Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 17:54
hmvreemd
hmvreemd is offline
potverdorie!
ik moet voor engels een luisterdossier maken en ik heb helemaal niks gedaan!
kan iemand even wat voor me meeverzinnen?
k moet een engelse film hebben gekeken (zonder ondertiteling)
waar het over ging moet 'k in het kort zeggen en of het goed ging.. meer van dat gezeik.

een pop-programma..
- actualiteitsprogramma..
- nieuwsuitzending..
-praatprogramma

en dan nog radio! nieuwsprogramma 1 en 2.
actualiteitsprogramma

ja weet het is echt stom. maar zou 't heel fijn vinden als jullie lieve mensjes me een beetje helpen.
__________________
verzin maar wat leuks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 18:16
hmvreemd
hmvreemd is offline
doe nou even..
please! alleen even iets verzinnen waart over zou kunnen gaan.

__________________
verzin maar wat leuks
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 18:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dat is echt het makkelijkste wat er is.
- Film: Kies een leuke film en zeg dat je hem op dvd hebt gekeken zonder ondertiteling. Trapt ze er niet in, kies dan een film die op BBC is geweest (even in de gids kijken) die je al kende. Maak er een verslag van en klaar is kees.
- Popprogramma: TOTP. Noem nummers die nu in de top 10 van Engeland staan en zeg dat je het goed kon volgen omdat er veel liedjes in zaten.
- Nieuwsuitzending: lees de teletekst pagina van CNN en je hebt alle nieuwsonderwerpen.
- Praatprogramma: kijk op teletekst of internet welke praatprogramma's er zijn geweest en wie er te gast waren. Kies een gast uit die je een beetje kent en vertel een verhaaltje over diegene.
- Nieuws op radio: zie nieuwsuitzendingen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 18:53
the tourist
the tourist is offline
Luisterdossiers? Bestaan die ook al?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:02
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 03-12-2003 @ 19:53:
Luisterdossiers? Bestaan die ook al?
Jaah! Die heb ik net ingeleverd...
Je kunt ook nog een 'jongeren'programma doen. En een documantaire op Discovery Channel! (dan heb je er vijf)

Ik heb dus een luisterdossier op de computer staan, je moet maar even pm'en misschien heb je daar wat aan...
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:05
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 03-12-2003 @ 20:02:
Jaah! Die heb ik net ingeleverd...
Bij mij op school bestaan ze niet
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:03
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Ohjee, dat is zo makkelijk... Tv-gids erbij en overpennen..
Maar okay, 'Murder she wrote', oude serie met Jessica Fletcher (dat oude dametje) die misdaden oplost (op BBC1, half 4 ofzo, doordeweek).
Film: Lord of the rings/Titanic ofzo, die duren namelijk 3 uur.
Quiz: The weakest link (altijd hetzelfde).
TOTP is trouwens ook handig.
Verder: Engelse kookprogramma's (ze hebben er zat, dus kies maar uit).

Ohja, wij mogen (vreemd genoeg) ook kinderprogamma's kijken, van die dingen die 's ochtends voor de kindertjes op tv komen (filmpjes etc.).
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 03-12-2003 @ 20:05:
Bij mij op school bestaan ze niet


ze zijn verplicht door het ministerie (net als leesdossiers).
(ligt er volgens mij wel aan of je deel 1 of deel 2 hebt van een taal)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 22:05
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Wat ik iedereen kan aanraden is Kilroy!!! Dat is een praatprogramma (een soort Jenny Jones, maar dan Engels (en dus stijlvoller )), komt rond 10 uur 's ochtends op werkdagen (kan ook al veranderd zijn....). Dat is altijd wel goed te volgen, er zitten wel veel verschillende soorten Engels (qua noord/zuid verschil) in, maar dat kan je dan weer uitwerken in je verslag

Je kunt ook naar Jonathan Ross kijken (hoe heet het? Friday night with Jonathan Ross), of naar die lieve man op zaterdagavond... ben zijn naam even kwijt. Daar komen altijd leuke gasten uit de actualiteit (ook popmuziek enzo) bij.

