Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2005, 10:43
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Ik ga in september de vrijehogeschool doen maar zijn er nog meer mensen die dat ook gaan doen hierna?
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Advertentie
Oud 15-05-2005, 12:07
Kathleen
Kathleen is offline
Hey, wat grappig: ik zit nú op de vh! Leuk om te lezen dat het toch bekender is dan ik dacht
Oud 15-05-2005, 18:46
morgana le fay
Avatar van morgana le fay
morgana le fay is offline
heyyy,
heb de VH vorig jaar gevolgt. echt een aanrader.
Oud 16-05-2005, 00:32
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
ik doe dit jaar ook de vrijehoge school
erg aan te raden
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Oud 16-05-2005, 14:40
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Kunnen jullie d'r wat meer over vertellen, waarom het leuk is enzo?
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 19-05-2005, 12:03
Snow Cherries
Avatar van Snow Cherries
Snow Cherries is offline
Een vriendin van mij doet nu de VH. Ik weet er eigenlijk niet zo heel veel van, maar ze zegt dat ze het hele jaar voor school met haar hobby bezig is geweest, en ze vindt het vet jammer dat het jaar bijna afgelopen is
__________________
* the sexiest thing is trust *
Oud 19-05-2005, 12:59
Kathleen
Kathleen is offline
Tja, waarom is het leuk... Eigenlijk omdat je gewoon het hele jaar vrij bent om te doen wat je wilt, en er allemaal mogelijkheden zijn om dingen te doen waar je anders nooit aan zou beginnen. Ik heb bv dit jaar fotografie gehad, zangles en ben nu bezig met beeldhouwen in steen. Dat zijn dus kunstvakken die je kan doen en er zijn ook projecten, bv over architectuur, mythologie of filosofie (weer even dingen die ik heb gedaan, er is nog veel meer). Er zijn commissies (boor de pr, bieb, nutteloze zaken, etc), we hebben een eigen cafeetje, en je gaat een week met zn allen op reis (wij zijn naar Praag geweest) en vanaf volgend jaar komt er ook de mogelijkheid om via de VH een maand te gaan werken of vrijwilligen in het buitenland, van zweden tot suriname.

En het is gewoon supergezellig op school en een hele relaxte sfeer; een beetje ons eigen wereldje zeg maar

Trouwens, wie is dan jouw vriendin?? Ben even benieuwd want die ken ik dus

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 13:01.
Oud 19-05-2005, 20:47
Kathleen
Kathleen is offline
Als er trouwens nog iemand meer wil weten kan je ook even kijken op www.vrijehogeschool.nl
Oud 21-05-2005, 16:32
engeltje
engeltje is offline
Sorry, volgend jaar ga ik het niet doen, ik heb er vorig jaar al gezeten maar het is echt heel erg leuk!
Oud 25-05-2005, 14:59
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
hmmm, dat orientatiejaar lijkt me zeer aantrekkelijk, ik zit nu in de vierde van de havo en volgend jaar stop ik met de havo. hoe groot achten jullie de kans dat ik daar een kans maak toch aangenomen te worden? op de site staat namelijk dat er alleen mensen met een Havo of vwo diploma worden aangenomen, maar dat er een mogelijkheid bestaat dat mavoleerlingen of studenten met een andere vooropleiding door middel van een orienterend gesprek ook een kans maken op eventuele deelname aan dit jaar. is dit in de praktijk weleens het geval geweest? ( en vaak staat voor veel opleidingen een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo gelijk aan een mavodiploma, dus wie weet hanteren ze op die school ook zo'n norm)
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Oud 25-05-2005, 15:48
morgana le fay
Avatar van morgana le fay
morgana le fay is offline
ik zou me daarover geen zorgen maken, er zijn veel mensen die gewoon worden toegetalen. Het gaat meer om de motivatie en je verwachtingen.
Oud 25-05-2005, 16:19
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
mmm okay, misschien is dat dan wel iets voor me om te proberen al ben ik nu waarschijnlijk al wel veeeeel te laat
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Oud 27-05-2005, 16:41
Kathleen
Kathleen is offline
Nee joh; je bent helemaal niet te laat. De meeste mensen melden zich pas na de examens aan; ik was ook pas in Juni aangenomen.

