Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2005, 19:29
justanothern00b
justanothern00b is offline
Ik heb werkelijk geen id of een topic als dit al bestaat maar ik heb toch het id dat ik er ff eentje moet beginnen...

Op het s.com forum(Psychologie) staan veel topics over levensmoeheid, depresieve periodes etc. etc.

De puberteit is een periode waarin jij als persoon verandert, zowel uiterlijk als in je denkwijze. Je zal het leven steeds meer zien zoals het is. Dit kan depresies, levensmoeheid en natuurlijk ook gewoon een dipje veroorzaken. Dat is een van de redenen waarom ik dit topic aanmaak want er zijn best veel topics over deze 3.

Maar wat is een depresie nu precies?

Bron: http://www.depressiecentrum.nl/
Citaat:
Wat is een depressie eigenlijk?
Depressie is een ziekte waarbij de twee belangrijkste kenmerken zijn:
• een sombere depressieve stemming, leegheid;
• het verlies van interesse en plezier, niet meer blij kunnen zijn.
Om van een depressie te kunnen spreken dienen daarnaast meerdere van de volgende zeven klachten of symptomen aanwezig te zijn. Tevens moeten deze klachten een verstoring van het dagelijks functioneren met zich meebrengen:
• een gevoel van waardeloosheid of schuldgevoelens;
• slaapstoornissen;
• verminderde of grotere eetlust of duidelijke gewichtsverandering;
• weinig energie of vermoeidheid;
• concentratieproblemen of besluiteloosheid;
• traagheid of juist aanhoudende lichamelijke onrust;
• terugkerende gedachten over de dood of zelfdoding
Als u behalve een van de twee belangrijkste kenmerken meerdere van deze symptomen bij uzelf of een ander herkent, kan het zijn dat er sprake is van een depressie. Deze kenmerken moeten dan echter wel gedurende minimaal twee weken het grootste deel van de dag aanwezig te zijn. Is dit het geval, dan is het aan te raden naar de huisarts te gaan.
Ook de zelftest kan gebruikt worden om te kijken of u wellicht aan een depressie lijdt.
Soms gaat een depressie gepaard met klachten als lusteloosheid, paniek- of angstgevoelens, prikkelbaarheid of snel geïrriteerd zijn, vergeetachtigheid, verminderde seksuele gevoelens, veel of juist niet kunnen huilen, gevoelens van hopeloos- en hulpeloosheid, lichamelijke klachten waarvoor geen oorzaak gevonden wordt, het leven zonder zin of doel vinden of verwaarlozing van zichzelf, het huis of sociale contacten.
Zoals er al stond, een depressie is een 'ziekte' die jou in je dagelijkse leven in sommige opzichten niet goed in staat stelt om te functioneren. Ook is een depressie een lange periode van 'down' zijn....
Een dipje heeft welliswaar dezelfde kenmerken als een depressie alleen zit het verschil hem in de lengte. Een depressie is een LANGE tijd van 'down' zijn terwijl een dipje tijdelijk is. Verwar deze twee dus niet...

Bij een depressie is het vaak een goede zaak om hulp, danwel profesionele hulp te zoeken. Vrienden familie e.a. personen kunnen ook een prima oplossing zijn. Natuurlijk verschilt per persoon bij wie je hulp moet zoeken, vrienden of profesioneel... Het is wat je zelf het meest 'werkend' vindt.

Er zijn veel topics al gemaakt over depresiviteit E.A. en hier zijn een aantal goede quotes;

Citaat:
Gothic schreef op 01-02-2005 @ 11:29 :
Kun je op school niets leuks doen? Wij hadden altijd leuke activiteiten voor buiten schooltijd, heb ik ontzettend veel aan gehad. Verder toneel of een teamsport doen ook...

Maar je kunt ook kijken of je iets interessants kunt leren buiten school, een taal van een land waar je heen wil.

