Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2009, 17:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben benieuwd of hier mensen zitten die een hypotheek hebben.
Hoeveel kon je uiteindelijk krijgen en bij welk loon?

Heb je vervolgens ook een huis voor het maximale bedrag gekocht of voor minder?


En wat kon je voor dat bedrag krijgen (in de plaats waar jij wilde wonen)? Appartementen, vervallen eengezinswoning? Of ook nieuwbouwhuizen of goed onderhouden twee-onder-een-kap huizen?
En in een beetje redelijke buurt of viel dat nog niet mee?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2009, 17:11
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Balance heeft plannen?

Nee, ben ook wel benieuwd.


Ik vraag me ook af of de huidige economische crisis en dan voornamelijk de crisis bij banken en hypotheekverleners enige invloed heeft gehad, vooral dan op de mensen die hebben geleend aan een variabele interestvoet.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 17:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja ik heb plannen
Nou ja, toekomstplannen

Maar ik ben wel benieuwd wat ik nou eigenlijk kan krijgen bij welk salaris. Dan kan ik ook incalculeren hoeveel uur ik zou moeten werken om een redelijke woning te kunnen betrekken. Ik weet van een vriendin (mbo salaris) dat zij zeer veel moeite had om een enigszins redelijke hypotheek te kunnen krijgen. Zij kon al haast geen appartementje krijgen. Mijn broer (wo salaris) kreeg een stuk meer, maar zat in omgeving Amsterdam en kon daardoor eigenlijk ook alleen een vervallen woning krijgen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 17:18
Verwijderd
Wij konden samen voor maximaal ongeveer 4 ton lenen, maar dat hebben we uiteraard niet gedaan. We hebben gekozen voor een hypotheek die het mogelijk maakt dat we onze volledige maandlasten met 1 salaris zouden kunnen betalen, mocht een van de salarissen om wat voor reden dan ook wegvallen.

Ik raad je verder af om een beleggingshypotheek te nemen. En ik raad je aan om een deel spaarhypotheek te nemen. Zo bouw je ook nog vermogen op.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 17:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Wij konden samen voor maximaal ongeveer 4 ton lenen, maar dat hebben we uiteraard niet gedaan. We hebben gekozen voor een hypotheek die het mogelijk maakt dat we onze volledige maandlasten met 1 salaris zouden kunnen betalen, mocht een van de salarissen om wat voor reden dan ook wegvallen.

Ik raad je verder af om een beleggingshypotheek te nemen. En ik raad je aan om een deel spaarhypotheek te nemen. Zo bouw je ook nog vermogen op.
Was dat in de tijd van de guldens of de euro's?
En hmm wel een goede of iedereen er bij zegt of het in z'n eentje was of samen met een partner!


Ik weet eigenlijk nog niet zo veel van beleggingshypotheken en spaarhypotheken (enzo) af
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 17:31
Verwijderd
Euro´s.

In het kort, een beleggingshypotheek is vrij risicovol. Het idee is dat je je hypotheekgeld belegd en daarmee winst maakt. Maar je kunt natuurlijk ook geld verliezen, wat aardig wat mensen dus ook is overkomen. Geen van onze hypotheekadviseurs raadde ons dat ongeveer een jaar geleden aan.

Bij een spaarhypotheek betaal je iets meer maandelijkse lasten. Dat geld pot je op met als resultaat een pot geld aan het einde van je hypotheekperiode.

Aflossingsvrij betekent zoiets als maandelijks alleen de rente over je geleende bedrag aflossen. Je bouwt dus geen eigen vermogen op en je huis wordt nooit je eigen bezit.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 19:37
Verwijderd
Ik heb er geen maar wil er wel eentje!

Het huis waar ik nu in woon is dus voor de huurder te koop. Ik ben sowieso de laatste huurder.
De woningstichting zegt dat ze een schatting van ongeveer 2 ton hebben waar ik nog 15% korting op krijg. Dat is bullshit. Het koophuis hier tegenover ging voor 190.000 weg en is exact hetzelfde met dezelfde hoeveelheid grond en beter onderhouden.

