Oud 29-07-2010, 17:42
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Was dat niet meester Jaap?

En misschien is er al op gereageerd maar ik ben veul te lui om dit hele topic door te lezen.
Ja, dat was hem, maar dat was me al heel snel door iemand anders al verteld. Toch bedankt!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2010, 17:59
weesee
Avatar van weesee
weesee is offline
Citaat:
ik zoek een boek en het gaat over een docent(e) klassieke talen die leerlingen allerlei bijnamen geeft....
iemand had het er laatst over, maar ik vergat te vragen naar de titel/auteur. Het leek me wel leuk, aangezien het me deed denken aan de ziekte van lodesteijn. hoop dat jullie t weten!

ik heb niet zoveel tijd om te kijken of er al op dit bericht is gereageerd, maar is het niet De Bliksemdief van Rick Riordan??
__________________
weesee xx
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 11:29
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
^^ Ik denk dat het van Donna Tartt The secret history is.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 15:41
Meiavond
Meiavond is offline
Ik ben op zoek naar een Engelstalig boek. De kaft is rood en blauw. Het is een Aziatisch verhaal.
Het gaat over een meisje dat in een klein dorpje woont in de buurt van een vulkaan. Haar vader vertelt haar altijd fantasieverhalen om aan de dagelijkse werkelijkheid te ontsnappen maar haar moeder vindt dit niet zo verstandig. Op een dag besluit ze dan de draak (of een ander dier) uit haar fantasie op te zoeken.
Weet iemand welk boek ik bedoel?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 15:46
wolvins
wolvins is offline
Ook ik ben opzoek naar een boek (paar jaar nu) Maar weet alleen nog een klein beetje van het verhaal. Het is een kinderboek en een fantasie verhaal.
Het gaat om een jongen en een meisje, volgens mij waren ze broer en zus en ze reizen het land door opzoek naar een voorwerp (dacht een steen). Hij blijkt magisch krachten te hebben en kan naar de wolken staren en dan verdwijnen de wolken. Volgens mij wint hij uiteindelijk de strijd dankzij deze krachten. Maar is er ook een probleem als hij ze niet beheerst.
Ik weet het net als sommige andere heel vaag, maar hoop echt dat iemand zich of iets meer of de titel/schrijver weet.

Groetjes Jacqueline
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 11:28
Rolstoel
Rolstoel is offline
Ik heb, een jaar of 4 (?) geleden een boek gelezen, dat ging over een nieuw team dat door de FBI / CIA opgericht moest gaan worden om de harde criminaltieit te lijf te gaan.
Door het hele boek heen volg je een man die vanuit een andere tak overgeplaatst wordt naar deze groep.
Het begint met de uitnodiging om deel te nemen, dan krijg je een gedetailleerde beschrijving van hoe hij alleen, maar ook met zijn 'wannabe-teamgenoten' traint om toegelaten te worden.
Het eindigt met de ramp "9-11", waar het, dan ingewerkte, team zijn eerste grote opdracht aan heeft.. "Wie deed dit, en waarom zagen we dit niet aankomen ? ".

Ik ben er van overtuigd dat het vertaald was, maar de kans op engelstalig (gezien het onderwerp) is groot...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 21:07
aarbei
Avatar van aarbei
aarbei is offline
Citaat:
Heeyy

ik zoek een boek waarvan ik noch de titel, de schrijver, de kaftkleur enz weet. Ik weet niet eens meer waar ik het gelezen heb. Het gaat om een stukje uit een verhaal. het kon Engels of Nederlands zijn, zelfs dat weet ik niet..

Het ging over een groepje jongeren die als enige overlevenden op aarde leven. De rest van de wereldbevolking is gedood door een virus. Het gaat vooraf aan een aantal symptomen, waarvan één iets met de griep te maken heeft. Ze denken te weten dat ze allemaal zullen sterven. Op het einde van het stukje wat ik gelezen heb, bekent één iemand tegen zijn beste vriend dat hij één van de symptomen heeft, en dus binnenkort sterft. Het speelt zich allemaal af op een strand...

