Oud 11-01-2004, 15:04
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Hallo,
Ik zie het allemaal even niet meer zitten. Laatst kreeg ik van een vertrouwenspersoon te horen dat ik anorexia heb, hierdoor ben ik ook altijd moe en ik heb het altijd koud. Ik word de laatste tijd ook vaak uit de klas gehaald om te praten, iedereen in mijn klas heeft daarom wel door dat er iets met me is, maar ze zeuren allemaal zo. Ik heb nou ook vaak, dat ik heel erg bang ben om fouten te maken en ik wil het lieftst iedereen te vriend houden. Het klinkt raar, maar daardoor krijg ik juist ruzie waardoor ik me aardig k*t voel. Ik zeg altijd tegen iedereen je moet aardig blijven en proberen ruzies te vermijden, en daar worden ze dan boos om . En met die fouten, altijd als mij in de klas iets word gevraagd antwoord ik met: weet ik niet. Gewoonweg omdat ik bang ben dat ik het foute antwoord geef en me daar dan heel erg voor ga schamen. En... ik weet nou gewoon niet hoe ik verder moet. Ik wil heel graag meer zelfvertrouwen enz. enz. maar hoe?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2004, 15:07
Verwijderd
Ik weet niet hoe je je klas vindt? Maar misschien kun je ze een keer een paar dingen uitleggen? Of je mentor of de vertrouwenspersoon dat laten doen?

Verder zou je misschien hulp kunnen zoeken, bv. bij Jeugdzorg. Vaak geven zijn ook wel cursussen om meer zelfvertrouwen te krijgen en/of doen dat doormiddel van gesprekken. Zeker als je ook een eetstoornis hebt, lijkt me professionele hulp erg belangrijk.

Sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 15:10
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Mijn klas is heel leuk !
Alleen als ik dan net terug kom van zo'n gesprek komen ze allemaal naar me toe...
Meestal zeg ik dan dat er niks is en dan worden ze weer boos.
En nja vertellen hierover wil ik liever niet
Bedankt iig !
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 15:12
Verwijderd
iig fijn dat je een leuke klas hebt. Dat scheelt.

Je hoeft ook niet alles te vertellen, maar misschien zijn er een paar dingen die je wel wilt vertellen? Bv heel algemeen, dat het niet zo goed met je gaat en dat je daarom met de vertrouwenspersoon praat en dat je soms dingen niet weet omdat je onzeker bent ofzo. Of je legt ze uit dat je niet wilt vertellen wat er is en dat je het ook niet fijn vindt als ze er naar vragen? Dan weten ze dat iig en als ze er dan naar vragen, dan is dat hun probleem.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 15:13
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ok, ik zal proberen om het je zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Ik weet niet hoe je er uit ziet en dat boeit me eigenlijk ook niet maar in ieder geval ben je erg bezig met de manier waar op je overkomt. Zoiezo is het volgende een feit: Je bent zoals je bent. Je bent zo knap, zo slim als je bent. Je kan jezelf best verstoppen zoals je nu doet, maar het lost niks op. Je wordt er alleen maar ongelukkiger door.

Als je geen antwoord geeft op een vraag omdat je bang bent dat je het verkeerde antwoord geeft en vervolgens toch zegt dat je het niet weet dan bereik je hetzelfde: je laat zien dat je het antwoordt niet weet. Het enige verschil is dat als je een antwoord geeft het ook nog eens goed zou zijn, of het nog eens niet zo slecht bedacht zou kunnen zijn of dat het echt heel slecht bedacht is. Uiteraard kan je een antwoord geven dat zo stom is dat mensen er om gaan lachen, maar wat dan nog? Dit was het antwoord dat jij zou geven, waarom je er voor schamen?

Iedereen zegt wel eens iets stoms, de een meer dan de ander. Bij alles wat je doet kun je een fout maken en om daarom niks meer te gaan doen is gewoon debiel. Sterker nog, zonder fouten zouden wij niet bestaan. Evolutie is een gevolg van kopieerfouten.

