Oud 27-12-2006, 19:09
Verwijderd
Ervaringen? Is het irritant om 's nachts lenzen te dragen? Kan je er wel 's nachts mee zien bij een wilde vrijpartij of een burgelijk bezoekje naar de wc? In hoeverre heeft het invloed als je gemiddeld 7 uur per nacht slaapt? Hoeveel gaat het ongeveer kosten en wil je er nog wat over kwijt?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 19:56
Verwijderd
Ik heb ze nu bijna twee jaar en ze bevallen nog steeds erg goed.

Als je niet driekwart van de nacht wakker ligt, is het niet irritant om 's nachts lenzen te dragen: je slaapt, dan merk je er niets van. Als je veel wakker bent is het niets anders dan wanneer je normale lenzen draagt.

Het zijn gewone lenzen, je kunt er dus gewoon mee zien, als je wilt kun je ze ook prima overdag dragen (niet dat dat nodig is, maar mocht je het toch willen, dan kan het). Hoe lang je ze moet dragen is per persoon afhankelijk, maar 7 uur per nacht lijkt me gemiddeld genomen ruim voldoende. Ik draag ze ook wel eens een nacht maar drie uur of een nacht niet, na dag 2 merk ik wel dat ik ze dan kort/niet in heb gehad, maar verder heb ik er niet echt last van en na een nacht van 7/8 uur met lenzen zie ik weer gewoon goed.

Ik heb qua kosten alleen ervaring met mijn eigen opticien en daar betaal je na de eerste aanschaf (ik weet niet meer precies hoe veel dat was, ik geloof 150 euro oid) 30 euro per maand, dat is inclusief controles, lenzenvloeistof en ieder jaar nieuwe lenzen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 20:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
En je ziet de hele dag gewoon weer echt scherp?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 27-12-2006 @ 21:09 :
En je ziet de hele dag gewoon weer echt scherp?
Ja. En de tweede dag met rechts ook nog wel, links gaat bij mij sneller achteruit dan rechts, daar merk ik de tweede dag wel bij dat ik mijn lenzen een nacht niet gedragen heb.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 20:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh oke, dat klinkt wel goed dan
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 20:22
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
dat klinkt allemaal wel goed... weet iemand anders nog wat meer over de kosten? Eventuele vergoeding van de verzekering?
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 20:33
Verwijderd
Of en wat de verzekering vergoed ligt aan je verzekering.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 21:20
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Waarom gebruik je niet gewoon daglenzen?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 21:46
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Stel dat je ze vergeten bent 's nachts (wat ik mij goed kan voorstellen) Kun je ze dan overdag even dragen ter compensatie of zie je dan niets?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 07:04
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 27-12-2006 @ 22:20 :
Waarom gebruik je niet gewoon daglenzen?
Die heb ik gehad, maar ik heb hele droge ogen en van daglenzen heb ik dus vreselijk veel last. Daarnaast heb ik aan daglenzen niets met sporten (zwemmen). En ik vind het gewoon heerlijk om zonder iets goed te kunnen zien overdag. Drie redenen dus om nachtlenzen te dragen ipv daglenzen.

@Stefanie: Lees mijn eerste reactie eens, dan heb je het antwoord op je vraag al. (Helemaal als je de rest ook leest: een nachtje overslaan is over het algemeen geen ramp (al verschilt het wel per persoon).)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 09:53
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Oh, maar hoe werkt dat dan?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 10:47
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 29-12-2006 @ 10:53 :
Oh, maar hoe werkt dat dan?
Je doet ze voor je naar bed gaat in en tijdens de nacht worden je ogen 'bijgesteld' (volgens mij passen je ogen zich aan aan de bolling van de lens oid), 's ochtends doe je ze uit en dan zie je dus scherp. In de loop van de dag/dagen nemen je ogen weer steeds meer hun eigen bolling ed aan en dat zie je dus weer onscherp.

Nachtlenzen zijn er btw wel maar tot een bepaalde sterkte (-4 of -5 oid?), dus als je hele slechte ogen hebt, dan is het geen optie.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 11:21
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-12-2006 @ 08:04 :
Die heb ik gehad, maar ik heb hele droge ogen en van daglenzen heb ik dus vreselijk veel last. Daarnaast heb ik aan daglenzen niets met sporten (zwemmen). En ik vind het gewoon heerlijk om zonder iets goed te kunnen zien overdag. Drie redenen dus om nachtlenzen te dragen ipv daglenzen.
Waarom kun je niet zwemmen met lenzen? Heb ik altijd gedaan en is altijd goed gegaan. Is dat stiekem schadelijk ofzo?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Volk schreef op 29-12-2006 @ 12:21 :
Waarom kun je niet zwemmen met lenzen? Heb ik altijd gedaan en is altijd goed gegaan. Is dat stiekem schadelijk ofzo?
De helft van mijn team doet het, ik heb het ook geprobeerd, maar ik vind het vreselijk irritant. Ipv met het spel ben ik bezig met of mijn lens niet uit gaat en de combinatie lens en water zorgt er voor dat mijn ogen dicht gaan en ik ze niet meer open krijg, heel vaag en ook heel lastig. Bij wedstrijdzwemmen of gewoon zwemmen zou je nog een zwembrilletje erover heen kunnen doen, maar bij waterpolo gaat dat niet (en daar gaat het bij mij om ).
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Nachtlenzen
AndréV
4 06-10-2009 19:08
Werk, Geld & Recht Zorgverzekering
Verwijderd
30 05-10-2006 00:15
Lichaam & Gezondheid Nachtlenzen
Verwijderd
36 14-08-2005 13:48
Lichaam & Gezondheid Nachtlenzen
Verwijderd
20 17-08-2004 16:19
Lichaam & Gezondheid nachtlenzen
rosayet
7 19-08-2003 20:37
Lichaam & Gezondheid Nachtlenzen? Hoe werkt het en heeft iemand al ervaring?
GrayBurn
26 11-03-2003 18:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.