Als iemand iets weet zou dat echt geweldig zijn!

xx Daisy
Dit is volgens mij het boek 2001/2002/2003. In ieder geval een jaartal aan het begin van dit millennium. Heel spannend was het!
Edit: 1999. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...ct_description

Ik zoek zelf ook een boek. Ik dacht dat het van Jan Terlouw was, maar dat is het niet volgens mij. Het gaat over een stam, en die wonen ver van het bos. Daarom gaan de vrouwen elk jaar samen op trektocht naar het bos om stammen te kappen en mee te nemen. Deze dragen ze op hun heupen, daarom mogen jongens niet mee. Uiteindelijk gaat 1 jongen toch mee, hij heeft dan een speciaal tuigje gemaakt om het gebrek aan heupen te compenseren.
__________________
And I don't believe in anything and I don't wanna be someone to believe you should not believe in me
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 22:03
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Een hele stomme 'ikzoekeenboek'.

Hoe heette dat boek ook alweer waar iedereen zo dol enthousiast over was. Het was een dun boekje waarin stond wat je allemaal met een 'novel' kon doen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2010, 22:12
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Citaat:
Een hele stomme 'ikzoekeenboek'.

Hoe heette dat boek ook alweer waar iedereen zo dol enthousiast over was. Het was een dun boekje waarin stond wat je allemaal met een 'novel' kon doen.
Bedoel je niet Wreck This Journal?
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 15:14
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Bedoel je niet Wreck This Journal?
Yes! Bedankt.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 20:01
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
(...)

Ik zoek zelf ook een boek. Ik dacht dat het van Jan Terlouw was, maar dat is het niet volgens mij. Het gaat over een stam, en die wonen ver van het bos. Daarom gaan de vrouwen elk jaar samen op trektocht naar het bos om stammen te kappen en mee te nemen. Deze dragen ze op hun heupen, daarom mogen jongens niet mee. Uiteindelijk gaat 1 jongen toch mee, hij heeft dan een speciaal tuigje gemaakt om het gebrek aan heupen te compenseren.
Ik ken dat boek. Ik kan er alleen absoluut niet meer opkomen, ik zal er eens over nadenken de komende tijd.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 09:07
Verwijderd
Ik zoek een boek over een jongen die in Frankrijk op vakantie gaat (of hij zelf Frans is, weet ik niet meer) en zich daar ontzettend verveelt. Hij ontmoet een oudere jongen met best wel rechtse ideeën en hij kijkt er heel erg tegen op. Het speelt zich af in een klein dorp en er gebeurd iets met een grote boom in het centrum van het dorp die al dan niet wordt omgezaagd. Uiteindelijk is er geloof ik een opstand en gaat er iemand dood, al weet ik dat neit meer zeker. Volgens mij zat er ook een gehandicapte in, en iets met klassieke muziek....
De titel is iets met vallen en er staat een meisje in een tutu op dat valt, geloof ik....
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 11:38
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Ik zoek een boek over een jongen die in Frankrijk op vakantie gaat (of hij zelf Frans is, weet ik niet meer) en zich daar ontzettend verveelt. Hij ontmoet een oudere jongen met best wel rechtse ideeën en hij kijkt er heel erg tegen op. Het speelt zich af in een klein dorp en er gebeurd iets met een grote boom in het centrum van het dorp die al dan niet wordt omgezaagd. Uiteindelijk is er geloof ik een opstand en gaat er iemand dood, al weet ik dat neit meer zeker. Volgens mij zat er ook een gehandicapte in, en iets met klassieke muziek....
De titel is iets met vallen en er staat een meisje in een tutu op dat valt, geloof ik....
Dat is "Vallen" van Anne Provoost. Echt een ontzettend goed (jeugd)boek, ik heb er mooie herinneringen aan.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 21:31
TheeEi
TheeEi is offline
Ik zoek een boek (zoals velen hier)

Het is een kinderboek, en het gaat over een prinses of over een meisje dat in een circus werkt.
Ze heeft heel lang haar, zolang dat ze het in koffers moet vervoeren.
het was volgens mij een gele kaft, of het komt uit een verhalenbundel.

