Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2006, 17:36
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Hebben er wel eens een stel jongeren zich uitgeleefd op je auto/ brommer/ scooter/ moter/ fiets? Hoe erg was de schade? Heb je actie ondernomen? Leverde dat wat op?

Kortom, deel hier je frustraties!
Een jaar of 2 geleden is er een fiets van me gejat, daar heb ik aangifte van gedaan maar zoals dat met zulke incidenten gaat: je hoort er niets van terug. Een week of drie geleden is er een koplamp van mijn fiets gesloopt. Daar heb ik (uiteraard) niets mee gedaan.
Vanmorgen ontdekte ik dat mijn linker buitenspiegel van mijn auto eraf is getrapt (in dezelfde straat als het voorval van mijn fiets). Nergens dat ding te bekennen. Wel aangifte gedaan en de garage gebeld.. Wat het gaat kosten weet ik niet want nu, 7 uur later hebben ze nog geen tijd voor mijn probleem bij de garage.

Ik kan er zo ontzettend woest van worden!

Lotgenoten, ik zoek lotgenoten

Mijn vriend is overigens ook een lotgenoot, zijn scooter werd vorige week omver geduwd en zijn buddysit werd een kilometer verderop terug gevonden.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2006, 17:47
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Op mijn Alfa zitten al wat deukjes en krasjes. Mensen die de deur openslaan en weinig om auto's geven. Het zal best dat die mensen niets om hun 500 euro kostende Starlet geven, toch jammer dat ze niet opletten als ze de deur open doen. Ook op m'n motorkap zit een hele lichte deuk.

Verder geen last van vernieling gehad. Mijn vorige Honda was nog keurig en ook m'n BMW is nog kras en deukjesvrij. Maargoed, die zet ik ook in een garage.
Mag dus niet klagen
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 19:43
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
dr heeft laatst een vrachtwagen de spiegel van mn ma dr swift afgereden.

daarnaast moet dr bij mn alfa (het ding dreigt toch goedgekeurd te worden, hoezee) een nieuw glas in het rechterknipperlicht. ook zit daar al een nieuwe antenne op, en de deur heeft ook al wat bewijzen van iets te innige contact met andere auto's.

de meeste mensen zijn gewoon onvoorzichtig. meestal rijden die zelf in een golfje of een kadett of astra of iets anders onvoorstelbaar saais.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 20:51
Ivo
Ivo is offline
Bij mijn huidige mini: 2 of 3 trekhaken in de grille. Uiteraard geen briefjes achter gelaten . Mijn chrome grille ziet er dus niet uit.

Bij mijn vorige mini: deze was een paar meter verplaatst en op een klein zandheuveltje gezet door een paar bekenden. Dit kon dankzij een slechte handrem. Geen schade of iets dergelijks, dus ik kon er wel om lachen. Wel heel raar om je auto anders aan te treffen dan dat je hem hebt achter gelaten.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 22:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Bovenstaand is inderdaad erg lullig

Wat er ook al zeeeeer vaak is voorgekomen, is dat er fietsen tegen mijn auto vallen. Ik woon in de oooh zo gezellige volksbuurt van Zwolle maar ook oooh zo smal. Dus, dan zie je de krassen van sturen en handremmen in je deur staan! Maar goed, dit zal niet bewust gaan, ga ik voor mijn eigen gemoedsrust van uit.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 22:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
ver·sus (vz.)
1 tegen, tegenover

OT: Op de parkeerplaats schuin tegenover het huis van mijn ouders hebben 'ze' een keer tegen allebei mijn buitenspiegels getrapt. De ene de 'goede' kant op, waardoor deze terug te zetten was, de andere de 'verkeerde' kant op, waardoor deze gerepareerd moest worden (mijn spiegels horen niet te kunnen klappen, nog "oud model"). Op een ervan stond nog een voetafdruk.
Ik heb online aangifte gedaan bij de politie, vooral omdat dat twee maanden eerder ook al bij de buurman zijn auto was gebeurd, en (bleek achteraf) drie maanden later ook bij de auto van mijn vriend. Nooit meer iets van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 22:56
Krynn
Krynn is offline
Bij mij jatten ze altijd de autoradio, telt dat?

Neeeee want dat komt omdat paps altijd de auto open laat, er werd dan ook verder geen schade aangericht :/

En ruitenwissers opzetten of eieren in sloten kapot slaan omdat het luilak is...um, dat hoort erbij. Ofzo.

