Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2006, 20:21
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Apomes schreef op 13-11-2006 @ 22:24 :
goedkope shampoo van de supermarkten is slecht voor je haar.
Je gaat sneller en mer haaruitval krijgen, schilfers en grijs haar.


Shampoo die wat duurder is, is niet duurder omdat de verpakking mooier is want die is meestal gelijk!

Je betaald voor de extra vitamine die erin zitten (en een beetje voor de naam, akkoord)

Maar koop een bus Tigi of Factor S! Tussen de 12 & 25 EUR, maar je haar gaat wel een vitamineboost krijgen en daar gaat et om! Misschien niet meteen voor nu (alhoewel, denk aan meer: glans, zuiverheid, gemakkelijker te kammen, minder snel vettig, geen gespleten puntjes, etc) maar het gaat voornamelijk voor later! als je 40-50 of ouder bent ga je blij zijn .
Je haar wordt niet grijs van je shampoo.

Vitamines werken niet in op je haar, want haar is dood. Vitamines werken niet in op de hoofdhuid, want die is nagenoeg impermeabel. Vitamines blijven niet lang genoeg zitten en de dosis is niet hoog genoeg om een effec te bereiken., zelfs al was je hoofdhuid permeabel.
De ene shampoo is de andere niet, en sommige zijn wel beter dan andere, maar het ligt gewoon niet aan de hoeveelheid vitamines.

Ohja ik heb gevonden hoe je kan weten of dr siliconen in zitten, alles wat eindigt op -cone is silicone. bv dimethicone.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 08:58
Verwijderd
Wat trouwens echte rotshampoo is, is Mildeen. Van de aldi ofzo. Mijn haar werd er ontzettend zwaar en heel snel vet van. Echt niet tof.
Enne, misschien een stomme vraag, maar hoe was je je haar met zo'n blok? Wrijf je je handen er mee in (zodat er schuim vrijkomt) en woel je daarmee door je haar? Dat is namelijk het enige wat ik kan verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Secret Agent schreef op 16-11-2006 @ 09:58 :
Wat trouwens echte rotshampoo is, is Mildeen. Van de aldi ofzo. Mijn haar werd er ontzettend zwaar en heel snel vet van. Echt niet tof.
Enne, misschien een stomme vraag, maar hoe was je je haar met zo'n blok? Wrijf je je handen er mee in (zodat er schuim vrijkomt) en woel je daarmee door je haar? Dat is namelijk het enige wat ik kan verzinnen.
Nee, je wrijft even met het blok over je hoofd, dan leg je het blokje weg en werkt het verder gewoon als normale shampoo; gewoon insmeren en uitspoelen dus. Tenminste, zo hebben ze het mij in de winkel uitgelegd. Als je het ding over je haren wrijft, komt er veel schuim, tussen je handen nauwelijks (omdat het heel glad is, natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 11:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Apomes schreef op 14-11-2006 @ 09:55 :
Ik ga hier straks op in!
Ik wacht!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 23:15
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik gebruike eerst spul van de body shop, daarvan neem ik toch wel aan dat het oke is. Het was ook echt geweldig, op het feit na dat mijn haar van zichzelf al heel lief en handelbaar en gezond is, en het van die shampoo zo gezond werd en zo zacht, dat mijn elastiek uit mijn haar gleed...

Dus nu ben ik overgestapt op andrelon. Misschien iets midner goed, maar nu kan ik iig een staart in. Iemand enig idee of dat ook slecht voor je is?
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 11:07
Verwijderd
In mijn John Frieda zitten trouwens wél siliconen, en in mijn Gliss Kur, Nivea en Herbal Essences niet.

(ja.. ik heb 4 verschillende merken shampoo).

