Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 10:44
Nina88
Nina88 is offline
hajhaj..ik heb een vraagje aan jullie, ik zou graag na mijn 5havo de studie international management and business willen gaan doen. Nu is mijn vraag, wat kan je er uiteindelijk mee worden..*jaa manager*..maar moet je dan per se in het buitenland gaan werken *omdat het internationaal is..?..*
ok ik weet het.. het is best een domme vraag maar hoop toch dat jullie mij kunnen helpen..

Kuss
Advertentie
Oud 20-02-2005, 11:12
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
EcV >> Studiekeuze
__________________
Oud 20-02-2005, 12:58
Integer
Integer is offline
Ik denk dat je samen met die andere duizend studenten topmanager wordt
Oud 20-02-2005, 19:32
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Integer schreef op 20-02-2005 @ 13:58 :
Ik denk dat je samen met die andere duizend studenten topmanager wordt
Ik zou die illusie niet koesteren, ik denk dat CEO's veelal van de uni komen.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 21-02-2005, 01:22
RockaholiC
Avatar van RockaholiC
RockaholiC is offline
je zal in ieder geval stage moeten lopen in het buitenland.
__________________
ik vind het hier zo gezellig, ik doe gewoon mijn broekje uit
Oud 21-02-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 20-02-2005 @ 20:32 :
Ik zou die illusie niet koesteren, ik denk dat CEO's veelal van de uni komen.
Ja, maar meestal hebben ze echt niet 'doorgeleerd' ofzo. Het draait veel meer om een grote bek.
Oud 23-02-2005, 09:17
Sailor
Sailor is offline
Ik heb ook naar deze opleiding gekeken in Groningen.
Zoals ze het in Groningen aanbieden is het een vierjarige opleiding volledig in het Engels (de opendag en informatiefolders zijn ook allemaal in het engels) en moet je in het laatste jaar een keuze maken tussen Marketing/International Management,
Finance and Accounting International Travel and Tourism.
In Groningen is het zo dat je het volledige derde jaar in het buitenland zit. Je loopt dan een half jaar stage bij een buitenlands bedrijf en je studeert een half jaar aan een buitenlandse universiteit cq. hoge school.


Wat ze mij op de opendag vertelden was dat een groot deel later in het buitenland komt/gaat te werken, maar dat je ook prima in Nederland kunt werken bij grote internationals bv. zoals abn-amro en internationale handelsmaatschappijen of reisbureau's.

Klik hier om te kijken wat je er allemaal mee kunt worden.

Als ik jou was zou ik wat informatiefolders aanvragen en naar een opendag toe gaan. Op die website hierboven vind je ook heel veel over de opleiding en over welke vakken je elk jaar volgt.

Volgens mij is het echt een hele goede opleiding voor als je later op internationaal gebied wilt werken. Ik volg binnenkort een meeloopdag en hoop dan erachter te komen of het werkelijk iets voor mij is
__________________
Be your self, be cool!
Oud 24-02-2005, 17:27
llell
Avatar van llell
llell is offline
Ik doe de studie 'Internationaal Management' aan de HES in Amsterdam.
Het is een vierjarige studie, incl een half jaar stage in het derde jaar (eventueel in het buitenland).
Het is een vrij brede studie, maar de nadruk ligt toch op de handel met het buitenland. Je leert veel over verschillende culturen, en hoe je hier marketingtechnisch het beste op in kan springen.
Oud 06-07-2006, 11:34
kylie-soepkip
kylie-soepkip is offline
HeyHey

Heb nog ff een vraagje over internationaal management is het echt marketing gericht?? Na lang twijfelen heb k toch besloten om iets met verkoop/promotie te doen maar wel internationaal. Sluit internationaal management hierbij beetje aan?? En is de HES in A'dam leuk?? IBMS lijkt me wel leuk maar zoals er ook al op andere forums gezegt werden; Iedereeeen doet het, steeds meer mensen doen die opleiding en dus kans op werk worden kleiner...verschilt internationaal management veel met IBMS?

BTW k heb een meeloopdag gedaan met IBMS op INholland Rdam...school sprak me totaaaal niet aan Maar de opleiding leek me wel leuk...heel de dag engels gesproken, totaal niet moeilijk, medestudenten spraken het niet zo slecht als ik!
Oud 06-07-2006, 13:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Up up up. Open gewoon een nieuw topic. Dit topic is meer dan een jaar oud.
__________________
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wat ga je studeren?
the tourist
112 19-12-2003 13:32
Algemene schoolzaken Wie is er dit jaar aan zijn studie begonnen?
marlies
61 20-11-2002 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.