Stel dat je een presentatie zou moeten geven, dan moet je gewoon veel meer een attitude hebben van hier ben ik, take it or leave it. Het moet niet arrogant overkomen, zoals sommige mensen dat hebben maar je moet gewoon niet zo erg met jezelf bezig zijn dat je er zenuwachtig van wordt. Dan krijgen mensen namelijk een ander beeld dan je wil overbrengen doordat je zenuwachtig wordt. Dat is het ironische. Juist omdat je zo goed wil overkomen, kom je slecht over.

You can't change who you are, so the least you can do is accept yourself zeg ik maar altijd. Hiermee bedoel ik niet dat je enorm star moet worden en geen rekening moet houden met wat anderen van je denken, maar je moet niet jezelf beknellen doordat je bang of zenuwachtig bent.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 15:56
artless
artless is offline
Meisje, als je anorexia hebt, heb je een negatief zelfbeeld en daarom weinig zelfvertrouwen. Dat hoort erbij. Het antwoorden met 'ik weet niet' slaat terug op controle, en dat is waar een eetstoornis als anorexia in essentie óók om draait.

-Iemand die ook een eetstoornis heeft
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:14
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Dat ze boos worden omdat jij niet wilt vertellen wat er in die gesprekken gebeurd is de leeftijd... denk ik tenminste te kunnen weten na mijn ervaringen..

Hulp heb je absoluut nodig en inderdaad, anorexia hebben en weet ik niet antwoorden is allemaal om controle te willen hebben...
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik denk dat het toch wel heel slim is (wat Leonoor al zegt) om je klas iets te vertellen.
Je hoeft totaal niet op de problemen in te gaan, maar alleen vertellen dat je problemen hebt en dat je die liever niet aan hen vertelt. Zeg dat ze het waarschijnlijk goed bedoelen, maar dat je het erg vervelend vind als iedereen vraagt hoe een gesprek ging en dat je dus liever hebt dat ze dat niet meer doen.
Als jij zo'n leuke klas hebt, dan zullen ze dat vast wel respecteren.

Hoe zou jij reageren als iemand tegen jou vertelde dat diegene problemen had en liever niet vertelde wat er in gesprekken allemaal werd gezegd? Dat zou je vast wel respecteren, net als de mensen uit je klas.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 17:30
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik vind het wel grappig dat iedereen er anders over nadenkt en als je dan alle stukjes samenvoegt je tot een goede oplossing zou kunnen komen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 17:44
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Citaat:
LeeJ-D schreef op 11-01-2004 @ 16:04:
Hallo,
Ik zie het allemaal even niet meer zitten. Laatst kreeg ik van een vertrouwenspersoon te horen dat ik anorexia heb, hierdoor ben ik ook altijd moe en ik heb het altijd koud. Ik word de laatste tijd ook vaak uit de klas gehaald om te praten, iedereen in mijn klas heeft daarom wel door dat er iets met me is, maar ze zeuren allemaal zo. Ik heb nou ook vaak, dat ik heel erg bang ben om fouten te maken en ik wil het lieftst iedereen te vriend houden. Het klinkt raar, maar daardoor krijg ik juist ruzie waardoor ik me aardig k*t voel. Ik zeg altijd tegen iedereen je moet aardig blijven en proberen ruzies te vermijden, en daar worden ze dan boos om . En met die fouten, altijd als mij in de klas iets word gevraagd antwoord ik met: weet ik niet. Gewoonweg omdat ik bang ben dat ik het foute antwoord geef en me daar dan heel erg voor ga schamen. En... ik weet nou gewoon niet hoe ik verder moet. Ik wil heel graag meer zelfvertrouwen enz. enz. maar hoe?
ik zat zelf heel erg in de knoop met mezelf nu nog steeds, maar ik ben gewoon iemand gaan zoeken om mee te praten in plaats van op school...
en ik hoop wle dat hetr gaat werken..
ik heb vrijdag een intekengesprek gehad en dat ging wel goed, vrijdag moet ik weer...
misschien dat dat helpt..ook bij jou...
__________________
I love Michael 4-ever!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:25
kleinedraak
Hey Meis
Ik denk dat je beter kunt vertellen dat er iets is waardoor je minder zelf vertrouwen hebt maar omdat je het er zo moeilijk mee hebt dat je liever hebt dat niemand het weet.
Nu worden ze boos op je en dat wil je ook niet want nu heb je gelukkig een goede band. Als je blijft negeren kunnen ze echt boos worden en jou links laten liggen, daar krijg je juist minder zelfvertrouwen van. Ze hoeven niet te weten wat je hebt om je te steune of begrijpen.
Succes en laat wat horen wat je doet of hoe het is gegaan
Groetjes Esther
Je mag me ook PM'en hoor Ik weet nl hoe het is om het je klas te moeten vertellen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:41
Verwijderd
Ik zou tegen die mensen zeggen die blijven vragen waarom je wegmoest dat je dat liever niet verteld en dat je het fijn zou vinden als ze er niet meer over begonnen..

