Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2006, 18:26
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
Hallo,

Ik heb lange tijd een shampoo gebruikt die achteraf heel slecht voor mijn hoofdhuid (ontstoken) en haar bleek te zijn omdat die in plaats van te vet weg te doen er een siliconenlaagje oplegde.

Nu vraag ik me af: weet iemand van jullie welke shampoo's er wel zo'n siliconenlaagje leggen (en dus slecht zijn) en welke niet, en dus goed zijn?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 18:35
Verwijderd
Ik heb zelf eindelijk na lang zoeken een goede natuurlijke shampoo gevonden: Neem Shampoo. Dat is Ayurvedische biologische shampoo, die je helaas niet overal kan krijgen. Voordeel: ik heb er een veel rustiger hoofdhuid van. Nadeel: het is met €20 per fles aardig duur. Je doet er overigens wel lang mee, want je hebt voor een wasberut maar heel weinig shampoo nodig.

http://www.namaste.nl/html/neem_producten.html
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 18:40
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
Ahzo, bedankt voor de tip, maar ik stelde mijn vraag eigenlijk omdat ik nu ook een shampoo heb gekocht die goed is, maar hij is nogal duur (15€ong.) en ligt niet in de supermarkt. (Excuseer ik had dit moeten vermelden ) En het is nogal een gedoe om die altijd te gaan halen, dus ik vroeg me af of er ook goede shampoo's waren uit de supermarkt die goed waren.

Is gewoon L'Oreal goed?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 18:48
Anika
Ik gebruik L'Oreal, zo'n gele fles, en ik vind hem prima, nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Juist die hele ordinaire goedkope shampoo voor normaal haar wast alleen maar schoon en verder niets.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:38
Verwijderd
Idd, gewoon een of andere huismerk shampoo 'voor normaal haar' of 'voor elke dag'. Daar zit zelden silliconenspul in.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Palmolive ofzo dus.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 19:41
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nog lekker goedkoop ook.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:00
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Als je een shampoo wilt hebben waar je zeker van weet dat er geen rotzooi in zit, dan zou ik Urtekram nemen. Is niet overal verkrijgbaar, maar het zijn grote flessen en als je er twee koopt doe je daar super lang mee. Het is een fijne shampoo, lijkt heel gewoon, maar er zitten dus beter ingredienten in.
500 ml voor 7 euro geloof ik
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:00
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ja, die shampoo heb ik altijd, ik heb nooit last gehad.

Wel heb ik nu laatst zo'n hele goedkope gekocht (bij de Jumbo) in zo'n gele fles, derlon .

Ook geen last van gehad. Normaal heb ik Palmolive ofzo,
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:28
Verwijderd
Ik gebruik zelf meestal andrelon of schwarzkopf, tevreden over allebei
Wat ik gehoord heb van iemand die kapper is, is dat Fructis heel slecht voor je haar is.

Welke shampoo gebruikte jij? (dan weet ik wat ik niet moet kopen.....)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 20:35
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
c1000 huiswerk cremespoeling en Edah huismerk. Er zit geen siliconentroep in. Dat is meestal bij huismerken. Sinds ik die gebruik is mijn haar veel minder droog. Je kan ook Palmolive gebruiken, of kruidvat huiswerk, die is ook goed.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 21:23
Verwijderd
Oja, ik heb ook wel eens iets gelezen in de trant van 'je haar is toch dood, dus je kunt het prima met goedkoop afwasmiddel wassen'.
Lijkt me alleen heel slecht voor je hoofdhuid
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 22:18
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
kzou ff kijke bij greenpeace, die heeft zo'n lijst van goede producten zonder schadelijke stoffen
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 17:09
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 06-11-2006 @ 21:28 :
Ik gebruik zelf meestal andrelon of schwarzkopf, tevreden over allebei
Wat ik gehoord heb van iemand die kapper is, is dat Fructis heel slecht voor je haar is.

