Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2003, 19:17
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Ik weet er zijn veel van die spotjes op televisie
over dit soort producten.

en ook al een aantal topics over het trainen van je buik.

http://www.telsell.com/shopping.asp?...=NED&MN=PR2651

om dit apparaat gaat het, ik heb het al bij 1 iemand getest
en ik voelde het meteen. maar nu gaat het mij er niet om zo
een wasbord te krijgen maar gewoon een iets strakker geheel.

een vriend van me die in een sportschool werkt zei dat hij het een goed apparaat vond die nou eens voor de verandering goed werkte.

dus mijn vraag:
wat denken jullie ervan zou dit echt helpen?
en wie heeft zo een ding, en wat vind je ervan?
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 19:54
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Volgens mij beweerde iemand eerder op L&G dat buikspieren trainen weinig nut had omdat je ze toch niet zou zien onder een vetlaagje, de laatstgenoemde moet er eerst af door bv een nog gezondere levenswijze.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 20:12
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Ja dat las ik ook, maar in mijn geval heb ik geen vet.
dus ze moeten gewoon getraind worden zodat ze zichtbaar worden. Er hoeft dus geen vet weggewerkt te worden
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:40
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Kun je gedachten lezen?
Ik heb vandaag dat spotje voor het eerst gezien en het leek me wel goed..
maarja, je weet het natuurlijk nooit.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 23:41
femkeb
Avatar van femkeb
femkeb is offline
Ik heb idd zo'n ding. Ik doe er de laatste tijd wat weinig mee maar dat is meer luiheid en geen zin dan dat het niet werkt. Soms doe ik het even twee week ofzo elke dag 5 min. Je merkt het dan echt wel hoor het is daar en tegen niet zo dat je een wasbordje krijgt (waarschijnlijk wel als je het elke dag blijft doen hoor)
Het is niet vervelend om te doen, want je kan gewoon tijden het tv-kijken (of iets anders) doen. En ook is het erg makkelijk op te bergen (dit klinkt eigenlijk net als die reclame ehhh)

Maar als je zelf zo'n ding wil kopen moet je wel ff bekijken of je het ervoorover hebt, want het is niet goedkoop en je moet wel zin hebben om het elke dag te doen (kan soms beetje saai worden)
__________________
to fear love is to fear life and those who fear life are already three parts dead
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 16:58
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
aaaah, kijk eens aan. Er wordt altijd de vraag gesteld "werkt het". Veel van deze apparaten werken wel degelijk. Het probleem met zulke apparaten thuis is dat je er a) geen zin meer in hebt of b) je het op lange termijn afschuift (kan over een uur ook nog wel, en weer "kan over een uur wel" etc) en er dus niks van komt.

Heb je de motiviatie om elke dag te doen, dan zou ik misschien toch eerder naar fintnesscenterum gaan (is veelal ook makkelijekr vol tehouden) EN lopen...vetverbranding, goede conditie etc.

keyword is dus MOTIVATIE.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 17:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
waarom niet gewoon sit-ups maken? dat doe ik ook en werkt prima... en je hoeft er niet zo'n duur apparaat voor aan te schaffen die je na een half jaartje weer in een hoekje laat verstoffen...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 22:09
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 16-08-2003 @ 21:54:
Dat doe ik dus, maar daar is nog meer motivatie voor nodig dan zo'n Ab Swing. Want sit-ups is een stuk zwaarder .
het is vaak niet de moeite, maar het "eraan beginnen".
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 22:09
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 16-08-2003 @ 21:54:
...sit-ups is een stuk zwaarder .
Daarom dus beter....spieren kweek je niet simpel...daar moet je voor werken....Die tel sell dingen doen wel wat, maar geven vaak weinig tot geen resultaat..ik heb heir ooit es een onderzoek over gelezen...maar waar...geen idee....

