Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2003, 18:22
mike023
mike023 is offline
hoi ik ben al 2 jaar verliefd op een jongen ?
zal het door de puberteit komen of ben ik homo?
Oud 24-11-2003, 18:24
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Je bent 14. Ik denk dat het nu nog wat vroeg is om daar duidelijkheid over te hebben. Je kunt nu stellen dat je homo bent omdat je op dit moment verliefd bent op een jongen. Op je 16e kan je evengoed verliefd worden op een meisje, dus dan zou je automatisch bi zijn.

Hoe je ook zou kunnen denken: je komt nu net in de pubertijd en hebt het wat moeilijk met je hormoonhuishouding. Wacht het rustig nog 2/3 jaar af en probeer dan nog eens een keer te kijken tot welk(e) geslacht(en) je je het meest aangetrokken voelt.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 24-11-2003, 18:44
Verwijderd
jeetje, wat een slap gelul zeg en wat een stom advies...

Natuurlijk kun je op je 14e al weten dat je homoseksueel bent. Op mijn 12e was ik ook al verliefd op een jongen. En ik wist echt wel dat mijn gevoelens voor jongens anders waren dan voor meisjes. Ik kan een veel beter advies geven, probeer het iig te accepteren. En nog veel belangrijker praat er over met iemand die je vertrouwt, dat lucht echt heel erg op

veel succes
Oud 24-11-2003, 18:47
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Het kan natuurlijk wel, maar ik denk zelf dat het erg moeilijk is om het zo vroeg al zo zeker te weten. Kan best zijn dat je het bent, maar kan ook evengoed zo zijn dat over 2 jaar blijkt dat je het niet bent. Dus ik zelf zou er niet te snel vanuit gaan. Ik was op mijn 13e ook verliefd op een meisje, maar toen ik wat ouder werd merkte ik dat ik eigenlijk niets voor haar voelde, maar haar gewoon mooi vond en op het manlijke geslacht val.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 24-11-2003, 19:13
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Wacht nog even lekker af voor je dingen gaat roepen. Je bent 14 en je hormonen gieren als een gek in de rondte
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 25-11-2003, 09:52
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Tja, pin je niet vast op homo of bi, wacht gewoon rustig af wat je later voelt. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je later nog op een meisje valt, dan zouden we dat dus eerder bi noemen.

En ik wilde iets gaan blaten over het beeld dat je je van jezelf vormt en hoe je daarmee in de knoop kunt komen als het anders blijkt te zijn, maar laat eigenlijk maar. Het is niet echt relevant.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 25-11-2003, 10:02
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 24-11-2003 @ 19:47:
Het kan natuurlijk wel, maar ik denk zelf dat het erg moeilijk is om het zo vroeg al zo zeker te weten. Kan best zijn dat je het bent, maar kan ook evengoed zo zijn dat over 2 jaar blijkt dat je het niet bent. Dus ik zelf zou er niet te snel vanuit gaan. Ik was op mijn 13e ook verliefd op een meisje, maar toen ik wat ouder werd merkte ik dat ik eigenlijk niets voor haar voelde, maar haar gewoon mooi vond en op het manlijke geslacht val.
Meiden hebben dan ook al sneller een bepaalde affiniteit met het zelfde geslacht.
Oud 25-11-2003, 15:07
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Veel jongens hebben op jonge leeftijd homoseksuele gevoelens en soms ook homoseksuele kontakten. Bij veel van deze jongens zie je dat dit gedrag verdwijnt naarmate ze ouder worden. Je bent 14, beide mogelijkheden kunnen.

Ik vind het overigens geen taboe meer, als je op hetzelfde geslacht valt. Zolang je maar geen 'nichterig' gedrag vertoont, denk ik niet dat veel mensen er problemen mee zullen hebben. Je kunt er ook juist trots op zijn.

Ik zou gewoon je verliefdheid achterna gaan en maar zien wat er van komt. Misschien merk je na een jaar dat het 'weg' is, of misschien bevestigt het juist je voorkeur voor jongens.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 25-11-2003, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 25-11-2003 @ 10:52:
Tja, pin je niet vast op homo of bi, wacht gewoon rustig af wat je later voelt. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je later nog op een meisje valt, dan zouden we dat dus eerder bi noemen.
Wat nou rustig afwachten? Die jongen zegt dat hij al 2 jaar verliefd is op een jongen. Ik snap ook wel dat jullie die jongen gerust willen stellen, maar dit helpt hem niet veel...