Ik zou wel woest worden als ik van m'n zuurverdiende geld een mooi autootje kocht en ik vond het gevandaliseerd terug...alleen op wie?
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 23:03
Verwijderd
Op de Fiesta zaten meteen de eerste dag al laksporen op de voorbumper en de rechterzijkant. Iemand kon niet fileparkeren, dus nu heb ik een zilveren voorbumper met blauwe stukken lak erin. Uiteraard geen briefje.
Verder nog een keer iemand tegen de voorbumper van mijn Micra aangezeten. Nou is dat ding gewoon zwart dus het is niet zo erg, maar wel irritant. Ook hier geen briefje.

Ik vind het wel vervelend dat mensen geen briefje achterlaten. Andere uiterste is dan weer dat mijn ma een keer getuige was van "doorrijden na een ongeluk" (een stel mutsen fileparkeerde een andere auto naar de klote en gingen toen weg) een briefje achterliet met het kenteken van de daders en haar nummer, zodat ze kon bellen ivm getuigenis ofzo, compleet werd uitgefoeterd door degene van wie de auto was.
Dat slaat natuurlijk ook compleet nergens op, ik snap dus eigenlijk ook wel een beetje dat mensen geen briefjes meer achterlaten als je zo behandeld wordtdtdtdtdtdtddt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Krynn schreef op 23-10-2006 @ 23:56 :
Bij mij jatten ze altijd de autoradio, telt dat?

Neeeee want dat komt omdat paps altijd de auto open laat, er werd dan ook verder geen schade aangericht :/

En ruitenwissers opzetten of eieren in sloten kapot slaan omdat het luilak is...um, dat hoort erbij. Ofzo.

Ik zou wel woest worden als ik van m'n zuurverdiende geld een mooi autootje kocht en ik vond het gevandaliseerd terug...alleen op wie?
Het open laten staan van je auto aan de openbare weg is zelfs strafbaar. Staat ook een boete op.
Ik zou je auto toch maar wel op slot zetten.

Overigens kun je alles claimen op je verzekering of waarborgfonds, ga je alleen wel terug qua no-claimkorting (of dat bij gebruikmaking van het waarborgfonds ook zo is weet ik niet).
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 23:30
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 24-10-2006 @ 00:05 :
Het open laten staan van je auto aan de openbare weg is zelfs strafbaar. Staat ook een boete op.
Ik zou je auto toch maar wel op slot zetten.

Overigens kun je alles claimen op je verzekering of waarborgfonds, ga je alleen wel terug qua no-claimkorting (of dat bij gebruikmaking van het waarborgfonds ook zo is weet ik niet).
Op de site van het waarborgfonds vond ik het volgende:

Citaat:
"Wat is vandalisme en wordt vandalisme-schade door het Waarborgfonds vergoed?

Schade door vandalisme wordt niet door ons vergoed. Onder vandalisme verstaan wij: het leksteken van banden, aftrappen van spiegels, over de auto heenlopen. Eigenlijk alles wat met opzet door een persoon veroorzaakt is. "
Dat er een boete op het niet afsluiten van je auto staat, had ik nog nooit van gehoord!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 06:44
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Een geslagen en gekraste bluts aan de voorzijde van men auto boven het wiel. ( vermoed een tas of brommerhelm of dergelijke)
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 08:06
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krynn schreef op 23-10-2006 @ 23:56 :
Bij mij jatten ze altijd de autoradio, telt dat?

Neeeee want dat komt omdat paps altijd de auto open laat, er werd dan ook verder geen schade aangericht :/

En ruitenwissers opzetten of eieren in sloten kapot slaan omdat het luilak is...um, dat hoort erbij. Ofzo.

Ik zou wel woest worden als ik van m'n zuurverdiende geld een mooi autootje kocht en ik vond het gevandaliseerd terug...alleen op wie?
Luilak vind ik zo'n onzin. Normaal gesproken krijg je een bekeuring (of een gebroken neus, of een bitemark van een hond in je reet) als je iemands auto molesteert, maar nee, als het luilak is, is het normaal om andermans bezit - vaak duizenden euro's waard - te molesteren...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 09:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
ARGH! Wat is dat toch met dat "versus" dat men niet begrijpt?

Ontopic: Fietsen worden standaard wel een beetje stukgemaakt. Door lomp gedrag, maar soms ook door vandalisme. Er zijn al drie fietsen à €1000,- van me gejat, maar gelukkig waren ze allemaal verzekerd.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 10:31
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
M'n fiets wordt wel 'ns omgetrapt ja, maar tegenwoordig valt er weinig meer aan stuk te gaan, want het enige dat het nog doet zijn de trappers, de rem en de bel. (Banden zijn zacht/half lek, lichten kapot, alles rammelt, enz.)