Ik zie et maar zo: met situps krijg je échte spieren, en met die tel sell troep krijg je 'nep'spieren...of dit zo is weet ik neit exact, maar ik denk et wel...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 09:06
the_conquer
the_conquer is offline
Troep niet gebruiken. Houdt het gewoon bij situps dat werkt veel beter en is nog gratis ook.
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 22:52
Kill me Ce soir
Avatar van Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
maar doet op den duur wel pijn aan rug en ik heb gelezen dat je in dat geval ONMIDDELIJK moet stoppen
waat wel ook efficient blijkt is hetvolgende ( en nog gratis ook )
op puntje van stoek gaan zitten met benen +/- 90grade uiteen
houten stok in de nek leggen en vasthouden en dan naar links en rechts draaien in een vlotte beweging
schijnt te werken
__________________
And I shall count thee amoung my favoured sheep. And you shall have the protection of all the angels in Heaven.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 22:57
Kill me Ce soir
Avatar van Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
en voor de luierikken onder ons ...
volgens mijn leerkracht biologie moet in principe ook dat toestel werken waarin kleine electriciteitspulsen op je spieren inwerken
ab tronic ? in ieder geval je weet wel
dat ding met al die patchen die je op je lichaam moet plakken en dan gewoon moet laten trillen
blokker => 10 euro
de moeite waard om eens te proberen denk ik zo
__________________
And I shall count thee amoung my favoured sheep. And you shall have the protection of all the angels in Heaven.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 09:40
BELLEKE
BELLEKE is offline
heb het net thuis, eerste keren dat ik t deed voelde ik mn buikje wel.. nu niet meer maar het helpt wel degelijk, je buikspieren zijn in werking is natuurlijk ook zo bij andere buikspieroefeningen maar met die swing is t wel gemakkelijk...
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 10:05
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
femkeb schreef op 16-08-2003 @ 00:41:
Maar als je zelf zo'n ding wil kopen moet je wel ff bekijken of je het ervoorover hebt, want het is niet goedkoop en je moet wel zin hebben om het elke dag te doen (kan soms beetje saai worden)
Zelf trainen kost niks, alleen wat discipline, als je gevarieerd buikspieren traint, word het niet saai, kost het geen geld, en dan heb je niks op te bergen!
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 12:18
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Hmm, je moet inderdaad doorzettingsvermogen hebben om daadwerkelijk een strak buikje te krijgen d.m.v. Ab swing of iets anders.. We hebben dat ding thuis, maar ik heb hem na een week nooit meer aangeraakt..
__________________
give the kid a nipple cuz he sucks
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 10:39
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
als je gewoon een strak buikje wil moet je maar een overall sport doen... bv zwemmen of whatever... je buikspieren gebruik je nl. bijna overal bij
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 16:19
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef op 25-08-2003 @ 11:39:
als je gewoon een strak buikje wil moet je maar een overall sport doen... bv zwemmen of whatever... je buikspieren gebruik je nl. bijna overal bij
Knor. De woorden "ik" en "fysieke inspanningen" in 1 zin kloppen bij mij niet.
__________________
give the kid a nipple cuz he sucks
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 16:27
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
Citaat:
ViTa schreef op 25-08-2003 @ 17:19:
Knor. De woorden "ik" en "fysieke inspanningen" in 1 zin kloppen bij mij niet.
ik zei ook ''je''
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 16:46
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef op 25-08-2003 @ 17:27:
ik zei ook ''je''
__________________
give the kid a nipple cuz he sucks
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 17:32
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
Citaat:
ViTa schreef op 25-08-2003 @ 17:46:
..kuszje!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 19:25
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef op 25-08-2003 @ 18:32:
..kuszje!
daar word ik ook niet dunner van

Maar ff ontopic: van fietsen krijg je toch ook een strakker buikje? Ikzelf merk er niets van, maar volgens mij fiets ik niet genoeg..

