Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2003, 14:19
NoName
NoName is offline
Hetbegon allemaal zo'n 5 jaar geleden. Mijn ouders raken bevriend met een de ouders van Sandra. Twee jaar erop gaan we gezamelijk op vakantie. Sandra en ik krijgen een soort "relatie". Ik ben dan 15 en zij 17. Toen op een avond zaten we te praten , toen ze opeens zei , ik weet niet hoe we erop kwamen , maar ze zei dat ze toen ze 8 jaar was misbruikt was door haar vader. Haar vader waar we mee op vakantie waren. Ik geloofde het in eerste instantie ook niet en ik was denk ik nog te jong om te beseffen wat ze me allemaal verteld had. Nu waren we dit jaar weer gezamelijk op vakantie , maar nu heeft ze het nog een keer verteld. Nu tegen mijn persoonlijk maar toen we met een groepje zaten. Een groep die te vertrouwen was. Kreeg ik het nog eens te horen. Maar dit jaar was er iets aan vooraf gegaan. Haar vader was ontzettend chagerijnig geworden op de vakantie en liep iedereen af te zeiken. Zelf zijn eigen vrouw , wie hij achteraf soms mishandeld als zij dingen doet , wat niet volgends zijn zin gaat. Zoals 2 jaar geleden heeft haar alle hoeken van het huis laten zien , en heeft haar daarna keihard met haar hoofd tegen een kast aan gegooid. Ze was bont en blauw. Ze heeft op het punt gestaan om te scheiden maar ze leeft heel erg volgens haar geloof (christendom) , en dat zegt dat je naaste lief moet hebben , en dat je eigenlijk niet moet scheiden ect. (ik kan het niet anders uitleggen). Maar ik weet nu al deze informatie , kweet meer dat waarschijnlijk iemand anders weet , maar aan de ene kant heb ik iets van ik moet het aan iemand gaan vertellen , want het zijn niet zomaar dingen die hij flikt , zal ik het aan me moeder vertellen iemand anders kan ik zo niet verzinnen aan wie ik het zal moeten vertellen , maar het zijn elkaars beste vrienden (Sandra's ouders en mijn ouders). Als ik het vertel aan me moeder , hoe zal ze dan reageren als de vader van Sandra hier weer op bezoekt komt (want ze komen regelmatig langs). Straks verspreekt ze zich of wil ze niet meer op bezoek hebben. Kan ik het beter verzwijgen zodat iedereen gewoon normaal met elkaar gaat of moet ik het vertellen en eventueel een relatie op het spel gaan zitten ?
Graag Advies , of is er iemand dat een soort gelijke situatie mee heeft gemaakt , vertel wat je toen gedaan heb

Alvast Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2003, 15:03
w
w is offline
Ik zou er als ik jou was over gaan praten. Dat doet jou denk ik jou ook goed en dan kun je miss samen met je moeder hulp voor hun gaan zoeken want dit kan zo niet verder

w
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 15:45
Verwijderd
Het lijkt mij ook het beste dat je er in ieder geval met iemand over praat... Ik snap heel goed dat dat heel lastig zal zijn en ik weet zeker dat ikzelf ook enorm zou twijfelen als ik in jouw schoenen stond...
Maar of je het nu aan je moeder moet vertellen...... Je kan het denk ik beter aan iemand kwijt die naast deze situatie staat... Maar zo'n soort vertrouwenspersoon zal je misschien niet hebben...
Er zijn instellingen die omgaan met de problemen die Sandra (en haar moeder) heeft... Ik kan je helaas geen directe namen geven, maar ik hoop dat er iemand op deze topic antwoordt die meer kan vertellen en/of in een soortgelijke situatie heeft gezeten.

Er moet in ieder geval iets veranderen vind ik... en voor jou lijkt het me helemaal niet goed als je niks gaat doen... ten eerste verandert de situatie dan waarschijnlijk niet en het is slecht voor je geweten omdat je naderhand spijt hebt dat je niks gedaan hebt... Blijf in ieder geval voorzichtig en denk goed na als je iets gaat doen...

Het spijt me dat ik je niet echt kan helpen en ik hoop van harte dat je een oplossing zal vinden.

Veel geluk.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 16:07
VG
Avatar van VG
VG is offline
Owkee, ik wil er op dit moment niet heel diep op ingaan, maar ik weet waar je het nu over hebt.

En het is inderdaad een heel lastig probleem.


Voordat je aan de bel gaat trekken moet je zeker weten wat je doet! Je zou namelijk een familie c.q. vriendschap helemaal kunnen ontwrichten!

Je moet dus wel behoorlijk zeker zijn van je zaak! Er zit namelijk een mogelijkheid in dat je vriendin het verzint. Niet dat ik daar vanuit ga, want ze heeft het meerdere keren verteld. En de manier waarop ze het verteld is daarbij ook wel belangrijk... Is ze bijvoorbeeld consequent met haar verhaal (verteld ze haar verhaal steeds op dezelfde manier of zitten er dingen in die steeds weer anders zijn?)