En als je dat allemaal niet ziet zitten, raad ik je aan om te gaan praten met iemand op school, zodat je er achterkomt waarom je je zo voelt. En wacht het een paar jaartjes af, als je eenmaal uit de puberteit komt, wordt het allemaal leuker en gemakkelijker. (Vervleend misschien om te horen, maar mijn eigen ervaring was wel zo).
Citaat:
slobowicz schreef op 01-02-2005 @ 16:43 :
als je leven niet deugt, ben jij de enige die daar echt verandering in kan aanbrengen.. heb je een leven dat naar jouw mening niet boeiend is, maak het dan boeiend! en kijk niet alleen naar wat er niet goed gaat, probeer het positieve te benadrukken.. laat de dingen die je niet kunt lekker achterwege en ga verder met de dingen die je wil kunt. Maar zin in de dingen die je doet moet je zelf maken. Benader de dingen positiever en weet dat jij koning over je eigen leven bent.. het is jouw leven, zie het als een uitdaging er zo veel mogelijk de vruchten van te plukken..

sterkte!
Ik hoop dat jullie hier iets aan zullen hebben en dat dit miss. een blijvend topic is zodat er niet overmatig veel topics geopend hoeven worden geopend...

En even een kleine toevoeging, ja, posten mag hier inderdaad als je vragen e.a. hebt...

Groeten, en zo nodig, sterkte justanothern00b

Laatst gewijzigd op 06-02-2005 om 13:35.
Advertentie
Oud 05-02-2005, 19:51
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
De kunst van een persoonlijk probleem, is dat het altijd per individu anders moet worden aangepakt.
Dan zullen er dus weinig zijn die hier een boodschap aan hebben. Ik in ieder geval niet (al vind ik dat pubertijds-principe wel raak)
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 05-02-2005, 20:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind je titel niet zo gepast: het doet vermoeden alsof depressie bij de puberteit hoort, wat niet zo is.

Verder denk ik dat mensen al gauw een paar symptomen van je lijstje gaan herkennen en vervolgens voor zichzelf bepalen dat ze in een depressie zitten. Het lijkt me niet handig als men zelf diagnoses gaat stellen en hun problemen misschien nog als erger gaan zien, dan dat ze zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 05-02-2005, 20:04
2004
Avatar van 2004
2004 is offline
Die quotes die je daar aanhaalt zijn leuk maar ik heb zelf gemerkt dat zulke dingen niet werken. Depressie vergelijken met een situatie die kan worden opgelost door toneel, teamsport of het boeiend maken van je leven is als het vergelijken van Christendom en Boeddhisme.

Je kunt niet zomaar van de ene situatie naar de andere. Je kunt niet zomaar uit je depressie komen door aan toneel te gaan doen of zomaar een positieve kijk op het leven te "nemen". Depressie is geen instelling, het is, me dunkt, een ziekte.

Het is natuurlijk goed om te leren hoe je met jezelf moet omgaan, hoe je de positieve stemmingen in kwantiteit kunt doen toenemen, en de negatieve stemmingen kunt doen afnemen.

Maar dat is zeker niet altijd een kwestie van een bewuste keuze. Dat werkt gewoonweg niet.

Op een moment dat ik mij positief voel, ben ik mij bewust van mijn depressieve klachten, maar schrijf ik die af aan onverstandigheid en negatieve momenten. Ik geloof werkelijk: "Dat gebeurt mij nooit meer."

Plotseling kan er dan een situatie ontstaan, bijvoorbeeld door confrontatie met de situatie waaruit de klachten ontstaan, waardoor mijn bui volledig omslaat. Ik heb op zulke momenten niet het idee dat ik daar de controle over heb, of dat ik daar de controle over wíl hebben. Op zulke momenten zie ik immers geen reden controle te hebben, omdat ik volledig chemisch anders ben;

ik voel me ook letterlijk licht in mijn hoofd als ik me negatief of verdrietig voel, ik voel me negatief en ik geloof echt dat het nooit meer goedkomt.

Dus ik denk niet dat als je echt een depressie hebt die dingen helpen.
Oud 05-02-2005, 20:06
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-02-2005 @ 21:00 :
Ik vind je titel niet zo gepast: het doet vermoeden alsof depressie bij de puberteit hoort, wat niet zo is.