En Ab swing vind ik gewoon niets.
__________________
give the kid a nipple cuz he sucks
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 09:19
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
Citaat:
ViTa schreef op 25-08-2003 @ 20:25:
daar word ik ook niet dunner van

omdat je zelfs te lui bent om terug te kuszen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 11:43
Verwijderd
Daar gaan we weer, wat denk je nou zelf? Dat een zo'n apparaatje echt werkt? Dat je er echt een sixpack van krijgt?

Lees dit maar eens goed door:




Oke ik zal meteen even de waarheid zeggen, ga er maar meteen van uit dat je de eerste 6 maanden geen sixpack ziet.

Als je er echt een sixpack wilt dan moet je echt veel discipline hebbeb. Maar misschien heb je dat.

Stap 1:
Ga naar een sport school, en train 3/4 per week goed je buikspieren maar bouw het wel langzaam op, doe voor de rest ook een beetje conditie trainen, als je al iets langer bezig bent met trainen ga dan op een lage intensiteit trainen en een hoge maar daarover later meer.

Stap 2:
Deze stap is echt heel belangrijk, pas je voedingspatroon aan, dus ga met een regelmaat eten, en eet geen vet of snoep meer.
Veel mensen denken als je sport dat alles dan goed komt maar wat het vaak is, mensen hebben goeie buikspieren maar je kan niet zien omdat er een grote vetlaag voor zit, dit is echter moeilijk weg te halen maar met discipline en wilskracht kom je er wel.

Of je een sixpack krijgt is mede in je genen bepaald en de ene heeft er meer aanleg voor dan de andere.
Je kan het in drie groepen verdelen, zie hier onder:

Iedereen die weleens op het strand of bij een zwembad is geweest kan zien dat er veel verschillende type mensen rondlopen als je kijkt naar het fysieke karakter. De ene is dun of dik, lang of klein, lichter of donker, smal of breed in de schouders, heeft langere of kortere benen; veel of weinig spieren, veel of weinig lichaamsvet.
Al deze verschillende mensen kun je indelen in 3 verschillende fundamentele lichaamstypes:


De ectomorf: herkenbaar aan een kort bovenlichaam, lange armen en benen, lange en dunne voeten en handen, en heel weinig vet en spiermassa, heeft vaak een smalle borstkas en schouders, en meestal lange dunne spieren.



De mesomorf: heeft veel aanleg om spieren te ontwikkelen, heeft een grote borstkas, de breedte van de schouders en taille omvang zijn goed in verhouding met elkaar (V-vorm), heeft ook stevige spieren en is sterk.



De endomorf: komt snel aan, heeft een trage stofwisseling, zachte spierstructuur, vaak een rond gezicht, korte nek, brede heupen, neigt tot het opslaan van vet dat de spieren gaat bedekkenen.



Natuurlijk is niet iedereen maar één type maar meestal een combinatie van alle drie de types.

Waarom is het zo belangrijk alvorens dat je begint met bodybuilding te weten bij welk(e) lichaamstype(s) jij hoort?
Dat is omdat elke lichaamtype weer anders reageert op training, wat voor de een werkt hoeft dus voor de ander helemaal niet te werken. Elk lichaamstype kan goed ontwikkeld worden door juiste training en voeding.
Als je weet welk lichaamstype bij jou hoort kan je dit een hele hoop tijd en frustratie besparen. Een ectomorf die traint als een endomorf zal zich namelijk snel overtrainen en dus niet groeien. De endomorf die denkt dat hij meer mesomorf is, zal groeien, maar zal altijd problemen hebben met z'n vetpercentage laag te houden. Natuurlijk zijn er wel een aantal trainingsprincipes die voor iedereen hetzelfde zijn. Maar hoe je je training indeelt en hoe je dit combineert met dieet en voeding kan erg verschillend zijn, afhankelijk dus van je lichaamstype.