@ Mike: Heb je wel eens op internet naar informatie gezocht? Kijk eens op http://www.comingout.nl Op deze site staan verhalen van homoseksuele jongeren. Er staan ook verhalen van jongens van jouw leeftijd. Lees ze eens. Misschien herken jezelf in de verhalen of juist niet...
Oud 25-11-2003, 15:40
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
bertbart schreef op 25-11-2003 @ 16:14:
Wat nou rustig afwachten? Die jongen zegt dat hij al 2 jaar verliefd is op een jongen. Ik snap ook wel dat jullie die jongen gerust willen stellen, maar dit helpt hem niet veel...
Ik bedoel niet dat hij moet wachten actie te ondernemen (als hij dat wil), maar dat hij niet moet vasthouden aan "niet op meisjes vallen", want dat kan nog weleens anders uitpakken. En als je een dergelijk zelfbeeld vormt is dat soms moeilijk te veranderen en dan kan je er weer niet over uit dat je meisjes ook leuk kan vinden. Dat bedoelde ik eigenlijk.

En accepteren vind ik inderdaad een heel goed advies.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 25-11-2003, 18:59
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
@ aepie: even serieus, aan dat soort reply's heeft die jongen nou echt helemaal niets. Vandaar dat ik em verwijderd heb.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 26-11-2003, 00:28
Verwijderd
De tijd zal het leren. Veel kennis vergaren over dit onderwerp in de tussentijd is natuurlijk nooit weg.
Oud 26-11-2003, 07:25
Jorryt
Avatar van Jorryt
Jorryt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-11-2003 @ 16:07:
Veel jongens hebben op jonge leeftijd homoseksuele gevoelens en soms ook homoseksuele kontakten. Bij veel van deze jongens zie je dat dit gedrag verdwijnt naarmate ze ouder worden. Je bent 14, beide mogelijkheden kunnen.
Ik zou gewoon je verliefdheid achterna gaan en maar zien wat er van komt. Misschien merk je na een jaar dat het 'weg' is, of misschien bevestigt het juist je voorkeur voor jongens.
Ik vind dit een prima antwoord, het sluit helemaal aan bij wat ik meegemaakt heb. Eerst eindeloos met vriendjes bezig zijn, soms op het dweperige af. Mijn ouders dachten in die tijd - hoorde ik later - dat ik wel homo zou zijn. Maar het werd minder, ook omdat de vrienden zich meer met meisjes gingen bezig houden.
En toen werd ik versierd (....) door het leukste meisje van de klas en daarna wist ik wel welke richting ik uit moest. Toch blijf ik sommige jongens heel erg aantrekkelijk vinden, dus zal ik wel een bi-kant hebben. En die heeft iedereen ergens wel een beetje. Ik zou zeggen, laat het over je komen en geniet van wat je meemaakt.
__________________
Oh Captain, my Captain...
Oud 26-11-2003, 14:38
mike023
mike023 is offline
hey man ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties.
nou weet ik tenminste dat ik niet de enige ben die gevoelens voor jongens heb.

M.v.g Mike
Oud 28-11-2003, 20:52
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
mike023 schreef op 26-11-2003 @ 15:38:
hey man ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties.
nou weet ik tenminste dat ik niet de enige ben die gevoelens voor jongens heb.

M.v.g Mike
Gelukkig niet zeg.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 28-11-2003, 23:27
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
mike023 schreef op 24-11-2003 @ 19:22:
hoi ik ben al 2 jaar verliefd op een jongen ?
zal het door de puberteit komen of ben ik homo?
Wat maakt het uit. Je bent verliefd en daar moet je van genieten.

Citaat:
Kruimel schreef op 25-11-2003 @ 16:40:
Ik bedoel niet dat hij moet wachten actie te ondernemen (als hij dat wil), maar dat hij niet moet vasthouden aan "niet op meisjes vallen", want dat kan nog weleens anders uitpakken. En als je een dergelijk zelfbeeld vormt is dat soms moeilijk te veranderen en dan kan je er weer niet over uit dat je meisjes ook leuk kan vinden. Dat bedoelde ik eigenlijk.