Ik heb ooit (was ik 14 denk ik) een keer een buitenspiegel van een auto getrapt. Kwamen terug van uitgaan en een vriendin begon erover en die durfde niet en ik was zo'n kutkind dat het wel durfde. Voelde me daarna ontzettend schuldig (en terecht) en heb 't ook nooit meer gedaan.
Bij m'n moeder werd ook altijd de buitenspiegel eraf getrapt, zo vervelend!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 11:32
koelieboelie
koelieboelie is offline
mijn fiets is een keer bij de bushalte helemaal 'geript' en gemold (meeste andere fietsen die daar stonden ook)
-banden kapot gesneden
-lampen eraf
-alles wat verder los kan eraf> spatborden kettingkast enz
-wielen krom getrapt
-zadel kapot gesneden

enz enz

dus sinsdien zet in m,n fiets een stukje verder
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 13:21
Verwijderd
Toen er naast ons werd gebouwd kwam er nog al veel fijn zand op de auto (oid). Wat ze vervolgens met harde borstels wegveegden, overal krassen.
Maar dat is helemaal vergoed. Verder ben ik alleen fietspompen kwijtgeraakt door de jaren heen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 14:27
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Little Red schreef op 24-10-2006 @ 14:21 :
Verder ben ik alleen fietspompen kwijtgeraakt door de jaren heen
Haha ik leen wel altijd iemand anders' fietspomp (heb er zelf geen), maar stop 'm altijd weer netjes terug. Tegenwoordig vind je alleen niet zoveel fietsen met pomp meer. Heb wel 'ns gehad dat ik net m'n band stond op te pompen en dat de eigenaar van de pomp z'n fiets kwam pakken. Ik zei: "Haha, sorry, heb je nog 1 minuut, nog even m'n andere band oppompen met jouw pomp". Toen moest ie lachen, hij had nog niet eens door dat ik met zijn pomp bezig was.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 14:50
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Femic schreef op 24-10-2006 @ 15:27 :
Haha ik leen wel altijd iemand anders' fietspomp (heb er zelf geen), maar stop 'm altijd weer netjes terug. Tegenwoordig vind je alleen niet zoveel fietsen met pomp meer. Heb wel 'ns gehad dat ik net m'n band stond op te pompen en dat de eigenaar van de pomp z'n fiets kwam pakken. Ik zei: "Haha, sorry, heb je nog 1 minuut, nog even m'n andere band oppompen met jouw pomp". Toen moest ie lachen, hij had nog niet eens door dat ik met zijn pomp bezig was.
Lijkt me niks op tegen.

Mijn vader leerde mij altijd dat ik m'n fietspomp er niet op moest laten zitten, dus dat doe ik ook nooit. Maar opzich is het best een goed idee.

Mijn versnelling is een keer gesloopt en dat koste me €150 euro. Echt belachelijk, maar het zal wel per ongeluk gebeurt zijn oid... Ik vind het alleen wel aso dat ze dat niet melden.

Ik moet zeggen dat ik niet het idee heb dat ik ooit iets van een ander kapot heb gemaakt. Dus niet bewust in ieder geval.

BTW. bij mijn ouders klappen ze allemaal hun spiegels in, als ze langs de weg staan.
__________________
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-10-2006, 15:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Leuk als je even je auto weg wilt zetten er er ligt kapot plastic, een deuk in je voorbumper en een lamp en knipperlicht die kapot is.
Vooral als je je auto net een week hebt, geen briefje, niks.

Leuk .

Of spiegeltjes die omgeklapt zijn.

Bij een vriend van me zijn ze gewoon over zijn auto gelopen, overal deuken, etc.

Zonde.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 16:49
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
laatst was het gelzadel van mn lowrider leeggeprikt en toen moest ik al die doekoez f0 nieuwe betalen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 23:35
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
auto kwartiertje of een half uurtje in zo'n buitenlanderwijk laten staan. Kom terug, sloten links en rechts geforceerd. Nu moet ik via de achterklep naar binnen als de auto op slot staat. Tijdens de WK hebben die fijne voetballiefhebbers hier de antenne platgevouwen toen NL verloor

mijn vorige fiets hebben ze alle spaken gebroken omdat het slot niet openging. mijn huidige fiets heeft een opengesneden zadel, stukgetrapt achterlicht, mist de handvaten. Fijn.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 08:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 25-10-2006 @ 00:35 :
Nu moet ik via de achterklep naar binnen als de auto op slot staat.
En dat doe je ook?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 10:34
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Twee jaar geleden is een auto van mij volledig vernield. Het was een semi-oldtimer die bedoeld was voor restauratie, maar zag er op dat moment nog slecht uit. Stond geparkeerd buiten de bebouwde kom, op het terrein van een kennis, maar in de nabijheid van een kraakpand.