Verder denk ik dat mensen al gauw een paar symptomen van je lijstje gaan herkennen en vervolgens voor zichzelf bepalen dat ze in een depressie zitten. Het lijkt me niet handig als men zelf diagnoses gaat stellen en hun problemen misschien nog als erger gaan zien, dan dat ze zijn.
Dit + mededeling?
Oud 05-02-2005, 21:03
Freestyler*
Freestyler* is offline
wat is dit voor onzin?

wat is je bedoeling?
dat mensen die zich somber voelen ed deze topic bezoeken, checken of ze een depressie hebben , 'genezen' door even naar de quotes te kijken en voor de rest vooral hun bek houden op de rest van het forum?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 05-02-2005, 21:07
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-02-2005 @ 21:00 :
Ik vind je titel niet zo gepast: het doet vermoeden alsof depressie bij de puberteit hoort, wat niet zo is.
...
De meeste topics die ik aantrof waren zeer zeker van personen die in de puberteit catagorie zitten... Vandaar dan ook de topic naam

Citaat:
Freestyler* schreef op 05-02-2005 @ 22:03 :
wat is dit voor onzin?

wat is je bedoeling?
dat mensen die zich somber voelen ed deze topic bezoeken, checken of ze een depressie hebben , 'genezen' door even naar de quotes te kijken en voor de rest vooral hun bek houden op de rest van het forum?
Dat ze plots genezen zijn? Nee, dat verwacht ik zeker niet. Wel dat mensen niet een nieuw topic openen en dat er wederom dezelfde dingen gepost worden, net als de veel terugkerende tips die ik gequote heb.

Laatst gewijzigd op 05-02-2005 om 21:09.
Oud 06-02-2005, 09:24
Freestyler*
Freestyler* is offline
Dus dit zijn de tips waar je het maar mee moet doen?
ik vind het raar dat daaruit dan niet eens expliciet naar voren komt dat je er met iemand over moet praten, professionele hulp kunt gaan zoeken. De huisarts en de vertrouwenspersoon worden wel genoemd, maar erg kort. En nergens iets over mensen in je familie of vriendengroep die ook een grote steun kunnen zijn.

Het is natuurlijk ook vermoeiend als er elke week weer een " ik zie het leven niet meer zitten " topic geopend wordt.
Maar als dat is wat er onder de mensen speelt? Meestal hebben die mensen trouwens nog meer problemen.

Zo'n lijstje vind ik trouwens ook niet erg behulpzaam. Bijna iedereen voelt zich weleens zo. Twee weken is niet zo lang.

Nee, ik vind deze topic helemaal niks
__________________
I love dr Phil :D
Oud 06-02-2005, 09:44
Verwijderd
Citaat:
justanothern00b schreef op 05-02-2005 @ 22:07 :
De meeste topics die ik aantrof waren zeer zeker van personen die in de puberteit catagorie zitten... Vandaar dan ook de topic naam
Zou dat niet zijn omdat dit een scholierenforum is?
Oud 06-02-2005, 09:45
Verwijderd
En ik zal ff met Kruimel en Mushu overleggen over deze topic.
Oud 06-02-2005, 10:46
Maty
Avatar van Maty
Maty is offline
Hoe dit er zo staat, lijkt het alsof ik in een depressie zit. Dat is niet zo, want ik voel me niet altijd zo. Maar ik denk wel dat mensen denken dat ze in een depressie zitten als ze misschien eens twee weekje in een dipje zitten en zich inderdaad zo voelen.

Mensen verwarren een dipje nogal eens met een depressie. Misschien moet onderscheid tussen die twee wat duidelijker gemaakt worden?
Oud 06-02-2005, 10:55
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-02-2005 @ 10:44 :
Zou dat niet zijn omdat dit een scholierenforum is?
Zijn veel mensen van 18+ die ook over depressies posten, dus niet per definitie alleen pubers idd. Maar veel word gepost door personen in de puberteit...

Citaat:
Maty schreef op 06-02-2005 @ 11:46 :
Hoe dit er zo staat, lijkt het alsof ik in een depressie zit. Dat is niet zo, want ik voel me niet altijd zo. Maar ik denk wel dat mensen denken dat ze in een depressie zitten als ze misschien eens twee weekje in een dipje zitten en zich inderdaad zo voelen.

Mensen verwarren een dipje nogal eens met een depressie. Misschien moet onderscheid tussen die twee wat duidelijker gemaakt worden?
Dat is inderdaad een goed punt. Mensen verwarren een dipje inderdaad snel met een depressie.

