Oud 06-07-2015, 12:38
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Dus? Soms (of wel vaker dan soms denk ik) voelen mensen een behoefte of noodzaak tot zelfpijniging.
Excuus ik kon het woord al niet vinden, ik bedoelde natuurlijk zelfkwelling. Dat is, in tegenstelling tot zelfpijniging, niet te verwarren met zelfverwonding.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2015, 12:50
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Soms is overleven, of zorg dragen voor de familie prioriteit nummer één. Zeker in het buitenland, in sommige culturen is familie heel belangrijk. Dat gaat voor je eigen vermaak.

Als je een heel zwaar en druk leven hebt, zal je misschien ook niet zozeer vermaak zoeken, maar vooral afleiding, op die momenten dat je niet bezig bent. Je wilt dan niet geconfronteerd worden met je werkelijke omstandigheden.
Dat is ook mijn punt, als je geen vermaak zoekt in wat je doet, doe je aan zelfkwelling en krijg je de behoefte om te vluchten.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Hoe sluit dit meercellige wezens uit?
Je kan je eten niet verteren zonder de micro-organismen in je spijsverteringssysteem. Gewoon echt helemaal niet. En dan zijn er nog een massa micro-organismen die nodig zijn in deel A van je lichaam maar waarvan je doodgaat in deel B van je lichaam. Supergaaf allemaal Maar jij bent er zo een die denkt dat je de wijsheid in pacht hebt en wordt niet gehinderd door enige praktische kennis. Dat is echt vet naar want je vindt jezelf een gigantisch goede en doortastende filosoof terwijl er een reden is dat volk zoals jij in The Hitchhikers Guide to the Galaxy op een ruimteschip geplaatst werden wat gedoemd was om neer te storten op een vreemde planeet zodat het bruikbare gedeelte van de bevolking er vanaf was.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 13:12
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Je kan je eten niet verteren zonder de micro-organismen in je spijsverteringssysteem. Gewoon echt helemaal niet. En dan zijn er nog een massa micro-organismen die nodig zijn in deel A van je lichaam maar waarvan je doodgaat in deel B van je lichaam. Supergaaf allemaal Maar jij bent er zo een die denkt dat je de wijsheid in pacht hebt en wordt niet gehinderd door enige praktische kennis. Dat is echt vet naar want je vindt jezelf een gigantisch goede en doortastende filosoof terwijl er een reden is dat volk zoals jij in The Hitchhikers Guide to the Galaxy op een ruimteschip geplaatst werden wat gedoemd was om neer te storten op een vreemde planeet zodat het bruikbare gedeelte van de bevolking er vanaf was.
Maar wat heeft meercelligheid daarmee te maken?

En bruikbaar voor welk doel?
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 14:46
Verwijderd
Mis ik nou gewoon iets heel erg of ben jij totaal de weg kwijt?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 14:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mis ik nou gewoon iets heel erg of ben jij totaal de weg kwijt?
Nee, dat idee krijg ik ook wel regelmatig.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2015, 14:36
Zildjian123
Zildjian123 is offline
Volgens mij moet er onderscheid gemaakt worden tussen het leven ansich, en het leven van het individu.
Ik denk namelijk dat het leven ansich geen zin heeft. Als je het scheppingsverhaal even achterwege laat, is het feit dat wij, en alle andere vormen van leven, er zijn gewoon stom toeval en een bijzondere samenloop van omstandigheden. Het leven is op die manier niet met een bepaald doel, of missie op aarde gekomen, en heeft dus totaal geen "zin".
Echter, nu wij zo ver geëvolueerd zijn tot hoe wij als mensen nu zijn, en wat we kunnen, denk ik dat er wel iets veranderd is. In tegenstelling tot dieren zijn wij als mensen geheel vrij in ons handelen, en omdat wij die vrijheid hebben, dragen we automatisch ook de verantwoordelijkheid voor onze handelingen (zoals Sartre dat ooit zo mooi zei). Nu wij dus vrij zijn in ons handelen denk ik wel dat er ook enige zin ontstaan is. Wat die zin is, is per individu denk ik verschillend,, omdat ieder zijn eigen prioriteiten stelt en andere dingen belangrijk vindt. Het maakt ook nog uit in welke tijd die individu leeft. Tegenwoordig is eten zoeken, op tijd een kamp op slaan en sterker zijn dan de rest al lang niet meer nodig. We hebben nog wel ons overlevingsinstinct, maar echt zo goed mogelijk ons best doen om te overleven is er allang niet meer bij, en is dus ook niet onze zin van ons leven.
Voor mij is de zin van mijn leven ( let op mijn, niet het) dat niet alleen ik zelf gelukkig ben, maar dat ik ook anderen help bij het gelukkig worden of gelukkig blijven, zodat ik op mijn eigen manier een steentje bijdraag aan het beter maken van de wereld.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2015, 22:14
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Mis ik nou gewoon iets heel erg of ben jij totaal de weg kwijt?
Ik vraag waarom meercelligheid symbiose uitsluit en vervolgens ga jij situaties beschrijven waar beide ééncellige en meercellige organismes in kunnen verkeren. Dus ik vraag opnieuw wat meercelligheid ermee te maken heeft, hopend dat je een antwoord geeft waarin het verschil wel duidelijk wordt. Vervolgens werd ik voor gek verklaard.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 29-07-2015, 22:19
Verwijderd
Nou begin eens met een normale vraag want waarom sluit dit meercellig leven uit is geen vraag. Van wat precies? Het gaat over meerdere dingen. Meercellig leven kan niet zonder symbiose omdat ze anders niet kunnen leven. Bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2015, 22:59
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Nou begin eens met een normale vraag want waarom sluit dit meercellig leven uit is geen vraag. Van wat precies? Het gaat over meerdere dingen. Meercellig leven kan niet zonder symbiose omdat ze anders niet kunnen leven. Bijvoorbeeld.
"Volgens mij is er geen enkel organisme wat zonder symbiose kan leven. Meercellig sowieso niet."

