Oud 05-06-2002, 16:58
Amoa
Avatar van Amoa
Amoa is offline
Hey lieve mensjes!
Ik zit nu pas een paar dagen op dit heel interessante forum rond te neuzen, en het valt me meteen op dat jullie dingen zeggen om andere forummers te steunen, wat heeeel goed is natuurlijk! Maar ik snap niet hoe iemand die zelf om hulp vraagt soms zo'n heel slim en doordacht antwoord kan neerzetten, waar die persoon zelf ook hulp aan kan hebben.
Ik heb het idee dat de forummers hier heel slim zijn en andere mensen heel goed snappen en echt (willen) helpen. Deze forummers zouden ook steun hebben als ze in zichzelf nadenken wat ze zouden opschrijven als iemand hun post zou posten.
Dit moeten jullie niet verkeerd opvatten hoor! En maybe doen jullie dat allang.
Vroeger dacht ik nooit bij mijzelf na hoe iemand anders op mij zou reageren, maar nu doe ik dat wel en ik voel me er stukken beter bij.
Ik heb het nu dus niet over inlevingsvermogen maar meer over je innerlijke ik. Over je eigen gedachtes waarnaar je zelf moet luisteren.
Ik denk dat als je heel goed in jezelf nadenkt, je jezelf zult verbazen over wat je allemaal wel niet weet!
Wat denken jullie?

greetzzz, Amoa
__________________
..:Look straight into the sun until she breaks your face and you'll start smiling:..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2002, 17:05
tacidvs
tacidvs is offline
Jezelf als raadgever beschouwen is niet erg handig, veel cirkelredeneringen. Klankbord is erg nuttig.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 17:08
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Ik denk wel dat je zelf al veel weet over hoe het anders zou kunnen, maar dat het moeilijk word om het op jezelf toe te passen. Dat is iets wat veel mensen nog moeten leren en waar ze gaandeweg nog mee te maken krijgen.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 17:10
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Hmm ja ik denk wel dat je gelijk hebt. Soms sta ik wel versteld van dingen die ik schrijf om iemand te steunen, dingen die ik eigenlijk ook eens bij mezelf zou moeten toepassen. Ik gaf eens de goeie raad aan iemand om het uit te maken met haar vriend omdat ik kon lezen dat ze er van af zag. Maar eigenlijk zou ik eens moeten nadenken en dat ook bij mezelf doen. Is wel raar soms hoe goed je de problemen kan zien bij iemand anders maar niet bij jezelf.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 17:10
kleine wicca
kleine wicca is offline
Oo door te proberen anderen te helpen, kun je zelf veel leren, je kan het dan even allemaal 8er elkaar zetten en eventueel je eigen probeem even aan bod laten komen

Ok kan je door iemand anders antwoord op jouw probleem te horen, herkenning vinden of de zaak ff van een andere kant bekijken, dus het heeft wel degelijk nut om je probleem hier ff lekker van je af te schijven
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 17:11
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Jezelf als raadgever beschouwen is niet erg handig, veel cirkelredeneringen. Klankbord is erg nuttig.
Wat bedoel je met klankbord?
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 17:12
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
beetje tzelfde als tacidus, maar dan minder in telegramstijl

over je eigen problemen denk je vaak in kringetjes rond, zo blijft het doorgaan, de enige uitweg uit zo'n kringetje is nieuwe elementen aanbrengen, door het te posten dus en anderen laten reageren.

problemen zijn in de grote lijnen niet uniek, veel mensen hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt (pesten, ruziënde ouders, ...) ik vind het goed dat je hier je ervaringen daarover kan delen. en dat je mensen kan helpen die met een probleem zitten waar jij je al ongeveer doorgewerkt hebt.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 17:14
tacidvs
tacidvs is offline
Hm, er wordt voor me geantwoord, wat handig.



v
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 17:53
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef:
beetje tzelfde als tacidus, maar dan minder in telegramstijl

over je eigen problemen denk je vaak in kringetjes rond, zo blijft het doorgaan, de enige uitweg uit zo'n kringetje is nieuwe elementen aanbrengen, door het te posten dus en anderen laten reageren.

problemen zijn in de grote lijnen niet uniek, veel mensen hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt (pesten, ruziënde ouders, ...) ik vind het goed dat je hier je ervaringen daarover kan delen. en dat je mensen kan helpen die met een probleem zitten waar jij je al ongeveer doorgewerkt hebt.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 18:00
Verwijderd
het is ook niet de bedoeling om dat posten te stoppen zodat je ook nieuwe inzichten krijgt, maar om die ideeen en hulpmiddeltjes ook zelf toe te passen.