Welke shampoo gebruikte jij? (dan weet ik wat ik niet moet kopen.....)
Van de Aldi

@Lienepien: Ja wss is dat daar niet zo goed voor

@Maxman: Daar heb ik iets gevonden ivm producten met giftige stoffen (http://www.greenpeaceweb.org/lichaam...tail.asp?id=14), maar da's nog verschillend denk ik. (L'oreal staat daar wel bij)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 17:16
Verwijderd
Citaat:
maxman schreef op 06-11-2006 @ 23:18 :
kzou ff kijke bij greenpeace, die heeft zo'n lijst van goede producten zonder schadelijke stoffen
Ik lees daar nu dat in schwarzkopf ook giftige stoffen zitten
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 18:46
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 07-11-2006 @ 18:16 :
Ik lees daar nu dat in schwarzkopf ook giftige stoffen zitten
Even voor de duidelijkheid, haar is dood, dus tenzij je flessen shampoo leeg zit te drinken zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Luminon schreef op 07-11-2006 @ 19:46 :
Even voor de duidelijkheid, haar is dood, dus tenzij je flessen shampoo leeg zit te drinken zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken.
Je haar is dood, maar je (hoofd)huid leeft weldegelijk....
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 19:36
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Gebruik altijd Head en shoulders en Andrelon (krijg ik gratis van iemand die bij de groothandel werkt )
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 11:08
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Mijn moeder zweert bij shampoo's van De Tuinen...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 13:51
Verwijderd
Ik gebruik shampoobars van Lush (een soort blokjes). Daar zitten ook zo min mogelijk schadelijke stoffen in en ze maken je haar echt goed schoon, maar toch zacht en zijn ook verzorgend. Helaas ook niet makkelijk verkrijgbaar. (Lush zit in A'dam (2x), Haarlem, den Bosch en Maastricht).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 13:54
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
En via www.lush.nl
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 08-11-2006 @ 14:51 :
Ik gebruik shampoobars van Lush (een soort blokjes). Daar zitten ook zo min mogelijk schadelijke stoffen in en ze maken je haar echt goed schoon, maar toch zacht en zijn ook verzorgend. Helaas ook niet makkelijk verkrijgbaar. (Lush zit in A'dam (2x), Haarlem, den Bosch en Maastricht).
ik geloof dat ik die blokjes ook wel eens in een reformwinkel heb gezien
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 13:48
roosjemarijn
Avatar van roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik krijg zelf van bijna alle shampoos en andere haar middeltjes jeuk op mijn hoofdhuid, maar de enige waar ik dat niet van krijg zijn die van de Tuinen, ze heten: Avalon Organics. Je hebt ze in twee geuren.
Ze zijn wel redelijk duur maar niet schrikbarend.. volgens mij rond de 6-7 euro per fles.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 08-11-2006 @ 14:51 :
Ik gebruik shampoobars van Lush (een soort blokjes). Daar zitten ook zo min mogelijk schadelijke stoffen in en ze maken je haar echt goed schoon, maar toch zacht en zijn ook verzorgend. Helaas ook niet makkelijk verkrijgbaar. (Lush zit in A'dam (2x), Haarlem, den Bosch en Maastricht).
Via internet wel zoals Bloem zegt. Ik ben verliefd op Hybrid, (dropjes) maar gebruik de vloeibare Snowfairy ook erg vaak (ruikt naar kauwgomballen!)
De producten worden overigens ook niet getest op dieren, voor wie dat belangrijk vind.
Ze zijn wat duurder, maar je doet er dan ook een paar maand mee.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 20:10
Maharani
Maharani is offline
Ik gebruik Aveda.
__________________
ya ali
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 05:44
Verwijderd
Fuente
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 20:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 08-11-2006 @ 14:51 :
Ik gebruik shampoobars van Lush (een soort blokjes). Daar zitten ook zo min mogelijk schadelijke stoffen in en ze maken je haar echt goed schoon, maar toch zacht en zijn ook verzorgend. Helaas ook niet makkelijk verkrijgbaar. (Lush zit in A'dam (2x), Haarlem, den Bosch en Maastricht).
Zo min mogelijk, betekent dat niks of een klein beetje?