Daarnaast is die schatting van 4 jaar geleden. In Zwolle zijn de huizenprijzen alleen maar gedaald de laatste 4 jaar, in tegenstelling tot de rest van het land. De eerste drie jaar ging het om 1 procent per jaar, maar vorig jaar 5%. Onderhandelen met die eikels lukt niet.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 19:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
En denk je dat je een hypotheek kunt krijgen van (iets onder) 190.000 euro? Heb je daar al iets voor gedaan, bijvoorbeeld een aanvraag gedaan bij een bank of hypotheekwinkel? Of zit het alleen nog in je hoofd?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 19:53
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ik heb er geen maar wil er wel eentje!

Het huis waar ik nu in woon is dus voor de huurder te koop. Ik ben sowieso de laatste huurder.
De woningstichting zegt dat ze een schatting van ongeveer 2 ton hebben waar ik nog 15% korting op krijg. Dat is bullshit. Het koophuis hier tegenover ging voor 190.000 weg en is exact hetzelfde met dezelfde hoeveelheid grond en beter onderhouden.

Daarnaast is die schatting van 4 jaar geleden. In Zwolle zijn de huizenprijzen alleen maar gedaald de laatste 4 jaar, in tegenstelling tot de rest van het land. De eerste drie jaar ging het om 1 procent per jaar, maar vorig jaar 5%. Onderhandelen met die eikels lukt niet.
Mwoah, afgaande op hoe groot 't is (zoals je zei in 't andere topic), is 170k nog te doen. Als die prijzen 8% in totaal gedaald zijn, dan is't nog altijd 7% goedkoper dan dat tegenover je.

Onderhouden, bedoel je dan dat er nodig dingen vervangen moeten worden ofzo?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 20:52
Verwijderd
Ja. De volledige riolering moet vervangen, veel houtwerk is rot en er moet geschilderd worden. De oprit mag ook wel eens opnieuw ingelegd worden. Heeft al 20 jaar geen auto op gestaan maar zo onegaal als de tiffus. Er ligt ongeveer 30cm onder het gras in de achtertuin ook nog eens een paar kuub beton in de vorm van stenen van een kilo of vier per stuk. Zelf afgraven wordt dus bijna onmogelijk.

Het kan wel goedkoper zijn, maar ik krijg nu de hypotheek van de bank niet. Als ik marktwaarde zou moeten betalen+korting, dan krijg ik die wel. Ik wacht nog een jaar of twee. Nog 15% er af en dan worden de maandlasten gelijk 200 minder
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 21:04
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ja. De volledige riolering moet vervangen, veel houtwerk is rot en er moet geschilderd worden. De oprit mag ook wel eens opnieuw ingelegd worden. Heeft al 20 jaar geen auto op gestaan maar zo onegaal als de tiffus. Er ligt ongeveer 30cm onder het gras in de achtertuin ook nog eens een paar kuub beton in de vorm van stenen van een kilo of vier per stuk. Zelf afgraven wordt dus bijna onmogelijk.

Het kan wel goedkoper zijn, maar ik krijg nu de hypotheek van de bank niet. Als ik marktwaarde zou moeten betalen+korting, dan krijg ik die wel. Ik wacht nog een jaar of twee. Nog 15% er af en dan worden de maandlasten gelijk 200 minder
Mja, dat zijn best ingrijpende verbouwingen, maar als dat allemaal gedaan is, gaan ze misschien claimen dat de waarde van het gebouw nog gestegen is in vergelijking met 4 jaar geleden... Eens nagaan hoe duur 't zou zijn om 't zelf te doen?

En wat is volgens jou dan de marktwaarde?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 21:13
Verwijderd
De marktwaarde ligt op ongeveer 165.000. Als ik de reparaties zelf doe ben ik daar 5 mille voor kwijt, als zij ze doen dan een stuk meer.

