Oud 22-11-2011, 14:39
ExpoRules
ExpoRules is offline
Als je een gezonde rat koopt bij een rattery,
kan hij dan makkelijk ziek worden?
is hij dan vaak ziek?
is het dan overdraagbaar op de mens?
Bedankt, ik weet dat elke rat anders is, maar ik bedoel gemiddeld, door het bot.
bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2011, 16:32
suvannah
Avatar van suvannah
suvannah is offline
Ik moet je eerlijk vertellen dat ratten een van de dieren zijn die ontzettend vatbaar zijn voor kanker.
En daar kun je vrij weinig aan doen. Opereren raad ik je af, het is een klein beestje en dus is opereren vrij nutteloos. Bovendien kunnen ze erg oud worden met kanker (voor een rat dan). Die van een vriend van mij is er 5 mee geworden en ze worden gemiddeld 3.
Ook zijn ze vatbaar voor luchtwegproblemen.

Wat ik je sowieso al aanraad om de kans met luchtwegproblemen en kanker te verminderen, is houtkrullen te gebruiken als ondegrond in hun hokje ipv gewoon zaagsel. Het is bewezen dat dit spul veel invloed heeft gehad op het krijgen van kanker bij knaagdieren. Dus dat is misschien een handige tip.

Het zijn onwijs leuke beestjes, en bij ziekte moet je niet stilstaan. Zo'n beestje heeft waarschijnlijk een heerlijk leventje bij jou, en als hij ziek wordt is dat vervelend, maargoed. Die ene dag dat hij doodgaat staat tegenover 3 á 4 jaar heerlijkheid.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2011, 09:38
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Wat ik je sowieso al aanraad om de kans met luchtwegproblemen en kanker te verminderen, is houtkrullen te gebruiken als ondergrond in hun hokje ipv gewoon zaagsel. Het is bewezen dat dit spul veel invloed heeft gehad op het krijgen van kanker bij knaagdieren. Dus dat is misschien een handige tip.
Met als aanvulling dat je ze nooit op de tocht mag hebben omdat ze daar ook snel ziek van kunnen worden.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna rat met een wond
Verwijderd
6 28-01-2012 19:14
Flora & Fauna Tamme ratjes
Inge1966
6 25-04-2009 00:00
Flora & Fauna Ervaring met een fret, chinchilla, tamme rat?
Stepsje
39 21-08-2005 11:04
Huiswerkvragen: Exacte vakken Experimenten met ratjes
Imperistan
15 30-06-2004 14:51
Flora & Fauna Kooi voor tamme rat?
SuperSanne
17 22-02-2003 15:33
Flora & Fauna pino en popje mijn ratjes
kleine wicca
19 06-10-2002 15:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.