Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2006, 12:28
Ryan.
Avatar van Ryan.
Ryan. is offline
Ik ben uitgeloot voor geneeskunde, en ik heb biomedische wetenschappen nooit als een eventuele 2de keus gezien maar nu twijfel ik erg omdat het een studie is die wel voordelen biedt als je echt geneeskunde wil gaan doen. Maar ik dacht altijd dat je maar 1 lotingsstudie mocht opgeven, vandaar dat mijn (bij de ib-groep al bekende) 2de keuze rechten is. Kan ik toch biomedische wetenschappen gaan doen en zo ja: hoe regel ik dat?
__________________
Oh don't be shy, let's cause a scene
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2006, 13:55
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Over welke stad heb je het? Er zijn volgens mij steden waar BMW geen loting heeft en steden waar dat wel zo is (utrecht bv). Als je moet loten voor BMW kan je dat dus aankomend jaar niet meer doen, er is al geloot en jij hebt voor een andere studie geloot. Je kunt je nog wel inschrijven bij BMW in een stad waar er geen loting is (Amsterdam)
Hiervoor zou ik even de IB-groep bellen, zij kunnen je dan de inschrijvingsformulieren toesturen.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 22:45
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
ik ben ook uitgeloot (GODVERRRRRRRDOMMEEEEEEE) en ga nu dus bmw doen aan de VU, daar was het niet loten! ik had mn 1e en 2e keus tegelijk opgegeven.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 23:49
fractuur
fractuur is offline
Ik hbe zo'n medelijden met de mensen die BMW wél echt leuk vinden en er ook voor gekozen hebben..

Waarom geen rechten? Je moet er mee door kunnen als je nog twee keer wordt uitgeloot, en die vrijstellingen.. Volgens mij zijn die op één hand te tellen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 09:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 14-07-2006 @ 00:49 :
Ik hbe zo'n medelijden met de mensen die BMW wél echt leuk vinden en er ook voor gekozen hebben..
Ik heb dus een jaar biomedische wetenschappen gedaan omdat ik dat echt wilde (was mijn eerste keuze) en 80% van de mensen die daar zat deed dat omdat ze geen geneeskunde konden gaan doen. Lekker gemotiveerde groep heb je dan
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 11:11
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-07-2006 @ 10:55 :
Ik heb dus een jaar biomedische wetenschappen gedaan omdat ik dat echt wilde (was mijn eerste keuze) en 80% van de mensen die daar zat deed dat omdat ze geen geneeskunde konden gaan doen. Lekker gemotiveerde groep heb je dan
Precies. Vriendinnen van mij hebben er ook echt voor gekozen, en die zaten zo te balen van die uitloters. Sommigen raken ook echt geïnteresseerd in het vak (gaan er zelfs mee door) maar het overgrote deel beseft niet dat het alleen maar celwetenschappen is en verkijkt zich behoorlijk. Gaat de groepsmotivatie idd.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 11:39
sdekivit
sdekivit is offline
in ons jaar (lees: het jaar dat inm utrecht de loting er vanaf is gehaald) begonnen we met over de 300 man, nu zitten er aan het einde van jaar 2 nog maar 150 man

--> heel veel ongemotiveerde mensen in het eerste jaar , maar dat maakt de studie niet minder interessant

BMW is trouwens niet alleen gericht op celbiologie fractuur je krijgt ook gewoon anatomie, statistiek en fysiologie en ja ook moleculaire biologie en celbiologie waar wel de nadruk op ligt. Andere vakken die je kunt volgen zijn vakken als ontwikkelingsbiologie en farmacologie enz.