Het is net als met een keuken. Flikker er een mooie keuken die 'iedereen' wil hebben van 10 mille in en je kan zo 25K meer vragen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 21:25
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
De marktwaarde ligt op ongeveer 165.000. Als ik de reparaties zelf doe ben ik daar 5 mille voor kwijt, als zij ze doen dan een stuk meer.

Het is net als met een keuken. Flikker er een mooie keuken die 'iedereen' wil hebben van 10 mille in en je kan zo 25K meer vragen.
Mmmm, als dat "maar" 5k is, dan is't gewoon beter dat zelf te doen... Maar inderdaad, 'n jaartje of twee wachten kan er natuurlijk wel voor zorgen dat je't wél zelf kunt betalen zonder die extra korting.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 21:32
Verwijderd
Precies. En dan ga ik er echt een droomhuis van maken
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 15:59
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
In Amsterdam kon ik maximaal een hypotheek krijgen voor een leuke appartementje in de Pijp. Maar goed ik ben niet gek, dus ik heb wat anders
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 17:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@Paperz: wat was je inkomen en over welk hypotheekbedrag heb je het bij een ' leuk appartementje in de Pijp'?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 18:01
Verwijderd
Citaat:
@Paperz: wat was je inkomen en over welk hypotheekbedrag heb je het bij een ' leuk appartementje in de Pijp'?
Je kunt er bij een hypotheek trouwens van uitgaan dat je ongeveer 4 tot 5 keer je jaarinkomen kunt lenen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 18:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb geen hypotheek maar heb wel een beetje zitten kijken wat ik ongeveer kan krijgen (op de website van de Rabobank kan je zelf een schatting uitrekenen dacht ik). Ik kan ongeveer een hypotheek van 100.000 euro krijgen. Ik ben op zoek naar een huisje, liefst huur maar als dat niet lukt ga ik misschien toch kijken of ik iets goedkoops kan kiezen. Dan wil ik liefst iets voor rond de 80.000 euro.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2009, 18:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ehh, dat bestaat toch niet? Een koop-iets voor minder dan 100.000 euro?


@alluman: dat is wel erg weinig dan
Dan zou je een minimaal maand inkomen van rond de 3000 moeten hebben voor een fatsoenlijke woning (prijsklasse rond de 180.000,-)
En voor zover ik weet heb je voor minder dan 150.000,- nauwelijks een huis of appartementje. En zelfs daarvoor zou je al zo'n 2500 moeten verdienen per maand?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 18:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Jij denkt dat je met een starters salaris gelijk een heel huis kan betalen?

En het ligt er heel erg aan waar je iets zoekt of je iets kan vinden voor onder de 100.000 euro of niet. Ik heb gekeken in Rotterdam en daar heb je nog wel appartementjes voor 80.000-100.000 euro. Je hebt ook MVE (Maatschappelijk Verbonden Eigendom) woningen, die zijn niet zo duur. Dat zijn woningen die van een Vereniging van Eigenaren zijn waar je het van koopt en ook verplicht aan terug moet verkopen. Je maakt er niet veel winst op (alleen de inflatie) maar je hebt wel de zekerheid dat je het gelijk weer kwijt kunt en dus weinig opzegtermijn. Daar ben ik nu een beetje naar aan het kijken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 18:44
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Ehh, dat bestaat toch niet? Een koop-iets voor minder dan 100.000 euro?


@alluman: dat is wel erg weinig dan
Dan zou je een minimaal maand inkomen van rond de 3000 moeten hebben voor een fatsoenlijke woning (prijsklasse rond de 180.000,-)
En voor zover ik weet heb je voor minder dan 150.000,- nauwelijks een huis of appartementje. En zelfs daarvoor zou je al zo'n 2500 moeten verdienen per maand?
locatie is alles, je kan een redelijk huis krijgen voor zeg... 120.000 maar verbaas je niet als 't een uithoek is... anyway je hebt pm!
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 18:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Jij denkt dat je met een starters salaris gelijk een heel huis kan betalen?