Afijn, die krakers hielden dus een keer een feest, waardoor er tientallen van die lui rondliepen daar. De volgende dag vond ik mijn auto terug met op één na alle ruiten aan diggelen, deuken in deuren, zijpanelen en motorkap, en een gat (!) in het dak. Verder was er nog een auto op dezelfde wijze vernield. De auto was er te slecht aan toe om nog op te knappen, dus heb ik hem uit elkaar gehaald en in onderdelen verkocht.

Naar de politie gegaan en aangifte gedaan van vernieling, maar de politie kon niets doen, omdat die krakers ongrijpbaar zijn, en bovendien geen geld hebben om iets terug te betalen. De schade was voor mij gering, aangezien ik de auto gratis had gekregen, en de onderdelen me nog een paar honderd euro hadden opgeleverd. Maar het gaat mij om het principe. Met enkele bewoners van het desbetreffende gebied heb ik me bij de gemeente hard gemaakt om het kraakpand te laten ontruimen, hetgeen succes had: een maand later waren alle krakers vertrokken, het pand, dat vóór de kraak in goede staat was (een monumentale 19e eeuwse villa), als een ruïne achterlatend.

Ik snap dat mensen zich verzetten tegen het veel te kleine aanbod aan goedkope woonruimte, maar deze actie heeft bij mij kwaad bloed gezet tegen de kraakgemeenschap. Voor mij zijn het een stel luie honden, die niet willen werken, geen respect hebben voor andermans eigendommen, en een last zijn voor de maatschappij. Het is maar goed dat ik de daders niet te pakken heb gekregen...
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:11
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-10-2006 @ 09:37 :
En dat doe je ook?
de auto staat niet zo vaak op slot
gelukkig nog geen gaten in daken tegengekomen, ofzo
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 13:28
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
200E schreef op 25-10-2006 @ 11:34 :
Twee jaar geleden is een auto van mij volledig vernield. Het was een semi-oldtimer die bedoeld was voor restauratie, maar zag er op dat moment nog slecht uit. Stond geparkeerd buiten de bebouwde kom, op het terrein van een kennis, maar in de nabijheid van een kraakpand.

Afijn, die krakers hielden dus een keer een feest, waardoor er tientallen van die lui rondliepen daar. De volgende dag vond ik mijn auto terug met op één na alle ruiten aan diggelen, deuken in deuren, zijpanelen en motorkap, en een gat (!) in het dak. Verder was er nog een auto op dezelfde wijze vernield. De auto was er te slecht aan toe om nog op te knappen, dus heb ik hem uit elkaar gehaald en in onderdelen verkocht.

Naar de politie gegaan en aangifte gedaan van vernieling, maar de politie kon niets doen, omdat die krakers ongrijpbaar zijn, en bovendien geen geld hebben om iets terug te betalen. De schade was voor mij gering, aangezien ik de auto gratis had gekregen, en de onderdelen me nog een paar honderd euro hadden opgeleverd. Maar het gaat mij om het principe. Met enkele bewoners van het desbetreffende gebied heb ik me bij de gemeente hard gemaakt om het kraakpand te laten ontruimen, hetgeen succes had: een maand later waren alle krakers vertrokken, het pand, dat vóór de kraak in goede staat was (een monumentale 19e eeuwse villa), als een ruïne achterlatend.

Ik snap dat mensen zich verzetten tegen het veel te kleine aanbod aan goedkope woonruimte, maar deze actie heeft bij mij kwaad bloed gezet tegen de kraakgemeenschap. Voor mij zijn het een stel luie honden, die niet willen werken, geen respect hebben voor andermans eigendommen, en een last zijn voor de maatschappij. Het is maar goed dat ik de daders niet te pakken heb gekregen...
leuk he, politie. Ik heb ooit aan zo'n agent gevraagd waarom ze geen tijd hadden om de inbreker in de buurt te vinden - er was in 1 jaar tijd 4x ingebroken in de buurt, en de hond die ik toen had blafte wel erg vaak 'snachts... - en wel tijd hadden om mij te bekeuren voor 10km te hard op zondagnacht op de A7.

