Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2005, 13:37
__XXAMYXX__
__XXAMYXX__ is offline
ik zit nu in havo 5 en moet bijna een keuze maken voor een hbo opleiding.
waarschijnlijk wordt het bedrijfs of comerciele economie, maar kan iemand mij een paar duidelijke verschillen tussen de twee uitleggen?
alvast bedankt
Advertentie
Oud 12-11-2005, 14:00
thaboss87
Avatar van thaboss87
thaboss87 is offline
Bedrijfseconomie is meer berekeningen maken, begrotingen opstellen e.d. Het is veel meer cijfermatig. Commerciele economie is meer Marketing, producten bedenken, en "verkopen". Voor die laatste studie moet je wel een bepaald type student zijn, vlotte babbel, zakelijke instelling e.d. Maar kijk voor uitgebreider informatie maar eens op websites van hogescholen.
Oud 12-11-2005, 14:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze
__________________
Oud 12-11-2005, 14:32
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Als je naar de HVA/Hes gaat, zijn die 2 opleidingen + MER (management, economie & recht) in het 1e jaar samengevoegd..dus dan krijg je van alles wat om je beter te kunnen oriënteren.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 12-11-2005, 14:41
Verwijderd
Als je je eens even rustig de tijd neemt en dan wat rondsurft op de sites van de Hogescholen, dan kom je veel meer te weten over te verschillen tussen Bedrijfseconomie en Commerciele Economie, dan kun je voor jezelf bepalen welke je het leukste lijkt.

Oud 12-11-2005, 20:01
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Heb zelf bedrijfseconomie gedaan. Bij mij was het dat je in het propedeusejaar thema's van alle uit te kiezen richtingen kreeg: dus thema's van commeciële economie, bedrijfseconomie, Management, Economie & Recht, bedrijfsinformatiekunde etc. etc. Zo kon je een duidelijk beeld krijgen waar de verschillende opleidingen over gingen en voor het tweede tot en met vierde jaar moest je dan halverwege het eerste jaar (= propedeusejaar) welke richting je op kon. Ik weet niet of dat in jouw situatie ook kan, dan hoef je nu nog niet die keuze te maken.

Naja, anyway, ik deed Bedrijfseconomie. Gaat met name over berekeningen maken, boekhouden, meer met cijfers inderdaad, meer uit administratief / financieel oogpunt. Commercieel economie is meer richting de verkoop van producten, marketing, reclame maken etc.

Succes met je keuze.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 13-11-2005, 12:04
__XXAMYXX__
__XXAMYXX__ is offline
bedankt allemaal was al druk aant zoeke maar dacht misschien kunnen jullie ook helpe
Oud 30-11-2005, 16:03
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Ook bij de HEAO in Nijmegen/Arnhem heb je een vrij algemeen propedeuse jaar. Je kies van te voren wel een richting, maar je kunt tijdens of na het eerste jaar nog heel makkelijke van richting veranderen. Ik ben begonnen met BE en ben geswitcht naar de CE en het heeft me eigenlijk geen moeite gekost, je moet twee kleine projectjes inhalen en bij de CE zit er een tweede vreemde taal spaans/frans/duits terwijl bij BE in het eerste jaar meer bedrijfsadministratie wordt gegeven.
__________________
Everyone wants to be found.
Oud 02-07-2006, 05:38
nati
nati is offline
Een vroegere leraar vertelde me ooit dat de mensen van commerciele economie de types met een vlotte babbel zijn die succes hebben tijdens economisch hoogtij. Zodra het economisch iets slechter gaat, zijn ze de eersten die eruit vliegen.
De bedrijfseconomen kunnen altijd wel aan 't werk.
Oud 02-07-2006, 09:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ehh ja, was voor deze opmerking een up nodig?
__________________
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.