Als het je wat lijkt moet je gewoon een keertje bellen om een afspraak te maken voor een gesprek en gezellig langskomen. Of kom naar een open dag: over 2 weken is er weer 1 geloof ik
Oud 29-05-2005, 12:03
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
hmmm dan kom ik zeker kijken en mijn moeder zei dat je daar dan moest gaan wonen in die periode, is dat zo of is dat niet zo? aangezien een heel jaar uit huis wel even heel wat is en ik hier een paard heb wat ik niet zomaar achter kan en wil laten
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Oud 29-05-2005, 13:18
morgana le fay
Avatar van morgana le fay
morgana le fay is offline
het wordt aangeraden om op kamers te gaan wonen in driebergen of zeist. er waren in mijn jaar een aantal mensen die nog thuis woonde en die miste een hoop activiteiten. Ook heb ik ervaren dat er na school heel veel wordt afgesproken en leuke dingen worden gedaan onderling. Dit is zonde om te missen. En op kamers wonen met al je jaargenoten dicht bij elkaar,en bij een hospita, is natuurlijk een leuke tussenweg voor als je daarna gaat studeren en op kamers gaat.
Ik snap dat het lastig gaat met een paard. Maar dit zijn in ieder geval mijn ervaringen daarmee.
Oud 29-05-2005, 21:32
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
10 juni is de meeloop dag en 15 juni de open dag
ik kan je de meeloop dag Zeker aanraden.
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Oud 01-06-2005, 21:28
engeltje
engeltje is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 25-05-2005 @ 17:19 :
mmm okay, misschien is dat dan wel iets voor me om te proberen al ben ik nu waarschijnlijk al wel veeeeel te laat
Je bent niet te laat hoor, ik was ook heel laat.
Zelf had ik ook geen diploma, ik ben na een paar dagen gestopt met 6VWO en overgestapt naar de VH. Omdat de week daarna het orientatiejaar begon, heb ik zelfs via een telefoontje kunnen regelen dat ik mijn 'sollicitatiebrief' kon mailen en de dag erna een aannamegesprek had. Dus bij mij is in ongeveer 3-4 dagen de aannameprocedure doorgelopen.
Het heeft trouwens wel voordelen het nu te doen hoor, anders kan het nog veel geregel worden. (ik moest nog vanalles regelen op mn middelbare school, omdat ik daar zo plotseling stopte, dat was niet écht handig )

Zelf ben ik thuis blijven wonen, maar zoals Morgana le Fay al zei, het is beter om daar op kamers te zitten. Ik heb best veel gemist buiten school en dat vind ik jammer... Het was voor mij echter niet zo haalbaar om op kamers te gaan, maar je kan misschien ook soms toch even naar huis, naar je paard?
Oud 26-06-2005, 12:28
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
engeltje schreef op 01-06-2005 @ 22:28 :
Omdat de week daarna het orientatiejaar begon, heb ik zelfs via een telefoontje kunnen regelen dat ik mijn 'sollicitatiebrief' kon mailen en de dag erna een aannamegesprek had. Dus bij mij is in ongeveer 3-4 dagen de aannameprocedure doorgelopen.
Het heeft trouwens wel voordelen het nu te doen hoor, anders kan het nog veel geregel worden. (ik moest nog vanalles regelen op mn middelbare school, omdat ik daar zo plotseling stopte, dat was niet écht handig )
Grappig, bij mij kon de aname procedure ook heel snel, (alleen omdat ik een week later naar ierland zou vertrekken).
Maar ik zou me dus verder idd geen zorgen maken over hoe laat je bent.
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Ads door Google
Oud 15-07-2005, 13:22
Kanteeltje
Avatar van Kanteeltje
Kanteeltje is offline
Ik ga ook de VH doen in september maar ik had nog een vraagje voor degene die al het orientatiejaar hebben gedaan.