Zoals er al stond, een depressie is een 'ziekte' die jou in je dagelijkse leven in sommige opzichten niet goed in staat stelt om te functioneren. Ook is een depressie een lange periode van 'down' zijn....

Laatst gewijzigd op 06-02-2005 om 10:59.
Oud 06-02-2005, 10:56
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hoewel ik denk dat dipjes vaak wat overtrokken worden en te
snel als een depressie bestempeld worden, denk ik ook dat je
niet te snel moet zeggen dat het 'maar' een dipje en een gewoon
kenmerk van de puberteit is.

Want een depressie ís niet gewoon een kenmerk van de
puberteit, en hoort er niet 'gewoon' bij. Een depressie(ve
stoornis) is een ziekte, en dat moet je mi niet verwarren met
de puberteit.

Nou weet ik wel dat die grens vaak heel moeilijk te trekken is
(wanneer is iets een diep die er idd gewoon bijhoort, en wanneer
is er meer aan de hand?), maar daarvoor zijn er dus huisartsen
en andere hulpverleners; mensen die er verstand van hebben en
dus ook een diagnose kunnen stellen.

En dan kun je nog zoveel punten en richtlijnen en weet ik het
allemaal geven waar je van af zou moeten kunnen leiden
wanneer iets wat is - maar een diagnose stellen via het forum
kan niet, net zoals het vaak niet mogelijk is zélf een diagnose te
stellen.
__________________
Drie.
Oud 06-02-2005, 11:06
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Wrom heb je dit topic eigenlijk aangemaakt..? als ik de 'symptomen' bekijk, heb jij er niet altijd last van.. Toch..? Anders zit ik nu ook diep in een depressie..
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 06-02-2005, 11:13
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Lieverd, de pubertijd heeft niks met mijn depressie te maken. Dat probeer ik al zo'n 3 jaar duidelijk te maken. Daarom irriteert dit mij een beetje. Ik ga niet uitleggen waarom het niet samenhangt want eigenlijk hoef ik daar geen reden voor te geven.
Oud 06-02-2005, 11:17
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
Qtiej schreef op 06-02-2005 @ 12:06 :
Wrom heb je dit topic eigenlijk aangemaakt..? als ik de 'symptomen' bekijk, heb jij er niet altijd last van.. Toch..? Anders zit ik nu ook diep in een depressie..
Dit gaat niet om persoonlijke redenen maar om de vele topics die ik op dit forum heb gevonden...

Citaat:
Lotte schreef op 06-02-2005 @ 12:13 :
Lieverd, de pubertijd heeft niks met mijn depressie te maken. Dat probeer ik al zo'n 3 jaar duidelijk te maken. Daarom irriteert dit mij een beetje. Ik ga niet uitleggen waarom het niet samenhangt want eigenlijk hoef ik daar geen reden voor te geven.
Gaat om de leeftijds aanduiding... In de 'puberteit' zijn er veel personen die last hebben van een dipje of depressie...
Oud 06-02-2005, 11:22
sernaatje
sernaatje is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 06-02-2005 @ 10:24 :
Dus dit zijn de tips waar je het maar mee moet doen?
ik vind het raar dat daaruit dan niet eens expliciet naar voren komt dat je er met iemand over moet praten, professionele hulp kunt gaan zoeken. De huisarts en de vertrouwenspersoon worden wel genoemd, maar erg kort. En nergens iets over mensen in je familie of vriendengroep die ook een grote steun kunnen zijn.
Toen ik naar de schoolarts ging (wegens depressie), zei ze precies tegen mij wat ook in die quotes staat. Nog letterlijker zei ze: ' Get a life.'
__________________
Omdat je me kwam ophalen... <3
Oud 06-02-2005, 11:23
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
sernaatje schreef op 06-02-2005 @ 12:22 :
Toen ik naar de schoolarts ging (wegens depressie), zei ze precies tegen mij wat ook in die quotes staat. Nog letterlijker zei ze: ' Get a life.'
dat is 'one litle biatch'... Maar heb je verder niet echt een 'gesprek' gehad?
Ads door Google
Oud 06-02-2005, 11:28
Verwijderd
slotje
Oud 06-02-2005, 11:31
sernaatje
sernaatje is offline
Ja, tuurlijk wel. Maar het kwam er op neer dat ze mij niet kon helpen, ik moet zelf proberen door mijn depressie heen te komen. En ik denk dat ze heel erg gelijk hebt, als je zonder reden een depressie hebt (er is dus niks dratisch gebeurt) dan kan het heel erg helpen iets te doen te hebben en een nieuwe vriendenkring te krijgen...