En accepteren vind ik inderdaad een heel goed advies.
Zeg je dat ook als iemand op z'n 14 al 2 jaar verliefd is op iemand van het ander geslacht ?
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 29-11-2003, 10:47
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
Live your life to the fullest!
Oud 29-11-2003, 13:03
Thomas
Thomas is offline
Naja, mijns ziens ben je nog te jong om echte gevoelens te kunnen voelen.
Oud 29-11-2003, 13:30
Ruud_guitarist
Avatar van Ruud_guitarist
Ruud_guitarist is offline
Citaat:
Wawl schreef op 29-11-2003 @ 14:03:
Naja, mijns ziens ben je nog te jong om echte gevoelens te kunnen voelen.
en dat klopt dus niet vind ik. Dat zegt namelijk iedereen, dat je als je 14/15 bent te jong bent om dat soort gevoelens te hebben. Als jij dat op dat moment voelt dan voel je dat. Dat het later veranderd kan, maar dan heb je nog wel echte gevoelens. En die gevoelens kunnen net zo goed veranderen als je 20 bent.
__________________
Find all you need in your mind, if you take the time || Carpe Diem
Oud 29-11-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 29-11-2003 @ 14:03:
Naja, mijns ziens ben je nog te jong om echte gevoelens te kunnen voelen.
Vind ik een beetje onzin. Gister zag ik na het zwemmen 2 kindertjes van pakweg 6 jaar heel lief hand in hand lopen, en elkaar zoentjes geven, ik bedoel dat zijn toch ook gevoelens die ze voor elkaar hebben ( al is het dan "kalverliefde") ??
Oud 29-11-2003, 14:19
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Vice schreef op 29-11-2003 @ 00:27:
Zeg je dat ook als iemand op z'n 14 al 2 jaar verliefd is op iemand van het ander geslacht ?
Als diegene op zijn veertiende net zo onzeker is over zijn geaardheid als Mike; waarschijnlijk wel.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 29-11-2003, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 29-11-2003 @ 15:19:
Als diegene op zijn veertiende net zo onzeker is over zijn geaardheid als Mike; waarschijnlijk wel.
en dat is dan forumbaas van een seksualiteitsforum
Oud 29-11-2003, 19:48
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
bertbart schreef op 29-11-2003 @ 20:41:
en dat is dan forumbaas van een seksualiteitsforum
__________________
I like my new bunny suit
Oud 30-11-2003, 09:17
MadEye
Avatar van MadEye
MadEye is offline
Citaat:
bertbart schreef op 29-11-2003 @ 20:41:
en dat is dan forumbaas van een seksualiteitsforum
jij bent een b*tch
Oud 06-06-2006, 17:50
Chill Out
Chill Out is offline
Citaat:
cut_off schreef op 25-11-2003 @ 11:02 :
Meiden hebben dan ook al sneller een bepaalde affiniteit met het zelfde geslacht.
Onzin... bij meiden is het gewoon meer 'toegestaan'. veel jongens vinden het ook geil. zeg maar in de 'voetballuh, bier!, tietuh, categorie...

wel jammer
Oud 06-06-2006, 17:51
Chill Out
Chill Out is offline
Citaat:
Thomas schreef op 29-11-2003 @ 14:03 :
Naja, mijns ziens ben je nog te jong om echte gevoelens te kunnen voelen.
kots walg kots... sorry
Oud 06-06-2006, 18:09
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Dat was nog eens een nuttige up.
__________________
I like my new bunny suit
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Vriend pijpte mij! Ik ben gay, hij misschien ook??
Jongen14 Y/O
6 07-11-2016 20:42
Psychologie homo- of biseksueel???
Verwijderd
32 17-07-2006 16:12
Seksualiteit man met man
caspotje
63 27-09-2005 19:18
Seksualiteit Vader homo of niet?
Petertjuh
7 21-06-2003 21:36
Liefde & Relatie Dubbel gevoel: mijn allerbeste vriend blijkt homo te zijn
Michel81
26 21-02-2003 11:47
Levensbeschouwing & Filosofie BEn je verplicht om er voor uit tekomen dat je BI,Homo of lesbisch bent?
jojoba!
23 10-09-2002 16:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.