Oud 15-12-2006, 16:53
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Vandaag bij de tandarts geweest, die vertelde me dat ik een groot gat had in één van mn kiezen, en dat ie hem ging trekken zodat mijn verstandskies ook meer ruimte had. Het ging allemaal heel moeilijk hij is ruim een uur bezig geweest en je raad het al: mijn hele mond doet nu best heel veel pijn...
Iemand goede tips? behalve paracetamol, want die heb ik al gegeten.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 16:54
Verwijderd
Paracetamol eet je toch niet?

Misschien kan je iets sterkers dan paracetamol als paracetamol met coffeine of ibuprofen halen bij de apotheek/drogist? Als dat ook niet helpt of geduld hebben, de pijn wordt op een gegeven moment vanzelf minder, of via je huisarts/de huisartsenpost nog wat zwaarders halen als het echt teveel pijn doet.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 17:27
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Hmm, toen bij mij een kies was getrokken heb ik wel wat sterkere pijnstillers meegekregen dan paracetamol... Ik zou inderdaad even bij een apotheek het verhaal uitleggen en vragen of ze je iets sterkers kunnen geven. Verder veel koelen met ijs, dat helpt meestal ook wel
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Sherco schreef op 15-12-2006 @ 18:27 :
Hmm, toen bij mij een kies was getrokken heb ik wel wat sterkere pijnstillers meegekregen dan paracetamol...
Bij mijn verstandskiezen (die er uitgesneden ed waren) kreeg ik ook niets mee...

IJs is btw ook een goede idd. IJswater kun je drinken en soms is het ook tegen de buitenkant prettig (dan wel iets als een theedoek (en een plastic zakje) er om heen doen).
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 18:48
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-12-2006 @ 17:54 :
Paracetamol eet je toch niet?
Naja, slikken dan. Maar ik dacht daar krijg ik vast ook commentaar op .
Iig bedankt voor de tips, ik moet zeggen dat de pijn nog meevalt als je nagaat dat hij een uur bezig is geweest met 1 kies trekken.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 20:59
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Hier ben ik echt ervaringsdeskundige. Ik heb in totaal denk ik 6 kiezen en 4 tanden laten trekken omdat ik niet goed wissel en daarvan zijn er 7 gebroken tijdens het trekken. Verder is mijn hele verhemelte kapotgesneden bij de kaakchirurg.

Wat bij mij geweldig werkte, maar je moet maar zien of je dat fijn vind: maak ijsklontjes, als het kan ijsschilfers, stop ze in een zakje, wacht tot er een beetje ijswater ontstaat en stop het zakje in je mond. Op die manier zitten er geen scherpe stukjes in. En dit is ook beter dan ijs eten, want je hoeft je mond verder niet te bewegen.
Als dit te extreem koud is kun je het ook tegen je wangen houden/binden.
Sommige mensen doen liever een doekje natgemaakt met koud water in hun mond, maar ik krijg daar kokhalsneigingen van... Probeer maar 't een en ander uit met ijs ofzo...

Mijn ervanring is dat pijnstillers als panadol het beste werken, beter nog dan paracetamol en ibuprofen. Maar dat ijs nog beter is. Ook een tip: eet zo min mogelijk, en als je eet, zo zacht mogelijk. Dat is vooral wat de kaakchirurg mij aanraadde. Overall niet zo gezond, maar hoe minder je eet, hoe sneller je mond geneest, omdat hij daar dan niet de klap van krijgt.

Het is bij mij ook zo dat ik absoluut geen yoghurt en melk enzo moet eten als dat gebeurd is, want dan gaat het bij gruwelijk zeer van doen, maar ik geloof dat dat geen algemeen feit is.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 18:25
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
@meadow, thanks!

Ik eet idd zo weinig mogelijk omdat dat best zeer doet, niet echt in het gat zelf zeg maar, maar vooral aan mijn tong en wang. Het gaat wel iets beter, gelukkig, maar ik ben er nog niet.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 19:12
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 17-12-2006 @ 19:25 :
@meadow, thanks!

Ik eet idd zo weinig mogelijk omdat dat best zeer doet, niet echt in het gat zelf zeg maar, maar vooral aan mijn tong en wang. Het gaat wel iets beter, gelukkig, maar ik ben er nog niet.
Succes ermee joh!
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.