Wat ik wou zeggen, is dat ik het eens bent met die quotes
__________________
Omdat je me kwam ophalen... <3
Oud 06-02-2005, 11:42
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
salieee schreef op 06-02-2005 @ 12:28 :
slotje
Daar word al over gediscuseert door de FB'en

Citaat:
sernaatje schreef op 06-02-2005 @ 12:31 :
Ja, tuurlijk wel. Maar het kwam er op neer dat ze mij niet kon helpen, ik moet zelf proberen door mijn depressie heen te komen. En ik denk dat ze heel erg gelijk hebt, als je zonder reden een depressie hebt (er is dus niks dratisch gebeurt) dan kan het heel erg helpen iets te doen te hebben en een nieuwe vriendenkring te krijgen...

Wat ik wou zeggen, is dat ik het eens bent met die quotes
Toch iemand die niet alles van dit topic als een 'leugen' ziet

Maar goed, zoals freestyler al zei;

Citaat:
dat je er met iemand over moet praten, professionele hulp kunt gaan zoeken. De huisarts en de vertrouwenspersoon worden wel genoemd
Oud 06-02-2005, 11:51
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
En wat nou als je dat niet wil..?
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 06-02-2005, 11:52
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
Qtiej schreef op 06-02-2005 @ 12:51 :
En wat nou als je dat niet wil..?
Dat is een keuze die jij als persoon zelf moet nemen. Er is niemand die jou kan opleggen om te moeten praten met iemand. Maar uiteindelijk zal toch blijken of jet het wel of niet wilt...
Oud 06-02-2005, 11:55
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik ben altijd een 'binnevetter' geweest.. Ben nog nooit naar maatschappelijk werk of iets dergelijks geweest, en ben dat eigenlijk ook niet van plan.. Kan een heleboel dingen zelf oplossen en misschien, als het moet, zal ik praten met mensen die k vertrouw.. En als ik echt heel ver heen ben, zal ik misschien nog na gaan denken over maatschappelijk werk..
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 06-02-2005, 12:54
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
De puberteit is ook de tijd waarin psychische stoornissen aan het licht komen. Dus is het inderdaad gevaarlijk om te stellen dat het normaal is dat pubers aan dipjes en depressies lijden. Bij sommigen is het veel meer dan dat.

En het lijkt me alleen maar goed dat er aandacht aan besteed wordt, zelfs al is het een 'gewoon' dipje. Misschien zijn die dipjes 'puberaal', maar ze blijven vervelend en je kunt maar beter zorgen dat het niet uitdraait op een echte depressie.



Citaat:
sernaatje schreef op 06-02-2005 @ 12:31 :
En ik denk dat ze heel erg gelijk hebt, als je zonder reden een depressie hebt (er is dus niks dratisch gebeurt) dan kan het heel erg helpen iets te doen te hebben en een nieuwe vriendenkring te krijgen...
Er bestaan ook mensen die een chronische depressie hebben. Er zit dan gewoon iets mis in hun hersenen wat ervoor zorgt dat ze depressief raken/zijn. Dan maakt het dus geen zak uit of je veel of weinig meegemaakt hebt. Daginvulling en een nieuwe vriendenkring zullen dan ook weinig uitmaken omdat het je hersenen zijn die iets niet aanmaken.
Advertentie
Oud 06-02-2005, 13:18
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
sernaatje schreef op 06-02-2005 @ 12:22 :
Toen ik naar de schoolarts ging (wegens depressie), zei ze precies tegen mij wat ook in die quotes staat. Nog letterlijker zei ze: ' Get a life.'
Ik eg niet dat ik het niet eens ben met de quotes hoor
alleen de hlupverlening is er niet voor niks
Dat jouw vertrouwenspersoon je niet heeft geholpen is jammer natuurlijk, maar dat betekent niet dat alle vertrouwenspersonen waardeloos zijn. Die kunnen je misschien ook doorsturen.