Verder was ik eens per 2 dagen mn haar, zodat t niet te snel vet wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 19-11-2006 @ 00:15 :
Ik gebruike eerst spul van de body shop, daarvan neem ik toch wel aan dat het oke is. Het was ook echt geweldig, op het feit na dat mijn haar van zichzelf al heel lief en handelbaar en gezond is, en het van die shampoo zo gezond werd en zo zacht, dat mijn elastiek uit mijn haar gleed...
Wat was dat? Want dat wil ik wel <3.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 11:23
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Lilith schreef op 19-11-2006 @ 12:07 :
Wat was dat? Want dat wil ik wel <3.
De honing shampoo en crème spoeling van de body shop. 't Is wel geweldig duur, maar het werkt dus echt heel fijn. Mijn moederdier heeft juist heel moeilijk haar, en dis is de enige shampoo waar het bij haar mooi van wordt. Als zij met bijv. andreon wast, dan staat het letterlijk alle aknten uit en wordt het extreem statisch. Dat zegt denk ik wel iets over de kwaliteit. En boevndien ook nog; body shop=fair trade + geen dierproefen.

prrrrrr@bodyshop.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 14:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
De producten van the bodyshop waren echt niet altijd gifvrij. http://www.snm.nl/page.php?pageID=76...=980&themaID=8

De informatie op de site is momenteel niet actueel, maar begin 2007 komt er nieuwe informatie. Dan moet je maar even kijken of het nu wel goed is, of dat er nog steeds gif in zit.

http://www.greenpeaceweb.org/mooi/
Hier staat dat er nog steeds gif in zit, maar dat ze wel bezig zijn met het zoeken naar vervangende ingredienten.
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 15:47
Verwijderd
Ik heb laatst Fuente Herbal Bath gekocht, omdat ik er goeie verhalen over las in zo'n oud topic over roos/vet haar. Maar het hielp alleen de eerste week en dan ook nog niet eens echt. Nu helpt het zo goed als niet meer, wel een beetje zonde van m'n geld dus. Hoewel het wel lekker ruikt, maar nadeel is dat je haar een beetje pluizig wordt/overeind gaat staan (wat ik wel voor lief zou nemen als het goed werkte).

Daarvoor had ik de gembershampoo van de Body Shop (ook duur) geprobeerd en die hielp ook niet, misschien alleen de eerste wasbeurten een beetje.

Los van roos/vet haar vind ik L'Oreal gewoon super fijne shampoos hebben (vooral die roze en gele), het wordt altijd lekker zacht en ze ruiken lekker/voelen lekker.

Ik koop meestal wel wat duurdere shampoos (dus geen Palmolive ofzo) omdat ik wel redelijk lang haar heb en geen trek heb in klitten terwijl ik al een gevoelige hoofdhuid heb en dus het liefst zo min mogelijk borstel. En de roos wordt er vaak ook erger van én ik hou van zacht haar (waar die goedkope shampoos meestal niet voor zorgen).

Ik heb trouwens wel gemerkt dat je haar aan shampoos 'went', is heel grappig. Na een tijdje moet je even wisselen en dan werkt het pas weer zoals in het begin.

Oja, als iemand nog tips heeft voor andere shampoos oid tegen roos en vet haar, zijn ze welkom.
Ik zit er ook over te denken om gewoon zo'n hele milde shampoo te gaan gebruiken een tijdje, want misschien zijn al die shampoos die ik gebruik wel helemaal niet goed (ook al zijn ze duur) en heeft m'n haar rust nodig.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 20:18
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
lush

de shampoo bars zijn puur natuur, je doet er erg lang mee, je kunt ze makkelijk meenemen en je kunt het gewoon laten bezorgen, al hebben ze ook wel redelijk veel winkels. Het is niet goedkoop, maar je doet wel twee maanden met een stukje en het ruikt heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 22:03
Verwijderd
Ik heb er even gekeken, volgens mij is dat het winkeltje waar iemand het laatst tegen mij over had. Met allemaal stukjes zeep als taartvorm?

Ik ga er van de week wel eventjes langs, ik woon toch in Amsterdam.

Lijkt me wel vet trouwens om je haar met dropzeep te wassen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Nubis schreef op 19-11-2006 @ 23:03 :
Ik heb er even gekeken, volgens mij is dat het winkeltje waar iemand het laatst tegen mij over had. Met allemaal stukjes zeep als taartvorm?

Ik ga er van de week wel eventjes langs, ik woon toch in Amsterdam.

Lijkt me wel vet trouwens om je haar met dropzeep te wassen.
Jups, dat is er eentje! Veel plezier
Met citaat reageren
Oud 24-11-2006, 06:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Leuk winkeltje hoor.