Hier volgen een paar schema's voor je buikspieren:

(Beginners) week 1 voor de 3 maanden

3 keer per week
3 x 3 oefeningen van verschillende categorieën
rust perioden tussen 30 en 45 seconden
20-25 keer per set
(Meer gevorderd) week 2 voor de 3 maanden

3 keer per week
5 x 3 oefeningen van verschillende categorieën
rust perioden tussen 30 en 45 seconden
20-25 keer per set
(Gevorderd) Eerste 3 maanden

4-5 keer per week
5 x 3 oefeningen van verschillende categorieën
rust perioden tussen 30 en 45 seconden
20-25 keer per set
Bijhouden

2-3 keer per week
5 x 3 oefeningen van verschillende categorieën
rust perioden tussen 30 en 45 seconden
20-25 keer per set

Wat wel zo is, verwacht echt niet te snel resultaat, ik heb van mezelf al redelijke buikspieren, daar ben ik ook heel blij mee, maar soms train ik ook nog wel eens veel succes.

En laatste:

Welke trainingen bij welke lichaamstypen:

Ectomorf training

Een ectomorf zijn eerste doel is gewicht aankomen, het liefst in de vorm van spiermassa. Hij heeft niet de kracht en uithoudingsvermogen voor lange training sessies. Ontwikkeling van spiermassa gaat erg langzaam, hij moet zich vaak dwingen om genoeg te eten voor constante groei te garanderen.
Hoe kun je als ectomorf het beste trainen:

1. Zorg voor genoeg kracht-oefeningen, een programma dat maximum massa opbouwd. Je programma moet bestaan uit zware gewichten met weinig herhalingen (tussen de 6- tot 8 herhalingen na een goede warming up).

2. Leer intensief te trainen en laat elke set tellen. Op deze manier kun je je trainings-sessie's relatief kort houden en toch spiermassa ontwikkelen (soms 14 tot 16 sets per grote spiergroep, liever dan 16 tot 20). Zorg ervoor dat je genoeg rust neemt tussen de sets en geef jezelf genoeg tijd om te herstellen tussen trainings-sessie's.

3. Besteed veel aandacht aan voeding; consumeer meer calorieën dan je lichaam nodig heeft en als het nodig is, gebruik weight-gainers en proteďne shakes om je lichaam van voldoende koolhydraten en eiwitten te voorzien.

4. Denk eraan, je probeert voedingsenergie om te zetten in lichaamsmassa, wees voorzichtig dat je niet teveel energie verbrand met vele hoeveelheden andere activiteiten zoals aerobics, hardlopen, zwemmen en andere sporten. Wat cardio oefeningen is wel nodig voor een goede gezondheid, maar iemand die ook nog eens uren per dag besteed aan het verbranden van veel energie buiten de sportschool zal veel moeite hebben met het ontwikkelen van spiermassa in de sportschool.



Mesomorf training

De mesomorf vind het erg makkelijk om spiermassa te ontwikkelen, maar moet er ook zeker van zijn om voldoende variatie van oefeningen in zijn trainingsprogramma op te nemen, zodat de spieren mooi proportioneel, goed gevormd ontwikkelen. Voor de mesomorf wordt aangeraden:

1. Met nadruk op kwaliteit, detail, en isolatie training, samen met de basis massa- en kracht oefeningen. Je bouwt makkelijk massa, dus je kunt meteen beginnen met het werken aan de vorm.

2. Mesomorfen ontwikkelen zo makkelijk spiermassa dat ze zich niet druk hoeven te maken over energie inname of overtraining. Een standaard work-out met 16 tot 20 sets per spiergroep is goed, en je kunt trainen met zo veel of weining rust tussen de sets als je wilt.

3. Een gebalanceerd dieet met veel proteďne en een calorie-niveau dat het fysiek tussen de 4,5 tot 7 kilogram van wedstrijd gewicht houdt het hele jaar door. Niet 10 tot 15 kilogram bulken en dan weer die nutteloze kg's er af trainen voor de wedstrijd.


