Oud 15-08-2011, 18:10
-annabellah
Avatar van -annabellah
-annabellah is offline
sorry voor de lange tekst, maar als je het er voor over hebt en wilt helpen, dan graag.
ik heb een cavia, die al redelijk oud is.
hij kan nog maximum een paar jaar leven, maar, als ik pech heb, ook gewoon doodgaan over een paar dagen
nu wil ik een nieuwe cavia bijkopen en die erbij zetten.
maar ik heb een aantal problemen:
probleem nr 1: ik weet niet welk geslacht mijn cavia die ik nu heb is, en cavia's kunnen het best met hetzelfde geslacht samen zitten. ik wil ook liefst geen nestje dus het moet mannetje-mannetje of vrouwtje-vrouwtje zijn.
probleem nr 2: cavia's moeten met een soortgenootje samenzitten, want stel je voor als jij als mens helemaal alleen zat altijd en af en toe komt er iemand je aandacht geven.
dus die nieuwe cavia, of het nu over een paar dagen of over een paar jaar zal zijn, hij zal ooit alleen gaan zitten.
het is geen leuke gedachte, maar:
moet ik nu ineens 2 cavia's tegelijk kopen, zodat als mijn huidige cavia moest sterven
ze nog altijd een vriendje overheeft en ze alletwee ongeveer even oud worden, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, of moet ik telkens als er eentje sterft een nieuwe kopen, zodat ze nooit alleen komen te zitten; het is ook weer beter als cavia's samen opgroeien, dus misschien is er een kans dat het alsnog fout gaat?
ik zit in een eindeloze cirkel van doodlopende beslissingen
ik kan niet meer logisch nadenken daardoor, dus miss zie ik een voor de hand liggend idee over het hoofd?
ik hoop dat het een beetje duidelijk is?
alvast bedankt
__________________
<3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2011, 18:42
-annabellah
Avatar van -annabellah
-annabellah is offline
niemand? pff..
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 19:23
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik zou er geen cavia meer bijzetten. Beter na zn dood twee nieuwe nemen.
Mannetje-mannetje gaat ook niet altijd goed hoor!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 19:29
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Informeer eens bij een asiel/opvang die cavia's hebben. Zij kunnen vaak goede raad geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.