Laatst gewijzigd op 06-11-2010 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Ik zoek een boek (zoals velen hier)

Het is een kinderboek, en het gaat over een prinses of over een meisje dat in een circus werkt.
Ze heeft heel lang haar, zolang dat ze het in koffers moet vervoeren.
het was volgens mij een gele kaft, of het komt uit een verhalenbundel.
Oh, die heb ik ook gelezen! Dat is 'De prinses met de lange haren' van Annemarie van Haeringen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 15:33
TheeEi
TheeEi is offline
Dankje!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Dat is "Vallen" van Anne Provoost. Echt een ontzettend goed (jeugd)boek, ik heb er mooie herinneringen aan.
Dankje, dat is hem! Ik heb hem ooit eens gelezen toen ik een jaar of veertien was en hij heeft diepe indruk gemaakt, heb vaak gedacht om hem nog eens te lenen bij de bieb, maar ik wist niet meer hoe het boek heette. Echt heel gaaf, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 17:34
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Ik ben op zoek naar twee boeken die ik heb gelezen toen ik 11 was ongeveer, maar ik weet er spijtig genoeg nog maar weinig van, ik heb enkel nog 'indrukken':

1. Een jeugdboek over een meisje dat in een zandbak wenteltrapjes maakt, die dan (door magie, of haar fantasie..) levensgroot worden en ze gaat dan rondlopen in die zandgebouwen. Ik geloof dat er ook magische wezentjes waren.. Ik herinner me voornamelijk de mysterieuze sfeer uit het boek, meer dan het verhaal zelf. Ik weet nog dat er uiteindelijk gevaar schuilt in het zand, en dat het afbrokkelt ofzo iets... De cover was ook met een wenteltrapje van zand geloof ik, of het meisje.

2. Over Siegfried de drakendoder, ook een jeugdboek, een intens liefdesverhaal, een vergiftigde mantel.. uiteindelijk worden ze verraden en ik weet nog dat op het eind, het zoontje zijn hoofd wordt afgehakt. Een heel tragisch boek. Het was een heel dun boekje, in de stijl van de boeken van Ed Franck.

Hier hebben jullie vast weinig aan, maar je weet nooit!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 15:15
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Als je een spannend jeugdboek (tussen 8 en 13 jaar zo'n beetje) zoekt moet je maar een PB'je sturen (vooral van Christelijke boeken heb ik veel verstand).
Ik kan je ook tips geven van Spannende (evt. Christelijke) jeugdboeken.

Mailen of een reactie in dit topic mag ook (vermeldt duidelijk dit citaat! of typ @topnieuws).

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 11:15
Verwijderd
Ik zoek een kinderboek dat ik heel lang geleden heb gelezen. Het is oorspronkelijk in het Engels, maar naar het Nederlands vertaald, en het gaat geloof ik over een soort onderdrukte regio o.i.d. Ze worden onderdrukt door een groep mensen met draken. Een meisje gaat vechten tegen de onderdrukking. Daarvoor moet ze naar de hoofdstad en dan ziet ze als ze daar net aankomt hoe een geit wordt opgegeten door een draak. Uiteindelijk gaat ze weer naar huis en dan komt ze erachter dat de boerderij waar ze met haar moeder woonde helemaal plat is gebrand en het kleine geitje lag dood op de bodem van de put. Volgens mij stond op de voorkant een draak.
Iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 14:30
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ik ben op zoek naar twee boeken die ik heb gelezen toen ik 11 was ongeveer, maar ik weet er spijtig genoeg nog maar weinig van, ik heb enkel nog 'indrukken':

1. ...