In bepaalde gevallen worden er ook medicijnen voorgeschreven, ik heb daar verder helemaal geen verstand van, maar om nou te zeggen "zoek maar een nieuwe vriendenkring, dat zal je erover heen helpen" gaat mij iets te ver
__________________
I love dr Phil :D
Oud 06-02-2005, 13:25
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 06-02-2005 @ 13:54 :
De puberteit is ook de tijd waarin psychische stoornissen aan het licht komen. Dus is het inderdaad gevaarlijk om te stellen dat het normaal is dat pubers aan dipjes en depressies lijden. Bij sommigen is het veel meer dan dat.
Ik zeg ook niet dat iedereen die in de puberteit aan een depressie of dip lijd maar wel dat het een veel voorkomend fenomeen is...

Citaat:
Freestyler* schreef op 06-02-2005 @ 14:18 :
Ik eg niet dat ik het niet eens ben met de quotes hoor
alleen de hlupverlening is er niet voor niks
Dat jouw vertrouwenspersoon je niet heeft geholpen is jammer natuurlijk, maar dat betekent niet dat alle vertrouwenspersonen waardeloos zijn. Die kunnen je misschien ook doorsturen.

In bepaalde gevallen worden er ook medicijnen voorgeschreven, ik heb daar verder helemaal geen verstand van, maar om nou te zeggen "zoek maar een nieuwe vriendenkring, dat zal je erover heen helpen" gaat mij iets te ver
Dat gaat inderdaad ver maar bij een depressie is profesionele hulp niet altijd nodig, vrienden, familie leden e.a kunnen ook prima oplossing bieden...
Oud 06-02-2005, 13:28
nlblue-eyes
Avatar van nlblue-eyes
nlblue-eyes is offline
kscoor 27 punten, vanaf 17 zeggen ze dat je depressief bent..
__________________
Heaven bend to take my hand and lead me through the fire, be the long awaited answer...to this long and painfull fight
Oud 06-02-2005, 13:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
justanothern00b schreef op 06-02-2005 @ 14:25 :

Dat gaat inderdaad ver maar bij een depressie is profesionele hulp niet altijd nodig, vrienden, familie leden e.a kunnen ook prima oplossing bieden...
Wellicht,
Ik heb zelf een paar posts geleden ook gezegd dat familie en vrienden steun kunnen bieden. Dat staat echter niet in jouw geweldige advies hoor.

^ trouwens dat depressiezelftest vind ik ook maar stom eigenlijk
ik geloof niet dat ik er ooit een score lager dan 17 heb gehaald. Bovendien gaat het zo erg uit van de situatie vroeger, en tjah wat is dan je nulsituatie? Die antwoorden zijn ook alles behalve genuanceerd.
__________________
I love dr Phil :D

Laatst gewijzigd op 06-02-2005 om 13:36.
Oud 06-02-2005, 13:33
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 06-02-2005 @ 14:32 :
Wellicht,
Ik heb zelf een paar posts geleden ook gezegd dat familie en vrienden steun kunnen bieden. Dat staat echter niet in jouw geweldige advies hoor.
ik zal het er bij zetten. Even goede vrienden lijkt me...
Oud 06-02-2005, 13:52
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
justanothern00b schreef op 06-02-2005 @ 14:25 :
Ik zeg ook niet dat iedereen die in de puberteit aan een depressie of dip lijd maar wel dat het een veel voorkomend fenomeen is...
Natuurlijk is het een veel voorkomend fenomeen. Maar hier op het psychologieforum zijn zat mensen die het 'dipje' allang voorbij zijn en die door dit soort berichten kunnen gaan denken dat ze zich alleen maar aanstellen en daardoor geen hulp zoeken (of ze die hulp nu zoeken bij vrienden/familie of professionele instanties).

Toen ik 16 was, was ik al depressief. Als ik in die tijd zo'n bericht tegen was gekomen, had ik mijn negatieve gedachten ("je bent een aansteller") alleen maar bevestigt gezien.
Oud 06-02-2005, 13:57
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 06-02-2005 @ 14:52 :
Natuurlijk is het een veel voorkomend fenomeen. Maar hier op het psychologieforum zijn zat mensen die het 'dipje' allang voorbij zijn en die door dit soort berichten kunnen gaan denken dat ze zich alleen maar aanstellen en daardoor geen hulp zoeken (of ze die hulp nu zoeken bij vrienden/familie of professionele instanties).