Endomorf training

In het algemeen heeft de endomorf niet veel moeite met het opbouwen van spiermassa, hij bekommerd zich meer om het verliezen van vetmassa en dan moet hij erg voorzichtig zijn met dieet zodat hij niet weer het gewicht terug krijgt. Voor de endomorf wordt aangeraden:

1. Meer sets, veel herhalingen (niet minder dan 10 tot 12 reps), erg korte rust periodes om op deze manier zoveel vet te verbranden als mogelijk. Wat extra sets doen of wat meer extra oefeningen om zo sneller droog te worden is een goed idee.

2. Extra aerobe oefeningen zoals fietsen, hardlopen of andere calorie-verbrandende activiteiten. Trainen op de sportschool verbrand calorieën, maar lang niet zoveel als continu cardio oefeningen 30 tot 45 minuten lang.

3. Een laag-calorie dieet dat de benodigde voedingsbalans bevat. Niet helemaal niks, maar een minimale hoeveelheid proteďne, koolhydraten en vet, met vitamines en mineralen supplementen om er zeker van te zijn dat je lichaam niet te kort komt aan essentiele voedingsstoffen.


Ja het is veel tekst en heb natuurlijk niet alles getypt, had het al eens eerder getypt, veel is vanmezelf en wat dingen zijn van een site. Als je dit volgt en doet dan krijg je een strakka buik, gegarandeerd gerantie, veel succes
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 11:46
Verwijderd
Hier nog een stukje over de ab swing


Buikspier Training
Er is een apart deel van de site gewijd aan de buikspier training. Deze sectie is toegevoegd, omdat wij van mening zijn dat de buikspieren anders getraind dienen te worden dan de andere spieren in het lichaam (deze spieren kunnen bijvoorbeeld dagelijks getraind worden door een korte hersteltijd). De training kan gekarakteriseerd worden als intensieve interval training.

Buikspier Training Introductie
We hebben een gehele sectie gewijd aan de buikspieren, omdat deze spieren een afwijkende trainingsmethode kennen. Het grootste verschil is dat de buikspieren elke dag getraind kunnen worden in tegenstelling tot de meeste andere spieren in het lichaam (een ander voorbeeld is de onderarmspier). Een andere reden is omdat veel mensen van hun 'buikje' af willen komen en daarom de buikspieren gaan trainen. We willen nu even duidelijk stellen dat het bereiken van een platte, gespierde buik verre van gemakkelijk is. Reclames op de televisie laten echter een ander beeld zien. Door middel van slechts 3 minuten per dag, kunt u door middel van bijvoorbeeld de 'abflex' een platte buik creëren binnen afzienbare tijd. Feit is dat dit gewoonweg onmogelijk is. Een tweede punt hierbij is dat deze machines geen enkele meerwaarde creëren voor de consument. Deze machines zijn slechts gemaakt voor ondersteuning van de nek (wat opgelost kan worden door techniek). Een bijkomend nadeel is dat de machine de bewegingsvrijheid ernstig limiteerd. De creatie van een 'wasbord-effect' heeft te maken met 2 factoren namelijk met hypertrofie van de buikspier (spiergroei) en met vetverlies. De hypertrofie van de buikspieren is op zich niet zo moeilijk te behalen. Het probleem zit in het laten verdwijnen van het vetlaagje ; het is namelijk zo dat het vet zich als eerste gaat ophopen op de buik. Als u zichtbaar resultaat wilt hebben van buikspiertraining zult u aan duratie training of extensieve interval training moeten doen (zie trainingsmethoden van cardio en gewichtstraining), naast de buikspiertraining. Hierna volgt de informatie over hoe u optimale resultaten krijgt voor de buikspier hypertrofie en/of het op spanning brengen van de buikspieren.

De functie van de buikspieren is het stabiliseren van het lichaam en het naar elkaar toetrekken van het boven en onderlichaam. Daarnaast zijn de buikspieren er ook om het lichaam te draaien en de interne organen (zoals de lever) te beschermen tegen invloeden van buitenaf. De spiergroep kan verdeeld worden in de rectus abdominus (de 6/8 blokjes), de internal en external obliques (schuine buikspieren) en de intercostals (spierplaatjes tussen de ribben).