'ja, meneer, wij hebben ook zo onze prioriteiten' was het letterlijke antwoord.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2006, 16:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Op de middelbare school ooit mijn fiets terug gevonden met een totaal verramponeerd stuur. Maar ja, na een paar minuten cameratape afkijken (mijn fiets stond pal onder de camera) was de dader netjes in beeld en bleek iemand te zijn die vlak daarbij rondhing in de pauze.

Die keek even raar op toen ik hem 's avonds belde of zijn pa zo vriendelijk wilde zijn om een € 280 neer te tellen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 16:54
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Kijk, zo hoort het. En heeft pa het geld netjes betaald?
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 17:20
hellion
Avatar van hellion
hellion is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-10-2006 @ 20:43 :
dr heeft laatst een vrachtwagen de spiegel van mn ma dr swift afgereden.

daarnaast moet dr bij mn alfa (het ding dreigt toch goedgekeurd te worden, hoezee) een nieuw glas in het rechterknipperlicht. ook zit daar al een nieuwe antenne op, en de deur heeft ook al wat bewijzen van iets te innige contact met andere auto's.

de meeste mensen zijn gewoon onvoorzichtig. meestal rijden die zelf in een golfje of een kadett of astra of iets anders onvoorstelbaar saais.
pfrt moest die astra nu zo nodig in dat rijtje?
__________________
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 17:53
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
hellion schreef op 25-10-2006 @ 18:20 :
pfrt moest die astra nu zo nodig in dat rijtje?
misschien ben jij de uitzondering. misschien.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 18:01
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 24-10-2006 @ 00:05 :
Het open laten staan van je auto aan de openbare weg is zelfs strafbaar. Staat ook een boete op.
Ik zou je auto toch maar wel op slot zetten.

Overigens kun je alles claimen op je verzekering of waarborgfonds, ga je alleen wel terug qua no-claimkorting (of dat bij gebruikmaking van het waarborgfonds ook zo is weet ik niet).
PAPS! IK NIET! lol...ik was nog kwaaier op hem dan op degene die de radio gejat heeft.

Oh, en schade terugvragen? 2 Woorden: no claim. Die korting is vrij hoog als je 28 jaar niets hebt geclaimd...

Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-10-2006 @ 09:06 :
Luilak vind ik zo'n onzin. Normaal gesproken krijg je een bekeuring (of een gebroken neus, of een bitemark van een hond in je reet) als je iemands auto molesteert, maar nee, als het luilak is, is het normaal om andermans bezit - vaak duizenden euro's waard - te molesteren...
Idem dito sgat.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 18:49
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krynn schreef op 25-10-2006 @ 19:01 :
sgat.
OMFG.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 19:05
hellion
Avatar van hellion
hellion is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-10-2006 @ 18:53 :
misschien ben jij de uitzondering. misschien.
ach misschien heb je gelijk maar ik denk niet dat je kan zeggen dat zoiets in verband staat met wat voor auto je rijd. Vind het kortzichtigheid dat er nog steeds mensen zijn die zo denken
__________________
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 19:35
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-10-2006 @ 19:49 :
OMFG.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 20:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
200E schreef op 25-10-2006 @ 17:54 :
Kijk, zo hoort het. En heeft pa het geld netjes betaald?
Hij hield zijn hand op de hoorn, paar minuten dik geschreeuw aan de andere kant, toen vroeg hij om een nummer op terug te bellen. Week later, keurig overgemaakt. Die gozer zag er de dag erna op school om de een of andere reden niet echt blij uit. Ik had al aangekondigd dat ik de kosten zou verhalen, maar hij had thuis nog niets verteld over dat hij gepakt was met het vernielen van mijn fiets.

Uiteraard beter dan dat de ouders met de hakken in het zand gaan denk ik zo. Die mafkees die mijn fiets vernielde mag dan een zakkenwasser zijn, die vader was wel eerlijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 22:01
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
hellion schreef op 25-10-2006 @ 20:05 :
ach misschien heb je gelijk maar ik denk niet dat je kan zeggen dat zoiets in verband staat met wat voor auto je rijd. Vind het kortzichtigheid dat er nog steeds mensen zijn die zo denken
mwa, het zijn toch altijd dezelfde autootjes die er hetzelfde gedrag op nahouden.

natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar let er maar eens op hoeveel mercedessen de richtingaanwijzer niet gebruiken, hoeveel golfjes en peugeotjes (vooral die kleine) erg kleven, hoeveel alfa's te hard rijden (maar goed, ik vind van mezelf dat ik netjes rij, maar daar denken ze bij het CJIB soms een tikkeltje anders over. Ik leg de grens dan ook bij 'te hard', dwz in 'punten op mn rijbewijs'-te hard. toch is 140 ook strafbaar, maar ik vind dat niet 'te hard'. Als ik gepakt word, betaal ik. Dat gebeurd me dan 1 of 2x per jaar, en ja, dan baal ik - maar da's zo weer over....), hoeveel bmw's asociaal rijden, hoeveel suzuki's bereden worden door vrouwen, etc...

ik weet t, allemaal vooroordelen. maar niet geheel ten onrechte.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 08:59
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet altijd mijn richtingaanwijzer gebruik, wel bij het afslaan maar niet altijd bij het verwisselen van baan op de snelweg. En omdat ik nu toevallig Mercedes rij, bevestig ik het vooroordeel

En wat vooroordelen betreft, zo zijn er legio te noemen, ook qua type bestuurder dat in een bepaalde auto. Zo worden de kleinere auto's, zoals bv. de Suzuki Alto, Daihatsu Cuore, Ford Ka, Fiat Seicento, enz. vaan door dames gereden. Er was een tijd dat iedere zichzelf respecterende IT'er met een gezinnetje zich in een witte Opel Astra stationcar met hondenrekje verplaatste. En uit mijn jeugd kan ik me nog oudere heren met hoeden of petten herinneren, die vaak in een Opel Ascona, VW Jetta of Ford Taunus (en later Sierra of Orion) reden. Mercedes heeft aantrekkingskracht op diverse types: van oudere dametjes van stand (met een hoedje en een schoothondje), tot Turken en Marokkanen die hun Benzen vaak verkrachten met allerlei niet-originele sportvelgen, spoilers, enz. En alles wat daar tussenin zit uiteraard. En last but not least, als je op de snelweg een rode Honda Civic 3-deurs van een jaar of 10-15 oud inhaalt, die daar met een gangetje of 90 "cruist", dan zit er 99 van de 100 keer een Antilliaan of Surinamer in
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-10-2006, 10:30
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
200E schreef op 26-10-2006 @ 09:59 :
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet altijd mijn richtingaanwijzer gebruik, wel bij het afslaan maar niet altijd bij het verwisselen van baan op de snelweg. En omdat ik nu toevallig Mercedes rij, bevestig ik het vooroordeel
Ik ook niet (als er niemand achter me rijdt bijv, of als ik terug ga naar rechterbaan, terwijl er daar niemand rijdt) en ik rij in een Golf uit 1987. (ok soms in een Golf uit 2001, maar dan nog)
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 11:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
200E schreef op 26-10-2006 @ 09:59 :
En last but not least, als je op de snelweg een rode Honda Civic 3-deurs van een jaar of 10-15 oud inhaalt, die daar met een gangetje of 90 "cruist", dan zit er 99 van de 100 keer een Antilliaan of Surinamer in
Laten we in het geval van Antillianen de los draaiende wieldoppen niet vergeten. Is het al pathetisch als een rapper dat op zijn humeurig vee installeerd, als je daarmee rond rijdt in de Bijlmer is het echt om te janken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 11:21
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-10-2006 @ 12:01 :
Laten we in het geval van Antillianen de los draaiende wieldoppen niet vergeten. Is het al pathetisch als een rapper dat op zijn humeurig vee installeerd, als je daarmee rond rijdt in de Bijlmer is het echt om te janken.
Oh ja, da's waar ook. Of verchroomde sportvelgen, die doen het hier in Den Haag ook goed. Verder moeten we ook de geblindeerde ruiten (met goedkoop blinderingsfolie) niet vergeten
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 15:55
hellion
Avatar van hellion
hellion is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-10-2006 @ 23:01 :
mwa, het zijn toch altijd dezelfde autootjes die er hetzelfde gedrag op nahouden.

natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar let er maar eens op hoeveel mercedessen de richtingaanwijzer niet gebruiken, hoeveel golfjes en peugeotjes (vooral die kleine) erg kleven, hoeveel alfa's te hard rijden (maar goed, ik vind van mezelf dat ik netjes rij, maar daar denken ze bij het CJIB soms een tikkeltje anders over. Ik leg de grens dan ook bij 'te hard', dwz in 'punten op mn rijbewijs'-te hard. toch is 140 ook strafbaar, maar ik vind dat niet 'te hard'. Als ik gepakt word, betaal ik. Dat gebeurd me dan 1 of 2x per jaar, en ja, dan baal ik - maar da's zo weer over....), hoeveel bmw's asociaal rijden, hoeveel suzuki's bereden worden door vrouwen, etc...

