Oud 17-02-2003, 17:18
Ikke_in_luv
Ikke_in_luv is offline
Heey Piepol!
Ik heb ff een vraagje...Ik zit nu in VWO 4 en moet dus voor volgend jaar een profiel kiezen. Nou, dát profiel staat al vast: dat wordt EM.
In de vrije ruimte wil ik dan Bio + M&O kiezen.
Maar nu wil ik weten: Is M&O echt zo moeilijk als ze zeggen? Wat houdt het nu precies in? [want ik hoor van iedereen iets anders...] Moet je er ontzettend veel voor leren? Men zegt dat de boeken superdik zijn en dat het dus heel veel is...
Wie o wie kan mij helpen?!
__________________
Kuzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2003, 17:39
Verwijderd
Mja, als je goed bent in economie, kan je M&O ook, zeker weten.. Zelf had ik problemen met mijn leraar, dus liep dat met SE's niet zo goed.. Maar ja, wel verdacht: gemiddeld haalde ik op toetsen die hij had gemaakt een 5. Op het eindexamen, waarvoor ik net zo heb geleerd als voor zijn toetsen, haalde ik een 6,6.... Mja, dat zette me toch aan het denken... Maar ok, M&O is zeker te doen met een gewone leraar!

M&O is overigens erg gericht op bedrijven, dus micro-economisch. Economie is meer gericht op landen, dus macro-economisch...

Succes iig
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 20:38
@Moon
@Moon is offline
M&O is inderdaad best wel veel en je moet best wel veel met getallen werken enzo, je moet dan ook alles goed bij houden, maar het is echt niet zo moeilijk. Ook is het naar mijn mening veel interessanter dan economie omdat het minder algemeen is en meer op bedrijven is gericht.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 05:18
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
ik vond m&o nou niet bepaald moeilijk
maar om een of ander reden haalde ik alleen maar 6jes (rest van de klas ook hoor)

maar m&o is nie zo moeilijk vak
en zeker handig als je later iets in de economische richting wilt gaan studeren
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 13:44
Verwijderd
Crossposting: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=380737
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:24
Ikke_in_luv
Ikke_in_luv is offline
Thnx allemaal!
Kuzzz! (K)
__________________
Kuzzz
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:21
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
effe offtopic, ik moest in 3VWO mn profiel kiezen, k zit nu in 4VWO en heb nu N&T. Raar dat jullie dat in de 4de pas doen, k d8 dat het landelijk was
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 12:33
L!nk
L!nk is offline
Ik heb geloof ik ook in het 3de mijn profiel gekozen (ging dus in het 4de in)

M&O is echt een ongelooflijk saai en simpel vak. Ik sta nu gemiddeld een 8 (voor SE's enzo) en ik verveel me meestal te pleuris daar.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:51
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
L!nk schreef:
Ik heb geloof ik ook in het 3de mijn profiel gekozen (ging dus in het 4de in)

M&O is echt een ongelooflijk saai en simpel vak. Ik sta nu gemiddeld een 8 (voor SE's enzo) en ik verveel me meestal te pleuris daar.
Dan moet je maar snel bij ons op school m&o komen volgen. De meeste staan net een 5,5 gemiddeld en moeten echt heel erg hun best doen om dat cijfer te halen. Verder moeten wij gigantisch veel opdrachten maken. Maar toch blijf ik het een leuk vak vinden
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:57
Stighting Kris
Avatar van Stighting Kris
Stighting Kris is offline
Zoals de meeste al zeggen als je goed ben in Economie dan gaat M&O je ook wel aardig af. Maar ik vind zelf een ongeloof k*t vak , ik snap er echt helemaal niks van. Leraar kan niet uitleggen , en van de zinnen uit het mapje snap je ook niks. Het word allemaal zo moeilijk uitgelegd bij ons. De meeste mensen staan bij ons zo rond de 6 , met sommige uitschieters natuurlijk maar die besteden heel veel tijd aan het leren van een tentamen M&O. Maar ik zou het je afraden en lekker gewoon natuurkunden of Biologie , dat is bij ons op school veel en veel makkelijker dan M&O
__________________
You try to tell me what to do , I'll stick my middle finger up and say f*ck you
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:02
L!nk
L!nk is offline
Ja bij ons is het dan echt simpel. Op tentamens enzo krijg je van die vraagjes zoals:

Iemand heeft een parkeergarage voor 1000 auto's, per maand moeten de abbonementshouders 150 Euro betalen. Hoeveel verdient hij in het jaar

Ik hoop dat het examen erin ook zo makkelijk wordt, tot die tijd sta ik iig een 8 dus heb ik lekker een paar puntjes over.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 12:18
femme
femme is offline
Ik heb zelf geen m&o gedaan.. maar hoor van anderen dat het heel erg meevalt! en als je na je middelbare school een economische opleiding gaat volgen, heb je er erg veel aan!
__________________
* I'm not a complete idiot, some parts are missing... *
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 16:03
Verwijderd
Zoals Andijvie al zei: economie is macro-economisch, M&O is micro-economisch. Bij economie moet je meer beredeneren, bij M&O komt het op het handwerk neer, balansjes opstellen enzo. Beide vakken overlappen elkaar op veel vlakken. Ik zou alleen M&O kiezen als economie je goed af gaat. Je moet een goed inzicht hebben in cijfertjes.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 10:29
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
het is niet supermoeilijk maar wel oersaai.. Het si een KUTVAK,.. ik raad iedereen af het te nemen.. ik doe het nu pas een jaartje maar het hele jaar hebben we het alleen gehad over balansen, resultatenrekeningen en de binnnekant van een bedrijf.. dr is helemaal niks aan..

m&o is wel een handige aanvullin op economie als enig pluspuntje.. sommige dingen die je met economie behandelt krijg je ook met m&o alleen dan veel uitgebreider..

ik raad je aan iets anders te kiezen maar als je in economie verder wil is het wel erg handig naturlijk
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 10:31
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 19-02-2003 @ 20:21:
effe offtopic, ik moest in 3VWO mn profiel kiezen, k zit nu in 4VWO en heb nu N&T. Raar dat jullie dat in de 4de pas doen, k d8 dat het landelijk was
bij heel veel scholen moet je in de 3e kiezen of je maatschappij of natuur gaat doen. na de 4e kies je dan verder...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:41
break of dawn
Avatar van break of dawn
break of dawn is offline
Nou... ik baal er wel van dat ik het gekozen heb (in de vrije ruimte! Ja, moest toch aan mijn uren komen). Ik kijk elke keer weer tegen de les op... zo erg is het . Maar goed, zo te horen is het meerendeel wel positief... Ik heb het trouwens omgeruild voor economie, dat was al helemaaaaal niets!
__________________
Amor vincit omnia
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 10:51
CrazyIkke
Avatar van CrazyIkke
CrazyIkke is offline
heey

hoeven jullie pas in vwo4 te kiezen? wij in vwo3 al!!!

Maarja
ik had dus ook hetzelfde:
E&M, bio1 en m&o
maaaaaaaaaaaaaar
m&o is ECHT MOEILIJK ik wil het zo snel mogelijk laten vallen. Het is echt niet aan te raden!

Kusss
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 14:03
Muze
Avatar van Muze
Muze is offline
Ik heb heb ook M&O gekozen in Havo4, ik zit nu in Havo5 en heb er echt spijt van dat ik dat gedaan heb. Het is moeilijk en saai. Je moet veel rekenen (bij ons bestaat 70% van de tentamens/rep's uit rekenen), balansen, resultatenrekeningen enzo kunnen opstellen. Achteraf had ik veel liever tekenen gekozen ofzo, maarja. Dit is wat ik van M&O denk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie M&O boekhouden vraag.
thomasbergen
5 04-06-2013 17:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie M&O project vraag
Sarah88
5 11-02-2007 20:59
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie M&o
leguaan
17 25-07-2005 13:11
Eindexamens 2003 [M&O] Hoe ging het?
Verwijderd
55 26-05-2003 20:52
Eindexamens 2003 ALLES over M&O
Verwijderd
26 18-05-2003 15:51
Algemene schoolzaken Vraagje over M&O...
Ikke_in_luv
25 26-02-2003 15:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.