Toen ik 16 was, was ik al depressief. Als ik in die tijd zo'n bericht tegen was gekomen, had ik mijn negatieve gedachten ("je bent een aansteller") alleen maar bevestigt gezien.
En hoe bedoel je dat. Dat je alleen maar de gedachte ik 'ben een aansteller' bevestigd zou zien...
Oud 06-02-2005, 14:12
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik vind het wel handig dat er zo'n topic is
Alleen bij mij gooide ze het nog wel eens op de pubertijd, terwijl ik duidelijk een depressie heb, al een aantal jaar.

Daar moet dus ook mee uitgekeken worden
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 06-02-2005, 14:24
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Eend schreef op 06-02-2005 @ 15:12 :
Ik vind het wel handig dat er zo'n topic is
Alleen bij mij gooide ze het nog wel eens op de pubertijd, terwijl ik duidelijk een depressie heb, al een aantal jaar.

Daar moet dus ook mee uitgekeken worden
mjah
er zou misschien wel een soort mededeling kunnen komen met symptomen (ookal zijn die verwarrend), links, tips, plaatsen waar je terecht kunt. Alleen dan goed door een forumbaas geschreven.

Maar ik vind deze topic een beetje mensen de mond snoeren.
__________________
I love dr Phil :D
Oud 06-02-2005, 14:24
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
justanothern00b schreef op 06-02-2005 @ 14:57 :
En hoe bedoel je dat. Dat je alleen maar de gedachte ik 'ben een aansteller' bevestigd zou zien...
Omdat mensen de neiging hebben om het op de puberteit te gooien terwijl dat soms het geval helemaal niet is. De meeste mensen die depressief zijn, zijn heel onzeker over zichzelf en hangen erg aan de mening van anderen, en als je dan toevallig zo'n soort topic tegenkomt, kan je dat dus op een negatieve manier opvatten.

Ik vind je topic echt niet slecht of fout. Maar ik denk dat veel jongeren nog niet zo goed kunnen relativeren en hun eigen 'dip' of 'depressie' nog niet goed op waarde kunnen schatten (ik bedoel: wanneer het ernstig is of niet).

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Ik weet niet zo goed hoe ik het uitleggen moet.

Edit: en dat wat Freestyler zegt.
Oud 06-02-2005, 15:12
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 06-02-2005 @ 15:24 :
mjah
er zou misschien wel een soort mededeling kunnen komen met symptomen (ookal zijn die verwarrend), links, tips, plaatsen waar je terecht kunt. Alleen dan goed door een forumbaas geschreven.

Maar ik vind deze topic een beetje mensen de mond snoeren.
Dit topic is niet om mensen hun mond te snoeren maar juist een centraal topic. Dat iedereen die er last van heeft an posten, hart luchten, tips terug vinden etc. etc.
Ads door Google
Oud 06-02-2005, 15:25
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
justanothern00b schreef op 06-02-2005 @ 16:12 :
Dit topic is niet om mensen hun mond te snoeren maar juist een centraal topic. Dat iedereen die er last van heeft an posten, hart luchten, tips terug vinden etc. etc.
voor een groot gedeelte gebeurt dat nu op het lucht je hart topic
__________________
I love dr Phil :D
Oud 06-02-2005, 15:30
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 06-02-2005 @ 16:25 :
voor een groot gedeelte gebeurt dat nu op het lucht je hart topic
ik heb het over hun verhaal doen m.b.t. depressie/levensmoeheid/dipje
Oud 06-02-2005, 15:43
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
justanothern00b schreef op 06-02-2005 @ 16:30 :
ik heb het over hun verhaal doen m.b.t. depressie/levensmoeheid/dipje
jah das dus het lucht je hart topic zonder de positieve berichten
__________________
I love dr Phil :D
Oud 06-02-2005, 15:47
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Depressie e.d. is ook niet echt positief.. Maar ik kan er eigenlijks niet over meepraten, al voel ik me soms wel ontzettend down..
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 06-02-2005, 17:23
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 06-02-2005 @ 16:43 :
jah das dus het lucht je hart topic zonder de positieve berichten
misschien, alleen is het wel zo dat het daar erbij blijft en dat er verder geen reactie que tips komen wat hier wel de bedoeling is...
Oud 06-02-2005, 17:50
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
justanothern00b schreef op 06-02-2005 @ 18:23 :
misschien, alleen is het wel zo dat het daar erbij blijft en dat er verder geen reactie que tips komen wat hier wel de bedoeling is...
oh die komen er wel
als je tot de groep insiders behoort