ik weet t, allemaal vooroordelen. maar niet geheel ten onrechte.
daar heb je ook weer gelijk in het is alleen jammer dat een hoop mensen ook het tegendeel bewijzen. Al kijk ik bevoorbeeld naar mezelf zie ik dat ik net zo zuinig ben op mn zuurverdiende astra als een ander op z'n nieuwe bmw. Maar het neemt idd niet weg wat je zei
__________________
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 13:32
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Even de situatie bij mijn school:

Vrij smalle straat, 1 middelbare school, dan mijn school, dan weer een middelbare school. Zeeeer slechte parkeergelegenheid, maar ik heb altijd een gaatje vrij vlak voor het plein, op een klein stukje stoep voor de sportvelden. Heb t al een paar keer meegemaakt: sta ik in de pauze een sigaretje te roken buiten, zie ik een paar gastjes van 14 jaar heel stoer tegen mijn auto leunen/op de motorkap zitten (!!!). Dat is het nadeel van een rooie Civic met 5 spaaks lichtmetaal... Nouja, als je dat ziet (en je hebt zelf een auto), dan kan je wel raden wat je op zo'n moment doet: Je rent erop af Leijers...

Maargoed, je kan het niet altijd zien gebeuren... Zo kwam ik een half jaartje geleden bij mijn auto aan, zitten er 9 kleine deukjes en één lange kras (gelukkig niet heel diep) aan de rechterzijkant... Hebben ze dus kennelijk weer tegen mn auto aan staan leunen >

Verder de nodige beschadigingen van openslaande deuren...
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 15:13
hellion
Avatar van hellion
hellion is offline
Citaat:
Schuah schreef op 27-10-2006 @ 14:32 :
Even de situatie bij mijn school:

Vrij smalle straat, 1 middelbare school, dan mijn school, dan weer een middelbare school. Zeeeer slechte parkeergelegenheid, maar ik heb altijd een gaatje vrij vlak voor het plein, op een klein stukje stoep voor de sportvelden. Heb t al een paar keer meegemaakt: sta ik in de pauze een sigaretje te roken buiten, zie ik een paar gastjes van 14 jaar heel stoer tegen mijn auto leunen/op de motorkap zitten (!!!). Dat is het nadeel van een rooie Civic met 5 spaaks lichtmetaal... Nouja, als je dat ziet (en je hebt zelf een auto), dan kan je wel raden wat je op zo'n moment doet: Je rent erop af Leijers...

Maargoed, je kan het niet altijd zien gebeuren... Zo kwam ik een half jaartje geleden bij mijn auto aan, zitten er 9 kleine deukjes en één lange kras (gelukkig niet heel diep) aan de rechterzijkant... Hebben ze dus kennelijk weer tegen mn auto aan staan leunen >

Verder de nodige beschadigingen van openslaande deuren...
Als ze dat nu elke keer doen zou je dan of je auto niet is ergens anders neer gaan zetten of er nog eens wat van te zeggen? Lijkt me toch niet prettig om elke keer bij een bekraste/gedeukte auto aan te komen?
__________________
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 16:25
Verwijderd
Als je 'm nergens anders neer kunt zetten houdt het ook snel op.
Dat het niet prettig is, is logisch
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 17:10
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Citaat:
Schuah schreef op 27-10-2006 @ 14:32 :
Even de situatie bij mijn school:

Vrij smalle straat, 1 middelbare school, dan mijn school, dan weer een middelbare school. Zeeeer slechte parkeergelegenheid, maar ik heb altijd een gaatje vrij vlak voor het plein, op een klein stukje stoep voor de sportvelden. Heb t al een paar keer meegemaakt: sta ik in de pauze een sigaretje te roken buiten, zie ik een paar gastjes van 14 jaar heel stoer tegen mijn auto leunen/op de motorkap zitten (!!!). Dat is het nadeel van een rooie Civic met 5 spaaks lichtmetaal... Nouja, als je dat ziet (en je hebt zelf een auto), dan kan je wel raden wat je op zo'n moment doet: Je rent erop af Leijers...

