Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2004, 16:18
.boris
Avatar van .boris
.boris is offline
even een kort verhaaltje posten, een heel kort verhaaltje

Het was warm en toch voelde ik me koud, het werd tijd om uit de ijskast te stappen en de zon op te zoeken. Deze wereld was niets voor mij, iedereen zei dat ik me anders moet gedragen. Wat ze wilden is dat ik me hetzelfde gedroeg, hetzelfde als hun. En daar hadden we geen zin in dus moest ik me afzetten tegen die wereld. Mijn wereldje kon toch alleen nog maar groeien. Stel je maar voor dat mijn wereld eerst niet groter was dan een kamer van vier bij vier. In die tijd kende ik nog niet veel mensen zoals ik en nu nog steeds niet, dat is wel jammer, het houdt mijn wereld zo klein. Maar zij, zij zou me kunnen veranderen voor haar zou ik alles doen, alles opgeven. Zij is alleen onbereikbaar voor mij, want alles wat zij is zal ik nooit kunnen worden.
__________________
doe maar wiebelen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2004, 16:36
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Kort, maar leuk . Ik vind het een mooi verhaaltje
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 19:09
Ndimension
Ndimension is offline
Ik vind het maar niets.
"Wat ze wilden is dat ik me hetzelfde gedroeg, hetzelfde als hun." Je kunt niet zomaar in de verleden tijd en in de tegenwoordige tijd schrijven.
De verbeterde zin: "Wat zij wilden was, dat ik me hetzelfde gedroeg, hetzelfde als zij"
Mierenneukerij? Misschien, maar als een boek, een verhaal of een minitekstje niet in correct Nederlands is geschreven, dan vergaat mij de lust om verder te lezen.
"En daar hadden we geen zin in dus moest ik me afzetten tegen die wereld. "
We? Wie is we? Het verhaal zegt dat jij moet veranderen en vervolgens staat er dat "we" moeten veranderen...
Er staan nog zoveel fouten in...

Je vertelt eigenlijk dat je je niet kunt veranderen, maar 1 persoon kan je er wel bij helpen. De emoties die je uitdrukt in je verhaal zijn helemaal niet van goede kwaliteit...ze zijn niks. Ik kan me zelf helemaal niet in leven in een dergelijk persoon, tenminste met jouw beschrijving.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:22
.boris
Avatar van .boris
.boris is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 01-02-2004 @ 20:09:
Ik vind het maar niets.
"Wat ze wilden is dat ik me hetzelfde gedroeg, hetzelfde als hun." Je kunt niet zomaar in de verleden tijd en in de tegenwoordige tijd schrijven.
De verbeterde zin: "Wat zij wilden was, dat ik me hetzelfde gedroeg, hetzelfde als zij"
Mierenneukerij? Misschien, maar als een boek, een verhaal of een minitekstje niet in correct Nederlands is geschreven, dan vergaat mij de lust om verder te lezen.
"En daar hadden we geen zin in dus moest ik me afzetten tegen die wereld. "
We? Wie is we? Het verhaal zegt dat jij moet veranderen en vervolgens staat er dat "we" moeten veranderen...
Er staan nog zoveel fouten in...

Je vertelt eigenlijk dat je je niet kunt veranderen, maar 1 persoon kan je er wel bij helpen. De emoties die je uitdrukt in je verhaal zijn helemaal niet van goede kwaliteit...ze zijn niks. Ik kan me zelf helemaal niet in leven in een dergelijk persoon, tenminste met jouw beschrijving.
het eerste komt omdat ik blind ben voor grammatica, het tweede is volgens mij gewoon goed, tnminste ik dacht dat 'daar hadden we geen zin in' ook gezegd kan worden als je het over jezelf hebt. En verder heb ik geen tijd in het verhaaltje gestoken ik heb het getypt in hetzelfde hokje waar ik dit nu typ en dus niet nog eens gelezen of ik er zelf wel tevreden over was, maar verder bedankt voor je reactie
__________________
doe maar wiebelen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:44
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
startrak schreef op 01-02-2004 @ 22:22:
het eerste komt omdat ik blind ben voor grammatica, het tweede is volgens mij gewoon goed, tnminste ik dacht dat 'daar hadden we geen zin in' ook gezegd kan worden als je het over jezelf hebt. En verder heb ik geen tijd in het verhaaltje gestoken ik heb het getypt in hetzelfde hokje waar ik dit nu typ en dus niet nog eens gelezen of ik er zelf wel tevreden over was, maar verder bedankt voor je reactie
Misschien had je het beter eens overlezen dan.
Je probeert er echt wanhopige veel drama of zoiets in te steken. Dat je moet veranderen en zo, maar dan weer niet wil..behalve voor één iemand??
Ik kan me er echt niet in inleven, het is net alsof ik het begin van een boek lees. Je weet wel, een boek dat je moet lezen voor een spreekbeurt of zo en je raakt maar niet door de eerste bladzijden.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:47
.boris
Avatar van .boris
.boris is offline
Citaat:
phensicske schreef op 01-02-2004 @ 22:44:
Misschien had je het beter eens overlezen dan.
Je probeert er echt wanhopige veel drama of zoiets in te steken. Dat je moet veranderen en zo, maar dan weer niet wil..behalve voor één iemand??
Ik kan me er echt niet in inleven, het is net alsof ik het begin van een boek lees. Je weet wel, een boek dat je moet lezen voor een spreekbeurt of zo en je raakt maar niet door de eerste bladzijden.

sorry, ik zal dit soort shit niet meer posten...
__________________
doe maar wiebelen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:53
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
startrak schreef op 01-02-2004 @ 22:47:
sorry, ik zal dit soort shit niet meer posten...
Het is niet omdat ik er zo over denk, dat anderen dit ook vinden.
En daarbij, men leert uit zijn fouten, het zou nogal verwonderlijk zijn indien je van het begin af een perfect stuk postte.

En ajb, excuseer je niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie 'Korte verhaaltjes voor het (niet) slapengaan'
Labyrint89
0 06-06-2016 08:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen havo 5 gedichten en korte verhalen engels?
maria kurdi
4 13-01-2013 15:56
Verhalen & Gedichten Johan en de Duisterwereld (kort verhaal in delen)
Kitten
1 04-06-2009 14:39
Verhalen & Gedichten korte verhalen en een writers block
walter
5 05-06-2007 17:28
Verhalen & Gedichten Korte verhalen
Lessien
0 19-03-2005 16:09
Verhalen & Gedichten Kort verhaaltje
Saarah
21 14-12-2004 21:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.