--> het is niet perse zo dat als je BMW studeert dat je per definitie afstudeert als celbioloog

Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 11:43.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 13:16
Ryan.
Avatar van Ryan.
Ryan. is offline
Ja ik wil toch echt wat doen waarmee ik nog iets bij geneeskunde in de buurt kom, jammer dan voor de mensen die zich aan mij gaan 'ergeren' omdat ik nou eenmaal ontzettend graag geneeskunde had gedaan. Iig bedankt voor de reacties, denk dat ik België ga proberen en anders biomedische wetenschappen probeer.
__________________
Oh don't be shy, let's cause a scene
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 13:54
Verwijderd
Is het voor de mensen bij rechten leuk als daar ongemotiveerde mensen bij zitten? Toch net zo min?

Ik zou iig een studie gaan doen die je ook interesseert, al is het dan misschien minder dan geneeskunde, en als dat dan toevallig BMW is, dan is dat zo. Ongemotiveerde mensen die zich nergens voor in (willen) zetten heb je overal.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 17:26
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-07-2006 @ 14:54 :
Is het voor de mensen bij rechten leuk als daar ongemotiveerde mensen bij zitten? Toch net zo min?

Ik zou iig een studie gaan doen die je ook interesseert, al is het dan misschien minder dan geneeskunde, en als dat dan toevallig BMW is, dan is dat zo. Ongemotiveerde mensen die zich nergens voor in (willen) zetten heb je overal.
Het was meer dat Rechten al zijn tweede keuze was en ik maar heb aangenomen dat TS dat ook (hetzij in mindere mate dan geneeskunde) leuk vond. Want het is natuurlijk zonde om een opleiding te gaan doen om vrijstelling te krijgen, dicht bij geneeskunde ligt etc enz terwijl je er rekening mee moet houden dat je dóór moet kunnen met die studie, en je er misschien op verkijkt.

@sdekievit: snap ik, maar vriendinnen zeiden dat de uitgeloten dat juist dat zo tegenviel. Dat de nadruk ligt op celbiologie (zal ook wel per uni verschillen) en dat je beperkt wordt in de snijzaal. Het is nou eenmaal geen geneeskunde, dat snap ik ook. Maar het blijkt dus uit de praktijk dat veel mensen de studie verkeerd inschatten.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 18:42
sdekivit
sdekivit is offline
dat ben ik 100% met je eens. Veel mensen hebben ook het rare idee dat je met BMW ook arts kan worden. Daar is dus niets van waar.

Wij mochten trouwens aardig wat op de snijzaal
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 18:43
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
fractuur schreef op 14-07-2006 @ 00:49 :
Ik hbe zo'n medelijden met de mensen die BMW wél echt leuk vinden en er ook voor gekozen hebben..

waarom dat? Aan de toelating kan het niet liggen, als je voor BMW moet loten zullen de geneeskundestudenten dat niet doen, aangezien je maar aan 1 loting per jaar mag deelnemen. En voor tijdens de studie... nou en, jij hebt er toch geen last van. (jij = zeg maar de BMW-student die ervoor gekozen heeft)

@ TS: In Amsterdam aan de UVA heb je een vrije toelating voor BMW... je kunt daar gwn inschrijven. Heb ik zelf ook gedaan en bij ons was ongeveer 90% uitgeloot voor geneeskunde.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 18:45
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
fractuur schreef op 14-07-2006 @ 18:26 :
Het was meer dat Rechten al zijn tweede keuze was en ik maar heb aangenomen dat TS dat ook (hetzij in mindere mate dan geneeskunde) leuk vond. Want het is natuurlijk zonde om een opleiding te gaan doen om vrijstelling te krijgen, dicht bij geneeskunde ligt etc enz terwijl je er rekening mee moet houden dat je dóór moet kunnen met die studie, en je er misschien op verkijkt.

