Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2006, 21:56
Mary21
Mary21 is offline
Hi allemaal. Zou iemand mij aub kunnen helpen met een sollicitatiebrief. Het is voor de functie verkoopmedewerkster...

Dikke kus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2006, 06:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
>> Werk, geld en recht
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 06:50
Verwijderd
Wat heb je al?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 09:50
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Belangrijk bij een solicitatiebrief is dat je op een goede manier aangeeft waarom je interesse hebt in de baan. De indeling is hetzelfde als een normale brief (ik ga er even vanuit dat je weet hoe die is dus dat ga ik hier niet neerzetten).

Geef in de eerste alinea aan dat je wilt reageren op een vacature die je daar en daar hebt gevonden, bijvoorbeeld in een krant of een advertentie op internet.

In de tweede alinea geef je aan waarom jij denkt dat jij het meest geschikt bent voor de baan. Bijvoorbeeld omdat je heel sociaal bent en goed met mensen op kan schieten. Ook eventuele ervaring kun je erin vermelden.

De afsluiting spreekt eigenlijk voor zich. Vraag of je op solicitatiegesprek mag komen en vergeet vooral je cv er niet bij te doen.

Wat je niet moet gaan doen is een hoop overbodige crap erin zetten. Houd het kort maar krachtig.

Succes.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 11:11
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Op internet zijn behoorlijk wat voorbeeldbrieven en tips te vinden. DIt is een site waar de opbouw van een sollicitatiebroef wordt beschreven en waar tevens een paar voorbeeldbrieven staan.
http://www.uta-jobs.nl/content_34.asp

http://www.sollicitatieinfo.nl/

Enneh, denk uiteraard ook aan je curicilum vitae!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 12:25
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
als je netjes handschrift heb moet je hem zelf schrijven.. hier let mijn vader toevallig ook op... wij hadden laatst ook allemala sollicitaties...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 20:57
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 16-06-2006 @ 13:25 :
als je netjes handschrift heb moet je hem zelf schrijven.. hier let mijn vader toevallig ook op... wij hadden laatst ook allemala sollicitaties...
Sowieso moet je hem op de pc met een tekstverwerker maken. Dit staat ten eerste wel zo netjes aangezien je dan heel precies de paginaindeling kan maken. Ten tweede zit je niet met het gezeik dat als je een foutje maakt je alles weer opnieuw moet doen. Want een solicitatiebrief met typex ziet er ook niet uit. Ten derde kan je met een tekstverwerker spellings en gramaticacontrole doen wat me wel zo verstandig lijkt.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 00:22
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
wammus schreef op 16-06-2006 @ 21:57 :
Sowieso moet je hem op de pc met een tekstverwerker maken. Dit staat ten eerste wel zo netjes aangezien je dan heel precies de paginaindeling kan maken. Ten tweede zit je niet met het gezeik dat als je een foutje maakt je alles weer opnieuw moet doen. Want een solicitatiebrief met typex ziet er ook niet uit. Ten derde kan je met een tekstverwerker spellings en gramaticacontrole doen wat me wel zo verstandig lijkt.
Je schrijft sowieso toch een kladversie? Je leest 'm een keer door en verbeterd eventuele grammaticale fouten. Handgeschreven is these days wel iets wat opvalt aangezien hoegenaamd iedereen op de pc zijn sollicitatiebrief uitwerkt. Maar goed, ik ben het met je eens dat ik persoonlijk getypt veel netter vind.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 10:01
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 17-06-2006 @ 01:22 :
Je schrijft sowieso toch een kladversie? Je leest 'm een keer door en verbeterd eventuele grammaticale fouten. Handgeschreven is these days wel iets wat opvalt aangezien hoegenaamd iedereen op de pc zijn sollicitatiebrief uitwerkt. Maar goed, ik ben het met je eens dat ik persoonlijk getypt veel netter vind.
Waarom zou je een kladversie schrijven als je direct een nette versie op de pc kan maken? Daar kan je je fouten direct verbeteren wat veel tijd bespaart.

Ik ben het overigens wel met je eens dat je opvalt als je een geschreven solicitatiebrief inlevert. Mits je maar een fatsoenlijk handschrift hebt en een goede beheersing van de nederlandse taal (die je sowieso wel moet hebben. )
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:05
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
wij hebben er toen heel erg opgelet of mensen en netjes handschrift had.. mja ligt miss ook aan het werk wat er bij ons op de zaak gebeurt... mja
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:47
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
mijn ouders hebben best vaak solicitanten en als je erg veel baantjes hebt gehad en de messte mensen zetten hun cv erbij
dan kun je er beter een paar weg laten.
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.