2. Over Siegfried de drakendoder, ook een jeugdboek, een intens liefdesverhaal, een vergiftigde mantel.. uiteindelijk worden ze verraden en ik weet nog dat op het eind, het zoontje zijn hoofd wordt afgehakt. Een heel tragisch boek. Het was een heel dun boekje, in de stijl van de boeken van Ed Franck.
Hier hebben jullie vast weinig aan, maar je weet nooit!
Boek 2 is waarschijnlijk:
Siegfried de drakendoder: LINK
Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 13:30
Verwijderd
er zou een nieuw boek uit zijn gekomen over de graffitikunstenaar KBTR die allemaal kabouters maakt in utrecht en omgeving.
Iemand enig idee hoe dat boek heet en waar het te krijgen is??
Het was maandag in de uitzending van een vandaag

Spoiler

Laatst gewijzigd op 06-02-2011 om 21:42.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 13:47
woordraadsel
woordraadsel is offline
Ik zoek een boek maar ik weet er weinig van ik weet alleen maar dat het boek zeg maar dingen zegt dat je elke dag iets anders moet doen een soort opdrachten ofzo . Iemand enig idee?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 14:56
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Ik zoek een boek maar ik weet er weinig van ik weet alleen maar dat het boek zeg maar dingen zegt dat je elke dag iets anders moet doen een soort opdrachten ofzo . Iemand enig idee?
Bedoel je 'Wreck this journal' van Keri Smith?

@Duckdoggy: geen probleem, dit soort topics zijn sticky
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 15:18
woordraadsel
woordraadsel is offline
Citaat:
Bedoel je 'Wreck this journal' van Keri Smith?

@Duckdoggy: geen probleem, dit soort topics zijn sticky
Nee het was geen engels boek..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 21:41
Verwijderd
@wreck this journal heb je ook een nederlandse versie van. Kijk anders voor de zekerheid ff op de site van bol.com ofzo...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 20:06
IrisMlimper
IrisMlimper is offline
Ik zoek ook een boek! Wie kan mij helpen? Ik heb heel google al afgezocht en vele boeken sites maar ik kom er niet op . Het gaat over een meisje die op een dag zelf naar school moet lopen, maar ze is nog erg jong en weet de weg niet meer. Ze raakt verdwaald en eindigt uiteindelijk (ziek) in een bos. Een roedel wolven vinden haar en verzorgen haar. Ze woont jaren met de wolven en verwilderd helemaal. Na jaren komen mensen achter haar bestaan en is er een vrouw die heel voorzichtig probeert om haar weer 'normaal' te maken. De vrouw probeert haar weer te leren praten.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 22:32
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
'Misha' gaat ook over zoiets wolven, maar dat speelt zich af in de tweede wereldoorlog.

Heet 'ie 'Wolfskind'?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 13:55
IrisMlimper
IrisMlimper is offline
Citaat:
'Misha' gaat ook over zoiets wolven, maar dat speelt zich af in de tweede wereldoorlog.

Heet 'ie 'Wolfskind'?
Het was niet wolfskind maar dankzij die titel kwam ik wel uit bij welke het wel was! Het was 'huilen naar de maan' van Gerda van Erkel. Heel erg bedankt !!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 15:24
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Mooi dat je 'm hebt!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 18:15
woordraadsel
woordraadsel is offline
Ik zoek 2 boeken.. Ik weet er niet zoo heel veel van
ik hoop dat jullie kunnen helpen..
boek 1 gaat over
ik zoek een boek waarvan de persoon Mechteld/Machteld heet (of Mehtap, kan ook) en dat boek gaat over een meisje dat op een landweggetje uitstapt om te gaan plassen. Dan ziet ze een huis in de verte en dan meppen twee jongens haar knock-out.
In dat huis verblijft ze dan en er gebeuren allemaal rare dingen zoals een andere bewoonster die in een pop verandert, ze wordt zeg maar een deel van 'het poppenhuis' waar ze mee speelt.
Ook wil het meisje graag naar huis maar het kan niet want dat huis staat in een andere dimensie ofzo en ze wil haar moeder bellen maar dan krijgt ze zichzelf aan de telefoon(!) die haar uitlegt hoe ze thuis moet komen.
Het is allemaal vrij vaag, maar ik hoop dat iemand weet hoe het boek heet!