Is het handig om een baantje te hebben dat het hele weekend in beslag neemt? Of kan je beter een baantje nemen voor de avonduren?
__________________
Hieperdepiep
Oud 15-07-2005, 17:42
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
ik heb het jaar geen baantje gehad, maar als je er een neemt, zou ik er eentje in de avond uren nemen. Je weekend is al niet zo lang, en ik neem aan dat je ook nog wel wat mensen "thuis" wilt zien
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Oud 02-09-2005, 21:26
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Footprint schreef op 15-07-2005 @ 18:42 :
ik heb het jaar geen baantje gehad, maar als je er een neemt, zou ik er eentje in de avond uren nemen. Je weekend is al niet zo lang, en ik neem aan dat je ook nog wel wat mensen "thuis" wilt zien
maar hoe kreeg je dan geld? Aangezien je geen studie financiering kreeg. Of kreeg je per maand iets van je ouders?
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Oud 15-09-2005, 17:01
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
ik heb het vorig jaar van mijn ouders geleend,
ben het nu aan het afbetalen

offtopic: hoe was het "kamp" achtige gedoe? hehe en welke basisgroep zit je? ben er wel nieuwsgierig naar hoe het er nu is,
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Oud 25-10-2005, 11:50
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Footprint schreef op 15-09-2005 @ 18:01 :
ik heb het vorig jaar van mijn ouders geleend,
ben het nu aan het afbetalen

offtopic: hoe was het "kamp" achtige gedoe? hehe en welke basisgroep zit je? ben er wel nieuwsgierig naar hoe het er nu is,
Ik zit nu in basisgroep Oost (bij Guilad voor de mensen die hem nog kennen) en het kamp was opzich wel leuk. Alleen een beetje ver weg
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Oud 25-10-2005, 13:00
Verwijderd
Als ik het goed begrijp word je dus opgeleid tot werkloze?
Oud 25-10-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-10-2005 @ 14:00 :
Als ik het goed begrijp word je dus opgeleid tot werkloze?
Haha altijd 'provoceren' die Mephostophilis. Mja, ik heb eigenlijk ook het idee dat je eigenlijk niet echt veel kan met deze opleiding.
Advertentie
Oud 25-10-2005, 15:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-10-2005 @ 14:00 :
Als ik het goed begrijp word je dus opgeleid tot werkloze?
nee hoor. met een hogere opleiding kun je tenslotte ook wel werk vinden. (postbode, vuilnisman, vakkenvuller...).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 26-10-2005, 08:27
Kathleen
Kathleen is offline
Het is ook geen opleiding in die zin. Maar juist een kans om je een jaar (of trimester) met andere dingen bezig te houden; het heet ook een oriëntatiejaar en het idee is dat je daarna doorgaat met een gewone studie.
Als zoiets als de vh bij je past is het enorm leuk en leerzaam, maar als je dit soort dingen bij voorbaat onzin vindt moet je er vooral niet aan beginnen
Oud 04-11-2005, 17:33
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-10-2005 @ 14:00 :
Als ik het goed begrijp word je dus opgeleid tot werkloze?
Nee, totaal niet. het is niet echt een opleiding in de zin dat je aan het einde een beroep kan , het is een opleiding waarmee je aan het eind weet welk beroep je wilt Daar zit het verschil
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Oud 11-11-2005, 19:50
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-10-2005 @ 14:00 :
Als ik het goed begrijp word je dus opgeleid tot werkloze?
Dat valt wel mee.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 13-11-2005, 16:49
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
grl schreef op 11-11-2005 @ 20:50 :
Dat valt wel mee.
mee eens
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Oud 13-11-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Donald Duck schreef op 04-11-2005 @ 18:33 :
Nee, totaal niet. het is niet echt een opleiding in de zin dat je aan het einde een beroep kan , het is een opleiding waarmee je aan het eind weet welk beroep je wilt Daar zit het verschil
Werklozen weten toch ook vaak wel welk beroep ze willen doen? Ze willen er alleen geen moeite voor doen.
Oud 18-11-2005, 02:47
Kathleen
Kathleen is offline
Wat heeft die definitie in vredesnaam te maken met de Vrije Hogeschool?

Ik snap ook de link met geen moeite voor willen doen niet?

Je moet het gewoon zien als een tijd iets anders voor jezelf wat verder los staat van je eigenlijke opleiding. Sommige mensen gaan na hun eindexamen naar het buitenland, of een jaar werken. Anderen gaan een tijd naar de VH.
Oud 20-11-2005, 17:25
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-11-2005 @ 21:41 :
Werklozen weten toch ook vaak wel welk beroep ze willen doen? Ze willen er alleen geen moeite voor doen.
hier doe je dus moeite om het te weten en de meeste doen daarna wel een opleiding.

Het is ook totaal anders dan een gewone opleiding.

Als je verdere informatie wilt zou ik zeggen dat je even op de website moet kijken
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Oud 27-11-2005, 15:17
Verwijderd
Zeg..

