Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2005, 13:55
Denden 100 Piek
Denden 100 Piek is offline
Al sinds deze game werd aangekondigd, was ik in de ban van Beyond Good & Evil. Ik ben dat, zo'n jaar na de release, nog steeds. Maar nu omdat het spel een van mijn lievelingsgames is. Maar ook omdat het spel geen succes is geworden. Hierdoor bestaat er nu grote onzekerheid of we wel een sequel krijgen. En bijna iedereen die het spel gespeeld heeft, is net als ik in de de ban van dit spel en zo vormen we met z'n allen(inmiddels alweer een jaar) een community. Een community die probeert om dit spel bij meer gamers bekend te maken, en om Ubisoft proberen over te halen de sequel te maken. Inmiddels zijn drie toegewijde fans bezig met een BG&E computeranimatiefilm van anderhalf uur, veel van de fans kopen meerdere versies van de game om zelf te houden of om uit te delen aan vrienden. We halen andere gamers over om dit spel uit te proberen, en dit lukt ons al aardig. Ik doe hierbij een oproep aan alle gamers hier: speel Beyond Good & Evil, het is een van de meest ondergewaardeerde games ooit. Gamers zouden met z'n allen een prachtig spel als dit moeten ondersteunen. Heb je het gespeeld, sluit je aan bij onze community op het BG&E forum van Ubi.com en het revolution-forum opgericht door fans om bg&e bekend te maken bij meer gamers. We moeten laten zien dat de gamers vandaag de dag nog steeds de onopvallende juweeltjes als BG&E kunnen waarderen, en niet alleen de gemakzuchtige sequels van bekende franchises van bijv. EA.

Ik zou nu graag wat links willen plaatsen, ik hoop dat dit in dit geval toegestaan wordt. Het is voor een goede zaak, want de gameswereld gaat de verkeerde kant op als het succes van games alleen nog maar afhankelijk gaat worden van bekendheid(en misschien ook wel bloed en geweld), en games als BG&E genegeerd worden omdat niemand de moeite doet ze uit te proberen omdat ze 'anders' zijn.

Drie fora, de eerste is de officiele, de andere is een nieuw forum waar gestreden wordt voor bekendheid voor BG&E. De site zelf gaat 29 februari online. En als laatste kun je kijken hoe het staat met de BGE CGI-film, die in 2006 gaat uitkomen.
http://forums.ubi.com/eve/ubb.x?a=f...amp;f=908103432

http://www.bgeportal.com

http://www.bgemovie.com

Ik hoop dat deze links mogen blijven staan, Beyond good & Evil verdient meer fans, en gamers verdienen het om te weten dat er een prachtige, ondergewaardeerde game is die ze ECHT uit moeten proberen.
__________________
Veilig en wel in zijn schelp, drijft de parel mee met alle stromen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2005, 16:11
Hellboy
Avatar van Hellboy
Hellboy is offline
Hoezeer een game ook gehypt of wat dan ook kan worden, als die game niet aanslaat bij het publiek dan is het nog maar zo. Je kunt nu eenmaal niet hebben dat iedereen de game leuk vind. Ik heb zelf de demo gespeeld, en ik was niet erg onder de indruk. Wat andere mensen van de game vinden moeten ze zelf weten, maar je kunt mensen niet 'dwingen' fan te zijn.
__________________
"Ow, crap."
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 17:44
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ach, het is een goede game, hier en daar ook vernieuwend, maar je hoeft gewoon nul moeite te doen om het spel uit te spelen.

Liever geen sequel dus: Liever een nieuwe game geinspireert op BGE. Ik denk sowieso dat BgE een belangrijk werk is in de zin van vernieuwing en een iets minder traditioneel spelverloop.
Vergelijk het met de film requiem for a dream. Best een goede film, maar links gelaten door het grote publiek. Maar dat maakt niet uit, want het het gaat er om dat de film bestaat.

Overigens weet ik niet echt welke game ik nou beter vind, hl2 of BgE.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 20:04
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
BG&E is gewoonweg een erg goed en fijn spel, het past misschien niet bij de meeste gamers maar het spel an sich zit solide in elkaar, de mechanics werken hoe zo horen te werken, het verhaal is goed, de personages zijn geweldig, de graphics zijn mooi, de variatie van wat je onderneemt is een leuk gegeven en het is inderdaad weer eens wat anders dan de zoveelste shooter/platformer/rpg.
Geen wonder dat elk gamesblad het spel met minstens een 8 beoordeelde.
Maar, feit blijft: Als het spel niet aanslaat bij de massa en dus niet goed genoeg verkoopt, zal er hoogstwaarschijnlijk geen sequel verschijnen.
Zonde? In zeker opzicht wel, maar anderzijds is een van de beste punten aan BG&E volgens de TS de originaliteit, en die originaliteit gaat grotendeels verloren in een sequel, omdat een sequel over het algemeen meer van hetzelfde is.
Dan zie ik persoonlijk liever dat de makers hun ervaringen met BG&E gebruiken om een 2 maal zo goed, compleet nieuw spel neer te zetten.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.