Maargoed, je kan het niet altijd zien gebeuren... Zo kwam ik een half jaartje geleden bij mijn auto aan, zitten er 9 kleine deukjes en één lange kras (gelukkig niet heel diep) aan de rechterzijkant... Hebben ze dus kennelijk weer tegen mn auto aan staan leunen >

Verder de nodige beschadigingen van openslaande deuren...
Tsja, da's het nadeel van gastjes van 14...geen respect voor andermans eigendommen meer Jaartje werkkamp zou ze goed doen, maar dat schijn je niet hardop te mogen zeggen in NL

Ik zou denk ik snel de neiging krijgen om de motorkap op één of andere manier onder stroom te zetten, dan leren ze het wel af
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 19:46
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
afhankelijk van het type mens ik word af en toe al para als ze naar m'n auto kijken

of zo'n klojo die probeert om stomme evangelie-foldertjes onder je ruitewisser te proppen. Ik heb ruitewissers die half verzonken zijn onder de motorkap (aerodynamisch, ofzo), die kun je niet optillen ...... en dan toch proberen
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 20:04
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik heb het idee dat ze over mijn auto heen gelopen zijn of naja het idee, het is eigenlijk gewoon zo. Op mijn motorkap zat - toen ik hem net een maandje had - een enorme deuk en op mijn dak ook. De deuk is nu wel uit de motorkap, maar uit mijn dak nog niet en dat zie je, helaas, ook goed als je er op gaat letten. Ik baalder er toen ook onwijs van, maar ja, ze hebben géén briefje achter gelaten

Laatst gewijzigd op 27-10-2006 om 20:07.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 18:33
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Hier in de buurt beperken ze het voornamelijk tot autodoppen. Maar op mijn fiets zitten die gelukkig niet.

Twee fietsen zijn van mij gestolen, van allebei aangifte gedaan en natuurlijk nooit meer iets gehoord.
Mijn huidige fiets heb ik maar wat persoonlijker gemaakt, zodat 'ie meer opvalt. Toch is het nog steeds grappig de draadjes van mijn lampen door te knippen (ze doen het toch al niet meer en ik heb al losse lampjes, toch!), de dop van mijn bel eraf te slopen (deze is nu vastgeroest, weer een voordeel) en de banden leeg te laten lopen.
Een dronken man stond toen ik aan kwam lopen de toeter van mijn fiets te slopen. Niets tegen te doen, agressieve man.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 19:18
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Citaat:
Rachel schreef op 27-10-2006 @ 21:04 :
Ik heb het idee dat ze over mijn auto heen gelopen zijn of naja het idee, het is eigenlijk gewoon zo. Op mijn motorkap zat - toen ik hem net een maandje had - een enorme deuk en op mijn dak ook. De deuk is nu wel uit de motorkap, maar uit mijn dak nog niet en dat zie je, helaas, ook goed als je er op gaat letten. Ik baalder er toen ook onwijs van, maar ja, ze hebben géén briefje achter gelaten
Een deuk uit je dak is er meestal ook wel uit te halen met behulp van een gootsteenontstopper (zo'n zuignap met stok, géén Crofty! ). Als dat niet lukt, kun je de hemel loshalen, zodat je bij het dak kan. Weet niet wat voor auto je hebt, maar bij bepaalde auto's is dat makkelijker gedaan dan bij andere...
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 01:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Paar keer een fiets gejat, wat krassen op m'n scooter gehad...
Iemand vond het ooit eens leuk om het benzinekraantje van m'n puch open te zetten terwijl hij in de stad stond, met als gevolg dat m'n hele tank benzine op de grond lag en ik kon gaan lopen, leuk man...
Op school heeft iemand een keer een trap tegen m'n fiets gegeven (vrij duur ding...) kapotte koplamp, kapot spatbord, slagje in het voorwiel en de dynamo is rot

Ik kan je wel vertellen dat het niet goed is voor iemand z'n gezondheid mocht ik hem/haar snappen bij het vernielen van mijn spullen
Jammer ook dat mijn fiets op school net buiten het camerabeeld stond, anders had ik geen aangifte gedaan maar het zelf wel even geregeld
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 08:52
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 24-10-2006 @ 00:05 :
Overigens kun je alles claimen op je verzekering of waarborgfonds, ga je alleen wel terug qua no-claimkorting (of dat bij gebruikmaking van het waarborgfonds ook zo is weet ik niet).
Dat van het waarborgfonds is dus niet zo, en het claimen bij je verzekering is bij schade als een afgetrapte spiegel niet interessant. De terugval kost je op lange termijn veel meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.