Ik wil misschien zo'n (her)oriëntatie-trimester gaan doen ofzo.. Maar er staat op die hele site niks over studiefinanciering of collegeld ofzo. Kan één van jullie VH luitjes mij vertellen hoe dat geregeld is?
Oud 28-11-2005, 00:29
Kathleen
Kathleen is offline
Je krijgt geen studiefinanciering, maar je betaalt ook niet het collegegeld aan de staat. Het is namelijk volledig particulier en je betaalt dus alleen gewoon een bedrag aan de VH zelf. Hoe hoog dat bedrag is hangt in principe af van het inkomen van jou of je ouders. Er zijn verder ook nog mogelijkheden tot sponsoring via bepaalde stichtingen.

Maar als je dat echt precies wil weten moet je ze gewoon opbellen en vragen stellen
Oud 28-11-2005, 18:20
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
De school is misschien wel leuk. Maar in Driebergen zelf is geen ruk te doen. Ik waarschuw je alvast
__________________
yeah
Ads door Google
Oud 29-11-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Kathleen schreef op 28-11-2005 @ 01:29 :
Je krijgt geen studiefinanciering, maar je betaalt ook niet het collegegeld aan de staat. Het is namelijk volledig particulier en je betaalt dus alleen gewoon een bedrag aan de VH zelf. Hoe hoog dat bedrag is hangt in principe af van het inkomen van jou of je ouders. Er zijn verder ook nog mogelijkheden tot sponsoring via bepaalde stichtingen.

Maar als je dat echt precies wil weten moet je ze gewoon opbellen en vragen stellen
Ik heb info opgevraagd en vandaag gekregen

Nog even wat vraagjes.. al die kunstvakken enzo he.. Moet je daar nou ook echt goed in zijn? Moet je echt goed kunnen zingen enzo bijvoorbeeld?
Oud 03-12-2005, 16:33
Kathleen
Kathleen is offline
Citaat:
Xia schreef op 29-11-2005 @ 17:02 :
Ik heb info opgevraagd en vandaag gekregen

Nog even wat vraagjes.. al die kunstvakken enzo he.. Moet je daar nou ook echt goed in zijn? Moet je echt goed kunnen zingen enzo bijvoorbeeld?
Nee, dat hoeft helemaal niet. Ik had zelf ook nog nooit gezongen en heb toch veel lol gehad met het koor en ook solozang gedaan

Voor de erg getalenteerden (of als je er graag nog meer tijd in wilt steken) zijn er meestal wel extra mogelijkheden, maar je hoeft niet van tevoren al heel goed te zijn of ervaring te hebben.
Oud 09-12-2005, 20:16
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Xia schreef op 29-11-2005 @ 17:02 :
Ik heb info opgevraagd en vandaag gekregen

Nog even wat vraagjes.. al die kunstvakken enzo he.. Moet je daar nou ook echt goed in zijn? Moet je echt goed kunnen zingen enzo bijvoorbeeld?
Het gaat er niet om dat je talent hebt met de kunstvakken maar dat je eigenlijk jezelf steeds verbeterd en dat je de door jezelf gestelde doelen verbeterd.
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Oud 13-12-2005, 15:46
dilussious
dilussious is offline
op die site staat de inhoud van de vakken, maar moet je al die vakken ook doen. bv ik weet nu al dat ik helemaal niks met de muziekkant heb en daar ook niks in wil gaan doen, moet je die dan wel gaan doen of mag je daar ook in kiezen?
Oud 13-02-2006, 02:08
A*
Avatar van A*
A* is offline
Open dag is 16 maart, dus je kan er ook gewoon naartoe gaan en het daar vragen.
Oud 15-07-2006, 12:47
Dreamer6074
Dreamer6074 is offline
Ik begin dit jaar september met het orientatiejaar. Nog meer mensen hier die in september starten aan de VH?
Oud 15-07-2006, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Dreamer6074 schreef op 15-07-2006 @ 13:47 :
Ik begin dit jaar september met het orientatiejaar. Nog meer mensen hier die in september starten aan de VH?
Dit hoort in een topic op Contact Gezocht

http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=43
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken jaartje stoppen
Mr.Ed.
35 05-03-2005 01:32
Drugs & Alcohol Het goh, zou ik stoned achter de computer zitten?-topic
cha0s
500 08-05-2004 01:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.