Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 13:29
Miess
Miess is offline
In navolging van "welk nut heeft wiskunde?".
Ik heb inmiddels 2x gesurveilleerd bij een schoolonderzoek ANW (4HAVO) en afgelopen vrijdag moest mijn collega mijn o-zo-belangrijke wiskunde les inpikken voor de ANW presentaties. Zo nieuwsgierig als ik ben, ben ik ook naar de ANW presentaties gegaan, maar na 4 presentaties en 2 schoolonderzoeken zie ik nog steeds het nut van ANW niet in. Mijn inziens is het pure tijdsverpilling. Het is natuurlijk altijd goed om een wetenschappelijk artikel te leren lezen (het eerste schoolonderzoek ging dat artikel over IVF, tweede schoolonderzoek over uitlaatgassen) maar dat deden wij vroeger gewoon bij respectievelijk biologie en scheikunde. En het niveau van de vragen die erbij hoorden was vergeleken met de vragen die wij er destijds bij kregen behoorlijk laag (BEREKEN het percentage ....-> kon je letterlijk uit het cirkeldiagram halen én uit de tekst halen). Bovendien leer je volgens mij erg veel onzinnige dingen. Het vak is bedacht (volgens mijn collega die ANW geeft) om alpha-leerlingen in contact met de beta-wetenschappen te brengen. Dit is natuurlijk erg mooi, maar het roept bij mij al direct twee vragen op:
1: Waarom moeten leerlingen met het profiel N&G en N&T het dan doen?
2: Zou een alpha-leerling tijdens de rest van zijn leven bijvoorbeeld de wetenschapskatern in een krant lezen of naar natuurwetenschappelijke programma's kijken?
Het antwoord op vraag 1 is me een groot raadsel en het antwoord op vraag 2 kan volgens mij met een volle NEE gegeven worden. De kennis die bij ANW verworven wordt is bovendien héél erg oppervlakkig.
Ik zie het nut van ANW dus niet in, maar misschien dat er hier mensen zijn die dat wel zien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2003, 13:40
GinnyPig
GinnyPig is offline
ANW is ook een van de grootste fouten van de 2e fase. Er zijn van die ambtenaren in Den Haag die denken dat als je maar een breed genoeg vakkenpakket opzet, de leerlingen er alleen maar op vooruit kunnen gaan. Onzin dus.

Maar als ik de plannen heb begrepen wordt ANW over een tijd ( ) alleen nog maar verplicht voor de alpha-ers (nog steeds teveel, maar er zit vooruitgang in).
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:20
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
algemene ontwikkeling nopemen ze dat

Er zijn er maar weinig die daadwerkelijk nog IETS hebben onthouden van ANW een jaar naar laatste les...

(dat iets is natuurlijk niet niks, je onthoudt wel wat, maar is niet triviaal tegenover het aantal uur dat je erin steekt)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:44
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ben al zeker een maand niet naar ANW geweest... Ik vind het zo'n nutteloos vak. Ik heb N&G, en alles wat behandeld wordt snap ik allemaal wel. Nou ja, snappen.. Dat hoeft niet. Je kan het meer zien als Geschiedenis of AK, voor repetities moet je vaak hele hoofdstukken uit je hoofd leren. Niet echt natuurwetenschappelijk, nee. Bij de laatste rep ANW moesten wij de vier postulaten van Koch opsommen. Alleen de maatschappijmensen hebben dat goed kunnen beantwoorden, want de natuurmensen hadden hun stof heel anders geleerd..

Tweede verhaal is een po die we moesten maken. Je moest eerst 5 weken (!) info zoeken over je onderwerp (klonen in mijn geval) en daarna had je 2 uur de tijd om een opdracht te maken bij het onderwerp dat jij gekozen had. (uit een lijst van zo'n 12 onderwerpen). Je raadt het niet: IK MOEST EEN ARTIKEL GAAN SCHRIJVEN VOOR EEN WETENSCHAPPELIJK TIJDSCHRIFT!!!! Hallo! Dat kan met Nederlands ook!!!

Sinds die po is ANW dus een mengeling van Bio, Scheikunde, Natuurkunde (inhoud) Geschiedenis, Ak (vorm van leren, vorm van informatie) en Nederlands (vorm van de po's). Het is echt té triest voor woorden...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:24
Verwijderd
ANW heeft geen nut
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:33
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Zeker, ANW is NUTTELOOS, ik heb E&M, wat heb ik aan ANW in godsnaam, ik zit in 4HAVO, en echt wat ze bij ANW geven is zo makklijk, het is voor mij een nutteloze vak. Ik bedoel ik wil Accountancy gaan volgen, denk je dan dat ik wat aan al die vakken (ANW, GYM enz. enz.) heb?