En het ligt er heel erg aan waar je iets zoekt of je iets kan vinden voor onder de 100.000 euro of niet. Ik heb gekeken in Rotterdam en daar heb je nog wel appartementjes voor 80.000-100.000 euro. Je hebt ook MVE (Maatschappelijk Verbonden Eigendom) woningen, die zijn niet zo duur. Dat zijn woningen die van een Vereniging van Eigenaren zijn waar je het van koopt en ook verplicht aan terug moet verkopen. Je maakt er niet veel winst op (alleen de inflatie) maar je hebt wel de zekerheid dat je het gelijk weer kwijt kunt en dus weinig opzegtermijn. Daar ben ik nu een beetje naar aan het kijken.
Ik ging er wel van uit dat je met een gemiddeld salaris een klein eengezinswoninkje moet kunnen krijgen ja. Geen luxe huis en waarschijnlijk ook nog wel wat aan op te knappen, maar ik ging er wel vanuit ja.
Overigens vind ik een appartementje ook helemaal geen bezwaar, maar ik heb ze tot nu toe nog niet voor minder dan 140.000 gezien in mijn omgeving (niet zo ver van Rotterdam btw).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Jij denkt dat je met een starters salaris gelijk een heel huis kan betalen?

En het ligt er heel erg aan waar je iets zoekt of je iets kan vinden voor onder de 100.000 euro of niet. Ik heb gekeken in Rotterdam en daar heb je nog wel appartementjes voor 80.000-100.000 euro. Je hebt ook MVE (Maatschappelijk Verbonden Eigendom) woningen, die zijn niet zo duur. Dat zijn woningen die van een Vereniging van Eigenaren zijn waar je het van koopt en ook verplicht aan terug moet verkopen. Je maakt er niet veel winst op (alleen de inflatie) maar je hebt wel de zekerheid dat je het gelijk weer kwijt kunt en dus weinig opzegtermijn. Daar ben ik nu een beetje naar aan het kijken.
Met een maandinkomen van 3000 krijg je een hypotheek waar je een leuke startersbak mee kan kopen hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 19:10
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Met een maandinkomen van 3000 krijg je een hypotheek waar je een leuke startersbak mee kan kopen hoor.
3000 Netto of bruto? Want ik denk niet dat er veel mensen meteen een startersloon van 3k gaan hebben netto, dat verdienen zelfs de meeste van mijn vrienden in de grotere advocatenkantoren amper...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Ehh, dat bestaat toch niet? Een koop-iets voor minder dan 100.000 euro?
Precies...


Citaat:
@alluman: dat is wel erg weinig dan
Dan zou je een minimaal maand inkomen van rond de 3000 moeten hebben voor een fatsoenlijke woning (prijsklasse rond de 180.000,-)
En voor zover ik weet heb je voor minder dan 150.000,- nauwelijks een huis of appartementje. En zelfs daarvoor zou je al zo'n 2500 moeten verdienen per maand?
...En daarom komen starters moeilijk aan een huis.

Het is wel mogelijk om een eigen etage te vinden in een redelijke buurt. Meestal liggen de prijzen zo tussen de 130.000 en 180.000 euro. Lagere prijzen kunnen wel, maar dan zul je compromissen moeten sluiten. Je moet daar nog kosten koper en alle andere kosten (notaris, makelaar, verbouwing, et cetera) bij optellen.

Tip: je kunt als starter in aanmerking komen voor starterssubsidie: http://www.vrom.nl/koopsubsidie. Is de moeite waard, want het scheelt best wat maandlasten. EN waarom geen gebruik maken van een regeling waarvoor je belasting hebt betaald?

(ps: let wel: het gaat om brutosalaris.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2009, 17:30
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Jij denkt dat je met een starters salaris gelijk een heel huis kan betalen?