& Boek 2 gaat over
een boek waarbij een man zijn vrouw heeft verloren, en een aanbieding krijgt om met haar te praten (via de computer).
Op het laatst wil hij zelfmoord plegen, en komt erachter dat zijn vriendin en haar verloofde zijn geld wilde hebben en alles gefaked hebben. Inclusief de dood van zijn vrouw.

Kent iemand 1 van deze boeken?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2011, 22:44
Verwijderd
Ik zoek een boek dat over een meisje dat via een trap en een deur naar een paralel universum van lang geleden kan. De wereld is volgens mij hetzelfde aan die kant van de deur, maar dan van tweehonderd jaar geleden ofzo. Dan ontmoet ze zichzelf van tweehonderd jaar geleden (of in ieder geval iemand die heel erg veel op haar lijkt) en daar word ze beste vriendinnen mee. Ze gaat best een aantal jaren regelmatig naar de andere kant van de deur. Op een gegeven moment vind ze een krantenartikel uit de tijd van de andere kant van de deur waarin staat dat dat huis is afgebrand. Ze gaat dan naar de andere kant, maar daar is een feestje bezig en wil haar vriendinnetje niet naar haar luisteren.
Zoiets in ieder geval...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2011, 23:28
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
'Aan de andere kant van de deur' van Tonke Dragt? Alleen komt daar geen afgebrand huis of krantenartikel in voor, en gaat het over schrodingers kat en filosofie en fur elise. Denk dus niet dat je die bedoelt. Maar noem 'm toch maar, je weet maar nooit.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2011, 23:22
Verwijderd
^Is 'm inderdaad niet, dat gaat over een jongetje en het boek gaat echt over een meisje. Daarnaast was het volgens mij geen Nederlands schrijver (of schrijfster...) maar evengoed bedankt

Laatst gewijzigd op 18-04-2011 om 23:28.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 10:12
ZazaZebra
ZazaZebra is offline
Voor het vak KCV ben ik op zoek naar een boek. (ik weet niet of dit hier wel hoort, maar ja.)
De opdracht was om een moderne adaptie van Euripides' toneelstuk Medea te vinden (vrouw helpt man door moeilijke opdrachten heen, man verlaat vrouw voor ander, vrouw is pissig, vrouw vermoordt kinderen en nieuwe vrouw.)

Weet iemand misschien dus een boek, waarin een vrouw haar kinderen vermoordt? (uit liefdesverdriet ofzo)
Alvast bedankt en ik hoop dat iemand iets weet. Ik heb zelf al gegoogeld, maar ik kan niet echt iets vinden, dus ik hoop dat ik hier wat vind
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 12:36
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Medeia_(Euripides)

Daarin staat helemaal onderaan:

In 2001 maakte de Vlaamse auteur Tom Lanoye een bewerking van Medea voor Het Toneelhuis, genoemd Mamma Medea.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 15:35
sirunik88
Avatar van sirunik88
sirunik88 is offline
Hallo allemaal,
ik zoek een boek, maar weet de titel niet... kan iemand me helpen?
het is een dik boek met donker rood ( bordeaux rood) kaft. geen afbeelding.
als het goed is bestaat de naam uit één lange woord. de schrijver/ster heeft een endelse of americaanse naam. de boek was vertaald in Nederlands.
er gaat oorlog tussen 2 landen. de prins van de ene land onvoert de prinses van de andere land om einde te maken aan de oorlog. Maar de prinses is nogal wild en laat een litteken op zijn gezicht.
De prins heet Kane. Verder weet ik niks over de boek.
Weet iemande welke boek het is ?
alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 22:13
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Ik zoek eigenlijk niet de titel van het boek, maar het boek zelf. Ik weet alleen niet zo goed of dat hier mag..