Buikspier Trainingsmethoden

Zoals al in de introductie is uitgelegd, is naast het ontwikkelen van de buikspier ook het verbranden van het vet nodig. Hier wordt uitgelegd hoe u de buikspier moet trainen. Voor vetverlies moet u bij de duratie training of extensieve interval training methoden (zie trainingsmethoden van cardio en gewichtstraining) kijken.

Om echt goed getrainde buikspieren te krijgen moet u het volgende doen (als je wat minder wilt trainen, moet je dat vooral doen ; doe wat het beste aanvoelt voor jezelf) :

Basis Trainings Methoden
De meeste mensen doen de buikspier oefeningen op een foute manier. Het eerste wat er fout gaat is de plaatsing van de handen achter het hoofd. De meeste mensen gaan aan hun hoofd trekken (en proberen daarmee hun rug van de grond te trekken met hun armen in plaats van met hun buik). De fout die gemaakt wordt is dat mensen hun handen in elkaar vouwen achter hun hoofd. Een basisregel is dat de handen elkaar niet aan mogen raken achter het hoofd. De beste plaatsing is de vingers aan de zijkanten van het hoofd te plaatsen en deze slechts als ondersteuning voor de nekspieren te gebruiken. Een ander probleem is de onderrug. Veel buikspier oefeningen leggen veel stress op de onderrug. Zodra u spanning voelt op de onderrug raden wij u aan om te stoppen. Er zijn genoeg buikspieroefeningen, die geen stress op uw onderrug zetten. Het belangrijkste is dat u beter wordt van de fitness en niet achteruit gaat door het opdoen van een blessure (en zeker geen blessure aan de onderrug). Wij adviseren dan ook om altijd een matje te gebruiken bij grondoefeningen voor de buik (of andersoorts grondoefeningen).

Het Trainingsprogramma
De buikspier kan dagelijks getraind worden door de snelle hersteltijd. Door dit feit begint het trainingsprogramma met 4 tot 5 keer per week te trainen (afhangend van hoe snel u vorderingen maakt/wilt maken) in de eerste 3 maanden. Hierna is het slechts onderhouden van de buikspieren door hetzelfde programma te doorlopen, maar dan 2-3 keer per week. Het eerste wat u moet doen is het uitkiezen van 6 buikspier oefeningen in de oefeningen sectie. Kies hieruit 3 oefeningen voor de rectus abdominus (waarvan er één zeker de de crunch moet zijn) en 2 voor de obliques en/of intercostals. Als u onderrug problemen heeft, let dan op de indicatiemeters voor de onderrug bij de oefeningen. Als u dit voor het eerst doet, is het aan te raden langzaam te beginnen. 2 tot 3 keer per week voor de eerste week (ook om de techniek onder controle te krijgen) en dit langzaam uit te bouwen tot het bovenstaande niveau (zie onderstaand schema voor een voorbeeld). Begin van daaraf aan met de 3 maanden. Iedere oefening moet 3 keer uitgevoerd worden met 20-25 herhalingen met 30-45 seconden rust (ongeveer 18 minuten per dag). Houdt in gedachte dat met training alleen u geen compleet platte buik kunt krijgen. Ga relatief meer koolhydraten eten (brood e.d.) en minder vet (patat e.d.) en doe meer aan sport.

Spot Reductie
De spot reductie theorie ligt diep geworteld in onze sportsamenleving, maar het is een absoluut onware theorie. De theorie is dat als je de buikspieren traint, het vet op de buik verdwijnt. Dit is dus absolute onzin. Het is toevallig dat doordat mensen hun buik gaan trainen, zij ook vet verliezen op hun buik, maar dit is niet omdat de spieren van de buik worden getraind. Toevallig bevindt het meeste vet zich op de buik en als er dus vet verbrand moet worden, wordt het merendeel van de buik af gehaald. Een efficiëntere manier om het vet op de buik te verbranden is het inschakelen van de bovenbeen spieren (grootste spiergroep in het lichaam ; meer calorie verbranding).