ja, hier heb je best wel gelijk in, maar je moet toch wat met je leven? Je kunt niet helemaal zonder opleiding zitten. En wat de meeste mensen drijft is: Ik vind BMW niet leuk, het is mn 2e keus, maar het is nog altijd leuker dan alle andere studies. De meeste uitgelote geneeskunde-studenten gaan BMW studeren omdat dat de studie is die het meest verwant is. Dan kun je je er wel op verkijken, maar alle andere opleidingen zijn nog vervelender.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 21:41
Verwijderd
Citaat:
***ailá*** schreef op 14-07-2006 @ 19:43 :
waarom dat? Aan de toelating kan het niet liggen, als je voor BMW moet loten zullen de geneeskundestudenten dat niet doen, aangezien je maar aan 1 loting per jaar mag deelnemen. En voor tijdens de studie... nou en, jij hebt er toch geen last van. (jij = zeg maar de BMW-student die ervoor gekozen heeft)
Het is fijn om in een groepje gemotiveerde studenten te zitten. Die zetten zich meer in, tonen meer interesse, etc. etc. Uiteindelijk heb je er toch wel last van als een groot deel van de groep studenten eigenlijk liever wat anders zou willen doen. Natuurlijk, de studie blijft leuk, maar het is toch jammer.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 22:55
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 14-07-2006 @ 19:42 :
dat ben ik 100% met je eens. Veel mensen hebben ook het rare idee dat je met BMW ook arts kan worden. Daar is dus niets van waar.

Wij mochten trouwens aardig wat op de snijzaal
Er zijn na BMW wel verkorte geneeskunde trajecten.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 22:57
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 14-07-2006 @ 23:55 :
Er zijn na BMW wel verkorte geneeskunde trajecten.
Mjah.. daar moet je je niet teveel op richten. Genoeg mensen die dachten hetzelfde te doen met HBO-v of Gezondheidswetenschappen (daarmee in een hogere lotingscatagorie te komen bijvoorbeeld) en dat werd dus heel fijn even later afgeschaft. Niet te veel van het Nederlandse onderwijs uitgaan. Helaas.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 00:25
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Groepen ongemotiveerde uitgeloten houd je altijd, aangezien er zóveel mensen zijn die nou eenmaal met hun tweede keus zitten opgescheept. En dan is het logisch dat er veel van terechtkomen op BMW omdat die het meest verwant is. Niks geen medelijden, zo gaat dat nou eenmaal als je enerzijds een lotingstudie hebt en anderzijds een niet-lotingstudie-die-er-wel-op-lijkt. Die 'rasechte BMW'ers' zouden het toch ook niet tof vinden als zij ineens hun studie van eerste keuze niet konden doen? Zij hebben iig de vrijheid om hun lievelingsstudie te doen! Ik vind: niet zeuren over die ongemotiveerden, die heb je op de middelbare school ook en dat maakte toch ook geen drol uit?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 08:46
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 14-07-2006 @ 23:55 :
Er zijn na BMW wel verkorte geneeskunde trajecten.
dus na het volgen van alleen BMW word je geen arts
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-07-2006, 08:47
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
kiek schreef op 15-07-2006 @ 01:25 :
Groepen ongemotiveerde uitgeloten houd je altijd, aangezien er zóveel mensen zijn die nou eenmaal met hun tweede keus zitten opgescheept. En dan is het logisch dat er veel van terechtkomen op BMW omdat die het meest verwant is. Niks geen medelijden, zo gaat dat nou eenmaal als je enerzijds een lotingstudie hebt en anderzijds een niet-lotingstudie-die-er-wel-op-lijkt. Die 'rasechte BMW'ers' zouden het toch ook niet tof vinden als zij ineens hun studie van eerste keuze niet konden doen? Zij hebben iig de vrijheid om hun lievelingsstudie te doen! Ik vind: niet zeuren over die ongemotiveerden, die heb je op de middelbare school ook en dat maakte toch ook geen drol uit?
in utrecht is er een loting op BMW hoor
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 09:50
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
kiek schreef op 15-07-2006 @ 01:25 :
Ik vind: niet zeuren over die ongemotiveerden, die heb je op de middelbare school ook en dat maakte toch ook geen drol uit?
DUidelijk dat je net van de middelbare komt. Werkgroepen zitten zo anders in elkaar dan klassen op de middelbare school.. Zowel het niveau als de motivatie kan gewoon makkelijker naar beneden worden gehaald in een werkgroep. Dat zal je dit jaar wel merken. Bovendien: een jaartje iets anders hoeft niet nadelig te zijn. Maar daarvoor moet je even op zoek naar wat replies van mij, aila en ieke in een ander topic.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 11:43
sdekivit
sdekivit is offline
universiteit is zo niet middelbare school
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 15:40
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
fractuur schreef op 15-07-2006 @ 10:50 :
DUidelijk dat je net van de middelbare komt. Werkgroepen zitten zo anders in elkaar dan klassen op de middelbare school.. Zowel het niveau als de motivatie kan gewoon makkelijker naar beneden worden gehaald in een werkgroep. Dat zal je dit jaar wel merken.
Dat zal best ja, maar ik kan het me iig niet echt voorstellen dat je daar zo veel last van hebt als als de motivatie in een werkgroep bij anderen ver te zoeken is, maar bij jou niet. Maar ik zal wel weer helemaal fout zitten met mijn naïeve ideetjes he