Komt allemaal op de BBC..

Ik hoef trouwens ook geen luisterdossier te maken, daar heb ik in ieder geval nog nooit iets van gehoord. Wel leesdossiers, maar luisterdossiers?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 06:36
Verwijderd
Ik moet een kijk en luister dossier maken voor Engels.
Tenminse dat staat in mijn leerlijn.. ik weet alleen nog niet het hoe en wat dus ik doe het gewoon lekker niet
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:04
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 04-12-2003 @ 07:36:
dus ik doe het gewoon lekker niet
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 04-12-2003 @ 07:36:
Ik moet een kijk en luister dossier maken voor Engels.
Tenminse dat staat in mijn leerlijn.. ik weet alleen nog niet het hoe en wat dus ik doe het gewoon lekker niet
lees- en luisterdossiers zijn verplicht gesteld door het ministerie. Niet aan deze voorwaarden voldoen betekent uitsluiting van het CSE.
Nou zit je in de 3e, dus hoe het daarmee zit weet ik niet, maar vanaf volgend jaar zijn deze handelingsdelen toch echt noodzakelijk.
Bij ons kost het te laat inleveren van een HD overigens ook nog eens een herkansing, dus het kan ook ten koste gaan van je cijfers.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 15:28
mirrie-1986
Avatar van mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Citaat:
linda85 schreef op 04-12-2003 @ 15:36:
lees- en luisterdossiers zijn verplicht gesteld door het ministerie. Niet aan deze voorwaarden voldoen betekent uitsluiting van het CSE.
Nou zit je in de 3e, dus hoe het daarmee zit weet ik niet, maar vanaf volgend jaar zijn deze handelingsdelen toch echt noodzakelijk.
Bij ons kost het te laat inleveren van een HD overigens ook nog eens een herkansing, dus het kan ook ten koste gaan van je cijfers.
Volgens mij is het niet meer verplicht, want ik heb nu geen luisterdossiers meer, terwijl ik het vorig jaar nog wel had..
__________________
All you need is love!!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
snutty1986 schreef op 04-12-2003 @ 16:28:
Volgens mij is het niet meer verplicht, want ik heb nu geen luisterdossiers meer, terwijl ik het vorig jaar nog wel had..
vreemd. misschien heb je vorig jaar al genoeg uren gehaald waardoor je dit jaar geen dossiers meer hoeft in te leveren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Linda, luisterdossiers zijn (nog) niet verplicht. Vanaf volgend jaar zal een groot gedeelte van de scholen ze wel hebben, maar ook dan is het nog niet verplicht. Wij krijgen over 1.5 jaar waarschijnlijk het eerste kijk-en-luister eindexamen en als dat goed verloopt wordt ook het luisterdossier op grote schaal verplicht. Een school is echter dan nog steeds niet verplicht om eraan te voldoen en mag z'n eisen voor het CSE verleggen, maar dat moet wel in overleg met een instantie van het MvO gebeuren. Er moet in het SE al wel luistervaardigheid zijn opgenomen en een bepaalde minimumtijd luisteren bestaat ook al.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 19:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-12-2003 @ 19:43:
Linda, luisterdossiers zijn (nog) niet verplicht. Vanaf volgend jaar zal een groot gedeelte van de scholen ze wel hebben, maar ook dan is het nog niet verplicht. Wij krijgen over 1.5 jaar waarschijnlijk het eerste kijk-en-luister eindexamen en als dat goed verloopt wordt ook het luisterdossier op grote schaal verplicht. Een school is echter dan nog steeds niet verplicht om eraan te voldoen en mag z'n eisen voor het CSE verleggen, maar dat moet wel in overleg met een instantie van het MvO gebeuren. Er moet in het SE al wel luistervaardigheid zijn opgenomen en een bepaalde minimumtijd luisteren bestaat ook al.
oh.. mij is verteld dat het al wel verplicht is, maar het zou kunnen dat ze het puur bij ons op school tot handelinsdeel hebben gebombardeerd en zeggen dat dat volgens het ministerie moet (zo zijn ze wel )