En het ligt er heel erg aan waar je iets zoekt of je iets kan vinden voor onder de 100.000 euro of niet. Ik heb gekeken in Rotterdam en daar heb je nog wel appartementjes voor 80.000-100.000 euro.
Hmhm
Mijn vriend en ik wonen zelf in een starterswijk net buiten het stadscentrum van rotterdam en wij hebben onze woning destijds (4 jaar geleden) voor € 97.000,- gekocht (met een hypotheek alleen op naam van mijn vriend. Ik studeerde toen nog en kon dus niet meegeteld worden in de hypotheek). Inmiddels staat ons huis sinds deze week weer te koop voor € 109.900,- (voor wie interesse heeft Of mag dit niet, omdat het als reclame gezien wordt?). In onze wijk staan op dit moment aardig wat woningen te koop met een vraagprijs tussen de € 75.000,- en € 115.00,- Er is dus best wat te vinden
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.

Laatst gewijzigd op 24-01-2009 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 17:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Die link mag wel hoor.

Dat is wel een appartement hè, geen huis Maar dan nog valt het me alleszins mee! Ik heb hier in de buurt echt nog niks vergelijkbaars gezien voor die prijs. Een vriend van mij kocht onlangs een 2-kamerhuisje, ook met gaskachel, en betaalde daar 140.000, voor.. Hij had wel een mini-tuintje erbij, dat scheelt al in een stad.
Ziet er op de gaskachel na (ben ik niet echt fan van), wel heel mooi uit. Leuk
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 16:45
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Is blijkbaar in 't hele gebouw met gas verwarming en koken.

Ziet er inderdaad wel gezellig uit en voor die prijs vind ik 't best wel doenbaar. Denk niet dat ik hier in de buurt iets zou kunnen vinden voor die prijs!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 23:06
Verwijderd
Ik snap de indeling alleen niet zo goed; moet je om in de slaapkamer te komen over de gedeelde overloop en trap?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 17:45
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Mijn vriend en ik hebben een hypotheek. Wij zijn sinds kort trotse eigenaren van een appartement. Ook in begin van de financiele zooi hadden we hem afgesloten en ze deden echt absoluut niet moeilijk. Nu hebben we een leuk flatje van 80 m2 voor een leuk startersprijsje. Alles moet wel vervangen worden, maar dat is geen probleem.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 19:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mijn vriend en ik hebben een hypotheek. Wij zijn sinds kort trotse eigenaren van een appartement. Ook in begin van de financiele zooi hadden we hem afgesloten en ze deden echt absoluut niet moeilijk. Nu hebben we een leuk flatje van 80 m2 voor een leuk startersprijsje. Alles moet wel vervangen worden, maar dat is geen probleem.
Wat is een leuk startersprijsje?
En wat voor hypotheek kon je krijgen bij welk loon?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 19:26
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Ik snap de indeling alleen niet zo goed; moet je om in de slaapkamer te komen over de gedeelde overloop en trap?
Nee hoor, gelukkig niet De slaapkamer is op de 1ste verdieping, tussen de huiskamer en de keuken (zit een glazen wand tussen). De kamer boven (3de verdieping) gebruiken wij alleen als studeer/rommel/waskamer; juist omdat je die alleen kunt bereiken via een gedeelde opgang, is het niet als slaapkamer ingericht (kan wel, maar lijkt me niet praktisch).
Vreemde constructie, maar je ziet het nog veel in de oudbouw in Rotterdam.


