ik een waarschuwing. Benk bang voor. Is er weinig kans dat je je P nog haalt en die MOET ik hebben.
Thx.

Waarom hebben ze je besproken op de examenraad? Doen ze dat bij iedereen? Waarvoor zou je dan een waarschuwing krijgen? Ach joh, niets van die mensen aantrekken, gewoon lekker je best blijven doen, je P halen en nokken.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:05
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Sabje! schreef op 26-01-2004 @ 16:01:
Thx.

Waarom hebben ze je besproken op de examenraad? Doen ze dat bij iedereen? Waarvoor zou je dan een waarschuwing krijgen? Ach joh, niets van die mensen aantrekken, gewoon lekker je best blijven doen, je P halen en nokken.
ja, meen ik! In jou zinnen komt een enorme wilskracht naar voren!

je kan sowieso alleen een waarschuwingsbas krijgen als je besproken bent, en dan krijg je een gesprek. Nou die krijg ik nu juist.
Kan er nu zo heenstappen, zit achter de pc. Moet eigenlijk vrijdagn gesprek. als ik nu ga benk er maar vanaf.
nog ff moed verzamelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie moet ff kwijt
Verwijderd
17 24-10-2004 15:39
Liefde & Relatie :(........ moet er ff uit
magicflower
11 07-01-2004 15:42
Psychologie hoe moet ik nou verder...? ben het ff kwijt denk ik...
Miracle
11 03-09-2002 19:56
Psychologie Ik zie het ff niet meer zitten.
whizzer
11 19-06-2002 20:04
Liefde & Relatie wat zegt dit?
**thuggirl**
2 28-05-2002 22:27
Psychologie moet het ff kwijt
light fighter
2 04-02-2002 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.