Nederland pest automobilisten, en nu ook scholieren, waar gaat het heen met deze maatschappij. Echt ik vind het gewoon ziek dat ze ONS belangrijke en JONGE tijd met onzin opvullen! Ik word al moedeloos als ik denk dat ik tot m'n min. 25ste moet studeren.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:42
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik zit nu in 5VWO, heb E&M en C&M, en heb ANW dus vorig jaar afgesloten. Ik vraag me nu al twee jaar af wat ik er nou aan heb (gehad). We mochten voor onze tentamens nota bene ons boek erbij gebruiken!
Ach ja, wat maakt het eigenlijk ook uit... Heb het toch met een 8 afgesloten... Heb een jaar lang een paar lessen in de week niks kunnen doen... Een extra leraar gehad om belachelijk te kunnen maken (en geloof me, bij die van ons hoefde dat niet eens, die was al belachelijk)...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:14
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Die 2 lessen per week niets doen is in het begin niet erg, maar daarna wordt het zooooo vervelend!! Als je je gaat bedenken dat je 2 uur eerder uit had kunnen zijn, of buiten in de zon had kunnen zitten..




WANNEER GAAN WE ES NAAR DEN HAAG TOE???

De kabinetsbesprekingen zitten nu toch vast, tijd om invloed uit te oefenen toch??
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:53
Miess
Miess is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 23-03-2003 @ 19:33:
(ANW, GYM enz. enz.)
Van gym vind ik het heel terecht dat dat verplicht is, anders zit je ook alleen maar met je neus in de boeken en dat kan niet gezond zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:00
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Miess schreef op 23-03-2003 @ 20:53:
Van gym vind ik het heel terecht dat dat verplicht is, anders zit je ook alleen maar met je neus in de boeken en dat kan niet gezond zijn.
anw heeft geen zin klaar. Zelfs mijn leraar vind dat, over een aantal jaar zal het ook een keuze vak worden, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:32
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 23-03-2003 @ 21:00:
over een aantal jaar zal het ook een keuze vak worden, ofzo.
dat betwijfel ik, wie zou zoiets kiezen???
het wordt gewoon afgeschaft
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:32
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Miess schreef op 23-03-2003 @ 20:53:
Van gym vind ik het heel terecht dat dat verplicht is, anders zit je ook alleen maar met je neus in de boeken en dat kan niet gezond zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:40
hi
hi is offline
ANW is een lachertje
Dat zulke weldenkende mensen in Den Haag dat verzinnen!

offtopic: jippie protesteren lijk me leuk doen we
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:43
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Nou, ik vond ANW best leuk. Ik heb geen natuurprofiel, en ik ben nogal feitgierig.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:08
Marsel
Avatar van Marsel
Marsel is offline
Hoewel ik het ermee eens ben dat het een fout vak is.
Ik vind het toch goed dat het er is! en dan bedoel ik voor de niet Natuur-profielen. Alleen dan wordt het vak ongelofelijk slecht en idd te breed gegeven. Er worden gerust goede dingen geleerd voor als je dat nog niet bij Bio of Sk of Na hebt gehad.
Maar op een of andere manier wordt het gewoon verkeerd behandeld...

Maja... ik heb NG dus zit me dood te ergeren in de les...

ANW sucks
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:16
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Maar de maatschappijprofielen hebben er ook niets aan! Je leert namelijk niets over theoriën, maar het is gewoon puur feitenkennis. Goed nutteloos dus.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:45
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Ben blij dat ik er van af ben, al krijg ik nu weer ckv, wat ik pas echt dodelijk saai vind. Ik heb (bijna) niks geleed van anw, maar wat moet je er ook mee als je natuurrichting hebt gekozen...
Wat ik dan ook niet begrijp: de mensen met een maatschappijprofiel hebben er voor gekozen om helemaal geen exacte vakken (op de verplichte wiskunde na) in hun pakket te kiezen. Waarom moet je die lui dan toch nog opzadelen met anw, waar echt niemand op zit te wachten? Ja, echt een misser, blij dat ik er van af ben, nu ckv nog...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 13:42
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
ANW had leuk en boeiend kunnen zijn, maar de ANW die ik heb gehad was oppervlakkig, saai en nutteloos. Zeker omdat ik N&T deed, maar mensen met eem M profiel vonden het ook niet bepaald zinvol. Het zou leuk kunnen zijn als het dieper zou gaan (veel dieper), en als die nutteloze opdrachtjes eruit zouden worden gehaald. Het grootste deel van de dingen die ik bij ANW heb gedaan was gewoon het bestuderen en toepassen van oppervlakkige biologie, natuur-, schei- en wiskunde, waar ik dus niets nieuws van heb geleerd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2003, 18:31
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ik heb weer es drie kwartier voor niets op school gezeten vandaag.. Normaal blijf ik weg, maar ik had gehoopt op het cijfer van een po. Nou niet dus. Alleen maar aankondiging voor het volgende po..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 09:03
BossNL
BossNL is offline
Het leuke van ANW is dat het al afgeschaft zou worden, voordat het ingevoerd was. Er is op deze maatregel echter zeer veel commentaar gekomen van de mensen die een studie ANW aan het volgen waren om dit vak te gaan geven, want die zouden dan voor niets dat gedaan hebben.