@ Balance: Tis idd wel een appartement en geen ' huis', maar als starters is het prima te doen en vonden wij de ruimte gewoon wel voldoende. Alleen zijn we inmiddels dus wel toe aan wat groters
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, gelukkig niet De slaapkamer is op de 1ste verdieping, tussen de huiskamer en de keuken (zit een glazen wand tussen). De kamer boven (3de verdieping) gebruiken wij alleen als studeer/rommel/waskamer; juist omdat je die alleen kunt bereiken via een gedeelde opgang, is het niet als slaapkamer ingericht (kan wel, maar lijkt me niet praktisch).
Vreemde constructie, maar je ziet het nog veel in de oudbouw in Rotterdam.
Aaah, ik snap 't

OT: Vergeet ik helemaal over onze hypotheek te vertellen
Mja, wij hebben nu bijna twee jaar geleden de hypotheek afgesloten en er is echt veel veranderd; onze hypotheek zouden we nu niet meer kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 14:13
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Wij hebben een flatje voor 115.000 (normaal zijn ze duurder, alleen omdat het oude huurflatjes zijn die die alleen verkocht werden aan starters, werden ze verkocht met korting). Dit flatje hebben we gekocht alleen op het loon van mijn vriend. En eerlijk gezegd weet ik niet precies wat hij verdient.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 15:11
Verwijderd
ik heb kopen nooit echt als een optie gezien, maar afgelopen week begon mijn zusje over leuke (koop)huisjes bij mij in de buurt en toen ben ik een beetje rond gaan kijken. op www.hypotheker.nl kan je berekenen wat voor hypotheek je kunt krijgen bij je salaris en als we enkel op mijn vriend zijn salaris iets zouden kopen kunnen we best leuke huisjes krijgen. genoeg 3-kamerwoningen met een tuin iig.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 15:57
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
ik heb kopen nooit echt als een optie gezien, maar afgelopen week begon mijn zusje over leuke (koop)huisjes bij mij in de buurt en toen ben ik een beetje rond gaan kijken. op www.hypotheker.nl kan je berekenen wat voor hypotheek je kunt krijgen bij je salaris en als we enkel op mijn vriend zijn salaris iets zouden kopen kunnen we best leuke huisjes krijgen. genoeg 3-kamerwoningen met een tuin iig.
Bedenk wel dat de berekening best algemeen is, je kan vaak wel iets meer krijgen ook... hoewel het natuurlijk erg afhankelijk is van je wensen en je situatie. Als jullie een keer echt een idicatie willen weten, maak gewoon ff een afspraak daar (of bij een andere adviseur)... het kost jullie niks en je hoeft alleen wat gegevens mee te nemen.. en je kan zelfs verschillende opties krijgen (als je verschillende wensen zou hebben)
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-01-2009, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Ja ik heb plannen
Nou ja, toekomstplannen

Maar ik ben wel benieuwd wat ik nou eigenlijk kan krijgen bij welk salaris. Dan kan ik ook incalculeren hoeveel uur ik zou moeten werken om een redelijke woning te kunnen betrekken. Ik weet van een vriendin (mbo salaris) dat zij zeer veel moeite had om een enigszins redelijke hypotheek te kunnen krijgen. Zij kon al haast geen appartementje krijgen. Mijn broer (wo salaris) kreeg een stuk meer, maar zat in omgeving Amsterdam en kon daardoor eigenlijk ook alleen een vervallen woning krijgen.
Op de site van de Rabobank kun je dat gewoon online bekijken. Beetje schuiven met balkjes en er komt een (in meer of mindere mate) leuk bedrag uitrollen.
Ze nemen ook je spaargeld mee en evt. inkomen van je partner. Best leuk om eens te doen en zo heb je ook meteen een indicatie van wat je zou kunnen krijgen aan hypotheek
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 07:28
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Als je naar een hypotheek ga kijken, zou ik wel verschillende hypotheek verstrekkers langs gaan. Er zit nogal verschil tussen. Uiteindelijk zijn wij beland bij de hypotheker en dat beviel ons prima.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Als je naar een hypotheek ga kijken, zou ik wel verschillende hypotheek verstrekkers langs gaan. Er zit nogal verschil tussen. Uiteindelijk zijn wij beland bij de hypotheker en dat beviel ons prima.
Wij zijn ook bij de hypotheker beland maar uiteindelijk wel van adviseur gewisseld, want die van ons leek echt reclame te maken voor ABN Amro
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 12:57
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Wij zijn ook bij de hypotheker beland maar uiteindelijk wel van adviseur gewisseld, want die van ons leek echt reclame te maken voor ABN Amro
Ben bij hypotheekshop geweest paar maanden eerder... en daarna bij hypotheker... de adviseur die ik had nam gewoon de eerste 3 adviezen over uit de tool die ze gebruiken en heeft deze toegelicht... denk dat er bij mij weinig 'partijdigheid' was... je weet gewoon wel dat als je bij een adviseur gaat dat er een hele kleine marge is die je meer betaald... en als zo'n adviseur ook daadwerkelijk met een bank komt, dan zou ik meteen bij die bank langsgaan en kijken wat voor aanbod je daar krijgt