Ik heb er wat cadeautjes gekocht en voor mezelf blauwe shampoo.

Net m'n haar mee gewassen en m'n hoofdhuid jeukt nu al, dus waarschijnlijk kan ik er niet tegen. Wel jammer, het ruikt zo lekker.
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 15:41
Verwijderd
Ik heb nu zo'n shampoo bar, ben benieuwd!

Ik ben alleen vergeten te vragen hoe je het moet gebruiken. Kan iemand me dat even zeggen?


Edit: ik zie het al.

Laatst gewijzigd op 25-11-2006 om 15:44.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 08:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Nubis schreef op 25-11-2006 @ 16:41 :
Ik heb nu zo'n shampoo bar, ben benieuwd!

Ik ben alleen vergeten te vragen hoe je het moet gebruiken. Kan iemand me dat even zeggen?


Edit: ik zie het al.
Hebben ze het niet voorgedaan bij jou in de winkel?
Dat doen ze namelijk met een barbiepop.
__________________
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 15:29
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
Bedankt voor de reacties allemaal!
ik heb dus nu even een lijstje opgesteld van de goede en de slechte shampoos (volgens jullie).


Goede shampoos
Palmolive
L'Oreal
Andrelon
Urtekram
Schwarzkopf
Kruidvat- Herbal Essences
Lush
Aveda
Fuente
Gliss Kur
Zwitsal

Slechte shampoos
Mildeen
Fructis
Head and Shoulders
John Frieda

En over Nivea zijn julie het niet eens!

Ik heb ook gehoord dat Pantene slecht is, klopt dat?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 20:29
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
zowiezo je haar met lauw water uitspoelen, en als het goed is duurt het uitspoelen langer dan het erin te smeren.
als er shampoo achter bijft is het ook niet goed voor je.
__________________
Free your mind and your ass will follow
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Mahonie schreef op 26-12-2006 @ 16:29 :
Bedankt voor de reacties allemaal!
ik heb dus nu even een lijstje opgesteld van de goede en de slechte shampoos (volgens jullie).


Goede shampoos
Palmolive
L'Oreal
Andrelon
Urtekram
Schwarzkopf
Kruidvat- Herbal Essences
Lush
Aveda
Fuente
Gliss Kur
Zwitsal

Slechte shampoos
Mildeen
Fructis
Head and Shoulders
John Frieda

En over Nivea zijn julie het niet eens!

Ik heb ook gehoord dat Pantene slecht is, klopt dat?
Ik vind Pantene altijd erg fijne shampoo . En het ruikt ook heel lekker!
Wat vinden jullie van Guhl?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 08:03
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zweer bij kappersshampoo

Ik heb nu 'smooth' van Iveda (volgens mij heet het zo, heb de fles niet bij de hand) en dat kost ongeveer 10 euro per fles (200ml). Ook heb ik er het masker van (12 euro) wat ik een keer per twee weken gebruik. Echt heerlijk. Je haar wordt er zooo zacht van

Maar ik heb gemerkt dat de kappers je eigenlijk een beetje naaien. Op internet is er een website die kappersproducten goedkoop verkoopt en daar ben ik per fles maar 5 euro kwijt!
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:07
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
Citaat:
shining schreef op 31-12-2006 @ 17:35 :
Ik vind Pantene altijd erg fijne shampoo . En het ruikt ook heel lekker!
Wat vinden jullie van Guhl?
Die ken ik eigenlijk niet

@Spekkie: Ja idd, mijn vorige shampoo van de kapper kostte ook ong. 12 € ofzo, die zullen ze wel aankopen voor 5 €.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Shampoo
Verwijderd
7 21-11-2012 03:53
Lichaam & Gezondheid wel of geen shampoo?
Mrasz
22 01-03-2009 18:28
Lichaam & Gezondheid Shampoo voor een gevoelige hoofdhuid
Daantje_0705
11 27-06-2006 13:10
Lichaam & Gezondheid Welke shampoo vind jij het fijnst?
D-sire
54 16-06-2004 20:48
Lichaam & Gezondheid welke shampoo is goed voor je haar
bayirgul
31 28-04-2004 13:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.