Over bang zijn om fouten te maken, ik kan begrijpen dat het hele moeilijk voor je is, maar je moet proberen je erover heen te zetten.. misschien helpt het om te denken dat die docenten er niet zijn om jou voor aap te laten staan. Ze zijn er om jou op weg te helpen naar je toekomst, met een toekomst waarin je alle hulp kunt gebruiken en die niet bepaald wordt door klasgenoten. En je zegt dat je een leuke klas hebt, dan zullen ze je echt niet uitlachen...
En zeg nou zelf, zou je echt nooit een ruzie aan willen omdat je bang bent voor de confrontatie? Een ruzie is eigenlijk een 'verhit' gesprek over een meningsverschil, maar als je het goed doet (voor zover dat kan natuurlijk) kom je uiteindelijk tot een compromis.. en die heb je nodig om goed om te kunnen gaan met elkaar..

Ik snap dat je onzeker bent, maar probeer een keer een echt antwoord te geven.. je zult merken dat het niet zo erg is als je denkt

Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 07:39
Carlie
Carlie is offline
Hej!

Wat naar voor je dat je anorexia hebt, en als je steeds uit de klas wordt gehaald zou dat denk ik ook niet helpen. Kan je niet buiten de lessen die gesprekjes hebben?
Het is natuurlijk logisch dat iedereen denkt dat er iets met je aan de hand is. Je bent waarschijnlijk erg dun en als je ook nog steeds uit de klas wordt gehaald kunnen ze wel raden wat er aan de hand is.

Ik denk dat je naast je boulimia ook nog faalangst hebt. Dan ben je gewoon bang om fouten te maken. Misschien moet je daar ook over praten met die vertrouwingspersoon zodat hij/zij dat tegen de leraren kan melden, zodat die er rekening mee houden.

Steeds ruzie hebben is natuurlijk ook niet leuk. Maarj e moet wel bedenken, dat jij gewoon niet goed in je fel zit nu. Je hebt waarschijnlijk ondergewicht en daardoor kan je niet goed functioneren. Dan lijkt alles altijd erger dan het is(weet ik uit ervaring). Natuurlijk zijn die ruzies erwel, maar niet zo erg als jij denkt. Ik dnek dat je vriendinnen zich ook zorgen over je maken.Als buitenstaander weet je nooit wat een eetprobleem inhoud. Misschien moet je maar gewoon niet meer zeggen dat je wil dat er geen ruzies zijn enz, want als ik jou verhaal zo lees lijkt het dat je vriendinnnen dat niet leuk vinden. Probeer gewoon normaal te doen, en leg ze uit wat er precies aan de hand is.

Misschien is het ook goed om naar een psycholoog te gaan. Het is allemaal goed bedoelt dat een vertrouwingspersoon jou probeert te helpen, en het is vast heerlijk om even je hart te kunnen luchten. Maar als jij echt anorexia hebt kan hij/zij je er niet vanaf helpen!

Succes he!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik weet het niet meer...
Verwijderd
8 08-01-2013 17:12
Psychologie Ik weet het niet meer
Shaneq
1 15-12-2011 14:59
Liefde & Relatie Ik weet het niet meer...
Dzjun
51 03-07-2006 07:38
Psychologie Ik weet het niet meer...
Dark-Wings
2 06-06-2002 20:18
Liefde & Relatie Ik weet het niet meer...
muurbloem
3 03-03-2002 07:39
Liefde & Relatie * Ik heb jullie hulp nodig * Ik weet het niet meer.. :( *
U-NiQ
16 03-02-2002 14:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.