Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2006, 16:57
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
Ik begin binnenkort met het medicijn provera om mentruaties op gang te krijgen (aangezien ik geen eisprong krijg en daarom ook slechts zelden (eens in de 2/3 jaar) af en toe ongesteld word, en dit gevaarlijk kan zijn mbt baarmoederhalskanker) dit ga ik 3 maal per jaar 10 dagen slikken in de hoop op menstruatie.

Een paar weken geleden is vastgesteld dat ik PCOS heb (polycystisch ovarium syndroom), daardoor krijg ik dus geen eisprong. Ik vraag me af of er mensen zijn die dit ook hebben of die ervaring hebben met provera. Er zijn betrekkelijk weinig jongeren die hiermee te maken krijgen omdat het vaak pas later aan het licht komt of pas later ontstaat. Provera wordt ook gebruikt om klachten in de overgang te verminderen, maar ik denk niet dat er hier veel mensen in de overgang zitten

Toch valt het te proberen.

Fieneke
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 21:26
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Hey Fieneke,

Mijn zus heeft het PCO-syndroom ook. Zij is nu 22, en was 21 toen het werd ontdekt. Zij werd ook nooit meer ongesteld. Ik heb het eens nagevraagd maar zij heeft nooit Provera geslikt..Daar kan ik verder dus ook niks over vertellen helaas..

Ik kan je verder wel vertellen dat mijn zus op de 'normale' manier dus niet meteen zwanger werd. Toen mijn zus en haar vriend hoorden dat zij het PCO-syndroom had hebben zij snel beslist om aan kinderen te beginnen, aangezien aan hen was verteld dat als je ouder wordt, je ook steeds minder vruchtbaar wordt. Toen is mijn zus hormonen gaan slikken en toen raakte ze heel snel zwanger. 20 augustus is ze dan ook bevallen van een heel mooie dochter Misschien dat je hier wel niks aan hebt omdat ik niks over Provera kan vertellen, maar dan weet je in ieder geval wel (mocht je nu al zoiets hebben dat je ooit kinderen wil ) dat het PCO-syndroom dan helemaal niet zo'n groot probleem hoeft te zijn!

Als je nog vragen hebt kun je ze altijd stellen, kan het altijd eventjes aan mijn zus vragen

Danielle
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 12:35
Estar
Estar is offline
Ik heb ook ooit een medicijn moeten slikken omdat ik geen eisprong kreeg.Ik geloof niet dat het de provera was, maar t was wel 10 dagen slikken.Daarna kreeg ik wel de eisprong en bleef t daarna normaal.

Ik heb wel omdat ik te lang en te zwaar ongesteld was provera moeten slikken, maar dan elke dag. Ik werd daardoor niet meer ongesteld. Maar provera(10 mg) is vrij zwaar en echt klote spul, ben er bijna 20 kilo door aangekomen,haar werd super snel vet,puistjes enzo)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 14:30
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
@Faerie

Ik ben blij dat ik het eignelijk al zo vroeg weet, want ik ben er van overtuigd dat ik wel ooit kinderen wil. Ik ben nu dan nog wel erg jong (17) maar ik wil er iig niet té lang meer mee wachten. Het middel provera maakt je niet meer of minder vruchtbaar maar het wekt wel een bloeding op zodat er geen verklevingen ontstaan.

@Estar

Ik ga dus ook Provera(10mg) slikken en ben van mezelf al iets te zwaar. Mijn gynaecoloog zei eerst dat ik ze ook iedere dag moest gaan slikken, maar aanzien ik dus niet aan wil komen hebben ga ik eerst dus in periodes van 10 dagen slikken.
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.

Laatst gewijzigd op 17-12-2006 om 14:33.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 17:36
Estar
Estar is offline
Maar als je het elke dag zou slikken dan wordt je ook niet ongesteld, ik snap de gedachtegang van de gynaecoloog daarachter niet zo.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 11:46
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
provera vult het progestageen aan, wat ik te weinig heb, daardoor krijgt het lichaam dus in die tien dagen plots meer van dat hormoon en het reageert daarop door een menstruatie in gang te zetten.
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 15:37
Estar
Estar is offline
Dat snap ik, maar ik snap niet dat je gynaecoloog je dat elke dag wilde laten slikken, want dan word je ook niet ongesteld.

Hoe veel groter is de kans op kanker trouwens?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.