Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2009, 19:55
Brabant Custom
Brabant Custom is offline
Hallo allemaal,

Op www.scholieren.com staan vette spullen om zelf je auto te pimpen.
Veel kijkplezier!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2009, 19:59
Verwijderd
Goed, het is een beetje een sneu topic, maar misschien wel leuk om eens te praten over het pimpen dan wel tunen van auto's. We zullen er vast wel een topic over hebben, maar een nieuwe is ook wel eens leuk
Dus, om maar iets te noemen, hoe kijk jij aan tegen dingen als Lamborghini-deuren (de vleugeldeuren) bij Golfjes, Civicjes etc? Mooi, afschuwelijk en waarom vind je dat?

Laatst gewijzigd op 04-02-2009 om 12:25. Reden: taalfoutje :o
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 12:19
Verwijderd
nou, ik zie best wel wat getunede peugeotjes 206 met van die vleugeldeuren. Lijkt me met inparkeren lekker makkelijk, je kunt hem lekker krap wegzetten, want de deuren gaan toch omhoog open.

Inbouw van die deuren zou iets van 600-700 euro kosten, maar ik vraag me af of je dat moet doen bij een 8 jaar oude auto, die een simpele 1.9 diesel heeft.

Zowiezo vind ik het optisch tunen bijna altijd lelijk. maar dat ben ik
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 13:42
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Als je optisch gaat tunen, moet het nut hebben. Zoals Brabus bijvoorbeeld doet, voor de rest vind ik het maar stom en ziet het er vaak ook gewoon niet uit.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 14:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Lambo doors vind ik maar bij weinig auto's mooi staan, bij een golf sowieso niet. Een civic... mwah.. een coupe staat het misschien maar zou het zelf niet doen
Probleem met die dingen is dat het wel echt goed geinstalleerd moet worden, ze hebben nogal de neiging om te gaan verhangen (vanwege slechts 1 scharnier).
Verder vind ik optisch tunen meestal wel leuk, maar het moet niet te overdreven, zeker als de auto het qua prestaties niet waar kan maken
Dingen als verlagen, andere velgen, spatbordverbreders, booskijkers en (niet te grote) spoilers vind ik 9/10 keer wel ok. Andere bumpers kunnen ook leuk zijn, maar daardoor wordt het vaak al te overdreven imo, zeker met die rieger zooi.

Ik zie ook wel eens 'gepimpte' auto's rijden met zo'n sierstukje op de uitlaat, dan moet ik altijd even lachen

Oh, en wat ik echt véél gaver vind dan lambo doors zijn gecleande deuren (zonder handgrepen) die met een a.b. automatisch open gaan
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 14:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Als je optisch gaat tunen, moet het nut hebben. Zoals Brabus bijvoorbeeld doet, voor de rest vind ik het maar stom en ziet het er vaak ook gewoon niet uit.
Iemand rijdt niet voor niets in zo'n auto, als ze brabus konden betalen zouden ze dat wel rijden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 15:14
Verwijderd
had tijdje terug een site gezien waar ze ook te bestellen waren voor een 205, mocht ik ooit eens geld te veel hebben (zie, echt niet meer wetende wat ermee te doen) en deze auto nog hebben... :"D
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 15:51
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Lijkt me met inparkeren lekker makkelijk, je kunt hem lekker krap wegzetten, want de deuren gaan toch omhoog open.
Jammer dat andere bestuurders vaak niet zo voorzichtig zijn. Hoe dichter je je auto bij die van een ander zet, hoe groter de kans is dat er achteloos deuren dwars door je lak heen geramd worden. Ik zal het nooit snappen, maar veel mensen hebben het niet eens door.

Ik vind optische tuning maar zozo. Alternatieve velgen met een mooi kleurtje kan ik vaak nog wel waarderen, verlagen vind ik mooi maar fucking onpraktisch, spoilers zijn negen van de tien keer overdreven en pauper, en stickers kots ik uit. En die uitlaatjes die je vaak ziet rijden... Oei.
Oh, en die deuren passen gewoon niet bij de meeste auto's.

Op technisch gebied dingen veranderen kan ik een stuk beter hebben, mits het goed gebeurt. Zo heeft mijn vriend een stevige set remmen onder zijn auto gezet, dat vind ik alleen maar mooi veilig en hij heeft er plezier aan. In principe vind ik elke technische verbetering goed, maar dan moet het wel daadwerkelijk iets uitmaken (220 in plaats van 190 kunnen maakt bijvoorbeeld niet uit, op die snelheden hoor je in Nederland gewoon niet te komen buiten het circuit).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 16:37
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Iemand rijdt niet voor niets in zo'n auto, als ze brabus konden betalen zouden ze dat wel rijden
Je snapt mijn punt niet. Neem een Audi 100 S4, als je die optisch zo zou tunen dat (bijvoorbeeld) de intercooler(s) beter gekoeld worden, dan heeft het effect en dus mag het. Maar een ongeblazen 1.3 japanner die geen turbo heeft maar wel een bodykit heeft alsof-ie elk moment kan opstijgen; dat is overdreven en lelijk en totaal niet nuttig.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 18:21
Ivo
Ivo is offline
Ik hou over het algemeen niet van enorme tupperware spoilerpakketten en Halfords-tuning.

Een set mooie lichtmetalen velgen, subtiele verlaging of een subtiel extra randje onder de bumper kan ik wel weer waarderen. Zeker als de betreffende auto kwa prestaties ook het een en ander kan waarmaken.

Wat ik nooit snap zijn de helemaal met veel euro's en veel plastic aangeklede auto's (civic's, golfjes e.d.) die dan nog niet eens 100 pk onder de motorkap blijken te hebben. Dan denk ik altijd: "Had dat geld wat je aan het plastic+spuitwerk hebt uitgegeven nu geïnvesteerd in een mooie en snellere auto, dan had je het plastic niet nodig gehad om je langzame auto snel te laten lijken".
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 18:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Je snapt mijn punt niet. Neem een Audi 100 S4, als je die optisch zo zou tunen dat (bijvoorbeeld) de intercooler(s) beter gekoeld worden, dan heeft het effect en dus mag het. Maar een ongeblazen 1.3 japanner die geen turbo heeft maar wel een bodykit heeft alsof-ie elk moment kan opstijgen; dat is overdreven en lelijk en totaal niet nuttig.
Ik vind het ook lelijk als het te overdreven is, maar opzich ook wel weer grappig
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 18:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Wat ik nooit snap zijn de helemaal met veel euro's en veel plastic aangeklede auto's (civic's, golfjes e.d.) die dan nog niet eens 100 pk onder de motorkap blijken te hebben. Dan denk ik altijd: "Had dat geld wat je aan het plastic+spuitwerk hebt uitgegeven nu geïnvesteerd in een mooie en snellere auto, dan had je het plastic niet nodig gehad om je langzame auto snel te laten lijken".
Ik denk precies hetzelfde
Hoewel mijn golf ook verlaagd was + Vr6 look (spatbordverbreders, onderlip)
Maar geen rieger zooi ofzo, vind ik ook te lelijk voor woorden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Nieuw Album BELIEVE
DatEneMeisjeeex
5 27-06-2012 12:41
De Kantine Wat doe jij met een miljoen?
Mariekje*
115 30-03-2007 14:53
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie PO Burgerlijke cultuur
Lampz
1 01-06-2004 21:31
Lifestyle Auto
MisterImpossible
96 13-10-2002 20:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.