Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2006, 17:38
Fearless
Avatar van Fearless
Fearless is offline
Ik heb sinds 2/3 weken het 'zwevende rib' gevoel.
Alsof mn long of hart tussen je rib zit.. en als je dan diep inademt doet het echt zeer en lijkt het of je long klapt, en daarna is het goed.

Nou heb ik dat wel eens vaker gehad, maar het wordt steeds vaker. eerst 3 x op dag, 6x..
en sinds 2 dagen doet het continu pijn, onder mn borst. Steeds het gevoel van die zwevende rib maar nu zet het niet meer door.

Iemand die dit ook heeft of weet wat dit is? het voelt niet echt fijn.. Maar ik denk dat ik wel ff naar dokter ga maar ik dacht; ik vraag het ff hier eerst..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 22:49
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Dat gevoel ken ik wel, een soort diepe steek van binnen die je wegkrijgt als je diep inademt, of juist uitademt... Klopt dat?

Ik ga dan heel rustig aan doen, zodat het langzaam wegtrekt, maar ik ken ook mensen waarbij het juist weggaat als ze diep inademen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 23:11
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Dit klinkt niet echt als een zwevende rib aangezien dat pijn geeft in de buik. Dat is ook logisch want daar zitten je zwevende ribben ook. Dit klinkt meer als een gekneusde rib of verrekte spier die tussen je ribben zitten. Dit kan heel pijnlijk zijn. Het kan ook irritatie van het longvlies zijn. Dat heeft weer andere oorzaken. Dus ik zou wel even naar de huisarts gaan om dat te laten uitsluiten. S6
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 20:30
Fearless
Avatar van Fearless
Fearless is offline
Nee ja de naam "zwevende rib"is wat wij hier thuis eraan gegeven hebben.. ik weet niet hoe dat echt heet.

ja idd als je in of uitademd..

nou moet ik zeggen dat ik er vandaag ineens sinds paar weken (bijna) geen last meer van heb gehad.. dus misschien was het toch echt iets wat niet goed zat..
Maar k zal morgen eens kijken of het weer terugkomt of niet
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 20:31
Fearless
Avatar van Fearless
Fearless is offline
Citaat:
DDM schreef op 20-12-2006 @ 00:11 :
Dit klinkt niet echt als een zwevende rib aangezien dat pijn geeft in de buik. Dat is ook logisch want daar zitten je zwevende ribben ook. Dit klinkt meer als een gekneusde rib of verrekte spier die tussen je ribben zitten. Dit kan heel pijnlijk zijn. Het kan ook irritatie van het longvlies zijn. Dat heeft weer andere oorzaken. Dus ik zou wel even naar de huisarts gaan om dat te laten uitsluiten. S6
irritatie van het longvlies kan vast ook door veel roken komen of niet?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven?
Gatara
106 21-06-2008 12:37
Lifestyle Plastische chirurgie
Verwijderd
188 04-04-2007 10:05
Lichaam & Gezondheid Rib verkeerd?
:) L. :)
11 24-01-2006 18:46
De Kantine nee, dat wisten we nog niet zeg!
Verwijderd
357 16-03-2005 09:22
Verhalen & Gedichten Frank, Manon en Sanne [verhaaltje]
Zut Alors!
54 26-12-2004 21:33
Lifestyle Figuur
rodina
88 16-04-2003 21:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.