dat zal hier ook wel het geval zijn
__________________
I love dr Phil :D
Oud 06-02-2005, 17:56
justanothern00b
justanothern00b is offline
ok, sorry maar zo vaak ben ik niet op het lucht-je-hart-topic maar het gaat erom, een centraal topic voor een centraal probleem. Dat is het hele id achter dit topic...
Oud 06-02-2005, 18:00
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
justanothern00b schreef op 06-02-2005 @ 18:56 :
ok, sorry maar zo vaak ben ik niet op het lucht-je-hart-topic maar het gaat erom, een centraal topic voor een centraal probleem. Dat is het hele id achter dit topic...
ach ik snap je idee wel
maar volgens mij ontstaat er dan hetzelfde probleem als op lucht je hart

Als er opeens veel mensen posten verdwijnen posts heel snel uit het zicht. De topic wordt dan zo groot, waardoor je steeds moet bladeren en er ontstaat een soort groep insiders
__________________
I love dr Phil :D
Oud 06-02-2005, 18:01
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 06-02-2005 @ 19:00 :
ach ik snap je idee wel
maar volgens mij ontstaat er dan hetzelfde probleem als op lucht je hart

Als er opeens veel mensen posten verdwijnen posts heel snel uit het zicht. De topic wordt dan zo groot, waardoor je steeds moet bladeren en er ontstaat een soort groep insiders
Er zal (denk ik) niet explosief gepost worden gezien er nu meer een discussie is of dit topic wel/niet zal moeten blijven...
Oud 06-02-2005, 18:47
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik kan niet geloven dat dit topic zal blijven
niet in de vorm zoals jij het wilt

misschien wordt het idee wel opgepikt
Maar dit kan toch niet in deze vorm?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 06-02-2005, 21:25
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
justanothern00b schreef op 06-02-2005 @ 11:55 :
Zijn veel mensen van 18+ die ook over depressies posten, dus niet per definitie alleen pubers idd. Maar veel word gepost door personen in de puberteit...

dat is juist haar punt... dat er veel mensen hier posten die ook in de puberteit zitten komt JUIST doordat dit forum bedoeld is voor scholieren... je ziet hier dus niet snel de mensen van een oudere (of jongere!) leeftijdscatogorie.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 07-02-2005, 12:32
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 06-02-2005 @ 19:47 :
ik kan niet geloven dat dit topic zal blijven
niet in de vorm zoals jij het wilt

misschien wordt het idee wel opgepikt
Maar dit kan toch niet in deze vorm?
Misschien wel misschien niet. Misschien moeten we daar dan de discussie over voeren...

Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 06-02-2005 @ 22:25 :
dat is juist haar punt... dat er veel mensen hier posten die ook in de puberteit zitten komt JUIST doordat dit forum bedoeld is voor scholieren... je ziet hier dus niet snel de mensen van een oudere (of jongere!) leeftijdscatogorie.
Er staat ook bij dat je eerst de zoeken optie moet gebruiken omdat de mensen moe kunnen worden om steeds weer op de topics te antwoorden...
Oud 07-02-2005, 16:48
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
justanothern00b schreef op 07-02-2005 @ 13:32 :


Er staat ook bij dat je eerst de zoeken optie moet gebruiken omdat de mensen moe kunnen worden om steeds weer op de topics te antwoorden...
zelfde onderwerp misschien, maar in dit geval steeds andere omstandigheden
__________________
I love dr Phil :D
Oud 07-02-2005, 21:05
justanothern00b
justanothern00b is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 07-02-2005 @ 17:48 :
zelfde onderwerp misschien, maar in dit geval steeds andere omstandigheden
Die in een centraal topic behandelt kunnen worden... In veel gevallen zijn de problemen inderdaad van andere aard maar er zijn toch een aantal basis 'oplossingen' die op veel problemen van toepasing zijn...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.