Citaat:
Bovendien: een jaartje iets anders hoeft niet nadelig te zijn. Maar daarvoor moet je even op zoek naar wat replies van mij, aila en ieke in een ander topic.
Die heb ik gelezen, maar ik vind het nog steeds wel jammer.

Citaat:
in utrecht is er een loting op BMW hoor
Ja, maar in Amsterdam (VU iig) niet Sowieso alleen in Utrecht en Nijmegen volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 15:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kiek schreef op 15-07-2006 @ 16:40 :
Dat zal best ja, maar ik kan het me iig niet echt voorstellen dat je daar zo veel last van hebt als als de motivatie in een werkgroep bij anderen ver te zoeken is, maar bij jou niet. Maar ik zal wel weer helemaal fout zitten met mijn naïeve ideetjes he
Dat is dus wel zo. Als er een paar mindere studenten in een groep zitten met anderen die de stof beter beheersen en beter gemotiveerd zijn trek je je daar onbewust toch aan op. Een docent zei laatst nog tegen mij dat ik in een hele goede groep zit en als wij bij een andere, mindere groep zitten dan trekken die zich toch op aan ons met als resultaat dat de slagingspercentages in onze twee groepen hoger liggen dan in een andere groep.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 16:08
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-07-2006 @ 16:44 :
Dat is dus wel zo. Als er een paar mindere studenten in een groep zitten met anderen die de stof beter beheersen en beter gemotiveerd zijn trek je je daar onbewust toch aan op. Een docent zei laatst nog tegen mij dat ik in een hele goede groep zit en als wij bij een andere, mindere groep zitten dan trekken die zich toch op aan ons met als resultaat dat de slagingspercentages in onze twee groepen hoger liggen dan in een andere groep.
Ok. Naja ik zie ook wel dat de slagingspercentages evenredig zijn met de motivatie in die groepen (want meer ongemotiveerden in een groep = kleiner slagingspercentage dat bedoel je toch?) Ik begrijp ook dat het niveau stijgt als er betere studenten in een groep zitten, dat de mindere zich aan de betere op trekken, maar andersom kon ik het me dus niet voorstellen. Ik begreep niet dat je eigen prestaties onder het gebrek aan motivatie van groepsgenoten kan lijden. Maarja dat zal ook wel zo zijn (al noem je dit niet in je post hierboven). Ik heb verder ook geen illusies dat ik helemaal weet hoe het werkt in zo'n werkgroep hoor, alleen omdat ik een paar keer heb meegelopen. Ik accepteer alles wat je zegt
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 16:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je begrijpt vast wel dat ook jouw resultaten eronder kunnen gaan lijden als je in een groep zit met mensen die absoluut niet mee doen, niets doen voor een groepsopdracht, hun spullen niet op tijd af hebben, etc. Op die manier kunnen ook jouw resultaten minder worden omdat je in een groep zit met veel ongemotiveerde mensen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2006, 16:19
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
ach zo, op die manier had ik het niet bekeken nee, ik ging meer uit van prestaties op toetsen enzo.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 21:30
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
kiek schreef op 15-07-2006 @ 17:19 :
ach zo, op die manier had ik het niet bekeken nee, ik ging meer uit van prestaties op toetsen enzo.
ook die hangen af van de werkgroep waar je in zit, geloof me
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 14:42
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
bij ons viel het best mee. Wij waren ook allemaal uitgeloot, maar we hebben toch goed ons best gedaan, ookal brulden we 24/7 over de geneeskunde, loting, etc. Ik heb t leuk gehad
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 19:05
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik twijfel écht tussen bmw en geneeskunde. Dus als ik besluit dat geneeskunde te willen doen, wordt uitgeloot en dan voor bmw kies, ben ik weldegelijk gemotiveerd. Maar goed, er zijn wel uitzonderingen ja.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 19:21
sdekivit
sdekivit is offline
kies voor BMW lol