bron
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 21:10
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef op 26-08-2003 @ 10:19:
omdat je zelfs te lui bent om terug te kuszen
wa-hat? ik ben nooit te lui om (terug) te kuszen! dus hierbij: kuszje

@ Syphon: oeh, teveel leesvoer! de videoband die erbij zat ging stuk..
__________________
give the kid a nipple cuz he sucks
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 06:39
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
thnx & idd te veel leesvoer, wacht op de powerpoint uitvoering...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 12:43
Verwijderd
ik heb zoon zelfde apparaat bij de perrysport in gouda voor 39.95 gezien! scheeld je mooi 60 euro!!!

suusjuhhh

Ps: of het werkt weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Marshall_Mathers schreef op 28-08-2003 @ 07:39:
thnx & idd te veel leesvoer, wacht op de powerpoint uitvoering...
Lees toch maar is, het is echt leerzaam......

ik wacht je reactie af.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 07:42
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef op 28-08-2003 @ 13:43:
ik heb zoon zelfde apparaat bij de perrysport in gouda voor 39.95 gezien! scheeld je mooi 60 euro!!!

suusjuhhh

Ps: of het werkt weet ik niet
ik heb t gekocht voor 40 euro.. en t werkt...
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 09:22
Verwijderd
Citaat:
BELLEKE schreef op 29-08-2003 @ 08:42:
ik heb t gekocht voor 40 euro.. en t werkt...
Ja dat geloof ik echt, je hebt nu ook al zo'n hele mooi 8-pack he.
En je kan ook nog gewoon alles eten, en een paar mintjes per dag en die 8-pack blijft er gewoon he.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 11:34
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Syphon schreef op 29-08-2003 @ 10:22:
Ja dat geloof ik echt, je hebt nu ook al zo'n hele mooi 8-pack he.
En je kan ook nog gewoon alles eten, en een paar mintjes per dag en die 8-pack blijft er gewoon he.
Ze zou er toch niet om liegen? Denk je dat de tell-sell verkopers zelfs op forums gaan om mensen artikelen aan te prijzen?
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 13:18
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Syphon schreef op 29-08-2003 @ 00:30:
Lees toch maar is, het is echt leerzaam......

ik wacht je reactie af.
wist t grotendeels al wel & dat van trainingschemas is altijd al reden tot discussie geweest.... dus laat maar in t midden of de manier die jij noemt de beste is..

in ieder geval wel veel bruikbare informatie
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:10
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 29-08-2003 @ 12:34:
Ze zou er toch niet om liegen? Denk je dat de tell-sell verkopers zelfs op forums gaan om mensen artikelen aan te prijzen?
idd.. ik zeg niet dat je alles mag eten.. ik zeg enkel dat k t dagelijks gebruik en dat t wel helpt.. wat k eerder niet verwacht had..
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Overjoyed schreef op 29-08-2003 @ 12:34:
Ze zou er toch niet om liegen? Denk je dat de tell-sell verkopers zelfs op forums gaan om mensen artikelen aan te prijzen?
Liegen? zo wil ik het nou ook weer niet noemen maar ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen het gewoon geloven. Ja je zal best iets voelen maar je krijgt er dus echt nooit een sixpack van, dat kan gewoon niet. Als jedit eens leest dan kom je achter de waarheid. Echte bodybuilders gaan toch ook geen uren trainen voor een sixpack als ze met zon abswing een sixpack krijgen.
Je zal het apparaat best voelen maar een sixpack krijgen? Nee dat lijkt mij erg sterk. Ik snap echt niet dat jullie dat geloven.
Dat hele telshell is gewoon oplichterij, als al die producten zo super goed waren lag het al lang overal in de winkel.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:57
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Syphon schreef op 29-08-2003 @ 15:33:
Liegen? zo wil ik het nou ook weer niet noemen maar ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen het gewoon geloven. Ja je zal best iets voelen maar je krijgt er dus echt nooit een sixpack van, dat kan gewoon niet. Als jedit eens leest dan kom je achter de waarheid. Echte bodybuilders gaan toch ook geen uren trainen voor een sixpack als ze met zon abswing een sixpack krijgen.
Je zal het apparaat best voelen maar een sixpack krijgen? Nee dat lijkt mij erg sterk. Ik snap echt niet dat jullie dat geloven.
Dat hele telshell is gewoon oplichterij, als al die producten zo super goed waren lag het al lang overal in de winkel.