Ik zie die winkel altijd in Maastricht, maar ik ben er nog nooit naar binnen gelopen. Is het de moeite waard?
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 21:04
Verwijderd
Jaa, echt heel erg leuk, veel lekkere shampoo-blokken en ook andere zeepspullen, heel leuk
Ik heb een jasmijn-blok, ook shampoo, maar die ruikt na het wassen niet erg lekker meer. Naar riool Dus die raad ik af (Ik vond het onder de douche heerlijk ruiken, en na het douchen roken mijn man en ik ineens een vreemde geur, het hele huis af gesnuffeld naar de bron, 't rook echt als afvoer of riool en tja, toen was het mijn haar )
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:02
deoxyribose
deoxyribose is offline
Die goedkope shampoo's bevatten ammoniumsulfaat, wat volgens mij juist heel slecht is voor je haar.

Ik haal trouwens een heleboel schoonheidsproducten uit India, omdat ze daar meestal ayurvedisch zijn(althans dat wordt beweerd...). Ze zijn meestal ook niet op dieren getest.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 12:02
Amon Din
Avatar van Amon Din
Amon Din is offline
Ik gebruik Elvive anti haarbreuk + Elvive Nutrigloss (om het te ontwarren) en dat is voor mij een gouden combinatie.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 13:24
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Cornel schreef op 07-11-2006 @ 20:36 :
Gebruik altijd Head en shoulders en Andrelon (krijg ik gratis van iemand die bij de groothandel werkt )
Head & Shoulders geeft juist zo'n laagje, dat verwijdert de roos niet echt...
Ik gebruik Nivea, die nieuwe ofzo... Waarschijlijk geeft die ook zo'n laagje maar k vind m zo lekker ruiken!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 13:26
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
En Nivea test ook niet op dieren
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 15:25
Verwijderd
Wij hebben meestal van de Hema of Schwarzkopf. Iig bijna nooit van die hele dure merken, want dat gaat er hier echt te snel doorheen (met vier meiden, waarvan drie met lang dik haar). Gewone goedkope merken zijn meestal goed, maar volgens mij is dat idd de shampoo van de aldi die echt stom is. Hebben wij ook een tijd gehad.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 22:36
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dat zit met siliconen en je haar enzo? Ik begrijp dat namelijk niet echt. Hoe kan je zien aan de ingrdienten dat het zo is?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 09:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een hele tijd shampoo gebruikt van de Dirx III drogist, Wonderwel ofzo heet dat. Een witte fles met groen/blauw etiket. Best fijne shampoo Nou zit die drogist niet meer bij me in de buurt en gebruik ik vaak Andrelon, Etos huismerk of Zwitsal. Ik wissel het af omdat ik niet goed tegen normale shampoo's kan maar al die dingen waar ik wel tegen kan die hebben weer andere nadelen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 10-11-2006 @ 15:05 :
Via internet wel zoals Bloem zegt. Ik ben verliefd op Hybrid, (dropjes) maar gebruik de vloeibare Snowfairy ook erg vaak (ruikt naar kauwgomballen!)
De producten worden overigens ook niet getest op dieren, voor wie dat belangrijk vind.
Ze zijn wat duurder, maar je doet er dan ook een paar maand mee.
Ik heb even op de site van Lush gekeken en zag dat die bars 55g wegen; hoe vaak kun je je haar daar mee wassen?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 13:46
Verwijderd
Ik heb een tijd terug een keer gelezen in een ander topic dat baby shampoo ook heel erg goed kan zijn voor je hoofd en haar. Dat is ten minste helemaal niet aggressief en volgens mij ruikt het ook wel lekker.

Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Jive. schreef op 13-11-2006 @ 14:46 :
Ik heb een tijd terug een keer gelezen in een ander topic dat baby shampoo ook heel erg goed kan zijn voor je hoofd en haar. Dat is ten minste helemaal niet aggressief en volgens mij ruikt het ook wel lekker.

[afbeelding]
Maar maakt die ook goed schoon?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 14:05
Verwijderd
Ik neem aan van wel; heb je al eens een baby met vies haar gezien?!

Het is gewoon een hele milde shampoo dit net als alle andere shampoos werkt, maar niet aggressief is voor je huid.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 17:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was mijn haar ook af en toe met zwitsal omdat ik daar tenminste geen last van mijn hoofdhuid van krijg. Ik vind dat je haar er niet echt super schoon van wordt. Ik wissel het daarom ook af met gewone shampoo. Wat ik ook een groot nadeel vind is dat het erg lastig uit te spoelen is (bij lang haar) waardoor ik er echt lang mee bezig ben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 21:24
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
goedkope shampoo van de supermarkten is slecht voor je haar.
Je gaat sneller en mer haaruitval krijgen, schilfers en grijs haar.