Ik nam in het begin aan dat uitsluitsel ontstaat omdat cellen als aparte organismes worden gezien. Maar daar was jij het niet mee eens dus toen vroeg ik me af: Welk gevolg van het hebben van meerdere cellen maakt symbiose noodzakelijk en is dus niet van toepassing bij ééncellige organismes?
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 29-07-2015, 23:37
Verwijderd
Dat heb ik uitgelegd! Je hebt allerlei soorten eencellige organismen nodig om te kunnen overleven! Waarom kom je dan alsnog met die vraag?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2015, 00:50
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Dat heb ik uitgelegd! Je hebt allerlei soorten eencellige organismen nodig om te kunnen overleven! Waarom kom je dan alsnog met die vraag?
Maar ééncellige hebben ook ééncelligen nodig om te overleven....
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 30-07-2015, 01:23
Verwijderd
De eerste eencelligen sowieso natuurlijk niet en ik vermoed dat er nog wel meer zijn die niet afhankelijk zijn van eencellige organismen. Ik weet ook wel zeker dat er eencelligen zijn die niet zonder meercelligen kunnen leven.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2015, 01:26
Verwijderd
Maar waarom snap je niet dat ik denk dat je de weg kwijt bent? Alsof je vraagt om de afstand in kilometers van hier tot de zon en dat je het blijft vragen nadat het antwoord iedere keer gegeven wordt of MIS IK IETS?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2015, 01:26
Verwijderd
Verder post je behoorlijk zeverig en jamaaralsig. Daar zit ook niet iedereen op te wachten.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:53
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
De eerste eencelligen sowieso natuurlijk niet en ik vermoed dat er nog wel meer zijn die niet afhankelijk zijn van eencellige organismen. Ik weet ook wel zeker dat er eencelligen zijn die niet zonder meercelligen kunnen leven.
Ik hoopte eigenlijk op een technisch verhaal waarom een eencellige wel zonder symbiose kan leven maar een kolonie identieke cellen (gezien als 1 organisme) bijvoorbeeld niet. Ik meen namelijk dat een organisme zonder symbiose ontzettend onwaarschijnlijk is gezien die chemisch in balans moet zijn met de omgeving. Een organisme dat een overschot van zuurstof produceert en Co2 uit het water neemt zal op ten duur niet overleven gezien de omgeving niet meer geschikt zal zijn voor dat organisme.

Citaat:
Maar waarom snap je niet dat ik denk dat je de weg kwijt bent? Alsof je vraagt om de afstand in kilometers van hier tot de zon en dat je het blijft vragen nadat het antwoord iedere keer gegeven wordt of MIS IK IETS?
Ik heb nooit gezegd dat ik dat niet snap, ik antwoord er simpelweg niet op. Ik heb geen baat bij een gesprek met iemand die op basis van veel te weinig gegevens constateert dat ik gek ben nog een gesprek met iemand die onbegrip toeschrijft aan de gekheid van de ander.

Citaat:
Verder post je behoorlijk zeverig en jamaaralsig. Daar zit ook niet iedereen op te wachten.
Dat vindt ik prima.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 19:10
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Symbiose met de hele omgeving is wat anders dan symbiose met andere organismen. Wees nou eens duidelijk, vooral als je termen anders gebruikt dan traditioneel in bijv. de biologie.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 20:06
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Symbiose met de hele omgeving is wat anders dan symbiose met andere organismen. Wees nou eens duidelijk, vooral als je termen anders gebruikt dan traditioneel in bijv. de biologie.
Het gaat erom dat het organisme het niet overleefd zonder andere organismes die de zuurstof weer terug in co2 veranderen.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 20:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het gaat erom dat het organisme het niet overleefd zonder andere organismes die de zuurstof weer terug in co2 veranderen.
Ja, dat snap ik nu wel...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten ik heb nog geen titel
Kleintjeyakult
8 04-10-2006 15:22
Software & Hardware Vodafone: 60 voor 3 ook in het buitenland?
ArtemisQ
5 08-06-2006 10:38
Drugs & Alcohol meet me..heb je dat ook wel es
x-zareah
69 12-01-2005 22:48
Psychologie Ik weet het niet meer...
LeeJ-D
12 16-01-2004 08:39
Verhalen & Gedichten Deze dag met zoveel pijn. Internationalist, Ik heb het geprobeerd
berteltje
5 06-04-2002 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.