Voordat dit vak dus werd gegeven, was het al bekend dat het niets zou worden en dat het ook binnen niet al te lange tijd weer afgeschaft zou worden.

Leve het ministerie van Onderwijs!
__________________
Je hebt gesprekken en je hebt gesprekken. Er is bier... en er is Grolsch
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 17:53
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
BossNL schreef op 26-03-2003 @ 10:03:
Het leuke van ANW is dat het al afgeschaft zou worden, voordat het ingevoerd was. Er is op deze maatregel echter zeer veel commentaar gekomen van de mensen die een studie ANW aan het volgen waren om dit vak te gaan geven, want die zouden dan voor niets dat gedaan hebben.

Voordat dit vak dus werd gegeven, was het al bekend dat het niets zou worden en dat het ook binnen niet al te lange tijd weer afgeschaft zou worden.

Leve het ministerie van Onderwijs!
Maar écht afschaffen, ofwel de knoop doorhakken of ze het uit het vakkenpakket halen, dat maar niet..

Khad trouwens vandaag een 'excursie' ANW. We gingen naar de Uithof (in Utrecht) maar een vriendin en ik liepen uit met een na practicum, en toen konden we het niet meer vinden. Vervolgens legaal in de zon gezeten, 2 uur lang, voor de school.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 18:58
nightwish_assie
Avatar van nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Ik denk dat ANW inderdaad nutteloos is voor mensen met N&G en N&T, maar misschien is het voor de mensen van C&M en E&M best wel grappig om toch iets over de natuur-wetenschappelijke kant te weten.
Aan de andere kant vind ik dat CKV 1 afgeschaft moet worden voor C&M en E&M maar toch wel aardig is voor N&T en N&G
Nu weet ik ook wel dat heel veel mensen het niet met mij eens zullen zijn, maja alles wat je leert is meegenomen voor later
Heb zelf trouwens N&T op HAVO gedaan, en met ANW schoot je eigenlijk niet echt veel op.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 12:34
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Of laten ze kcv afschaffen voor de M profielen... Vooral op het gym krijgen die mensen al zo veel talen naar hun hoofd geslingerd..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:02
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
anw is gewoon easy
je doet geen fuck en je haalt nog voldoendes ervoor.
netzo relaxed
want al die dingen weet ik heus wel hoor wat er in de pil en dat soort shit zit en nog meer.
maar het is een klein gedeelte van je algemene ontwikkelingen.
en het toepassen van antwoorden op verschillende maatschappelijke problemen.
kheb het ff nagevraagt.
Tenminste die kerel zei dit.

de mzzl

ps. ik heb trouwens N&G
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:04
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 29-03-2003 @ 13:34:
Of laten ze kcv afschaffen voor de M profielen... Vooral op het gym krijgen die mensen al zo veel talen naar hun hoofd geslingerd..
doen ze zichzelf aan al die talen.
Ik heb niet gezegd dat ze het moesten.
doen dan wat anders.

de mzzl

het hele schoolsysteem van de tweede fase is geen touw aan vast te knopen

Glo ook zo'n nutteloos vak
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2003, 18:20
Miess
Miess is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 29-03-2003 @ 19:04:
het hele schoolsysteem van de tweede fase is geen touw aan vast te knopen
Precies! Eindelijk gerechtigheid!

Overigens neemt mijn ANW-collega het vak zelf niet eens serieus, op een schoolonderzoek waar ik bij zat werd de vraag "wie hebben het DNA ontdekt?" gesteld, een leerling antwoordde met "Bassie en Adriaan". HET WERD NOG GOEDGEREKEND OOK!!!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:23
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
wat is anw?

enniweej, ik ben voor algemene humaniora opleidingen. het schone belgische systeem is daarin goed inorde (over de rest spreek ik me dan niet uit he)
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:23
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Miess schreef op 29-03-2003 @ 19:20:
Precies! Eindelijk gerechtigheid!