dat van het examen klopt overigens niet.
ik doe dit jaar examen en krijg ook al kijkfragmenten bij de CITO luistertoets. Wij zijn het eerste jaar die dat krijgt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 16:47
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 04-12-2003 @ 15:36:
lees- en luisterdossiers zijn verplicht gesteld door het ministerie. Niet aan deze voorwaarden voldoen betekent uitsluiting van het CSE.
Nou zit je in de 3e, dus hoe het daarmee zit weet ik niet, maar vanaf volgend jaar zijn deze handelingsdelen toch echt noodzakelijk.
Bij ons kost het te laat inleveren van een HD overigens ook nog eens een herkansing, dus het kan ook ten koste gaan van je cijfers.
Ik weet het wel, maar zolang ze mij niet op de hoogte stellen van wat ik moet doen voor het vak kan ik het toch echt niet doen.
Als ze in een planning schrijven : 3 uur kijk- luisterdossier toevoegen en dan de docent niet uitlegd wat we er mee moeten ga ik het niet zitten maken..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 17:09
MAGIC-MAN
Avatar van MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Hmmm wij hebben ook zoiets;

Nieuws; BBC WORLD SERVICE
Opinie; NEWSNIGHT / QUESTION TIME
praatprogramma; KILROY
__________________
Als de wereld een appel is........dan is de school een rotte plek
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2003, 12:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
linda85 schreef op 04-12-2003 @ 20:02:
dat van het examen klopt overigens niet.
ik doe dit jaar examen en krijg ook al kijkfragmenten bij de CITO luistertoets. Wij zijn het eerste jaar die dat krijgt.
Het echte CE is dit jaar nog zonder kijkfragmenten. Misschien horen jullie bij het testgebied en lopen jullie op alles 1 of 2 jaar voor...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 15:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Handelingsdelen (lees en luisterdossiers) zijn niet meer verplicht vanaf het schooljaar 2003 / 2004. Het is nu niet meer bij de wet verplicht om handelingsdelen te maken. Ik zit nu inmiddels in 6V en veel docenten hebben zoiets van 'maak het nog maar af, je hebt het in de voorgaande jaren ook al gedaan' maar in een 4V klas beginnen ze er dan niet meer mee.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-12-2003 @ 16:36:
Handelingsdelen (lees en luisterdossiers) zijn niet meer verplicht vanaf het schooljaar 2003 / 2004. Het is nu niet meer bij de wet verplicht om handelingsdelen te maken. Ik zit nu inmiddels in 6V en veel docenten hebben zoiets van 'maak het nog maar af, je hebt het in de voorgaande jaren ook al gedaan' maar in een 4V klas beginnen ze er dan niet meer mee.
Ik zit in v4 nu, en we hebben nu best veel dingen die je moet doen voor je handelingsdelen. Onder andere voor Frans en Gym, best vervelend. Wat je zegt, dat men er in v4 niet meer aan begint, is dat zo bij jouw school, of zou dat bij elke school zou moeten zijn?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 16:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
(: schreef op 10-12-2003 @ 16:43:
Ik zit in v4 nu, en we hebben nu best veel dingen die je moet doen voor je handelingsdelen. Onder andere voor Frans en Gym, best vervelend. Wat je zegt, dat men er in v4 niet meer aan begint, is dat zo bij jouw school, of zou dat bij elke school zou moeten zijn?
Lees en luisterdossiers (volgens mij alleen die handelingsdelen) zijn niet meer bij de wet verplicht maar veel docenten vinden het nog steeds een goede oefening dus het kan voorkomen dat jij ze alsnog moet maken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het grote lucht-je-hart-topic #18
WolterB
496 13-01-2005 14:40
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Luisterdossier
stanzz
1 31-10-2004 12:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen lees en luisterdossier
sas
2 22-04-2002 17:30
Algemene schoolzaken C&M--> moeilijk?
my baby
17 12-03-2002 17:03
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen engels
SuSaNnE
1 10-01-2002 18:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gezocht, lees/luisterdossiers
0 30-05-2001 20:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.