Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2006, 19:20
Dzjun
Dzjun is offline
Zit te studeren en heb opeens enorm last van steken aan de rechterkant van mn borstkarst.. Heb niet gesport vandaag ofzo dus dat kan het niet zijn. Ben wel een beetje moe maar daar krijg je niet zulke steken van lijkt me... Doet nogal pijn, zo om de 20 a 30 sec telkens weer een nieuwe sessie steken..
Weet iemand wat dit kan zijn???
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 19:38
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Tussenrib-spiertje verrekt, tenminste, hoogstwaarschijnlijk.

misschien kan je het eruit rekken door héél diep in te ademen (let wel, dit doet hééééél zeer) en goed je armen omhoog te rekken.
Maar grote kans dat je er pas na een nachtje slapen echt vanaf bent, het zijn namelijk geen spieren die je actief gebruikt.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 10:15
Dzjun
Dzjun is offline
Ik denk niet dat het dat was want het deed geen pijn toen ik inademde of mijn armen omhoog deed..
Heb er ook nu nog steeds last van ..
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 11:03
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Hmm... dat klinkt wel heel vreemd, want als het aan je spieren/ribben/longen of zelfs je hart (maar als het goed is zit die links, maarja, jeweetnooit) ligt merk je het vooral samen met de ademhaling. Misschien kan je iets specifieker zijn over de plek waar het zit en wat voor 'steken' je precies bedoelt?

Zit het op de voorkant of de achterkant van je borstkas? zit het onder je oksel (aan de zijkant zegmaar), onder of boven je borst, in je borst? oppervlakkig of diep? pijnlijke steken of meer vervelende speldeprikjes (trekjes)? hoeveel en hoelang achterelkaar (dus tussen die 20-30 sec., op het moment dat het steekt)?
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 11:33
Dzjun
Dzjun is offline
het zit aan de voorkant van mijn borstkas, niet aan de zijkant maar net iets in het midden (dus niet onder of boven mn borst) en het is redelijk diep. De steken zijn best pijnlijk en het zijn ongeveer sessies van 5 steken per keer met meestal 30 sec er tussen. Dan is het weer even niet en een kwartiertje later ofzo begint het weer...
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 14:10
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Meest logische is toch pijn die uitgaat van de spieren en of gewrichten. Als je geen (alarm)symptomen hebt van kortademigheid, snelle hartslag, hoesten of koorts dan is de kans dat het echt wat is vrij klein. Druk eens op de plek waar die steken zitten. Neemt de pijn dan toe? Gebruik je eventueel nog de pil in combinatie met roken of komt er trombose in de familie voor?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 14:22
Dzjun
Dzjun is offline
ben wel duizelig als ik opsta.. maar het doet geen pijn als ik er op druk ofzo.
Ik gebruik wel de pil maar rook niet en er komt geen trombose in de familie voor..
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 11:52
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
ligt aan verkeerd ademen, heb het zelf soms ook. Probeer naar je onderbuik te ademen en ontspannen te ademen. Soms voel je nog steken maar gewoon doorademen en dan moet het wel weg gaan.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 17:03
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Het zou ook nog gewoon aan een verkeerde houding kunnen liggen. Bijvoorbeeld liggend op bed (op je buik) met je boeken voor je. Of dat je scheef 'hangt' (een onderuitgezakte 'hang'-houding is overigens totaal niet slecht, ookal zegt men telkens 'rechtop zitten!'. Hoe comfortabeler de houding hoe beter het voor je lichaam is.)
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Steken en druk op borst
Noa1029
5 19-01-2013 11:02
Lichaam & Gezondheid steken in borst, hart, long
lisat
27 31-03-2009 20:13
Lichaam & Gezondheid pijn in borst.
Verwijderd
11 01-04-2005 10:19
Psychologie Steken in borst, hartkloppingen, trillen...
Verwijderd
6 02-10-2004 20:37
Lichaam & Gezondheid Steken in ribben (oid)
tiram
8 20-12-2003 18:21
Lichaam & Gezondheid hoofdpijn en steken in borst.
CoveredEyes
12 03-12-2003 13:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.