Mijn huidige hypotheek zit bij 2 partijen en de verzekering die ik heb bij een derde... ik zou er waarschijnlijk niet eens uit zijn gekomen als ik dat allemaal zelf had moeten regelen :x
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Ben bij hypotheekshop geweest paar maanden eerder... en daarna bij hypotheker... de adviseur die ik had nam gewoon de eerste 3 adviezen over uit de tool die ze gebruiken en heeft deze toegelicht... denk dat er bij mij weinig 'partijdigheid' was... je weet gewoon wel dat als je bij een adviseur gaat dat er een hele kleine marge is die je meer betaald... en als zo'n adviseur ook daadwerkelijk met een bank komt, dan zou ik meteen bij die bank langsgaan en kijken wat voor aanbod je daar krijgt

Mijn huidige hypotheek zit bij 2 partijen en de verzekering die ik heb bij een derde... ik zou er waarschijnlijk niet eens uit zijn gekomen als ik dat allemaal zelf had moeten regelen :x
Nou ja, die adviseur luisterde compleet niet naar ons, 't was meteen ABN Amro dit en ABN Amro dat, dat was echt heel storend. De man daarna was echt heel netjes, hij luisterde, gaf goed onderbouwd advies en liet ons allemaal opties zien. Dus uiteindelijk was 't advies daar ook zeker erg goed, alleen die eerste adviseur was gewoon raar
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, die adviseur luisterde compleet niet naar ons, 't was meteen ABN Amro dit en ABN Amro dat, dat was echt heel storend. De man daarna was echt heel netjes, hij luisterde, gaf goed onderbouwd advies en liet ons allemaal opties zien. Dus uiteindelijk was 't advies daar ook zeker erg goed, alleen die eerste adviseur was gewoon raar
Dat komt omdat de adviseurs door de hypotheekverstrekkers worden gefinancierd. In theorie moeten ze belangenloos werken, maar in praktijk kiezen ze die hypotheek waaraan zij het meest verdienen. Vandaar dat je vaak bij een hypotheekadviseur steeds op 1 aanbieder uit komt. Goed opletten dus.

Oplossing: http://www.independer.nl/hypotheek/intro.aspx
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 20:42
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik heb bijna een hypotheek. Aangezien we het koopcontract al hebben getekend maar nog even wachten omdat de rente aan het zakken is door de crisis.

We nemen 265000 op, maar daarvan hebben we 30000 euro gerekend voor meerwerk, alles wat we teveel hebben kunnen we gewoon meteen aflossen. Voor dat geld hebben we een nieuwbouwhoekhuis in het centrum.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 16:15
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
30k Om te werken in een nieuw huis? Of is 't zo dat 't nog niet helemaal afgewerkt is?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 16:38
Verwijderd
Citaat:
30k Om te werken in een nieuw huis? Of is 't zo dat 't nog niet helemaal afgewerkt is?
Bij nieuwbouw kan je altijd kiezen voor meerwerk, dus bv. een dakkapel, openslaande tuindeuren, ander sanitair, andere keuken, dat soort dingen (maar ook bv. extra stopcontactje hier, extra lichtpuntje daar, kleine dingetjes die bij elkaar toch best veel kunnen gaan kosten). Daarnaast zul je ook vloeren moeten laten leggen, muren moeten afwerken, tuin moeten aanleggen etc... dan kom je toch al snel op 30k.