Overigens neemt mijn ANW-collega het vak zelf niet eens serieus, op een schoolonderzoek waar ik bij zat werd de vraag "wie hebben het DNA ontdekt?" gesteld, een leerling antwoordde met "Bassie en Adriaan". HET WERD NOG GOEDGEREKEND OOK!!!
huh?
raar volkje
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 16:04
113
Voor ANW heb ik vorig jaar nooit les gehad. We moesten 3 werkstukken inleveren en presenteren.
De eerste ging over Lijm. Ik moest van alles uitzoeken over Lijm maar wat heb ik daar in hemelsnaam aan?!
Voor de tweede presentatie moest ik de film Deep Impact kijken en vervolgens zelf op film opnemen alsof je de President van de wereld was en gaan vertellen wat ze moesten doen als er een meteoriet in zou slaan.. Sloeg volkomen nergens op natuurlijk!!
(Wel grappig om te doen trouwens, maar gewoon onzin in principe!)
En de laatste opdracht ging over Semmelweis... Dat is het enige waar ik van denk dat het nog een Klein beetje nut had...
Afschaffen die handel Vond het enorme tijdverspilling!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 16:52
Miess
Miess is offline
Citaat:
damaetas schreef op 29-03-2003 @ 19:23:
wat is anw?

enniweej, ik ben voor algemene humaniora opleidingen. het schone belgische systeem is daarin goed inorde (over de rest spreek ik me dan niet uit he)
ANW= algemene natuur wetenschappen, verplicht vak voor alle profielen op de HAVO en VWO. Het bevat geloof ik de onderdelen Leven, materie, het heelal, en nog iets geologie achtigs geloof ik (het zijn er iig vier). Het is dus zeg maar een samentrekking van in beginsel natuurkunde (fysica voor de Belgen )/scheikunde (chemie)/biologie maar ook een beetje filosofie (ethiek oa.) en er wordt een beroep gedaan op iemands rekenvaardigheid. Bij ANW moet men bijvoorbeeld een tekst uit de wetenschapsbijlage van de Volkskrant lezen en daar dan vragen over beantwoorden, de inhoud is echter erg oppervlakkig. Bovendien wordt er een beroep gedaan op een aantal vaardigheden (zoals je mening onderbouwen, bijvoorbeeld over IVF) die je al bij andere vakken leert.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 16:57
Miess
Miess is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 30-03-2003 @ 17:17:
Het is ook maar goed dat Anw op een keuzevak wordt.
Nieuwe plannen van het kabinet zijn als volgt:
ANW-1 (basis ANW zeg maar) verplicht in de M profielen
ANW-2 (uitbreidingspakket) keuzevak voor in het vrije deel voor alle profielen.

En dan zeggen ze dat ze van die irritante deelvakken afwillen *zucht*. Laten we het maar niet over de vernieuwde tweede fase plannen voor het vak wiskunde hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:39
Miess
Miess is offline
Citaat:
damaetas schreef op 29-03-2003 @ 19:23:
huh?
raar volkje
*schiet me ineens te binnen* bestaan Bassie en Adriaan eigenlijk wel in België?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 10:40
Bludjinni
Avatar van Bludjinni
Bludjinni is offline
anw is in mijn - en vele anderen op m'n school - opinie het meest nutteloze vak ooit. Ten eerste hebben we een leraar die nix meer doet dan op z'n luie reet zitten en ons maar laten aankutten. Resultaat: driekwart voert geen ruk uit. Niet dat dat uitmaakt - althans, voor mij, ANW is m'n enige vak waar ik met alle gemak een beetje normale cijfers kan halen. Neemt niet weg dat het saaaaaaaaaaai is.

Dan de onderwerpen in ANW... aangezien ik t profiel N&G heb heb ik de onderwerpen in t ANWboek die alleen de basis beschrijven (zoals DNA) al lang en breed met biologie, natuurkunde, wiskunde etc. gehad. Zo ging dat boek ons ff leren wat exponontiele groei is *dieeeeepe zucht*. Dat hebben we... in de tweede/derde gehad... iets in die buurt (misschien zelfs de eerste nu ik erover nadenk ). Dus ongeacht welk profiel je hebt, WEET je wat exponontiele groei is. Dat heb je allang geleerd. En ik neem ook aan dat de economen en M&O-ers het nog vaak gebruiken enzo... (om een of andere reden hebben we maar weinig met exponontiele groei gedaan met wiskunde, we hebben dat al horizontaal en verticaal afgesloten een paar jaar terug..)

