Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2009, 22:05
Dakoedam
Avatar van Dakoedam
Dakoedam is offline
Ik vind treinen, bussen, trams, en metro's erg leuke voertuigen, en het openbaar vervoer is mijn hobby.

Iedere keer als ik een mooie trein, bus, tram, of metro voorbij zie rijden krijg ik een soort verliefd gevoel in mijn buik.

Een keer mocht ik voorin een metro gaan zitten en ik kreeg echt een super verliefd gevoel en ik wilde eigenlijk wel iedere dag daar lekker voorin zitten.

Hoe kan dat eigenlijk?
Advertentie
Oud 24-01-2009, 23:21
Verwijderd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fetisjisme
Oud 25-01-2009, 12:08
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Hmmm ik denk eerder hieraan:

objectum-sexuality
(zie ook www.objectum-sexuality.org)
Objectům-Sexuality is an orientation to love objects.

http://www.depers.nl/opmerkelijk/227...p-een-hek.html
Mensen die romantische en soms zelfs seksuele relaties onderhouden met voorwerpen. Wat voor soort voorwerpen dan? Dat kan dus van alles zijn, zoals hekken, laptops, eierdozen, vazen of guillotines. Wat zijn dit voor mensen?
Seksuoloog Rik van Lunsen "Het is gewoon een parafilie: een seksuele voorkeur voor alles dat iets anders is dan een persoon. Er zijn een paar honderd vormen. Het kan van alles zijn, bijvoorbeeld iemands voeten, en dan gaat het alleen om de voeten en niet om de persoon die eraan vastzit."

Een parafilie is volgens Van Lunsen het gevolg van een verstoorde seksuele ontwikkeling in de jeugd. Een gezonde seksuele ontwikkeling moet voldoen aan vijf voorwaarden, legt de seksuoloog uit: een kind moet een gezond lijf en brein hebben, genoeg liefde van de ouders krijgen, minstens drie positieve voorbeelden van relaties krijgen, een positieve boodschap over seksualiteit krijgen en ongeremd zijn eigen seksualiteit spelenderwijs ontwikkelen met oefengedrag. 'Als je één van deze voorwaarden mist, is er nog niet zo veel aan de hand. Maar bij meerdere kun je bijvoorbeeld parafilie ontwikkelen.'

Erika, is onlangs getrouwd met de eiffeltoren, ontkent dat OS een vorm van fetisjisme is: ‘De definitie van een fetisj is dat iemand een bepaald object nodig heeft om seksueel opgewonden te raken. Objectum-seksualiteit is geen fetisjisme omdat wij het innerlijke van een object voelen. Ik zeg altijd dat het object slechts een middel is om een doel te bereiken.’

Is het niet moeilijk om een relatie te hebben met een dood voorwerp? Een goed gesprek zit er niet in. Maar volgens OS'ers hebben voorwerpen ook een ziel. Zo voelen zij dat. Erika heeft ook goede gesprekken met bijv. een brug. Daar voelt zij zelfs intimiteit bij.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Alledaagse ergernissen
Verwijderd
499 23-05-2007 18:34
Liefde & Relatie jee vage relatie :)
Schuah
3 30-03-2005 13:15
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.