Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2006, 13:19
Odd Eye
Odd Eye is offline
Weet er iemand of je ergens een HBO opleiding kunt volgen die zich richt op Japans of Chinees? De enige school die ik tot nu toe heb kunnen vinden was Hogeschool Zuyd in Maastricht. Zijn er ook nog andere van dit soort scholen in de buurt van Rotterdam?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2006, 13:48
Verwijderd
Neen, alleen in Maastricht.
Je hebt wel nog de opleiding Trade Management gericht op Azië in Rotterdam, daar leer je geloof ik ook een basis van Chinees of Japans. Maar dat is vooral een economische opleiding.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:03
Trala
Trala is offline
Als je écht écht Japans/Chinees wilt studeren zou je eigenlijk naar universiteit van Leiden moet gaan maar je hebt waarschijnlijk geen vwo-diploma, je zou kunnen overwegen om een jaar hbo te gaan doen (hoeft neit per se Japans/Chinees omdat je Maastricht waarschijnlijk veel te ver vindt en dan kan je Japansof Chinees studeren, das mss het overwegen waard? Je leert de taal ook allicht beter.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:09
Verwijderd
Je leert in Maastricht ook wel écht Japans of Chinees hoor. In Leiden ook, natuurlijk, maar wetenschappelijker. Maar ik zou hetzelfde aanraden; ga vwo doen, of haal een propedeuse HBO en probeer in Leiden te starten. Ik geloof wel dat ze daar vrij streng zijn met toelating op basis van een HBO-propedeuse...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:15
Trala
Trala is offline
Tuurlijk leer je daar de taal ook goed spreken Maakt verder niet uit. Denk alleen dat je het op een universiteit iets beter leert maar ja dan moet die onderwijsvorm je wel aanspreken natuurlijk

Het is idd zo dat ze niet blij zijn met hbo-p mensen maar goed je wordt wel gewoon toegelaten dus als je voldoende in je mars hebt..
En anders gewoon vwo doen, das de veiligste (en mss de slimste) weg maar daar moet je dan wel zin in hebben..

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 16:19.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 08:49
Verwijderd
Aan de universiteit leer je vooral meer over cultuur, geschiedenis (ook van taal), maar groot nadeel is dat je helemaal niet verplicht op stage naar Japan moet. Je kan dus Japanoloog worden, zonder ooit in Japan te zijn geweest. In Maastricht ga je 3 maanden naar Japan, om daar aan een universiteit een paar vakken te volgen. Heel actief programma.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 14:23
Trala
Trala is offline
Het lijkt mij dat je dan ook wel naar Japan gaat. Beetje vreemd anders. Als je gek ben van die taal en het land wil je dat toch ook? Daarvoor heb je dan ook goeie mogelijkheden lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2006 @ 09:49 :
Aan de universiteit leer je vooral meer over cultuur, geschiedenis (ook van taal), maar groot nadeel is dat je helemaal niet verplicht op stage naar Japan moet. Je kan dus Japanoloog worden, zonder ooit in Japan te zijn geweest. In Maastricht ga je 3 maanden naar Japan, om daar aan een universiteit een paar vakken te volgen. Heel actief programma.
<3 ik wil allebei maar ik denk niet dat ik er iets aan heb om japans te gaan studeren en denk ook dat t niet echt combineerbaar is dus t zal wel altijd een droom blijven om chinees of japans te leren
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Trala schreef op 21-06-2006 @ 15:23 :
Het lijkt mij dat je dan ook wel naar Japan gaat. Beetje vreemd anders. Als je gek ben van die taal en het land wil je dat toch ook? Daarvoor heb je dan ook goeie mogelijkheden lijkt mij
Je kan ook wel gaan, maar het is niet verplicht. En dat is raar.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 23:31
idenshi
idenshi is offline
met TMA ga je een heel jaar naar japan, je krijgt op TMA ook een goede basiskennis japans. je zult er idd geen vertaler mee worden :-p dan moet je toch echt naar maastricht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Japans of Chinees?
C-REAL
13 06-07-2012 22:10
Games [wii] Remote werkt half
Kingofthemall
10 09-12-2008 16:49
Studeren opleding na havo: Japans of Animatie?
Psycholord
31 20-12-2005 19:05
De Kantine Wat is de raarste vraag die iemand je ooit heeft gesteld?
Astraea
328 04-06-2005 21:18
De Kantine welke taal zou jij dus echt nooit willen leren?
AlopiA
97 24-02-2003 16:52
Liefde & Relatie msn namen...zoals......
moenbase
92 13-03-2002 15:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.