Ik vind ANW een goed vak voor de tweede, op z'n hoogst de derde, om een basis te leggen aan de vakken die je in hogere klassen misschien gaat krijgen, en dus wat makkelijker maakt. Maar nieeeeeeeet voor de vijfde =_=".
__________________
A lie always returns; be careful how you catch it. ~Magic the gathering
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:47
mirrie-1986
Avatar van mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
weet je wat voor vak het is.. een uurtje waar je veel kan gaan kletsen.. lekker gezellig. .maar verder het is echt onzinnig.. Ik heb C&m met bio.. slaat helemaal nergens op.. sta er wel een 6 voor. .maar doe er gewoon niks voor... Vorige tentamen had ik niet eens mijn boek opengehad...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 19:47
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Wat ik me net afvroeg.. waarom valt anw onder exacte vakken? Zetten a. bij algemene vakken, of b. bij onzin..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 20:16
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 06-04-2003 @ 20:47:
Wat ik me net afvroeg.. waarom valt anw onder exacte vakken? Zetten a. bij algemene vakken, of b. bij onzin..
ANW staat voor Algemene Natuur Wetenschappen. Hieronder vallen natuur- en scheikunde en biologie, die net als wiskunde als exacte wetenschappen worden beschouwd, vandaar dus dat ANW onder exacte vakken valt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2003, 21:13
gunhead
gunhead is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 06-04-2003 @ 21:16:
ANW staat voor Algemene Natuur Wetenschappen. Hieronder vallen natuur- en scheikunde en biologie, die net als wiskunde als exacte wetenschappen worden beschouwd, vandaar dus dat ANW onder exacte vakken valt.
waarom nederlands, engels, frans, duits, geschiedenis, literatuur en maatschappijleer dan onder de algemene vakken vallen is me eigenlijk ook nog steeds een raadsel. doe je natuur en techniek, mag je al die vakken nog gaan doen. schande.

ik vind eigenlijk dat die alfa's met 2 beta vakken (wiskunde en anw) niet zo moeten zeuren.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 21:13
Miess
Miess is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 06-04-2003 @ 21:16:
ANW staat voor Algemene Natuur Wetenschappen. Hieronder vallen natuur- en scheikunde en biologie, die net als wiskunde als exacte wetenschappen worden beschouwd, vandaar dus dat ANW onder exacte vakken valt.
Officieel valt het dan wel onder exacte vakken, maar zelf zou ik het eerder onder onzin plaatsen dan onder exacte vakken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 21:19
Verwijderd
toen ik zei dat ANW nergens op sloeg tegen de leraar wed hij een beetje boos op mij. Een paar weken later zei hij dat het was dat je als onderzoeker niet te ver zou gaan ( Doe NG). Waar dat op slaat ik weet het niet. Had laatst ook een PTA Anw waar ik niet voor geleerd had. Het zijn allemaal zulke standaard vragen gewoon
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 10:54
jpvg
jpvg is offline
Heb vorig jaar anw afgesloten met een 8, zonder ook maar een keer echt te leren, slaat helemaal nergens op.

Voorbeeld: Riolering en Jam maken in het zelfde hoofdstuk
__________________
There are only 10 kinds people in the world, those who understand biniary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 22:00
Lopez & Milano
Avatar van Lopez & Milano
Lopez & Milano is offline
Laatst pw ANW gehad en haalde er zoals gewoonlijk weer eens een heel droevig punt voor (2,8). En nou moet ik zeggen dat dat nog niet eens 1 van de laagste punten was voor dit pw. Toch had ik voor dit pw behoorlijk geleerd...(Nog meer als voor wiskunde en dat wil wel wat zeggen) Maar mijn leraartje is nou eenmaal zo blij als ie weer een proefwerkje mag samenstellen...
Het gerucht gaat zelfs dat ie nachtenlang de sterren bestudeert...voor de lol dan... De vragen in zijn proefwerken zijn gewoon absurd. en dan zegt ie naderhand maar steeds dat het basiskennis is die je gewoon heeeeeeeel simpel moet toepassen.
Nou weet ik dat vaak deze sommen vast wel zijn te begrijpen maar dan zul je toch echt de stencils die het aan het boek toevoegt moeten leren begrijpen... en dat is nou toch echt onmogelijk... Nee meneer van ANW (zal maar geen naam noemen) bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [ANW] Mondeling nederlands.
BC13
1 13-03-2011 18:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.