eerlijk.. ik geloofde al die 'brol' niet.. maar .. t koste niet zo heel veel dus waarom niet proberen.. ik voel t niet echt als ik de buikspieroefening doe.. maar mn buik is strakker..
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 17:45
Nuck
Nuck is offline
Mijn moeder heeft zo'n ding gekocht en ik vind het eigenlijk echt leuk om te doen .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 23:42
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
wat? 40 euro? dat is inderdaad cheap.

@ Nuck: dat had ik dus ook. mijn moeder had 'm gekregen voor d'r verjaardag. en ik vond het echt superleuk om te doen in het begin, nu heb ik zoiets van ''laat maar''..
__________________
give the kid a nipple cuz he sucks
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 06:48
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
jaja... jij bent lui
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 09:19
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef op 30-08-2003 @ 07:48:
jaja... jij bent lui
Grom, echt een eigenschap om trots op te zijn.
__________________
give the kid a nipple cuz he sucks
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:39
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
je hebt in ieder geval zelfkennis .... is ook mooi
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 19:31
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
ViTa schreef op 30-08-2003 @ 00:42:
wat? 40 euro? dat is inderdaad cheap.

@ Nuck: dat had ik dus ook. mijn moeder had 'm gekregen voor d'r verjaardag. en ik vond het echt superleuk om te doen in het begin, nu heb ik zoiets van ''laat maar''..
We hebben 'm al een tijd en ik doe het nog steeds .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 18:37
blueeyes_jochie
Avatar van blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Jongens kijk eens op deze site alle soorten crunches die je maar kan vinden en het werkt!!

Crunches!

Gr,
DaLoverBoy
__________________
denken met je hart, niet met je verstand ,,mooi
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 18:40
blueeyes_jochie
Avatar van blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Citaat:
Syphon schreef op 26-08-2003 @ 12:43:



De ectomorf: herkenbaar aan een kort bovenlichaam, lange armen en benen, lange en dunne voeten en handen, en heel weinig vet en spiermassa, heeft vaak een smalle borstkas en schouders, en meestal lange dunne spieren.


Cool hier kan ik mijn eigen echt in herkennen! Ik wist alleen niet dat er zulke moeilijke namen bij waren verzonnen

Gr,
DaLoverBoy
__________________
denken met je hart, niet met je verstand ,,mooi
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 21:45
wizzard
Avatar van wizzard
wizzard is offline
het werkt wel maar het is te eentonig je hebt niet veel variatie in de oefeningen in zit zelf al 3 jaar op fitness doe half om half(bodybuilding&cardiosport)neem van mij aan vraag gewoon aan die gast die je ken of hij wat goeie buik oef. weet zonder apparaten troep
__________________
Marianne is mijn klungol : Denise : Iris : Floortje : Cait & Stephan : Sam : Outdated Spirit : tornedorush : TCB
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek zeg lieverds post je hoofd eens snel
pipimädchen
499 10-02-2005 15:41
Liefde & Relatie Volslanke/dikke mensen.
Silvie
229 18-10-2004 12:03
De Kantine als je nou 1 ding mocht verbieden...
Kirk22
259 03-08-2004 21:46
Lichaam & Gezondheid fitness-apparaten
Zazoo
4 23-04-2004 16:34
Lifestyle Kledingbazaar.
rodina
197 13-03-2004 18:49
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #16!!!
Snufje
310 06-10-2003 20:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.