--> BMW'ers en artsen zijn hoe je het went of keert afhankelijk van elkaar.

De BMw'er onderzoekt wat er aan de hand is (denk aan: genetica, pathologie, bacterioloog/viroloog/parasitoloog enz) en de arts stemt daarop zijn behandeling af.

Aan de andere kant kan een arts niks als een BMW'er niet een goed medicijn heeft gevonden tegen een bepaalde ziekte ofzo (mede door de farmaceuten) of als ze het mechanisme van een bepaalde ziekte/aandoening hebben ontrafeld (mede door biologen en chemici)

--> kortom: je komt wel in contact met de artsen ed, maar niet met de patienten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 20:01
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 16-07-2006 @ 20:21 :

--> kortom: je komt wel in contact met de artsen ed, maar niet met de patienten.
hoef je ten minste geen mensen te vertellen dat ze aids sars en kanker ofzo hebben
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 21:43
sdekivit
sdekivit is offline


geen gejammer en gejank
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 01:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 16-07-2006 @ 20:21 :
--> kortom: je komt wel in contact met de artsen ed, maar niet met de patienten.
Als dat nou het stukje is wat je wel graag wilt doen kan dat dus niet met BMW.
Verder kunnen artsen ook absoluut wel een gedeelte van de dingen die jij opnoemt. Niet alle artsen zijn werkzaam in de kliniek zelf. Andere dingen die jij noemt kan je ook best met andere studie's doen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 05:58
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Ieke schreef op 17-07-2006 @ 02:18 :
Als dat nou het stukje is wat je wel graag wilt doen kan dat dus niet met BMW.
Verder kunnen artsen ook absoluut wel een gedeelte van de dingen die jij opnoemt. Niet alle artsen zijn werkzaam in de kliniek zelf. Andere dingen die jij noemt kan je ook best met andere studie's doen.
dat zeg ik toch ook neem nou een chemicus: die heeft al een hele andere opleiding dan een farmaceut en een BMW'ers en een bioloog.

--> het komt er uiteindelijk op neer dat uiteindelijk alles een team moet vormen.

En ik weet ook wel dat er arts-onderzoekers zijn, maar dat zijn meestal artsen die ook nog een andere achtergrond hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 09:01
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 17-07-2006 @ 06:58 :
dat zeg ik toch ook neem nou een chemicus: die heeft al een hele andere opleiding dan een farmaceut en een BMW'ers en een bioloog.

--> het komt er uiteindelijk op neer dat uiteindelijk alles een team moet vormen.