Shampoo die wat duurder is, is niet duurder omdat de verpakking mooier is want die is meestal gelijk!

Je betaald voor de extra vitamine die erin zitten (en een beetje voor de naam, akkoord)

Maar koop een bus Tigi of Factor S! Tussen de 12 & 25 EUR, maar je haar gaat wel een vitamineboost krijgen en daar gaat et om! Misschien niet meteen voor nu (alhoewel, denk aan meer: glans, zuiverheid, gemakkelijker te kammen, minder snel vettig, geen gespleten puntjes, etc) maar het gaat voornamelijk voor later! als je 40-50 of ouder bent ga je blij zijn .
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 22:04
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Apomes schreef op 13-11-2006 @ 22:24 :
goedkope shampoo van de supermarkten is slecht voor je haar.
Je gaat sneller en mer haaruitval krijgen, schilfers en grijs haar.


Shampoo die wat duurder is, is niet duurder omdat de verpakking mooier is want die is meestal gelijk!

Je betaald voor de extra vitamine die erin zitten (en een beetje voor de naam, akkoord)

Maar koop een bus Tigi of Factor S! Tussen de 12 & 25 EUR, maar je haar gaat wel een vitamineboost krijgen en daar gaat et om! Misschien niet meteen voor nu (alhoewel, denk aan meer: glans, zuiverheid, gemakkelijker te kammen, minder snel vettig, geen gespleten puntjes, etc) maar het gaat voornamelijk voor later! als je 40-50 of ouder bent ga je blij zijn .
1. Haar is dood.
2. Vitaminen werken niet of nauwelijks via je huid.
Je reinste bullshit dus (hoewel de ene shampoo best beter zal werken dan de ander).
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 23:43
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Er gaat niets boven Doppel Douche.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 07:14
Mara
Mara is offline
Citaat:
Luminon schreef op 13-11-2006 @ 23:04 :
1. Haar is dood.
2. Vitaminen werken niet of nauwelijks via je huid.
Je reinste bullshit dus (hoewel de ene shampoo best beter zal werken dan de ander).
+ dat je niet grijs kan worden van shampoo.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 07:45
Verwijderd
Vitamines B en E hebben inderdaad een positief effect op je haar, maar niet als ze in je shampoo zitten, ze moeten in je eten zitten. En met een normaal eetpatroon krijg je genoeg vitamine B en E binnen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 08:55
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Ik ga hier straks op in!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 10:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-11-2006 @ 08:45 :
Vitamines B en E hebben inderdaad een positief effect op je haar, maar niet als ze in je shampoo zitten, ze moeten in je eten zitten.
Dus die dure gel met een UV filter en provitamine B5 is ook weggegooid geld?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 13:00
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 13-11-2006 @ 14:17 :
Ik heb even op de site van Lush gekeken en zag dat die bars 55g wegen; hoe vaak kun je je haar daar mee wassen?
Mijn haar is flink lang en dik, mijn eerste blok heb ik zo'n 4 maanden geleden gehaald en ik ben nog niet eens op de helft. Lang dus

[edit] Oh, dit is Nala dus...
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 17:38
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-11-2006 @ 11:45 :
Dus die dure gel met een UV filter en provitamine B5 is ook weggegooid geld?
UV straling is wel erg slecht voor je haar, en dus is een filter niet zonder nut, maar aan die vitamine zul je weinig hebben.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Shampoo
Verwijderd
7 21-11-2012 03:53
Lichaam & Gezondheid wel of geen shampoo?
Mrasz
22 01-03-2009 18:28
Lichaam & Gezondheid Shampoo voor een gevoelige hoofdhuid
Daantje_0705
11 27-06-2006 13:10
Lichaam & Gezondheid Welke shampoo vind jij het fijnst?
D-sire
54 16-06-2004 20:48
Lichaam & Gezondheid welke shampoo is goed voor je haar
bayirgul
31 28-04-2004 13:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.