Ik weet dat ik vroeger zowel van de st clare's als malory towers van enid blyton (in het nederlands de dolle tweeling en pitty) een omnibus met alle delen in handen gehad heb (in het Engels). Nu zou ik die graag weer hebben. Maar ik weet gewoon niet zo goed waar ik dat moet gaan vinden.. Iemand ideeen?
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 14:51
Verwijderd
Ik heb volgens mij vorig jaar een omnibus van Pitty besteld via bol.com. Wel in het Nederlands, maar misschien dat je hem daar ook in het Engels kan bestellen?

Edit: Ik zie net dat bol.com wel alles boekjes los verkoopt, maar niet de Engelse omnibus.


Ik ben ook op zoek , naar een jeugdboek denk ik. Ik weet het verhaal niet meer precies, maar het is vrij dik boek in mijn herinnering. Het gaat over een jongen en meisje. Het meisje heeft heel lang haar, en ze heeft speciale krachten. Op het moment dat zij iemand aanraakt, is diegene zo erg onder betovering dat hij alles voor haar zal doen. Ik kan me 1 specifiek stuk herinneren over dat zij verteld over de eerste keer. Ze raakte iemand aan, een moordenaar. Zij moest er volgens mij achter komen of hij inderdaad iemand vermoord had, want onder die betovering vertellen ze de waarheid aan haar. Hij bekende. En daarna gaf zij hem kennelijk de opdracht om dood te gaan, wat hij ook direct deed. Verder weet ik dat van dat meisje het haar zo lang is omdat niemand het durft te knippen. Verder worden er wat avonturen in beleefd, en helemaal aan het einde raakt het meisje volgens mij de jongen aan. De betovering werkt echter niet, omdat er tussen hen echte liefde is, en dat is het enige waarbij de betovering niet werkt.

Iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 16:12
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ik heb volgens mij vorig jaar een omnibus van Pitty besteld via bol.com. Wel in het Nederlands, maar misschien dat je hem daar ook in het Engels kan bestellen?

Edit: Ik zie net dat bol.com wel alles boekjes los verkoopt, maar niet de Engelse omnibus.


Ik ben ook op zoek , naar een jeugdboek denk ik. Ik weet het verhaal niet meer precies, maar het is vrij dik boek in mijn herinnering. Het gaat over een jongen en meisje. Het meisje heeft heel lang haar, en ze heeft speciale krachten. Op het moment dat zij iemand aanraakt, is diegene zo erg onder betovering dat hij alles voor haar zal doen. Ik kan me 1 specifiek stuk herinneren over dat zij verteld over de eerste keer. Ze raakte iemand aan, een moordenaar. Zij moest er volgens mij achter komen of hij inderdaad iemand vermoord had, want onder die betovering vertellen ze de waarheid aan haar. Hij bekende. En daarna gaf zij hem kennelijk de opdracht om dood te gaan, wat hij ook direct deed. Verder weet ik dat van dat meisje het haar zo lang is omdat niemand het durft te knippen. Verder worden er wat avonturen in beleefd, en helemaal aan het einde raakt het meisje volgens mij de jongen aan. De betovering werkt echter niet, omdat er tussen hen echte liefde is, en dat is het enige waarbij de betovering niet werkt.