Dat ze het verteld zou ook een signaal kunnen zijn naar de buitenwereld... (Misschien ben je er vorig jaar niet op doorgegaan en probeert ze het nu weer...)

Anyway, warrig verhaal, sorry daarvoor... Ik zou haar eerst even inlichten en haar reactie afwachten. Ga zeker geen dingen achter haar rug omdoen, want dan kan ze het gevoel krijgen dat je haar verraad! Het blijft tenslotte wel haar vader! En uit eigen ervaring weet ik dat een kind vrij ver gaat met de liefde naar haar ouders!

Ow ja, en wees je er wel goed van bewust dat het haar probleem is en niet het jouwe! Zolang zij dus niet bereid is om stappen te ondernemen (in de eerste plaats voor zichzelf!) dan kan jij ook verder niets doen!

Ow, en ik heb ze gister ook al geplaatst, maar hier nog maar even voor de goede orde:

www.seksueelmisbruikt.nl
www.seksueelmisdrijf.nl
www.seksueelgeweld.nl

Hier is veel over dit onderwerp te vinden...

Maar pas alsjeblieft goed op!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 17:48
NoName
NoName is offline
Bedankt voor jullie reacties

En VG , wat je allemaal zegt klopt precies hoe ik alles voel. Ook de manier van denken. In ieder geval , was ik van plan pas alles aan de lamp te gaan brengen , als ze de eerste stap wil zeggen. Maar dan heb je weer het probleem van is het niet zo dat ze met het herhalen van het zeggen dat ze misbruikt is aan wil geven , dat ze er mee zit , en waarschijnlijk de eerste stap niet wil zetten. Maar bedankt voor je sites ik zal ze allemaal wel ff langs lopen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 20:30
VG
Avatar van VG
VG is offline
Op de laatste site van hierboven is ook een partnergedeelte. Ik weet niet of je inderdaad haar partner bent, maar daar moet je zeker weten wel een aantal mensen tegen het lijf lopen die je er meer over kunnen vertellen.

Wat ik nog wilde zeggen:
Doe vooral niks achter haar rug om. Zeg tegen haar dat haar verhaal veilig is bij jou, maar wil ze haar probleem op kunnen lossen (als ze er daadwerkelijk erg mee zit) dan zullen jullie er externe hulp bij moeten gaan zoeken! Steun haar als dat nodig is.

Ze heeft je waarschijnlijk al veel in vertrouwen verteld en het zal dan ook niet goed voor haar zijn als je dat vertrouwen nu schaad door dingen op eigen houtje te gaan doen! Maar wat ik wel zou doen is: haar het voortouw te laten nemen, niks forceren. Wanneer ze het wil komt ze vanzelf met haar verhaal naar buiten.

Zorg er daarnaast wel goed voor dat je zelf niet het onderspit delft! Want dit kan behoorlijk aan je gaan vreten! Denk daarom ook goed aan jezelf!

Veel succes en denk er rustig over na... (geen overhaaste beslissingen nemen!)

Mocht je nog wat kwijt willen of meer willen weten of ff je gal spugen of weet ik wat PM ff.

Enne...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 22:16
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
heey ({)(})

wat een verschrikkelijk moeilijke situatie is dit.
wat je misschien eerst eens zou kunnen doen is met een buitenstaander erover praten zonder dat je namen noemt.
met hem of haar kun je uitzoeken in hoeverre je denkt dat het verhaal waar is. nu kom je over alsof je bijna cker bent dat het waar is, dus laat ik daar even vanuit gaan.
een buitenstaander... dan is het wel handig iemand te hebben met ervaring. maatschappelijk werk is dan geen slechte optie.
je verteld je vermoedens, en de rest merk je vanzelf. vaak hoef je het dan niet eens meer zelf op te lossen, of in ieder geval niet alleen

Even een vraagje, hebben Sandra en jij nu wat met elkaar, of niet? zo niet zijn jullie wel (goede) vrienden, of gewoon kenissen. dat laatste lijkt me niet het geval aangezien ze je dit verteld.

ik denk dat dit meisje jou steun sowieso goed kan gebruiken. ze verteld het je niet voor niets twee (!!) keer. en believe me... voor veel meiden (en jongens!) is zoiets een erg moeilijk onderwerp.

probeer dus, behalve wat aan de situatie te doen zeg maar, ook haar persoonlijk goed te blijven steuen.

succes met deze situatie!
knuffel, wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Liefde & Relatie vertrouwen schaden of vriendschap naar de knoppen?
misterwho
9 25-04-2006 16:58
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Psychologie overlijden van een naasten persoon... plotseling of langzaam
Ruudje
18 18-11-2004 11:15
Psychologie waarheid zeggen??
Verwijderd
19 21-10-2003 18:51
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 11:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.