iemand anders zei dat laatst ook tegen me. mja, als ik zelf in de problemen zit, wil ik dat niet zien, dan zeg ik tegen mezelf van "meid, stel je toch niet aan". en tja, ik vind ut zow egoistisch op een of andere manier als ik mezelf ga helpen ofzow... nja...
bovendien is het ook nog zo, dat wat voor de een een hulpmiddel is, bij de ander niet werkt.
als iemand helemaal in de war raakt, geef ik wel us ut advies om ff een rustig muziekje op te zetten of wat warme melk te drinken ofzow. dat kan bij een ander soms goed werken, maar bij mezelf werkt ut voor geen ene moer.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 21:49
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Hm, er wordt voor me geantwoord, wat handig.

v
tjah je was ook nogal kort van stof :/

was het dat trouwens nbtje?
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 22:56
tacidvs
tacidvs is offline
Ja, dat was het wel zo'n beetje, onderwerp was al doordacht. Maar let wel op het v-tje hè?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 23:18
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ja, dat was het wel zo'n beetje, onderwerp was al doordacht. Maar let wel op het v-tje hè?
ja ik vroeg me al af wat dat was.

wat is dat???
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 13:50
Amoa
Avatar van Amoa
Amoa is offline
Ik ben het met jullie allemaal eens. Ik vind het posten op dit forum juist hartstikke goed. Het advies van anderen is altijd handig om te weten, en veel mensen weten meer dan 1.
Maar ik bedoelde dus meer, zoals Blackrose ook zei, dat het ook zou kunnen werken als je doet alsof je iemand anders adviseert, terwijl jij die persoon zelf bent. Je adviseert dus jezelf.
Ik denk dat de meeste mensen dit niet doen, omdat ze geen vertrouwen hebben in zichzelf, zichzelf minder achten dan anderen. Daarom denken ze niet genoeg in zichzelf na over wat zij iemand anders zouden adviseren, en dus zelf zouden moeten doen.
Natuurlijk is het makkelijker om iemand anders te adviseren dan jezelf! Dan hoef je alleen maar woorden te zeggen om iemand bv. op te beuren, maar de daden zelf zijn het moeilijkst, en alleen als je jezelf adviseert, weet je dat het zo moeilijk is om je eigen advies waar te maken.
Het is dus heeeeel goed om anderen advies te vragen, maar van te voren moet je eerst eens bij jezelf aankloppen en jezelf om advies vragen.
__________________
..:Look straight into the sun until she breaks your face and you'll start smiling:..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:14
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
ik kan geen mensen adviseren over problemen waar ik nog mee zit. als ik kan dan negeer ik liefst zulke topics
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 21:25
Verwijderd
Vaak zijn de antwoorden glashelder als je ze aan iemand anders geeft, maar voor jezelf zie je het niet
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 09:21
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline
ik doe mijn best om neer te zetten hoe ik over dingen denk... of die in dank afgenomen worden is niet mijn probleem, ik doe me best om mensen te helpen...kan er niets aan doen als het niet lukt....
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 10:26
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
damaetas schreef:
problemen zijn in de grote lijnen niet uniek, veel mensen hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt (pesten, ruziënde ouders, ...) ik vind het goed dat je hier je ervaringen daarover kan delen. en dat je mensen kan helpen die met een probleem zitten waar jij je al ongeveer doorgewerkt hebt.
Dat was eigenlijk niet wat amoa bedoelde met haar topic, euhm ik zou zeggen, lees eerst wat ze bedoelt want ze heeft het over inleving in onszelf, over problemen die we bij iemand anders willen oplossen maar die we bij onszelf soms moeilijker kunnen toepassen of inzien..
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ik ben lelijk :(
SomeCuteness
20 03-05-2016 16:43
Psychologie Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten
Waterput
12 02-01-2008 11:01
Levensbeschouwing & Filosofie Geen schepper maar geloof in jezelf.
hamer&sikkel
11 20-08-2003 20:36
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 09:40
Psychologie Ik zie het niet meer zitten...
°Mel°
4 25-04-2002 18:35
Verhalen & Gedichten De Kracht van Jezelf...
Lindatje
0 24-08-2001 12:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.