Wij hadden ook zoiets aan meerwerk, en dan is de tuin nog niet eens klaar.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 16:46
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ons huis is ondertussen verkocht en we hebben vandaag zelf 3 woningen bekeken. Eén woning spreekt ons allebei erg aan en dinsdag gaan we die voor de 2de keer bezichtiging met ook onze eigen aankoopmakelaar erbij enzo. Daarna hebben we dan een 2de gesprek met onze hypotheekadviseur hoe we dat huis gaan financieren met bouwdepot enzo (want we willen er wel wat aan verbouwen) Dus ik ben benieuwd! We hebben uiteraard al wel een idee van wat we aan hypotheek kunnen krijgen (anders is het zo lastig zoeken naar een woning ), maar nu kunnen we het dan echt passend uit gaan rekenen met bouwdepot, overwaarde van ons eigen huis en een vrij besteedbaar deel enzo.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 18:28
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Bij nieuwbouw kan je altijd kiezen voor meerwerk, dus bv. een dakkapel, openslaande tuindeuren, ander sanitair, andere keuken, dat soort dingen (maar ook bv. extra stopcontactje hier, extra lichtpuntje daar, kleine dingetjes die bij elkaar toch best veel kunnen gaan kosten). Daarnaast zul je ook vloeren moeten laten leggen, muren moeten afwerken, tuin moeten aanleggen etc... dan kom je toch al snel op 30k.

Wij hadden ook zoiets aan meerwerk, en dan is de tuin nog niet eens klaar.
Aha ja ok, dan snap ik 't. Thanks!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 12:12
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Aha ja ok, dan snap ik 't. Thanks!
Idd die dingen, en we gaan er zelf een garage met carport naast bouwen!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 16:45
Verwijderd
Ik zit natuurlijk in een ander land dus aan mij heb je niet zoveel: Ik heb een klein huisje, 90m2, op een lapje land (GROTE voortuin, achtertuin en oprit) gekocht, met ouders als guarantor had ik wel tweemaal zoveel kunnen lenen. Maar ik heb het zo gedaan dat als ik maar 30 uur per week werk, dat ik als nog AL mijn maandelijkse lasten ALLEEN kan betalen. Mijn huisje is ongeveer 70 jaar oud en heeft ongeveer 15,000-25,000 in werk nodig om het helemaal mooi te maken. En dat doen we allemaal zelf.. (keuken is net klaar!)

Huis staat op mijn naam, vriend woont hier ook en helpt mij met betalen. We kunnen dus zat rond komen en da's wel fijn... ook als er iets fout mocht gaan. Ik heb trouwens niet echt rondgeshopt voor een hypo, maar ben bij de bank gegaan waar ik al mijn rekeningen al heb... daar waren ze iets 'makkelijker' omdat ze mijn financiele geschiedenis en accounts allemaal al kennen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 15:35
Verwijderd
Citaat:
30k Om te werken in een nieuw huis? Of is 't zo dat 't nog niet helemaal afgewerkt is?
30.000 euro heb je zo op. Dat gaat bijzonder snel bij de aanschaf van een huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Help Economie; Hypotheek rente? en aflossing?
Fashion Icone
1 27-01-2011 00:38
Werk, Geld & Recht Een hypotheek als jongere, als je ouders garant staan
Spelvout
13 15-04-2008 18:36
Werk, Geld & Recht [Hypotheek] Online calculator
Q
8 13-04-2006 12:03
Werk, Geld & Recht Hypotheek afsluiten
Bartje
18 28-01-2006 23:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.