Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2006, 10:00
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Ik heb deze en vorige winter last van jeuk, rode droge plekjes, en puistjes.
Het eerste is waarschijnlijk exceem.Ik heb snachts nachtcreme gesmeerd en overdag op de droge plekjes vochtinbrengende crème. Volgens mij krijg ik daar puistjes, van, heb ze namelijk anders nooit, weet geen reden waarom ze nu opeens verschijnen. Heb geen idee welke middeltjes ik erop moet gebruiken. Degene die ik nu gebruik zijn van Nivea geloof ik.
Kan iemand me hiermee helpen alsjeblieft? Ik ben het meer dan kotsbeu
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 10:04
Verwijderd
Er zijn ook wel dagcreme's 'voor de jonge huid', 'voor de onzuivere huid', enzovoort, deze voorkomen wel droge plekjes maar maken je huid niet vetter zoals veel 'normale' dagcremes dat wel doen. Misschien een idee? Die zijn er ook wel gewoon vam drogisterij-huismerken, dus goed te betalen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 12:39
Anijs
Anijs is offline
Je moet even langs de huisarts gaan, vragen om een vette zalf (ongeparfumeerd) en een hormoonzalf voor het eczeem, dan smeer je het zo weg.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 12:48
Verwijderd
Dit is inderdaad een simpel kwaaltje voor een huisarts. Je kunt na je afspraak meteen een smeerseltje op gaan halen en zelfs als de volgende de dag zijn al je huidproblemen verdwenen. Blijf er in ieder geval niet te lang mee rondlopen, de kans bestaat natuurlijk dat het zich verder uitbreid.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 13:40
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
het lijkt me vrij stom om alleen voor je huid helemaal naar de huisarts te gaan en dan nog te betalen ervoor.

Ik heb nu een soort ginsengcreme staaltje van de apotheek, en het leek fijn te werken, de rode plekken reageerden goed, maar nu sta ik weer vol puisten en de plekken blijven toch.

Maar heeft dan niemand dit ook, en een creme gevonden die werkt?.. dat zou handig zijn
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 16:05
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nivea Young vind ik een fijne gezichtscreme, totaal niet vet maar mijn gezicht wordt er wel minder droog van.

Ik heb de laatste tijd ook wat jeukende, rode, ruwe plekjes op mijn gezicht maar omdat het er niet veel zijn en ze niet groot zijn doe ik er eigenlijk niets meer aan dan wat vaker creme erop smeren. Kan me voorstellen dat het lastig is als je hele gezicht onder de eczeemplekjes zit maar kun je ander niet alleen die plekjes insmeren met vettige creme en de rest van je gezicht met een andere creme?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 18:48
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Citaat:
Fainne schreef op 30-12-2006 @ 14:40 :
het lijkt me vrij stom om alleen voor je huid helemaal naar de huisarts te gaan en dan nog te betalen ervoor.
Ik denk dat het misschien wel wordt vergoedt, en anders zal het niet al te duur zijn. Probeer anders een teatree creme, kruitvat heeft het. Of iets met aloe vera.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 19:37
Verwijderd
ik heb dream cream van lush en die helpt bij mij wel tegen droge plekken en vlekken en puistjes... misschien kan je dat proberen?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 22:03
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Fainne schreef op 30-12-2006 @ 14:40 :
het lijkt me vrij stom om alleen voor je huid helemaal naar de huisarts te gaan en dan nog te betalen ervoor.
je betaalt waarschijnlijk alleen (een deel) van het doktersbezoek. De meeste smeertjes en medicijnen worden gewoon vergoed geloof ik. Iig wel dingen tegen eczeem enzo.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 22:41
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
huisarts zit in het basispakket en gaan niet van de no claim af, je kan dus met een gerust hart gaan.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 14:46
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Citaat:
vixen schreef op 30-12-2006 @ 19:48 :
Ik denk dat het misschien wel wordt vergoedt, en anders zal het niet al te duur zijn. Probeer anders een teatree creme, kruitvat heeft het. Of iets met aloe vera.
natuurlijk, tea tree! dat ik daarniet eerder aan heb gedacht, dankje
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 07:22
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
ofwel geen vette zalf maar een hydraterende zalf gebruiken.
Toen ik exczeem had ontwikkeld (tot bloedend toe ) heb ik voorgeschreven zalf gekregen. Na 7 dagen was mijn huid 100% hersteld en ik kreeg er geen puistjes van.

Wat je ook kan proberen is bv cilcalfate van avène want dat is anti-batericeel en huidherstellend: dus geen puistjes en ook geen droge huid.

of ga gewoon de eerste beste apotheek/kruidvat binnen en zoek achter hydraterende/vettige zalf die non-comedogeen is.
Of een olie, maar dan zonder de mineralen want van de mineralen krijg je puistjes.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 18:38
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Apomes schreef op 01-01-2007 @ 08:22 :
ofwel geen vette zalf maar een hydraterende zalf gebruiken.
Toen ik exczeem had ontwikkeld (tot bloedend toe ) heb ik voorgeschreven zalf gekregen. Na 7 dagen was mijn huid 100% hersteld en ik kreeg er geen puistjes van.

Wat je ook kan proberen is bv cilcalfate van avène want dat is anti-batericeel en huidherstellend: dus geen puistjes en ook geen droge huid.

of ga gewoon de eerste beste apotheek/kruidvat binnen en zoek achter hydraterende/vettige zalf die non-comedogeen is.
Of een olie, maar dan zonder de mineralen want van de mineralen krijg je puistjes.
wauw bedankt wat is comedogeen?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 18:48
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Fainne schreef op 01-01-2007 @ 19:38 :
wauw bedankt wat is comedogeen?
Een comedoon is een mee-eter. Non comedogeen wil dus zeggen dat het geen mee-eters veroorzaakt. Oftewel het verstopt de talgklieren niet
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid huidprobleem
speelgoedgitaar
1 25-07-2010 17:54
Psychologie Het grote-lucht-je-hart-topic #77
Verwijderd
491 01-12-2006 14:39
Studeren profiel kiezen...
{~boerekool~}
22 31-05-2006 16:15
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic, deel 10!
Verwijderd
500 08-03-2005 20:27
Flora & Fauna Hond met jeuk en droge huid
Mara
9 17-10-2004 13:48
Lichaam & Gezondheid bronchitis
Maddan
15 13-09-2004 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.