Iemand een idee?
Volgens mij is het het eerste deel van de serie 'de wetten van de magie'. Wel grappig dat je nog specifiek weet wat voor krachten Kahlan (het meisje) heeft, maar dat je vervolgens eigenlijk van de hoofdpersoon (de jongen, Richard) alleen nog weet dat hij er was in het boek.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is het het eerste deel van de serie 'de wetten van de magie'. Wel grappig dat je nog specifiek weet wat voor krachten Kahlan (het meisje) heeft, maar dat je vervolgens eigenlijk van de hoofdpersoon (de jongen, Richard) alleen nog weet dat hij er was in het boek.
Het is hem inderdaad! . Huhuh, het is eigenlijk heel lang geleden dat ik dat boek heb gelezen, maar ik had echt geen idee meer wat die jongen eigenlijk ermee te maken had . Ik wist alleen dat hij eigenlijk het hele verhaal aanwezig was. Daar hield het ook op!
Kennelijk maakte het meisje veel meer indruk op me .
Dank je wel !
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 08:43
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
van wreck this journal moet er ook nog een boek zijn met iets met 'artists book' ofzo in de titel, weet iemand wat de titel precies is en waar het boek te koop is?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 21:48
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Ik heb op een gegeven moment een aantal keer een boek voorgelezen wat ik redelijk boeiend vond, maar waar ik de titel en auteur niet meer weet. Volgens mij was het een nogal dik boek, vertaald uit het engels, spelend in de 19e eeuw ofzo (of 1900?), over een jongen die uiteindelijk in de jongens/homo/prostitutie ofzo komt.. Iemand een idee wat ik bedoel?
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 10:12
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Duckdonkey: 'This is not a book' ? Google anders even op 'wreck this journal', dan vind je het vast.

@Takkie: De triologie van Floortje Zwigtman? Of bedoel je iets anders, voor welke leeftijd is het boek?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 17:08
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Vogelvrij,
hmm nee ie was het niet,
ik had er straks eentje gevonden van keri smith, waarvan ik de titel alweer kwijt ben, maar dat was volgens mij meer een leesboek dan echt een boek met tekenopdrachten enzo.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 23:44
Isengrim
Avatar van Isengrim
Isengrim is offline
Vroeger toen ik klein was hadden wij twee boeken (de een was een vervolg op de ander) over een jongetje dat glipbal ging spelen met een kapitein van een schip. Hij woonde geloof ik bij zijn tante IJzinga die een ijzeren jurk had en een pispot op d'r hoofd en die was wel gecharmeerd van deze kapitein.

Volgens mij was het met tekeningen in ieder geval in de stijl van de tekeningen die ook bij de vertalingen van Roald Dahl staan, maar ik weet niet zeker of ze van dezelfde tekenaar waren.

Ik weet alleen de titels niet meer. Wie kent deze boeken ook? Ze waren vet awesome.
__________________
Het blijft toch ook een groot ministerie he.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 15:34
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hoe Tom won van Kapitein van Urk en zijn sportieve huurlingen van Russell Hoban
Ill: Quentin Blake (vert. uit het Engels(1974[!]) Amsterdam: Querido, 1988)

Google zei bovenstaande.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 16:47
Isengrim
Avatar van Isengrim
Isengrim is offline
Nou jaaa! Die is het volgens mij inderdaad, maar dan zijn mijn google-kunsten echt enorm achteruit gegaan.

Dankje iig!
__________________
Het blijft toch ook een groot ministerie he.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 13:04
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik had gegoogeld op: 'IJzinga Blake' en toen vond ik het Graag gedaan
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 19:42
rob1965
rob1965 is offline
wie kan mij helpen aan een titel van een boek.

Het gaat over drie zusjes(felicia, imogen,??) die het verlies van hun vader niet kunnen verwerken, als hun moeder na verloop van tijd een nwe vriend krijgt gaan de zusjes heel ver om deze relatie te dwarsbomen, ze vermoorden zelfs per ongeluk hun moeder, waarna de vriend van hun moeder er voor zorgt dat de meisjes hulp krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.