En ik weet ook wel dat er arts-onderzoekers zijn, maar dat zijn meestal artsen die ook nog een andere achtergrond hebben.
Het zal vast liggen aan het feit dat ik in Rotterdam studeer, maar hier heb je zat mensen die gewoon vanuit hun medische opleiding ook het onderzoek in gegaan zijn naast het klinische werk.
Het is gewoon zo dat als je echt heel graag geneeskunde wil doen en dat niet lukt door de loting je jezelf echt een stuk minder op je plaats voelt bij BMW. Dat wil dan weer niet zeggen dat je daar dan maar slechte resultaten haalt. Maar als dat net niet is wat je wil is dit vaak een schrale troost.
Als je twijfelt moet je gewoon een keuze maken op de verschillen en die zijn zeker wel groot. Een BMW, medische biologie etc is gewoon geen geneeskunde, hoe hard je ook roept dat ze in een team moeten werken.
En je hoeft niet naar me te rologen
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 11:50
sdekivit
sdekivit is offline
nog een roloog dan maar want ik heb nooit gezegd dat BMW equivalent is aan geneeskunde ondanks dat ik zeg dat ze veel met elkaar te maken hebben ('Een BMW, medische biologie etc is gewoon geen geneeskunde, hoe hard je ook roept dat ze in een team moeten werken.') --> sorry

sorry ik bespeur typische geneeskundestudenten gezegdes

ik hou er nu mee op over deze zinloze discussie tussen geneeskunde en BMW. En dit is hetl aatste wat ik zeg over BMW: JE WORDT GEEN ARTS (voor de twijfelaars)

Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 11:52.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-07-2006, 12:06
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 17-07-2006 @ 12:50 :
nog een roloog dan maar want ik heb nooit gezegd dat BMW equivalent is aan geneeskunde ondanks dat ik zeg dat ze veel met elkaar te maken hebben ('Een BMW, medische biologie etc is gewoon geen geneeskunde, hoe hard je ook roept dat ze in een team moeten werken.') --> sorry

sorry ik bespeur typische geneeskundestudenten gezegdes

ik hou er nu mee op over deze zinloze discussie tussen geneeskunde en BMW. En dit is hetl aatste wat ik zeg over BMW: JE WORDT GEEN ARTS (voor de twijfelaars)
Volgens mij bedoelen we de hele tijd hetzelfde alleen op een een of andere manier schein jij je de hele tijd zo aangevallen te voelen dat je het nodig vind te rologen. Misschien moet je bepaalde dingen meer zien als een aanvulling en niet meteen een reactie om jou onderuit te halen.

Ik heb ook wat anders gestudeerd en ik weet hoe de aanverwante studie's zijn. Ik vind jou opmerkingen nogal ongepast.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 12:45
sdekivit
sdekivit is offline
voelde me niet aangevallen hoor, wilde alleen duidelijk maken waar BMW van geneeskunde verschilt (en tsja: er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen).

Had niet het idee dat je mijn post probeerde onderuit te halen.

*Neemt nog maar eens wat koffie om wakker te blijven*. Iig sorry als het verkeerd is overgekomen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 16:09
Ryan.
Avatar van Ryan.
Ryan. is offline
Bedankt voor de reacties, maar ik had zeker niet de illusie met biomedische wetenschappen arts te worden. Ik zie het alleen als de enige weg die nog naar arts-zijn kan leiden, door dat summa-traject. Ik wil nl. echt arts worden, en vind dat ik niet het risico kan nemen een andere studie te gaan doen, volgend jaar weer uit te loten en vervolgens nooit te komen waar ik wil zijn. Vandaar ook dat rechten een slechte 2de keus bleek te zijn.
__________________
Oh don't be shy, let's cause a scene
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 18:52
Joyceb
Joyceb is offline
Je kan ook naar een school of medicine in hetbuitenland na je bachelor. Optie 3 =)

Overigens als je echt arts-arts wil worden kan ik je dat denk ik meer aanraden dan de SUMMA waar ze steeds meer zichzelf willen profileren als onderzoeks-master naast dat ze natuurlijk ook een geneeskunde master zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren biomedische wetenschappen
pino123
4 29-06-2005 12:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.