Oud 20-02-2018, 16:00
DJE
DJE is offline
Hallo,

ik weet dat ik hier DUO voor kan bellen, maar ik stel mijn vraag liever eerst hier, mogelijk heeft iemand hier een antwoord op.
Drie jaar geleden heb ik mijn diploma gehaald op mbo4. Vorig jaar ben ik opnieuw een opleiding gestart(mbo4), maar na een paar maanden zat ik helaas al ziek thuis (ik heb de diagnose Fibromyalgie waardoor een opleiding te zwaar is voor mij).
Ik sta nu dus ziek gemeld op de opleiding en ontvang nog steeds studiefinanciering.
De kans dat ik mijn opleiding weer op kan pakken en afronden is echt heel erg klein, ik verwacht mij dus voor het volgende schooljaar uit te schrijven bij de opleiding. Ik heb dan wel 1,5 jaar studiefinanciering ontvangen voor deze opleiding. Moet ik dat dan terug betalen? Of is er een regeling dat je studiefinanciering (ik krijg basis+aanvullend) omgezet kan worden in een gift, gezien ik moet stoppen wegens onmacht(ziekte)? Heeft het nog invloed dat ik al een diploma heb van een vorige opleiding?
Iemand die dit weet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2018, 16:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Hier staat precies wat je zoekt: https://duo.nl/particulier/studievertraging/index.jsp#

Het belangrijkste is dat je je ook op tijd ziek gemeld hebt bij je studie.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 16:51
DJE
DJE is offline
Dankjewel Pluis.

Alleen, wat ik nergens kan vinden, is mijn vraag; wanneer je stopt met je studie, moet je normaal gesproken de studiefinanciering terug betalen, tenzij je binnen 10 jaar alsnog een diploma haalt. Geldt dit ook als je al vóór die studie een diploma hebt gehaald? Want ik heb hiervoor dus wel een studie afgerond en een diploma behaald.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2018, 17:56
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat geldt denk ik alleen voor de studie die je niet afmaakt. Aangezien je tijdens je eerste studie nog niet ziek was. Maar daarover zou je toch echt contact op moeten nemen met duo. Zolang je geen of een minimum inkomen hebt (zoals bijvoorbeeld een wajong) kom je waarschijnlijk toch niet aan terugbetalen toe. En de ene persoon met fibromyalgie is ook de andere niet. Misschien kun je later toch wel werken en dan is het ook weer anders.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren studiefinanciering
robbindehaas1
8 06-11-2014 09:38
Liefde & Relatie Zwanger worden #4
Thee Muts
499 05-09-2008 18:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het regeerakkoord
T_ID
244 03-03-2007 01:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 01:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Armen in Amerika net zo slecht af als in Zweden
Verwijderd
39 13-09-2006 20:14
Werk, Geld & Recht Rechten voor chronisch ziek?
Konijn
7 29-12-2003 22:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.